ΛΟΓΟΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ, ΑΠΟ ΔΥΟ (2) ΣΕ ΤΡΙΑ (3) ΕΤΗ


Μας το έστειλε φίλος αναγνώστης
Μέσα στη δεινή οικονομική κρίση που βιώνει η Ελλάδα δεν γίνεται αποδεκτό ένα χρόνιο αίτημα των στελεχών που τοποθετούνται στη Κύπρο για 3ετή παραμονή τους. Με τη μετατροπή των ετών παραμονής από δύο (2) σε τρία (3), επέρχεται σημαντική μείωση στις δαπάνες οδοιπορικών εξόδων του ΥΠΕΘΑ (αεροπορικά εισιτήρια στελεχών και μελών οικογενείας, ημερήσια αποζημίωση εξωτερικού για την ημέρα μετάβασης & επιστροφής, έξοδα μετάθεσης για τους επαναπατριζόμενους, έξοδα μετακίνησης για τους τοποθετούμενους από τις Μονάδες τους, έξοδα εγκατάστασης για τους τοποθετούμενους κ.λ.π), καθόσον θα απαιτείται η μετακίνηση μικρότερου αριθμού στελεχών, δεδομένου ότι η εναλλαγή θα πραγματοποιείται κάθε τρία (3) χρόνια
 Τα έξοδα αυτά αφορούν τόσο τους τοποθετούμενους όσο και τους επαναπατριζόμενους και ανέρχονται σε 1.200.000,00 ευρώ ετησίως περίπου. Πέραν όμως της σημαντικής ελάφρυνσης του προυπολογισμού του ΥΠΕΘΑ σε περίπτωση εφαρμογής της 3ετίας θα επιτευχθεί και άρση των ανισοτήτων που υφίσταται μεταξύ των τοποθετημένων στελεχών στο Εξωτερικό και των αντίστοιχων στην Κύπρο.
Ο χρόνος τοποθέτησης των στελεχών στο Εξωτερικό ανέρχεται σε τρία (3) χρόνια αναγνωρίζοντας την απαίτηση εφαρμογής των διεθνών και Νατοϊκών προτύπων σύμφωνα με τα οποία ο εγκλιματισμός των στελεχών στη νέα θέση του Εξωτερικού απαιτεί χρονικό διάστημα 5-6 μηνών ενώ τους τελευταίους 2-3 μήνες αναλίσκεται στην προετοιμασία επαναπατρισμού. Συνεπώς στην περίπτωση τοποθέτησης στην Κύπρο η απόδοσή του περιορίζεται στους εναπομείναντες 15-17 μήνες ενώ στην αντίστοιχη του Εξωτερικού επεκτείνεται στους 27-29 μήνες. Αναλογιζόμενοι τις γεωστρατηγικές αλλαγές που είναι σε εξέλιξη στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α Μεσογείου, επιβάλλεται η παράταση παραμονής έμπειρων στελεχών σε αντίθεση με την τοποθέτηση νέων, οι οποίοι θα είναι επιχειρησιακά αξιοιποιήσιμοι πέραν του χρόνου προσαρμογής τους (παρέλευση 5-6 μηνών).
Επίσης ένας σημαντικός αριθμός των στελεχών εγκαταλείπουν την οικογένεια τους στην Κύπρο για συνέχιση φοίτησης των παιδιών τους σε σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας, προκειμένου να ενταχθούν στην κατηγορία του νόμου του Υπουργείου Παιδείας περί Εισαγωγής στα ΑΕΙ μαθητών που φοίτησαν επί τριετία σε Κυπριακά Σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης. Η διαμονή τον τρίτο χρόνο μόνο της οικογένειας στην Κύπρο προκαλεί εξαιρετικής φύσεως οικογενειακές δυσκολίες και ιδιαίτερα κοινωνικά προβλήματα και επιτείνει την υπέρογκη οικονομική δυσπραγία των στελεχών.
Οι αποδοχές των υπηρετούντων στη Κύπρο σε μηνιαία βάση υπολείπονται κατά πολύ των αποδοχών που καταβάλλονται στους λοιπούς υπηρετούντες στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, ο Ταγματάρχης και αντίστοιχοι στο Βέλγιο, λαμβάνουν μηνιαίως 80% περίπου περισσότερα χρήματα (σχεδόν διπλάσια) σε σύγκριση με ένα Ταγματάρχη και αντίστοιχους, στη Κύπρο. Ο Ανθστής στο Βέλγιο λαμβάνει μηνιαίως 170% περίπου περισσότερα χρήματα (σχεδόν τριπλάσια) σε σύγκριση με ένα Ανθστή στη Κύπρο. Από τα ανωτέρω παραδείγματα τεκμαίρεται ότι ο Ανθστής στο Βέλγιο λαμβάνει μηνιαίως 55% περίπου περισσότερα χρήματα σε σύγκριση με ότι λαμβάνει ο ανώτερος του Ταγματάρχης στη Κύπρο. Δηλαδή ενώ το ποσοστό μηνιαίας διαφοράς μεταξύ των επιδομάτων αλλοδαπής των προϊσταμένων των Ελληνικών πρεσβειών σε Βρυξέλες και Λευκωσία ανέρχεται σε 10%, το αντίστοιχο ποσοστό μηνιαίας διαφοράς μεταξύ ομοιοβάθμων στρατιωτικών, ως ανωτέρω παράδειγμα, διαφοροποιείται σημαντικά και ανέρχεται σε 80% τουλάχιστον. Επιπρόσθετα δεν καλύπτονται τα έξοδα μεταφοράς οικοσυσκευής ανάλογα με τα κυβικά μέτρα ανά βαθμό, πρόνοια που ισχύει μόνο για τους τοποθετημένους στο Εξωτερικό, πλην Κύπρου.
Υ.Γ
Ας ελπίσουμε ότι θα ασχοληθεί επιτέλους κάποιος στο ΥΠΕΘΑ, με ένα τόσο σοβαρό θέμα που χρονίζει και να αρθεί επιτέλους η αδικία σε βάρος των στελεχών που υπηρετούν στην Κύπρο

Σχόλια