(Το άρθρο που ακολουθεί μας το έστειλε φίλος αναγνώστης με e-mail.)
Όπως
πιθανώς γνωρίζετε, το 2003 υπογράφτηκε μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου
και της κοινοπρακτικής εταιρείας LMATTS (συμμετοχή Locκheed Martin και
Alenia Aeronautica) σύμβαση για την προμήθεια δώδεκα (12) αεροσκαφών C-27J με δικαίωμα προαίρεσης (option) της ελληνικής πλευράς για επιπλέον τρία (3) αεροσκάφη.
Σημειώνεται
ότι, όπως συνήθως δυστυχώς συμβαίνει, η Ελλάδα ήταν από τους πρώτους
πελάτες της κοινοπραξίας και αγόρασε τα αεροσκάφη «από τα σχέδια»
σχεδόν.
Δέκα
(10) περίπου έτη μετά την υπογραφή της σύμβασης έχουν παραληφθεί (με
μεγάλη καθυστέρηση) οκτώ (8) αεροσκάφη και από τα οποία σήμερα
επιχειρησιακά αξιοποιήσιμο είναι μόνο το ένα (1). Τα υπόλοιπα επτά (7)
σαπίζουν, με βλάβες, στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας.
Η κοινοπραξία, από το 2008 περίπου, έπρεπε να κηρυχτεί έκπτωτη αλλά μέχρι και σήμερα το συγκεκριμένο ενδεχόμενο δεν έχει εξεταστεί ακόμη. Παρόλα αυτά, το τελευταίο διάστημα και με πρόσχημα την δυσχερή οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, συγκεκριμένα συμφέροντα προσπαθούν να προωθήσουν τη λύση της τροποποίησης της συγκεκριμένης σύμβασης και η κοινοπραξία αντί των δώδεκα (12) αεροσκαφών να παραδώσει (8) και να αναλάβει να αποκαταστήσει επιχειρησιακά τα υπόλοιπα.
Σήμερα τα C-27J στην «αγορά» έχουν διπλάσια τιμή από αυτή που είχαμε εμείς συμφωνήσει το 2003, μιας και τότε τα αγοράσαμε στα σχέδια. Συνεπώς εάν επιμείνουμε στην τήρηση του συμβολαίου μπορούμε να πάρουμε επτά (7) επιπλέον αεροσκάφη (4 που οφείλονται + 3 option) και από την πώλησή τους και μόνο (τριγωνική πώληση) να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τη μακροχρόνια συντήρησή τους και όχι να χαρίζονται χρήματα στους Ιταλούς και τα συμφέροντα που προωθούν τον συγκεκριμένο χειρισμό για μείωση των υπό προμήθεια αεροσκαφών.
Το θέμα είχε τεθεί υπόψη του ΚΥΣΕΑ της κυβέρνησης Παπαδήμου και ευτυχώς που παρενέβη ο τέως Υπουργός κ. Μ. Βορίδης και έσωσε την υπόθεση.
Δεν ξέρω τις προθέσεις του νέου Υπουργού κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου. Ας φροντίσει να ενημερωθεί ορθά και αντικειμενικά.
Aπό συγκεκριμένους προωθείται εισήγηση, την επόμενη εβδομάδα πιθανόν, στην ειδική διαρκή επιτροπή εξοπλιστικών προγραμμάτων και συμβάσεων της Βουλής και το ΚΥΣΕΑ, με σκοπό την τροποποίηση της σύμβασης και την απόκτηση οκτώ (8) αεροσκαφών C-27J. Πρόκειται για εισήγηση αντίθετη προς το δημόσιο συμφέρον.
Εάν η Ελλάδα επιθυμεί να έχει οκτώ (8) αεροσκάφη C-27J πρέπει να παραλάβει και τα υπόλοιπα επτά (7) και να τα πουλήσει (τριγωνική πώληση) και με τη διαφορά που θα κερδίσει να υποστηρίζει τα αεροσκάφη για όλο τον κύκλο ζωής τους. Στις προμήθειες των Ενόπλων Δυνάμεων τα τελευταία χρόνια, σε μια προμήθεια, την συγκεκριμένη, προφανώς από τύχη, παρουσιάζεται το ενδεχόμενο να κερδίσει κάτι η Πατρίδα και με άθλιες (ενδεχομένως και παράνομες) μεθοδεύσεις γίνονται τα πάντα για να κερδίσει η εταιρεία και τα ντόπια συμφέροντα που προωθούν τον συγκεκριμένο χειρισμό.
Πρέπει να ζητηθούν να κατατεθούν όλα τα έγγραφα που αφορούν την πρόταση της κοινοπραξίας για μείωση των αεροσκαφών, να διερευνηθεί το τι είχε πει το ΓΕΕΘΑ, το ΓΕΑ αλλά και η Μονάδα από την οποία επιχειρούν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη για την συγκεκριμένη πρόταση.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.