Κρατικές ενισχύσεις: Η Επιτροπή εκδίδει τρεις αποφάσεις σχετικά με τον κλάδο των αερομεταφορών στη Φινλανδία, την Ελλάδα και την Ιρλανδία
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι
χρηματοοικονομικές ρυθμίσεις μεταξύ
του αερολιμένα Tampere-Pirkkala, στη Φινλανδία,
και της Ryanair δεν αποτελούν κρατική
ενίσχυση κατά την έννοια της νομοθεσίας
της ΕΕ, δεδομένου ότι ανταποκρίνονται
στους συνήθεις όρους της αγοράς. Σε άλλη
υπόθεση, η Επιτροπή έκρινε ότι μια
επενδυτική ενίσχυση υπέρ του αερολιμένα
Χανίων, στην Ελλάδα, συνάδει με τη
νομοθεσία της ΕΕ σχετικά με τις κρατικές
ενισχύσεις, με το σκεπτικό, ιδίως, ότι
είναι κατάλληλα στοχοθετημένη και μη
δυσανάλογη σε σχέση με τον στόχο της.
Σε τρίτη απόφαση, η Επιτροπή διέταξε
την Ιρλανδία να ανακτήσει ασυμβίβαστες
κρατικές ενισχύσεις, υπό τη μορφή
προτιμησιακών τελών αερολιμένα για
ορισμένους κοντινούς προορισμούς, από
τις αεροπορικές εταιρείες οι οποίες
ωφελήθηκαν από το συγκεκριμένο μέτρο,
με το σκεπτικό ότι οι ενισχύσεις αυτές
στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό μεταξύ
αεροπορικών εταιρειών.
Αερολιμένας Χανίων
Η Επιτροπή απεφάνθη
ότι η επενδυτική ενίσχυση ύψους 77,7 εκατ.
ευρώ υπέρ του αερολιμένα Χανίων, στην
Ελλάδα, περιοριζόταν στο απολύτως
αναγκαίο μέτρο. Η Επιτροπή έλαβε επίσης
υπόψη τον σπουδαίο ρόλο του συγκεκριμένου
περιφερειακού αερολιμένα για την
προσπελασιμότητα της Κρήτης και την
τοπική ανάπτυξη, σταθμίζοντας, αφενός,
τον στόχο της εξασφάλισης δίκαιων όρων
ανταγωνισμού στον κλάδο των αερομεταφορών
και, αφετέρου, τις μεταφορικές ανάγκες.
όποιος αμφιβάλει ότι η "Ευρώπη" είναι ένας βρωμερός μηχανισμός προώθησης ημετέρων (στην περίπτωση αυτή βόρειων αροπορικών εταιριών)...
ΑπάντησηΔιαγραφή