ΣΕ VERTIGO ΤΟ ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΜΤΑ)

Γράφει ο Π. Γεράκης
Η απόφαση σύμφωνα με το ΦΕΚ Β΄ 958/22-5-2009 για να πληρώνουν οι ιδιωτικές εταιρείες στα αεροδρόμια της Πολεμικής Αεροπορίας τέλη προσγείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών και ελικοπτέρων ιδιωτικών εταιρειών, όπως και άλλων χωρών η διεθνών οργανισμών είναι σωστή. Ωστόσο η υλοποίηση αν και θα έπρεπε να γίνει πριν από δεκαετίες δεν έχει ξεκινήσει ακόμα από τη μια, και από την άλλη υπάρχει μεγάλη απόκλιση στα τέλη σε σχέση με αυτά που εισπράττει η και εισέπραττε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.Συγκεκριμένα:

Στα αεροδρόμια της Πολεμικής Αεροπορίας όπου συνυπάρχουν και κρατικοί αερολιμένες όπως στον Άραξο στην Ν. Αγχίαλο , στην Καλαμάτα στη Σκύρο στη Λήμνο και αλλού, οι παρεχόμενες υπηρεσίες εναερίου κυκλοφορίας, τα μέσα διάσωσης και η χρήση –συντήρηση, διαδρόμου προσγείωσης -απογείωσης αλλά και των τροχοδρόμων είναι της Πολεμικής Αεροπορίας πλην της στάθμευσης όπου η πίστα στάθμευσης ανήκει στη Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Το παράδοξο στην όλη υπόθεση εδώ και χρόνια ήταν ότι τα τέλη των παρεχομένων υπηρεσιών από την Πολεμική Αεροπορία τα έπαιρνε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και σε τιμές όπως αυτές καθορίζονται από το Υπουργείο Μεταφορών – Υποδομών και Δικτύων και αναγράφονται στην ιστοσελίδα της ΥΠΑ, χωρίς όμως να τα αποδίδει στην Πολεμική Αεροπορία ως όφειλε. .
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας μετά την Υπουργική απόφαση του 2009 και με καθυστέρηση τριών (3) ετών πήρε την απόφαση σύμφωνα με σχετική διαταγή στις 19 Ιαν. 2012, να υλοποιήσει τον σχετικό νόμο σε συνεργασία με την Υπηρεσία της Πολιτικής Αεροπορίας, χωρίς όμως να ακολουθεί την ίδια τιμολογιακή πολιτική της ΥΠΑ, πέραν των περιπτώσεων προσγείωσης και στάθμευσης. Ενώ αφήνει το ύψος των τελών η τις προσαυξήσεις στη διάθεση του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας το οποίο και θα τα αναπροσαρμόζει 5% κατ’ έτος.
Φυσικά και δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα σε αυτήν την απόφαση του ΓΕΑ εάν η διαφορά των τελών αλλά και οι προσαυξήσεις της ΥΠΑ δεν έβγαζαν μάτι, σε σχέση με τον πίνακα προσόδων που έχει συντάξη το ΓΕΑ , όπου δεν λαμβάνεται καμία μέριμνα για τις προσαυξήσεις σε σχέση με το προσωπικό. Εδικότερα η ΥΠΑ με τον όρο ‘’πρόσθετες χρεώσεις’’ αναφέρει ότι.
α) Για τις προσγειώσεις ή απογειώσεις αεροσκαφών που πραγματοποιούνται κατά το χρονικό διάστημα από τριάντα (30) λεπτά μετά τη δύση του ηλίου μέχρι και τριάντα (30) λεπτά πριν την ανατολή του, υπολογίζεται επιβάρυνση 40% στο ποσό του τέλους προσγείωσης, ως προσαύξηση νυκτερινής απασχόλησης
β) Για τις προσγειώσεις αεροσκαφών που πραγματοποιούνται κατά τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο και κατά το χρονικό διάστημα από τις 11.00 έως και 17.00 τοπική ώρα, υπολογίζεται επιβάρυνση 25% στο ποσό του τέλους προσγείωσης, ως προσαύξηση απασχόλησης χρόνου αιχμής θερινής περιόδου. Όταν επιβάλλεται συγχρόνως προσαύξηση απασχόλησης χρόνου αιχμής θερινής περιόδου 25% και προσαύξηση νυκτερινής απασχόλησης 40%, διευκρινίζεται ότι οι προσαυξήσεις υπολογίζονται, κάθε μια ξεχωριστά, με βάση το τέλος προσγείωσης και ύστερα προσθέτονται.
γ) Για τη χρονική περίοδο από την 1η Οκτωβρίου έως την 31η Μαρτίου έκαστου έτους ισχύει έκπτωση 50% στα τέλη προσγείωσης, απογείωσης.
Διαπιστώνεται ότι μόνο η ΥΠΑ έχει προσωπικό απασχόλησης εντός του ωραρίου η μετά το πέρας εργασίας η κατά το θέρος η κατά την νύχτα, για να κάνει τις αντίστοιχες προσαυξήσεις, ενώ η Πολεμική Αεροπορίας μάλλον είναι σε κάποια άλλη χώρα η άλλον πλανήτη.
Το σημαντικότερο είναι ότι, ενώ το προσωπικό της Π.Α παρείχε υπηρεσίες όπως και παρέχει για ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΆ ΑΕΡΟΣΚΆΦΗ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑ- ΘΕΡΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΜΩΝΑ τα έσοδα τα έπαιρνε η ΥΠΑ για την απασχόληση του ανύπαρκτου προσωπικού της, εις βάρος του Προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας. Ακόμα και εδώ όμως δεν θα υπήρχε πρόβλημα αν τα έσοδα των τελών πήγαιναν στα ταμεία του κράτους και όχι στην πρόσθετη μισθοδοσία των υπαλλήλων της ΥΠΑ.
Η εισήγηση του ΓΕΑ για τα τέλη των πολιτικών αεροσκαφών στα αεροδρόμια της Π.Α, χρήζει επανεξέτασης και εναρμονισμού με το Υπουργείο Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων προκειμένου, να μην αδικείται το προσωπικό της Π.Α και ειδικότερα οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενώ και το ΜΤΑ θα έχει τα έσοδα που του αναλογούν και που επι δεκαετίες τα έπαιρνε η ΥΠΑ. .
Το ΓΕΑ και το ΜΤΑ έχουν υποχρέωση να απαιτήσουν την επιστροφή των χρημάτων προκειμένου να αποκατασταθεί η αδικία που έγινε και συνεχίζεται να γίνεται, αφενός εις βάρος του προσωπικού της ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ και αφετέρου εις βάρος του ΜΤΑ.

Σχόλια

  1. ΠΑΝΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΣΜΧΟΣ Ε.Α
    Φίλε σου κοινοποιώ (μου τις έστειλε φίλος) για το θέμα 2 σελίδες που πιθανόν έχουν σχέση με τον ιδρώτα το δικό μας, ο οποίος δινόταν ''δωράκι'' στους υπαλλήλους της ΥΠΑ. Αφού τις μελετήσεις θα καταλάβεις!!! http://et.diavgeia.gov.gr/f/yme/ada/4%CE%911%CE%A51-%CE%970
    http://www.inews.gr/143/15-ek-evro-gia-yperories-enos-mina-stin-ypa.htm
    και μετά στείλε τα όλα στην Ε.Α.Α.Α για να ‘’ξυπνήσει’’, και στο ΜΤΑ για να μας απαντήσουν. Επίσης το ΓΕΑ να απαντήσει γιατί δεν έχει εκδώσει τις Δγές από το 2009 (που ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ η υπουργική απόφαση (Υφπργός Τασούλας) αναθέτει στον Α.ΓΕΑ για τα περεταίρω) ώστε το ΜΤΑ να έχει έσοδα και από αυτή την δραστηριότητα.
    http://www.et.gr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=104&lang=en
    Δυστυχώς 3 χρόνια τώρα συνέχιζαν τα λεφτά μας να πηγαίνουν στην ΥΠΑ. Με αποτέλεσμα τον τελευταίο χρόνο να έχουμε υποστεί -17,2% μείωση στο ΜΕΡΙΣΜΑ – ΕΚΟΕΜΑ + τα δώρα. Αν τελικά όλα αυτά είναι αληθινά, πιθανόν να μην είναι έτσι , θέλω να πιστεύω ότι το Μετοχικό μας έπαιρνε τα έσοδα, καλό είναι να τα στείλεις όλα με email στο ΜΤΑ και να ζητήσεις εξηγήσεις. Σίγουρα εάν συμβαίνουν όλα αυτά πρέπει να μας απαντήσουν, γιατί απ΄ τη στιγμή που μας κάνουν περικοπές στο ψωμί το δικό μας και των παιδιών μας έχουμε όλοι πλέον ΕΝΝΟΜΟ συμφέρον και πρέπει να μάθουμε ποιοι ευθύνονται, πριν είναι αργά όπως το Μ.Τ.Σ. !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΑΝΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΣΜΧΟΣ Ε.ΑΚυρ Φεβ 19, 10:35:00 μ.μ. 2012

    κ. Γεράκη
    περιμένω να δώ τις εξελίξεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.