Ερώτηση ευρωβουλευτών ΝΔ κ. Γιώργου Κουμουτσάκου και Κώστα Πουπάκη προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σε συνέχεια του σοβαρού ζητήματος που έχει προκύψει σχετικά με το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι ευρωβουλευτές ΝΔ κ.κ. Γιώργος Κουμουτσάκος και Κώστας Πουπάκης έθεσαν την ακόλουθη ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
"Εδώ και περίπου ένα χρόνο, δηλαδή τον Φεβρουάριο του 2011 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνέχεια σχετικού ελληνικού νόμου του 2010, και κατόπιν συμφωνίας της ελληνικής Κυβέρνησης με την Τρόικα, υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΕΑ), φάκελο για κρατική ενίσχυση.
Έκτοτε η διαδικασία συνεχίστηκε και αναμενόταν ότι θα κλείσει με θετική γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Ενώ η Ελλάδα ανέμενε την εν λόγω θετική έκβαση της σοβαρής αυτής υπόθεσης, επαναλαμβανόμενα δημοσιεύματα στον ελληνικό τύπο επιμένουν στο ότι: Εκπρόσωπος της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων (DG ECFIN) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε κλειστή σύσκεψη που έγινε πριν μερικές μέρες στην Αθήνα, έθεσε ως προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας την άμεση ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την συμπερίληψή της στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το μήνα Δεκέμβριο του 2011, μετά από αναδιάρθρωση, παρουσίασε κέρδη.
Κατόπιν αυτών ερωτάται η Επιτροπή:
1.Εάν γνωρίζει τα συγκεκριμένα γεγονότα;
2.Εάν η κα Λέιλα Φερνάντεθ εξέφραζε επίσημη θέση της Επιτροπής;
3.Εάν ναι, τι συνέβη και άλλαξε στάση η Επιτροπή θέτοντας νέους όρους όπως αυτός της άμεσης αποκρατικοποίησης;
4.Έχει υπάρξει προηγούμενο να απαιτείται-επιβάλλεται σε κράτος-μέλος ιδιωτικοποίηση κρατικών σιδηρόδρομων πριν την αδειοδότησή τους; Εάν όχι γιατί αυτό γίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση και σε ποια νομική βάση;
5.Γιατί αφού το χρονικό όριο για την ιδιωτικοποίηση έχει ορισθεί το τέλος του 2013, κάτι που θα βοηθούσε να αποκτήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεγαλύτερη αξία, ξαφνικά απαιτείται άμεση ιδιωτικοποίηση της;"
Για το ίδιο θέμα υπέβαλε επερώτηση και η Μαριλένα Κοπά (Ευρωβουλευτής ΠΑΣΟΚ )στο Ευρωκοινοβούλιο για το θέμα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ "Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμφωνα με το Νόμο 3891/2010, όπως συμφωνήθηκε και με την ΤΡΟΙΚΑ, κοινοποίησε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΕΑ) το φάκελο για κρατικές ενισχύσεις στις 13/02/2011. Η ΕΕΑ άνοιξε το φάκελο στις 13/07/2011 ενώ παρασχέθηκαν επιπρόσθετα στοιχεία... και διευκρινίσεις μέσω της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ελλάδας (ΜΑΕ) στην ΕΕ. Τα τελευταία στοιχεία παραδοθήκαν στην ΕΕΑ στις 29/10/2011 και η ελληνική πλευρά ανέμενε να γίνει η τελική συζήτηση και να χορηγηθεί η θετική γνωμοδότηση της Επιτροπής σε συνάντηση στις 26/1/2012 στο ΥΠΟΜΕΔΙ με την ΕΕΑ. Αντίθετα,
σύμφωνα με δημοσιεύματα που δε διαψεύστηκαν, στη συνάντηση παρέστη εκπρόσωπος της ECFIN (Λέιλα Φερνάντεζ), που έθεσε ως προϋπόθεση για τη θετική γνωμοδότηση της Eπιτροπής την άμεση ιδιωτικοποίηση της εταιρίας. Ερωτάται η Επιτροπή:
σύμφωνα με δημοσιεύματα που δε διαψεύστηκαν, στη συνάντηση παρέστη εκπρόσωπος της ECFIN (Λέιλα Φερνάντεζ), που έθεσε ως προϋπόθεση για τη θετική γνωμοδότηση της Eπιτροπής την άμεση ιδιωτικοποίηση της εταιρίας. Ερωτάται η Επιτροπή:
- 1. Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι θεμιτό να ξεκινήσει το 2011 ενώ ο προβλεπόμενος χρόνος ολοκλήρωσης της είναι το 4ο τρίμηνο του 2013. Εφόσον σε όλη τη διαδικασία της εξέτασης του φακέλου δεν τέθηκε ποτέ ως προϋπόθεση η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ένταξή της στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, τι άλλαξε από τις 21/12/2011 έως τις 26/1/2012 και τέθηκε η επιπλέον αυτή απαίτηση; Με βάση ποια νομοθετική δικαιοδοσία απαιτείται από την Επιτροπή η άμεση ιδιωτικοποίηση της εταιρίας; Ποιος εξουσιοδότησε την κα. Φερνάντεζ να λάβει μέρος σε αυτή τη διαπραγμάτευση; Γιατί απαιτείται ιδιωτικοποίηση πριν την αδειοδότηση αφού δεν υπάρχει αντίστοιχο προηγούμενο στην Ε.Ε.;
- 2. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν της χορηγηθεί η άδεια μειώνει την αξία της και πρακτικά θα οδηγήσει σε εκχώρηση της εταιρείας αντί ευτελιστικού τιμήματος. Κρίνει η Επιτροπή πως αυτή η εξέλιξη θα ήταν συμβατή με ένα βιώσιμο μέλλον για τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πώς θα αντιμετωπίσουμε κατηγορίες διαφθοράς και ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες;"
Σοβαρά ερωτήματα προς το Ευρωκοινοβούλιο , που προκύπτουν από την ξαφνική ενασχόληση πολλών με τον σιδηρόδρομο τις τελευταίες μέρες .
Θα παρακολουθήσουμε το θέμα από κοντά και θα επανέλθουμε .
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.