Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Νομού Κοζάνης, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, έκανε την ακόλουθη δήλωση, σχετικά με την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου:
«Η Διϋπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων οφείλει να δώσει αμέσως εξηγήσεις για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε σχετικά με την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών (AIRBUS) ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, που οδήγησε τελικά
στην είσπραξη του πενιχρού τιμήματος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων (ή 31 εκατομμυρίων ευρώ) μόνον.«Η Διϋπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων οφείλει να δώσει αμέσως εξηγήσεις για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε σχετικά με την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών (AIRBUS) ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, που οδήγησε τελικά
Γιατί, δηλαδή, δεν ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία (πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ν. 3986/2011 “Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 – 2015”) και προτιμήθηκε η απευθείας πώληση των αεροσκαφών από τη Διυπουργική Επιτροπή, χωρίς τη μεταβίβασή τους στο Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας;
Οφείλει, ταυτόχρονα, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, της τελευταίας διετίας, να απολογηθεί για την απολύτως αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην προώθηση της διαδικασίας πώλησης των αεροσκαφών από το 2009 έως σήμερα. Καθυστέρηση η οποία οδήγησε –πέρα από τους χειρισμούς που έγιναν στην τελευταία φάση- στην απαξίωση των τεσσάρων AIRBUS.
Ενώ, δηλαδή, το Δημόσιο πλήρωσε 472 εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσει, το 1999, τα αεροσκάφη αυτά, σήμερα εισπράττει το ευτελές - σε σχέση με την τιμή αγοράς - τίμημα των 31 εκατομμυρίων ευρώ.
Στην υπόθεση αυτή απεικονίζονται ξεκάθαρα δύο πράγματα : Από τη μια, το πάρτι του παρελθόντος στην Ολυμπιακή και στο Δημόσιο γενικότερα, από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, που φαίνεται ξεκάθαρα στο ποσό που δαπανήθηκε για την αγορά των αεροσκαφών, τα οποία εκμισθώθηκαν στη συνέχεια σε μια προβληματική εταιρεία. Και από την άλλη, οι ασυγχώρητες καθυστερήσεις και οι άστοχοι χειρισμοί της τελευταίας διετίας που επιβάρυναν την κατάσταση της χώρας και κατέληξαν στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα που ζημιώνει σοβαρά το Ελληνικό Δημόσιο και τους Έλληνες πολίτες».
Διαβάστε και αυτό :
Επιτέλους μία αντίδραση για το θέμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ απόλυτα καθώς ζητούνται εξηγήσεις για αυτά που έθεσα με σχόλιά μου 3/1 10.50πμ και 3.28 μμ)
http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2012/01/3-airbus.html
Θυμίζω τι έγραψα : " ... θεωρώ οτι αυτοί που τα παρέλαβαν παροπλισμένα (εποχή ΠΑΣΟΧ) θα έπρεπε να κινηθούν με ταχύτατες διαδικασίες ώστε να μην παραταθεί επί 2 χρόνια η παραμονή τους στο έδαφος ... "
Αυτό όμως που δεν θίγεται είναι το θέμα που επίσης έθεσα και το θέτω εκ νέου : "Τα αεροπλάνα παροπλίστηκαν τον Σεπτέμβρη του 2009 και θεωρώ οτι όφειλαν αυτοί που πήραν την απόφαση (εποχή ΝΔ) να είχαν ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες πώλησης ενώ ήταν σε πτήσιμη κατάσταση η να τα επινοικιάσουν σε εταιρείες τσάρτερ ώστε να διατηρηθούν σε πτητική κατάσταση (έτσι γίνεται στη παγκόσμια πρακτική) ..."
Σημειώνω οτι το θέμα του preservation δεν υφίσταται πλέον (παρότι αμφιβάλλω) καθώς η ανακοίνωση του ΥΠ/ΟΙΚ το καλύπτει
http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2012/01/blog-post_3867.html
Τέλος επισημαίνω ακόμα μια φορά το σοβαρό της υπόθεσης δεν είναι το τίμημα αλλά οι ενέργειες που δεν έγιναν για να φθάσουμε σε αυτό το τίμημα.
Επίσης, στα σχολιά μου είχα αναφέρει οτι πουλήθηκαν σε τιμή scrap. Η επιβεβαίωση έρχεται με το
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.tovima.gr/finance/article/?aid=437301