Χρήστος Ζώης:Παράνομη και μετέωρη η επιλογή προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών των Υπουργείων
Προς τον κ. Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Με την Αριθ. Πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.35.30/1562/οικ.20835/26.10.2011,κοινή απόφαση του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και των άλλων Υπουργείων, προκηρύχθηκε η πλήρωση των θέσεων των προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών των Υπουργείων αυτών.
Με τις διατάξεις του ν.3839/2010 η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, μόλις ανέλαβε την διακυβέρνηση του τόπου, προέβη στην τροποποίηση των άρθρων 84-87 του ν.3527/2007 που αφορούν το σύστημα επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων, καθώς και στην σύσταση Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.). Με τον ίδιο νόμο κατήργησε τις θητείες των επιλεγμένων
με τις διατάξεις του ν.3527/2007 προϊσταμένων, οι οποίοι όμως θα συνέχιζαν να ασκούν τα καθήκοντά τους έως την επιλογή νέων προϊσταμένων, βάσει των μεταβατικών διατάξεων του ν.3839/2010. Η επιλογή προϊσταμένων με τις μεταβατικές διατάξεις του ν.3839/2010 προέβλεπε θητεία ενός έτους, Με την παρέλευση του έτους οι επιλογές προϊσταμένων θα έπρεπε να γίνουν πλέον βάσει των παγίων διατάξεων του ν. 3839/2010, δηλ. από το Ειδικό συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.), με συνδυασμό γραπτής εξέτασης, συνέντευξης και μοριοδότησης των προσόντων των υποψηφίων δημοσίων υπαλλήλων.Τον Απρίλιο του 2011, ο Υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με την αρ.πρωτ. ΔΙΔΚ/Φ.38/οικ.8578/20-4-2011 απόφασή του, όρισε τα μέλη του Ειδικού Συμβούλιου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) και σύμφωνα με τις τότε δηλώσεις του διαβεβαίωνε ότι έως τα τέλη του 2011 θα πραγματοποιούνταν η πρώτη γραπτή εξέταση για την επιλογή προϊσταμένων στο ελληνικό Δημόσιο, την οποία θα διοργάνωνε το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων και θα πραγματοποιούνταν με ερωτηματολόγιο πολλαπλών επιλογών, που θα είχε συνταχθεί με ευθύνη του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης(ΕΚΔΔΑ).
Η γραπτή εξέταση βέβαια έως τώρα δεν έχει γίνει, παρά τις πομπώδεις κυβερνητικές εξαγγελίες.
Στην συνέχεια, με τις διατάξεις του παρ.2 άρ. 46 ν.3979/2011, ορίζεται ρητά το εύρος αρμοδιότητας του ΕΙΣΕΠ και πιο συγκεκριμένα «… 2. Με τη συγκρότηση του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) λήγει η θητεία των μελών του Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (Ε.Υ.Σ.) της παρ. 3 του άρθρου πέμπτου του ν. 3839/2010.
Όλες οι εκκρεμείς υποθέσεις, κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, που δεν εξετάστηκαν από το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο (Ε.Υ.Σ.) εξετάζονται από το ΕΙ.Σ.Ε.Π.. Για τα εκκρεμή ερωτήματα που αφορούν επιλογές προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων εφαρμόζονται οι διατάξεις που ίσχυαν κατά το χρόνο υποβολής του ερωτήματος στο Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο (Ε.Υ.Σ.).
Μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου όλες οι θέσεις προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων των δημόσιων υπηρεσιών και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου που υπάγονται στις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα προκηρύσσονται με βάση τις διατάξεις των άρθρων 84- 86 του ανωτέρω Κώδικα, όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου πρώτου του ν. 3839/2010…»
Συνεπώς, το από 20/4/2011 (νέο)συσταθέν Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων(ΕΙ.Σ.Ε.Π), στην ουσία είναι έως σήμερα αδρανοποιημένο, αφού δεν μπορεί να προβεί σε επιλογές προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, παρά μόνο για τα ερωτήματα που εκκρεμούσαν στο Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο πριν την δημοσίευση του ν. 3879/2011.
Είναι προφανές λοιπόν ότι η προκήρυξη 20835/26.10.2011 πλήρωσης 13 θέσεων προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών των Υπουργείων, με την οποία καλείται το ΕΙ.Σ.Ε.Π να προβεί σε επιλογές, αφενός δεν είναι σύννομη και αφετέρου βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με το άρ. 35 του ν.4024/2011 περί Αναδιοργάνωσης υπηρεσιών και ανακατανομής οργανικών θέσεων, που επιβάλλει τη μείωση κατά 30% των οργανικών μονάδων σε όλα τα Υπουργεία.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης:
1)Γιατί ακολουθήθηκε η επιλογή προϊσταμένων των 13 Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών των Υπουργείων, με διαδικασίες που συνιστούν παραβίαση της κείμενης νομοθεσίας;
2)Προτίθεται να ανακαλέσει άμεσα την κοινή απόφαση με αριθ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.35.30/1562.οικ.20835/26.10.2011,προκήρυξης-πρόσκλησης υποβολής υποψηφιοτήτων πλήρωσης των θέσεων προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών των Υπουργείων με τις μεταβατικές διατάξεις;
3)Ποιες υπηρεσίες και πόσες θέσεις προϊσταμένων (επιπέδου Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και Τμημάτων έχουν πληρωθεί βάσει των μεταβατικών διατάξεων από το 2010 και εντεύθεν. Να κατατεθούν όλα τα σχετικά έγγραφα.
4)Ποιες υπηρεσίες και πόσες θέσεις προϊσταμένων εκκρεμούσαν με το ερώτημα της επιλογής και δεν εξετάστηκαν από το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο(Ε.Υ.Σ) κατά την συγκρότηση του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.); Να κατατεθούν όλα τα σχετικά έγγραφα.
Αθήνα, 14 Δεκεμβρίου 2011
Ο ερωτών Βουλευτής
Χρήστος Ζώης
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.