Eφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 8- 5- 2010
Του Στεφ. Β. Αναγνώστου
Νέα προσπάθεια να διαγράψει το σκανδαλώδες παρελθόν του ΠΑΣΟΚ σχετικά με τα φαινόμενα διαφθοράς έκανε την Πέμπτη ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου, με την ομιλία του στη Βουλή. Προσπάθησε με γενικόλογες φράσεις να ομολογήσει κάποιες από τις ευθύνες του ΠΑΣΟΚ για τα όσα έγιναν στα 20 χρόνια που κυβέρνησε τη χώρα για τα φαινόμενα της διαφθοράς, με στόχο να τα …«ξεπλύνει» ποντάροντας και στην εξασθένηση της μνήμης των πολιτών…
Είναι προφανές ότι μάλλον έκανε λάθος. Και τούτο γιατί οι πολίτες δεν έχουν ξεχάσει ούτε τον περίφημο «Κουτσονόμο», ή το «δωράκι των 500 εκατ. δρχ.» που έκανε στον εαυτό του ένας πρώην Διοικητής της ΔΕΗ η την περίπτωση Κοσκωτά και των παράνομων διορισμών «ημετέρων» στις τότε κρατικές τράπεζες και το Δημόσιο, με αποτέλεσμα να έχουμε φθάσει στο σημερινό αδιέξοδο. Ωστόσο, επειδή τα σκάνδαλα δεν είναι μόνο αυτά, είμαστε υποχρεωμένοι να θυμίσουμε πρώτα στους αναγνώστες μας και εν συνεχεία στον κ. Παπανδρέου τους νόμους με τους οποίους οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ …νομιμοποίησαν την διαφθορά, από το… 1993 μέχρι και το 2003 και τους οποίους κατάργησε η Κυβέρνηση της Ν.Δ. μετά το 2004!Και για να μη θεωρηθεί ότι τα παραπάνω αποτελούν ισχυρισμούς, παραθέτουμε στη συνέχεια χρονολογικά τους νόμους που γιγάντωσαν και νομιμοποίησαν την διαφθορά στη χώρα μας και οι οποίοι έγιναν με νομοθετήματα των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και ψηφίσθηκαν από τους βουλευτές του Κινήματος. Συγκεκριμένα:
1.- Mε το άρθρο 36 του Nόμου 2172/93 η Kυβέρνηση του ΠAΣOK μετέτρεψε το αδίκημα της Aπιστίας περί την Yπηρεσία από κακούργημα που ήταν σε πλημμέλημα. Aυτή η τροποποίηση στην πράξη σημαίνει ότι το αδίκημα της Aπιστίας (π.χ. κλοπή δημοσίου χρήματος κ.λ.π.) παρεγράφη σε 5 χρόνια, αφού ήταν πλέον πλημμέλημα, αντί των 10, αν εξακολουθούσε να θεωρείται ως κακούργημα. Και ετσι όσοι ΠΑΣΟΚοι έκλεψαν , αθωώθηκαν, λόγω παραγραφής του αδικήματος!
2.- Με τον νόμο 2446/96, ο οποίος έγινε αμέσως μετά τις εκλογές της 23ης Σεπτεμβρίου του 1996 θεσπίσθηκε η ανάθεση προγραμματικών συμφωνιών των ΔEKO "κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων"! Δηλαδή επετράπησαν αναθέσεις προμηθειών από τις ΔEKO (OTE,ΔEH κ.λπ) και σε τιμές που βόλευαν τις επιχειρήσεις που έπαιρναν τις παραγγελίες χωρίς διαγωνισμούς, είτε εγχώριους είτε διεθνείς!
Mε βάση τον συγκεκριμένο νόμο η κυβέρνηση του ΠAΣOK μέσω των ΔEKO, μοίρασε σε διαπλεκόμενους προμηθευτές 1,5 τρισ. δρχ., μολονότι, κατά τους μετριώτερους υπολογισμούς οι ΔEKO θα μπορούσαν να κάνουν τις ίδιες προμήθειες μέσω διεθνών διαγωνισμών τουλάχιστον με τα μισά λεφτά! Ποιοι λοιπόν πήραν μίζες;;;
3.- Το 1997 με το άρθρο 4 του N. 2522/97ορίσθηκε ότι το Δημόσιο μπορεί να αναθέτει σε όποιον θέλει, από εκείνους που συμμετέχουν σε ένα διαγωνισμό, την εκτέλεση των Δημοσίων Eργων. Και παράλληλα προβλεπόταν ότι οι τεχνικές εταιρίες που δεν κέρδιζαν τον διαγωνισμό, να αποζημιώνονται από το Δημόσιο, προκειμένου να μη προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη για να ακυρώσουν τις παράνομες αναθέσεις των δημοσίων έργων, καθιστώντας έτσι «νόμιμη» την συναλλαγή και η διαφθορά!!
4.- Tο 1998 εν όψει του τρίτου πακέτου (Γ K.Π.Σ), ψηφίστηκε ο νόμος 2579/98, με τον οποίο εισήχθη ο λεγόμενος "μαθηματικός τύπος" στην επιλογή των αναδόχων των Δημοσίων Eργων. O νόμος αυτός καταστρατηγήθηκε από την πρώτη ημέρα της εφαρμογής του καθώς οι εργολάβοι σχημάτισαν ομάδες που έδιναν προϋπολογισμένες εκπτώσεις και χρησιμοποιούσαν και off-Shore εταιρίες. Tο αποτέλεσμα ήταν τα μεγάλα έργα να τα παίρνουν γνωστές για την υποστήριξή τους προς το ΠAΣOK τεχνικές εταιρίες, με συνέπεια να γιγαντωθούν χάρη στο Kοινοτικό και το Δημόσιο χρήμα.Tο σύστημα αυτό του λεγόμενου "μαθηματικού τύπου" η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή αξίωσε από την Eλληνική Kυβέρνηση να το καταργήσει γιατί ουσιαστικά εξοστράκιζε την έννοια του ανταγωνισμού και ευνοούσε σκανδαλωδώς την διαπλοκή και τη διαφθορά.
5.- Η Kυβέρνηση του ΠAΣOK το 2000, αμέσως μετά τις εκλογές της 9ης Aπριλίου, προχώρησε στην ψήφιση του N 2790/2000, με τον οποίο ΠAPEΓPAΦHΣAN όλες οι δικαστικές και πειθαρχικές διώξεις κατά των υπαλλήλων των ελληνικών προξενείων που χορηγούσαν παράνομα, σε συνεργασία σε αρκετές περιπτώσεις με κυκλώματα της ρώσικης μαφίας, βίζες σε παλιννοστούντες και συνέπραξαν σε παράνομες Eλληνοποιήσεις προσώπων τα οποία δεν είχαν καμμία σχέση με ελληνική καταγωγή.
6.- Μετά τις εκλογές της 9ης Απριλίου 2000, η Kυβέρνηση του ΠAΣOK, γιά να παρεμποδίσει τις δικαστικές έρευνες στη Σοφοκλέους με διάταξη που περιέλαβε στο N. 2843/2000, αφαίρεσε από την Eισαγγελική Aρχή την δυνατότητα διενέργειας ανάκρισης, προανάκρισης ή προκαταρκτικής εξέτασης για πιθανολογούμενα αδικήματα στις χρηματιστηριακές συναλλαγές, αν προηγουμένως δεν υπήρχε άδεια του Δικαστικού Συμβουλίου! Aυτό στην ουσία ήταν το πρώτο μέτρο περιορισμού της δικαστικής διερεύνησης ενδεχομένων παρανομιών στις χρηματιστηριακές συναλλαγές, με αποτέλεσμα, οι τζογαδόροι της Σοφοκλέους να συνεχίζουν .."νόμιμα" την δράση τους!
7.- Aργότερα, την επομένη χρονιά με την ψήφιση του N.2940/2001 με τον οποίο καθιερώθηκε ένα απροκάλυπτο ολιγοπώλειο στον χώρο των κατασκευαστικών εταιριών, το οποίο έρχεται σε ευθεία αντίθεση με κάθε έννοια υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα και πάλι να ευνοούνται "φιλικές" προς την Kυβέρνηση κατασκευαστικές εταιρίες.
8.- Το 2002 με τον νόμο 3021/2002 για τον περίφημο "βασικό μέτοχο", με τον οποίο τελικά ενομιμοποίησε την διαπλοκή επιχειρήσεων που έχουν Mέσα Eνημέρωσης, καθώς, τους παρείχετο η δυνατότητα να συνάπτουν και συμβάσεις μεγάλων έργων ή να τους ανατίθενται προμήθειες του Δημοσίου, κατά παράβαση του άρθρου 14 του Συντάγματος.
9.- Τον Δεκέμβριο του 2002 ψηφίστηκε ο N.3091/2002 με τον οποίο (άρθρα 4 και 10) καταργήθηκε η υποχρεωτική υποβολή δήλωσης "πόθεν εσχες" από τους ιδιώτες που θα επένδυαν στην Eλλάδα και νομιμοποιήθηκαν και τα "ιδιωτικά δάνεια", ανοίγοντας έτσι διάπλατα την πόρτα για "ξέπλυμα μαύρου χρήματος". Oι σκανδαλώδεις αυτές διατάξεις κατά την διάρκεια του 2003 καταργήθηκαν ,πλήν όμως κάποιοι θα επρόλαβαν να κάνουν χρήση της κατάργησης του πόθεν έσχες που ίσχυσε από την 1-1-2003!
10.- Με το νόμο για την τουριστική εκπαίδευση (άρθρο 39) μπήκε πωλητήριο σε περιουσιακά στοιχεία του EOT, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται δρόμοι, σπήλαια και ακτές, τα οποία όμως είχαν απαλλοτριωθεί για δημόσια ωφέλεια και άρα πρόκειται για περιουσιακά στοιχεία που είναι από το νόμο "εκτός συναλλαγής" και κατά συνέπεια δεν μπορούν να πωληθούν!
11.- Tο επόμενο βήμα νομιμοποίησης της διαφθοράς και της αδιαφάνειας ήταν η περίφημη τροπολογία Πάχτα, η οποία προκάλεσε πολιτικό σάλο, καθώς εμφανίσθηκε σε προεκλογική περίοδο. H αμαρτωλή αυτή διάταξη που συμπεριελήφθη στον αναπτυξιακό νόμο 3219/2003, (άρθρο 8 , παρ 14), έδινε το δικαίωμα σε συγκεκριμένο επιχειρηματία να οικοδομήσει σε δασική έκταση στην Xαλκιδική. Tο σκάνδαλο έγινε αντιληπτό, η Kυβέρνηση αναγκάσθηκε να ανακαλέσει με άλλη νομοθετική διάταξη , την διάταξη της διαπλοκής και να "καρατομηθούν" από υποψήφιοι βουλευτές 10 στελέχη του ΠAΣOK!
12.- Λίγες ημέρες πριν λήξει το 2003, κατετέθη στη Bουλή η Kωδικοποίηση της Nομοθεσίας περί Kεφαλαιαγοράς, αφαιρώντας από το σχετικό άρθρο τα προβλεπόμενα περί ποινικών συνεπειών για εκείνους που αποδεικνύεται ότι "χειραγωγούν" μετοχές στο Xρηματιστήριο. Tο "κόλπο" της επιχειρηθείσας συγκάλυψης έγινε γνωστό από τον Tύπο και η Kυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπό το βάρος της κατακραυγής της κοινής γνώμης αποσύρει το σχετικό κείμενο που είχε καταθέσει με νέο, στο οποίο υπήρχε πλήρες το σχετικό άρθρο για τις ποινικές κυρώσεις που επισύρει η διάπραξη του αδικήματος της χειραγώγησης μετοχών στο Xρηματιστήριο.
13.- Στις 17 Φεβρουαρίου 2003, κατετέθη σε νομοσχέδιο «Για την στέγαση των υπηρεσιών του Δημοσίου, που ήταν στη Βουλή και το οποίο έγινε νόμος (Ν.3130/2003,ΦΕΚ τ.76 Α, 28-3-2003, άρθρο 33 , με το οποίο απαλλάσσονταν όλα τα μέλη των Δ.Σ. των προβληματικών επιχειρήσεων για ποινικά αδικήματα για τα οποία ήταν υπόδικα! Χαρακτηριστικά το άρθρο 33 του Ν.3130/2003 ανέφερε τα ακόλουθα: «Στην παράγραφο 5 του άρθρου 19 του Ν. 2741/1999 (ΦΕΚ 199 Α') προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής εφαρμόζονται και επί προσώπων που διορίστηκαν ή εκλέχθηκαν με οποιονδήποτε τρόπο στη διοίκηση των προβληματικών επιχειρήσεων που είχαν ήδη υπαχθεί στις διατάξεις του Ν. 1386/1983(ΦΕΚ 107 Α΄).».
14.- [ ΤΟΥ Γ.Δη ]
Αν ο πρώτος υπεύθυνος για την νομιμοποίηση της διαφθοράς είναι ο Κώστας Σημίτης -ο "αρχιερέας της διαπλοκής" όπως τον έλεγε ο Κώστας Καραμανλής, εξ' ίσου υπεύθυνος είναι και ο δεύτερος,
που ενώ ξεκίνησε ευοίωνα και δυναμικα το 2004, αργότερα η διαπλοκή και η διαφθορά του έγιναν άγνωστες λέξεις.
Ο Γ.Δη έστειλε το φθινόπωρο του 2004 στο Μαξίμου, ενυπόγραφη επιστολή(με αριθ. πρωτ.), καταγγέλλοντας συγκεκριμένες παράνομες ενέργειες σε ΔΕΚΟ και ότι την χώρα δεν κυβερνούσε η νόμιμη κυβέρνηση, αλλά κάποιοι δικοί του κουμπάροι(ονομαστικά) τακίμιασαν με "υποκοσμικά" σημιτικά πασοκοστοιχεία και πράσινους συνδικαλιστές, τους "αντιγράφουν" και λυμαίνονται παρέα το δημόσιο χρήμα και,... και ότι τούτο αποτελεί και σαφή παραχάραξη της πρόσφατης λαϊκής εντολής προς την ΝΔ.
Ο Κώστας Καραμανλής, οι παρασύμβουλοι δηλαδή, ουδέποτε ασχολήθηκαν με το συγκεκριμένο θέμα, αλλά αρκέσθηκαν να στείλουν την επιστολή μου στους καταγγελλόμενους κουμπάρους, με ότι τούτο σήμαινε για μένα τότε. Φαίνεται ότι για το Μαξίμου του Κ. Καραμανλή ήμουνα ένας ακόμη γραφικός πολίτης, όπως τόσοι άλλοι.
Το μέγα λάθος του Κ. Καραμανλή ήταν ότι έδωσε(ο ίδιος ξέρει γιατί) άφεση αμαρτιών στον Αρχιερέα και χάθηκε έτσι η μοναδική ευκαιρία να απαλλαγεί ο τόπος από τα λαμόγια και τα διαπλεκόμενα τότε συμφέροντα, με αποτέλεσμα να "ξεθαρρέψουν" και οι δικοί του "έμπιστοι" και κουμπάροι, να τα βρουν με τα πασόκια, να φάνε τον αγλέορα και να φθάσουμε εδώ που φθάσαμε.
Γι αυτό όσοι λένε στον Κώστα τον Καραμανλή να βγει και να μιλήσει να μην τον περιμένουν, γιατί τι θα πει ότι ήταν αφελής και εξαπατήθηκε;
Μόνον μια περίπτωση υπάρχει.
Αν ο ίδιος έχει το θάρρος της δικής του καθαρότητας, να κατονομάσει πρώτα τους δικούς του βρομιάριδες και μετά τους λαμογιοπασόκους που κλαπάκιαζαν μαζί και με τα γνωστά και επώνυμα συμφέροντα των βαρόνων της διαπλοκής, επί ΠΑΣΟΚ αλλά και επί της δικής του πρωθυπουργικής θητείας.
ΜΟΝΟΝ ΕΤΣΙ !
Γ.Δη
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.