Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011

Οι Oικονομικές Eπιπτώσεις της Aπομείωσης των Στρατιωτικών Μονάδων στην Περιφέρεια Θεσσαλίας


Παναγιώτης Δημητριάδης
Υποπτέραρχος (Ι) ε.α
Mε αφορμή τα σχετικά δημοσιεύματα για την παύση λειτουργίας της 1ης Στρατιάς και άλλων Μονάδων σας γνωρίζω τα παρακάτω.
Η Πόλης της Λάρισας είναι συνδεδεμένη ιστορικά και οικονομικά με την 1η Στρατιά, το Αρχηγείο της Τακτικής Αεροπορίας , την 110 Πτέρυγα Μάχης, την Διοίκηση Αγωγού Καυσίμου, το Πρόσφατο CAOC στο Κουτσόχερο αλλά και με όλες τις άλλες Στρατιωτικές Μονάδες της Λάρισας όπως και οι λοιπές Π.Ε της ευρύτερης Θεσσαλίας όπου υπάρχουν Στρατιωτικές Μονάδες.

Το σύνολο των Μονάδων αυτών ενισχύει την τοπική οικονομία και την ευρύτερη περιοχή με περίπου 7 εκ. Ευρώ μηνιαίως μόνο από τις μισθοδοσίες του προσωπικού και με δεκάδες εκατομμύρια Ευρώ ετησίως για τις ανάγκες υποστήριξης των Στρατιωτικών Μονάδων με έργα συντήρησης, τροφοδοσίας, ανάληψης μεγάλων έργων κ.λ.π, είτε για την εκτέλεση ασκήσεων Νατοϊκών και Εθνικών είτε από το προσωπικό που διαμένει στην πόλη και το οποίο στο σύνολό του δαπανά μεγάλο μέρος των εσόδων του για τις ανάγκες του. είτε από έναν σημαντικό αριθμό στρατιωτικού προσωπικού που έρχεται για εκπαίδευση από όλη την υπόλοιπη Ελλάδα και το οποίο επίσης δαπανά για την διαμονή του.
Ο σχεδιασμός απομείωσης η και το κλείσιμο στρατιωτικών Μονάδων στην περιοχή ξεκίνησε από το 2003 με το κλείσιμο του πρώτου (1ου) Αεροπορικού Κέντρου Περιοχής το οποίο ήταν μέσα στις εγκαταστάσεις της 110 Πτέρυγας Μάχης και σε αντίθεση με το ότι η χώρα είχε υπογράψει συμφωνία με το ΝΑΤΟ για την ίδρυση ενός νέου σύγχρονου Εθνικού Κέντρου Ελέγχου Περιοχής στη Λάρισα . Αντί για ένα Σύγχρονο Κέντρο Επιχειρήσεων ιδρύθηκαν τρία σε άλλες περιοχές με μηδενική επιχειρησιακή επιβιωσιμότητα.
Με το πρόσφατο κλείσιμο της 346 Πολεμικής Μοίρας στην 110 Πτέρυγα Μάχης, με αεροσκάφη F-16 τρίτης γενιά και τα οποία αγοράσθηκαν το 1989 αντί να κλείσουν οι πολεμικές Μοίρες στην Ανδραβίδα της Ηλείας και στον Άραξο της Πάτρας όπου η Πολεμική Αεροπορία συνεχίζει και δαπανά τεράστια ποσά για την υποστήριξη αεροσκαφών τύπου F-4 PHANTOM και A-7 CORSAIR δεύτερης γενιάς , μειωμένης επιχειρησιακής ικανότητας, ενώ η παραλαβή αυτών έγινε από το 1973 και εδώ. Η συνεχιζόμενη απομείωση της 348 Μοίρας των φωτογραφικών αεροσκαφών αλλά και άλλων Μονάδων εντός της 110 Πτέρυγα Μάχης όπως και η πρόσφατη δημοσίευση στον τύπο για κλείσιμο της 1ης Στρατιάς πέραν των άλλων στρατιωτικών Μονάδων θα έχουν σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία ειδικά την κρίσιμη περίοδο που περνά η χώρα.
Μπορεί το κλείσιμο της Στρατιάς η της 110 Πτέρυγας Μάχης η άλλης Στρατιωτικής Μονάδας να χαροποιεί κάποιους τοπικούς άρχοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης , όμως θα χαθούν κάποια εκατομμύρια ευρώ από την αγορά της τοπικής κοινωνίας όπως θα χαθούν και κάποιες χιλιάδες θέσεις εργασίας, στρατιωτικού ,πολιτικού και προσωπικού που δουλεύουν σε επιχειρήσεις, αφού θα κλείσουν και ιδιωτικές επιχειρήσεις που υποστηρίζουν τις στρατιωτικές Μονάδες με μέσα και υλικά, διότι το σύνολο των δαπανών είναι ένας κύκλος είτε αφορά την υποστήριξη των Μονάδων είτε αφορά την διαβίωση του προσωπικού το οποίο συνεισφέρει με ενοίκια, αγορές ,δαπάνες στα σχολεία, αγορά κατοικία και πολλά άλλα. Καμία άλλη επιχείρηση δεν μπορεί να αντικαταστήσει το μέγεθος των θέσεων εργασίας στο σύνολό τους με την αλλαγή της υποτιθέμενης χρήσης από το σημερινό καθεστώς χρήσης των Στρατιωτικών Μονάδων η την προοπτική ανάπτυξης και ανάληψης πρωτοβουλιών επενδύσεων όταν γνωρίζει τα οικονομικά μεγέθη της περιοχής.
Οι επιπτώσεις με το κλείσιμο των Στρατιωτικών Μονάδων για την τοπική κοινωνία θα είναι άμεσες και δεν θα υπάρξει δυνατότητα επιστροφής υπολογίζοντας κανείς την αντίθετη θέση που έχουν πάρει άλλοι Δήμοι η Περιφέρειες για το κλείσιμο των Μονάδων (με το πρόσχημα από την κυβέρνηση αυτά να δοθούν στην Τοπική Κοινωνία). Στην παρούσα φάση και να δοθούν δεν υπάρχει περίπτωση τουλάχιστον για μία δεκαετία να αξιοποιηθούν λόγω οικονομικής αδυναμίας παρά μόνο να ξεπουληθούν χωρίς σχεδιασμό με τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις που θα καθορίσουν τις ευθύνες για την αποτυχία του σχεδίου αυτού, αφού προηγουμένως έχει μαραζώσει την οικονομική ζωή της περιοχής , έχουν χαθεί χιλιάδες θέσεις εργασίας τόσο στον ιδιωτικό τομέα που υποστηρίζουν τις Στρατιωτικές Μονάδες αυτές όσο και στο στρατιωτικό προσωπικό και παραδείγματα υπάρχουν πολλά.
Για τις επιλογές που θα γίνουν αλλά και την αναποφασιστικότητα αντίδρασης των τοπικών φορέων , της τοπικής αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας χωρίς προκαθορισμένο μακροπρόθεσμο σχέδιο ανταποδοτικότητας, το μέγεθος της ζημιάς θα είναι απροσδιόριστο συνεπικουρούμενο από το αβέβαιο μέλλον της οικονομικής κατάστασης της χώρας.
Οι όποιες αιτιολογίες της κυβέρνησης ότι η 1η Στρατιά κλείνει βάσει της νέας δομής δυνάμεως και για μείωση των δημοσίων δαπανών είναι εκτός τόπου και χρόνου, δεδομένου ότι μέσα σε μία διετία έχουν αλλάξει τη δομή δυνάμεων δύο φορές ενώ έρχεται σε αντίθεση με το δόγμα των Ενόπλων Δυνάμεων όπου σαφώς ορίζεται ότι ο έλεγχος των επιχειρήσεων είναι συγκεντρωτικός με αποκεντρωτική εκτέλεση ενώ ως προς τους στόχους, αναφέρει ότι οι Ενοπλες Δυνάμεις υποστηρίζουν του πάγιους εθνικούς στόχους της Χώρας εκτός εάν στην προκειμένη περίπτωση ο στόχος της οικονομίας δεν εντάσσεται στους εθνικούς στόχους.
Αρκεί μία σχετική ενημέρωση για το ύψος των δαπανών και που αυτές κατευθύνονται, τόσο από την 1η Στρατιά για το σύνολο των υπ΄ αυτού Μονάδων, καθώς και από το ΑΤΑ για το σύνολο των υπ αυτού Μονάδων εντός της Περιφέρειας η οποία θα αποδείξει με κάθε βεβαιότητα τις δυσμενέστατες οικονομικές επιπτώσεις της επόμενης μέρας για την τοπική κοινωνία, πέραν των όποιων ανεξέλεγκτων επιπτώσεων στον επιχειρησιακό και επιχειρηματικό τομέα.
Ο Περιφερειάρχης αν και δεν έχει την δικαιοδοσία να ενημερωθεί επί των οικονομικών στοιχείων όλων των Στρατιωτικών Μονάδων της Περιφέρειάς του για τη συμβολή αυτών στην στήριξη της τοπικής οικονομίας, παρακαλείται να παρέμβει δυναμικά στα αρμόδια υπουργεία.  Επισημαίνεται ότι η αναδιοργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων ξεκίνησε από την προηγούμενη Κυβέρνηση με σχέδιο ρεαλιστικό εφικτό και υλοποιήσιμο όπου πέραν της ευελιξίας των στρατιωτικών επιχειρήσεων, της μείωσης της οροφής των δυνάμεων κ.λ.π είχε ληφθεί πρωτίστως υπόψη η γενικότερη τοπική οικονομική πολιτική ώστε η όποια απομείωση να μην επηρεάσει δυσμενώς τις θέσεις εργασίας. Ο σχεδιασμός συνδυάστηκε με τον γενικότερο σχεδιασμό των Βιομηχανικών Επιμελητηρίων για την ανάπτυξη της Χώρας. Φυσικά η ολοκλήρωση του σχεδίου δεν υλοποιήθηκε λόγω των εκλογών..
Στη παρούσα φάση το ΥΕΘΑ αφενός δεν έχει συγκεκριμένο σχέδιο, αφετέρου επιδεινώνει το οικονομικό πρόβλημα ανεξέλεγκτα, χωρίς προοπτική και ελπίδα για το μέλλον, ισοπεδώνοντας θεσμούς και αξίες και θέτοντας υπό επιτήρηση ακόμα και τις Ένοπλες Δυνάμεις .
Στην αγορά εργασίας , στην αγωνία για μία θέση εργασίας των νέων, στην προοπτική και το όραμα του Ελληνικού λαού για το αύριο δεν υπάρχει χρώμα, υπάρχει μόνο ικανή ηγεσία η οποία θα οδηγήσει την χώρα στην ανάπτυξη, στην ανάδειξη των αρετών της Ελληνικής φυλής και την προκοπή.

1 σχόλιο:

  1. Οι στρατιωτικές Μονάδες δημιουργούνται και διατηρούνται σύμφωνα με τις εκάστοτε επιχειρησιακές απαιτήσεις και το αμυντικό δόγμα κάθε χώρας και όχι για να ικανοποιήσουν τις τοπικές κοινωνίες.
    Όσον αφορά υπόλοιπα δεν θέλω να σχολιάσω, για ευνόητους λόγους, αλλά μου φαίνεται οτι κάποιοι ή κάνουν οτι δεν ξέρουν ή οτι ξεχνούν εύκολα.
    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.