ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Αλίκη Τζεν
Είναι τουλάχιστον αποπροσανατολιστικό, αλλά και εξοργιστικό να στηλιτεύονται τα ορθογραφικά λάθη ή κάποια λάθη, (κακόηχα,είναι αλήθεια), στις κλίσεις ονομάτων, σαν τάχα απόδειξη του ελλείμματος παιδείας που όντως έχουμε.
Θα παραθέσω 2 παραδείγματα πραγματικού και λίαν επικίνδυνου ελλείμματος παιδείας.
Το πρώτο φαίνεται από άρθρο που δημοσιεύτηκε στις 18 του τρέχοντος μηνός στην ΟΛΥΜΠΙΑ, με τίτλο “ΜΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ”. Στο άρθρο αυτό (καλογραμμένο ως προς τη γραμματική, τη σύνταξη και την παρουσίαση των σκέψεων) ούτε λίγο ούτε πολύ προτείνεται η εθελούσια υποταγή μας για 20-25 χρόνια, με ξένους κυβερνήτες σε κάθε θέση του κρατικού μηχανισμού (από θέσεις υπουργών μέχρι ανωτάτων δικαστικών, στρατιωτικών έως και πρυτάνεων!) και η αφαίρεση του δικαιώματος ψήφου από τους πολίτες! Οι ξένοι θα υπογράψουν απλώς ότι τα σύνορα θα παραμείνουν ως έχουν και οι ίδιοι θα αναλάβουν να δικάσουν πολιτικούς ύποπτους για παρανομίες και αθέμιτη περιουσία. Σε επίπεδο συμβολισμών, προτείνεται η ύψωση ξένης σημαίας στην Ακρόπολη, δίπλα στην ελληνική. Καλούνται δε οι ξένοι επικυρίαρχοι να “ασκήσουν επιχειρηματικά σχέδια και δράσεις που θα μηδενίσουν το χρέος και θα μας αποχαιρετήσουν αφήνοντάς μας με πλεόνασμα και δείκτες ανάπτυξης ανάλογους με αυτούς που έταζε ο νυν πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου”.
Από τη λαίλαπα της “εναλλακτικής πρότασης” δεν γλιτώνουν ούτε οι Έλληνες της διασποράς, αφού ο αρθρογράφος επιφυλάσσει σε αυτούς, μια και ζουν μακριά, έκτιση ποινής, σε φυλακές(;),για εξιλέωση(!): “Ακόμη κι αν υπάρχει Έλληνας του εξωτερικού που διαπρέπει και διακρίνεται θα εκτίει ποινή 25ετους διάρκειας, ώστε να εξιλεωθούμε ως λαός.”
Είναι σαφές ότι ο αρθρογράφος έχει φοιτήσει στο σχολείο και έχει λάβει κάποια ακαδημαϊκή εκπαίδευση. Όμως, είναι εξίσου σαφές ότι η φοίτηση στο σχολείο δεν τον βοήθησε να κατανοήσει ούτε τον εαυτό του ως ελεύθερο πολίτη που ανήκει σε μια χώρα ούτε την ιστορία ως εμπειρία που καθοδηγεί και διδάσκει τι πρέπει να γίνει, με βάση το τι έχει γίνει. Αν είχε νιώσει (κι όχι απλώς διαβάσει) τον Ύμνο στην Ελευθερία, τους σπαρακτικούς στίχους του Σολωμού “Με τα ρούχα αιματωμένα/Ξέρω ότι έβγαινες κρυφά/Να γυρεύεις εις τα ξένα/Άλλα χέρια δυνατά.”, θα γνώριζε πόσο τραγικά αστείο, αφελές και ανιστόρητο είναι αυτό που προτείνει, μια ξενόφερτη χούντα που θα μας σώσει! Πίσω από την κομψή και μοδάτη “εναλλακτική” του πρόταση υπάρχει η ογκώδης άγνοια του τι σημαίνει στέρηση ελευθερίας, στέρηση δημοκρατίας, υποδούλωση σε ξένους, υποταγή. Όλο το οικοδόμημα του πολιτισμού που στηρίζεται στην ελευθερία (ή τουλάχιστον την επιθυμεί και την επιδιώκει) ο αρθρογράφος το απαρνιέται, προσδοκώντας τη μηδένιση του χρέους, το πλεόνασμα, τους δείκτες ανάπτυξης... Αν η επέλαση του λάιφ στάιλ κατά τα τελευταία χρόνια, το χάχα χούχα και η δήθεν απομυθοποίηση/αποδόμηση των πάντων (λέγε τα, καλύτερα, διάλυση και ισοπέδωση των αξιών) έχουν οδηγήσει κάποιους συμπολίτες μας (διότι εκτός του αρθρογράφου υπήρξε και ένας σχολιαστής που συμφώνησε!!) στην επιθυμία και αναζήτηση της οικειοθελούς δουλείας, ΑΥΤΟ είναι το έλλειμμα παιδείας και ΑΥΤΟ είναι το έγκλημα όσων δασκάλων “διεκπεραιώνουν” τις γνώσεις αντί να επιτελούν το έργο τους.
Δεν θα ασχολιόμουν με το κείμενο του ανώνυμου αρθρογράφου, αν δεν είχα βιώσει ένα δεύτερο κρούσμα εθελοδουλίας, σε (χθεσινή) ομιλία του Ν.Λυγερού για την ΑΟΖ, όπου κάποιος από το κοινό, με επίμονες και αλλεπάλληλες παρεμβάσεις εισηγείτο τη χάραξη των ΑΟΖ από “κάποιον διεθνή οργανισμό”(!), επειδή δήθεν έτσι η χάραξη θα ήταν τότε αμερόληπτη και δίκαιη! Αυτά τα “κρούσματα” ανθρώπων που ψάχνουν λύσεις εξω-εθνικές, υπερ-εθνικές, πιστεύοντας ότι κάπου εκεί έξω κάποιοι καλοί προστάτες θα έρθουν να μας σώσουν, δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται υπεροπτικά, σαν δείγματα αφέλειας, ηλιθιότητας ή ραγιαδισμού. Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για θύματα στρεβλής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης χωρίς αξίες και χωρίς προσανατολισμό. Ωστόσο, ένα μέρος της ευθύνης για τέτοια φαινόμενα φέρουν και οι πολιτικοί που πρώτοι αυτοί “διδάσκουν” τον ραγιαδισμό και υποκλίνονται στους ξένους δυνάστες.
Αν κάποιοι συμπατριώτες μας θεωρούν εαυτούς “ιθαγενείς” που πρέπει να “εκπολιτιστούν” από ξένους “ιεραποστόλους”, ας κάνουν τον κόπο να διαβάσουν την ιστορία της αποικιοκρατίας, εφόσον την ιστορία της πατρίδας μας δεν την κατανόησαν αρκετά. Εκεί θα δουν ξεκάθαρα τις αλυσίδες της σκλαβιάς, την καταλήστευση του εθνικού πλούτου, το ξερίζωμα των παραδόσεων, τις διώξεις των πατριωτών, τα βασανιστήρια, τις φυλακίσεις, τις εκτελέσεις. Ίσως τότε ξυπνήσουν...



Σχόλια