Υπάρχει μια γενική άποψη πως με την έξαρση όλων των κοινωνικών δικτύων (Facebook, Twitter, Google+) δεν υπάρχει θέση πια για τα Blog, τα γνωστά μας Ιστολόγια. Για την ακρίβεια όχι μόνο δεν έχουν παραγκωνισθεί τα Blog αλλά αποτελούν και ένα από τα πλέον καταλληλότερα μέσα για μια επιχείρηση που προσπαθεί να "δεθεί" με τους πελάτες της και να κρατά ενημερωμένο το κοινό της τόσο με τις δικές της εξελίξεις όσο και γενικά με του χώρου στον οποίο δραστηριοποιείται. Ωστόσο, όπως με όλα τα τεχνολογικά μέσα, έτσι και σ' αυτή την περίπτωσή το ιστολόγιο δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση αν χρησιμοποιηθεί σωστά ή να την επηρεάσει αρνητικά αν δε δοθεί η απαραίτητη προσοχή.
Μια μια απλή αναζήτηση στο Internet κάποιος θα βρει πάρα πολύ υλικό με συμβουλές για ένα πετυχημένο Blog. Εμείς ψάξαμε και σας παραθέτουμε τις 10 πιο βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης και προώθησης ενός ιστολογίου.
Διαμορφώστε τη Στρατηγική σας
Είναι αυτονόητο πως κάθε επιχείρηση θα πρέπει να έχει θέσει κάποιους βασικούς στόχους και να γνωρίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Το ιστολόγιο λοιπόν θα πρέπει να ακολουθεί τη στρατηγική γραμμή της επιχείρησης και να μην υπάρχει απλά για να δημιουργεί περιεχόμενο για τις μηχανές αναζήτησης.
Ορίστε τι Άρθρα θα Δημοσιεύετε
Πολύ σημαντικό ρόλο επίσης παίζει και το είδος των άρθρων που ανεβαίνουν στο ιστολόγιο. Αν στην κύρια ιστοσελίδα της εταιρείας αφιερώνεται χώρος για τη δημοσίευση κάποιου δελτίου τύπου δεν υπάρχει λόγος να αναδημοσιεύεται και στο ιστολόγιο, εκτός κι αν πρόκειται να προστεθούν επιπλέον πληροφορίες. Γενικά, το περιεχόμενο των αναρτήσεων θα πρέπει να είναι σχετικό και στοχευμένο στο αναγνωστικό κοινό του ιστολογίου.
Βρείτε τη Φωνή σας
Έναν ιστολόγιο θα πρέπει να έχει προσωπικότητα κι όχι να φαίνεται πως γράφεται από κάποια επιτροπή. Υπάρχει γενικά η τάση τα άρθρα των blog να είναι λιγότερο επίσημα και περισσότερο φιλικά προς τον αναγνώστη, αλλά και αυτό είναι κάτι που καθορίζεται από το περιεχόμενο και από τους αναγνώστες τους.
Δημιουργήστε Ενδιαφέροντα Άρθρα
Με άλλα λόγια, μην γράφετε απλά κάτι για να γράψετε. Το περιεχόμενο των αναρτήσεων σας θα πρέπει να είναι ενδιαφέρον, περιεκτικό και σχετικό με το αντικείμενό σας. Ο σκοπός της όλης διαδικασίας είναι να να μπορέσετε όχι μόνο να τραβήξετε την προσοχή των αναγνωστών αλλά και να τους κεντρίσετε το ενδιαφέρον ώστε να ξανα-επιστρέψουν στο blog σας ή ακόμα καλύτερα να εγγραφούν στη ροή δεδομένων σας (subscribe to your feed).
Χρησιμοποιείτε Λέξεις-Κλειδιά
Βοηθήστε τις μηχανές αναζήτησης να σας βοηθήσουν! Χρησιμοποιείτε λέξεις-κλειδιά, αντιπροσωπευτικές των αναρτήσεων σας στους τίτλους των άρθρων και στο περιεχόμενό τους Έτσι θα διευκολύνετε τους αναγνώστες να εντοπίζουν το ιστολόγιό σας μέσα από τις μηχανές αναζήτησης. Η Πολιτική Προώθησης Αναζήτησης είναι ένας πολύ μεγάλος τομέας στην κατηγόρια του Marketing. Ένα καλό site σχετικό με το θέμα είναι το searchengineland.com.
Δημοσιεύετε Τακτικά
Το ξέρουμε πως το να γράφετε στο ιστολόγιό σας δεν είναι η πλήρης σας απασχόληση, ωστόσο η συνεπής δημοσίευση απαιτεί πειθαρχεία και χρόνο. Το πρώτο είναι κάτι που μαθαίνεται, αλλά το δεύτερο είναι κάτι που πρέπει να βρεθεί. Ένας καλός τρόπος να το αντιμετωπίσετε είναι να είστε συνεχώς ένα άρθρο πιο μπροστά. Να προετοιμάζετε δηλαδή το άρθρο της επόμενης βδομάδας πριν δημοσιεύσετε το προηγούμενο. Μια ακόμα λύση είναι να έχετε μια μεγάλη ποικιλία κατηγοριών. Ένας πολύ ευφάνταστος και χρήσιμος οδηγός για τις κατηγορίες άρθρων που μπορείτε να δημοσιεύσετε βρίσκεται εδώ.
Δείξτε το Πρόσωπό σας
Το ιστολόγιο είναι περισσότερο προσωπικό και λιγότερο επίσημο (όπως τονίσαμε και προηγουμένως). Προσπαθήστε, λοιπόν, να δώσετε μια πιο ανθρώπινη προσέγγιση βάζοντας τις φωτογραφίες των αρθρογράφων στα άρθρα σας. Αυτό θα επιτρέψει και τους αναγνώστες σας να βρίσκουν ευκολότερα τα άρθρα που τους ενδιαφέρουν, με βάση το συγγραφέα τους, αλλά και να αποκτήσουν μια πιο προσωπική σχέση μαζί σας και κατά προέκταση με την επιχείρησή σας.
Συνδέστε την Ιστοσελίδα σας
Ακόμα και οι καλύτερες στρατηγικές και τα άρθρα του κόσμου δε θα μετρούσαν τίποτα άμα κανένας δε διάβαζε το ιστολόγιό σας. Το Διαδίκτυο είναι μια αχανής περιοχή και κανείς δε βρίσκει το δρόμο του στην τύχη. Η Ιστοσελίδα σας είναι η σύγχρονη επαγγελματική σας κάρτα και η επίσημη εικόνα της επιχείρησή σας και συνεπώς οφείλει να υποστηρίξει και να προωθήσει το πιο προσωπικό κομμάτι της που είναι το Ιστολόγιό σας. Αν δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε το σύνδεσμό σας στην αρχική σελίδα, τότε βρείτε μια εξίσου περίοπτη και λογική θέση. Είναι σημαντικό να μπορούν οι πελάτες σας να γνωρίσουν όλες τις πτυχές της εταιρείας σας και να είναι ξεκάθαρο πως θα φτάσουν εκεί.
Δεθείτε με τους Αναγνώστες σας
Όταν κάποιος σχολιάζει μια ανάρτησή σας, πάρτε το χρόνο και απαντήστε του. Είναι απαραίτητο για να χτίσετε μια προσωπική σχέση μαζί με τους αναγνώστες σας αλλά και για να τους κρατήσετε μαζί σας να τροφοδοτείτε τις συζητήσεις μέσα από τα σχόλια. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνετε και την αξιοπιστία σας καθώς δείχνετε πως δεν μένετε μόνο στη συγγραφή αλλά συνεχίζετε και με την υποστήριξη του άρθρου σας.
Διαδώστε Το
Εάν καταφέρετε να διαδώσετε το περιεχόμενό σας στο κοινό στο οποίο απευθύνεται θα είστε ένα βήμα μόνο μακριά από τους στόχους σας. Όπως τονίσαμε και στην αρχή η δημιουργία του blog είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δραστηριοποιηθεί καλύτερα η επιχείρηση στα κοινωνικά δίκτυα. Αυξάνοντας την αποδοτικότητα του Ιστολογίου σας ΚΑΙ διαδίδοντάς το χρησιμοποιώντας τη γρήγορη και μαζική προώθηση που σας προσφέρουν τα κοινωνικά δίκτυα, είστε σε πολύ καλό δρόμο για να πετύχετε τους στόχους που έχετε θέσει. Όπως πάντα, εκτιμούμε τη γνώμη σας και το ενδιαφέρον που μας δείχνετε και δεχόμαστε τα σχόλια σας. Όχι μόνο μας ευχαριστεί να ακούμε την δική σας άποψη αλλά, όπως τονίσαμε και παραπάνω, μας βοηθά να προχωρήσουμε ακόμα πιο μπροστά. Πηγές: http://socialmediab2b.com/2009/06/business-blogging-best-practices/ http://www.capturetheconversation.com/read/blogging-best-practices-checklist http://lauraleewalker.com/2010/11/01/top-15-blogging-best-practices-2/
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.