Η "κατάρριψη" του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας (ΜΤΑ)

Παναγιώτης Δημητριάδης

Υπτχος (Ι) ε.α
Την ώρα που το προσωπικό της αεροπορίας και οι μερισματούχοι του ΜΤΑ στεγνώνουν από τα βάρη και την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης, το ΜΤΑ αδυνατεί να αποτρέψει την συνεχιζόμενη απώλεια εσόδων τα οποία μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις γεννούν ερωτηματικά ως προς τον τρόπο διαχείρισης των εσόδων αλλά και τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους σχεδιασμούς. Εδώ δεν γίνεται αναφορά της αρωγής του κράτους προς το ταμείο αλλά η διαχείριση και εκμετάλλευση των πόρων του ταμείου διότι το κράτος παρέχει, η διαχείριση είναι το πρόβλημα.
Συγκεκριμένα αναφέρονται περιπτώσεις όπου η τιμή ανά στρέμμα προς καλλιέργεια που δίδονταν προς ενοίκιο εντός των Μονάδων απείχε κατά πολύ του τεκμαρτού που αναγράφονταν στην εφορία ως κατώτερη τιμή ενοικίασης ανά στρέμμα τον χρόνο. Ενώ η αναγραφόμενη κατώτερη τιμή της εφορίας ήταν 60 Ε, το ΜΤΑ ως αρχική τιμή δημοπρασίας είχε πολύ κατώτερη και αυτό γιατί, η δεν ενδιαφέρθηκαν ποτέ να μάθουν πως νοικιάζονται οι στρεμματικές καλλιέργειες η το ήξεραν και δεν ενημέρωναν τις Μονάδες για δικούς τους λόγους.

Σε άλλες περιπτώσεις το ΜΤΑ έλεγε ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον ενώ ακριβώς δίπλα στα συρματοπλέγματα τα ενοικιαζόμενα χωράφια είχαν πολλαπλάσια τιμή. Ποιες ήταν οι απώλειες του ΜΤΑ την τελευταία δεκαετία από την κακή διαχείριση ενοικίασης και πότε έγιναν τοπογραφικά για να διασταυρωθούν τα στοιχεία των εκτάσεων που δίνονται προς καλλιέργεια όταν μάλιστα καλλιεργούνται και πολλαπλές καλλιέργειες; Είναι λυπηρό ότι τα ΔΣ του Μετοχικού Ταμείου περιοδικά δεν είχαν ποτέ σχέδιο για να αποτρέψουν γεγονότα που θα επέφεραν τον οικονομικό μαρασμό του ΜΤΑ και αυτό φαίνεται από τον ισολογισμό, την οργάνωση , το ανύπαρκτο σχέδιο και τους στόχους με σκοπό την αύξηση των εσόδων και την ικανοποίηση απόδοσης στον απλό μερισματούχο ο οποίος συμβάλει με μηνιαία καταβολή . Όσον αφορά τον ισολογισμό δεν υπάρχει τεκμηριωμένη απόδειξη των εξόδων που καταβλήθηκαν και με βάση ποιών επιτακτικών αναγκών. Όσον αφορά την οργάνωση , ξεκινώντας από την επιλογή του προέδρου και αυτό αρκεί, με ποια κριτήρια και προϋποθέσεις γίνεται η επιλογή του προέδρου του ΜΤΑ και αν το σημερινό οργανόγραμμα του ΜΤΑ ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του Ταμείου; από την κατάσταση που έχει περιέλθει και παρά τις όποιες προσπάθειες του προσωπικού που το επανδρώνει διαπιστώνεται ότι το ΜΤΑ καθοδηγείται με auto pilot .
Ποιο ήταν το σχέδιο και οι στόχοι του ΜΤΑ για την δεκαετία 2001-2010 όσον αφορά τα έσοδα και τα έξοδα και τι υλοποιήθηκε; Ποιο ήταν το σχέδιο της τελευταίας πενταετίας και τι υλοποιήθηκε; Πότε το ΔΣ του ΜΤΑ οργάνωσε ενημέρωση για το σχέδιο και τους στόχους του ΜΤΑ παρουσία των Δκτων όλων των Μονάδων, των Οικονομικών, των Εφοδιαστών και άλλων εμπλεκομένων προκειμένου να δοθούν κατευθυντήριες οδηγίες αύξησης των εσόδων σε ότι τους αφορά. Πότε ο πρόεδρος του ΜΤΑ η μέλος του ΔΣ επισκέφτηκε Μονάδα για την παρακολούθηση της υλοποίησης των εσόδων και επίλυσης προβλημάτων. Ποιο είναι το σχέδιο και οι στόχοι της δεκαετίας που ακολουθεί χωρίς να περιμένουμε από τα έτοιμα και ποια η πολιτική αξιοποίησης των ακινήτων; Όσον αφορά τους στόχους και το σχέδιο, για ένα εύρωστο ΜΤΑ φαίνεται από την κατάσταση του ταμείου, ότι σχέδιο και στόχοι δεν υπήρχαν και αν υπήρχαν αυτοί δεν ήταν συγκεκριμένοι , ρεαλιστικοί και εφικτοί. Όσον αφορά τα έσοδα. Το ΜΤΑ μειώνει το μέρισμα όταν την ίδια στιγμή έχει μεγάλη απώλεια εσόδων (και αυτά είναι μόνο ένα παράδειγμα με ενδεικτικές τιμές) με ενέργειες όπως. Όταν ο τόνος της ανακυκλώσιμης μπαταρίας των οχημάτων έχει σήμερα 360 -400 Ε το ΜΤΑ διαθέτει το προϊόν αυτό δωρεάν με αποτέλεσμα να αποκομίζουν ιδιώτες τεράστια ποσά κέρδους. Όταν ο τόνος των ελαιολιπαντικών σήμερα έχει τιμή πώλησης 48 Ε το ΜΤΑ διαθέτει το προϊόν αυτό δωρεάν. Όταν οι μίζες και τα δυναμό των οχημάτων έχουν 360 Ε ο τόνος, το ΜΤΑ τα εκποιεί μαζί με τα οχήματα όπου ο τόνος του σιδήρου έχει 150Ε. Όταν ο τόνος του χαρτιού έχει 100 Ε το ΜΤΑ το διαθέτει δωρεάν. Όταν ο ορείχαλκος εκποιείται προς 0,50 λεπτά ενώ η χαλυβουργεία τον αγοράζει 4 Ε από ιδιώτες ποιος κερδίζει και ποιος χάνει; Όταν ακόμα και τα καμένα λάδια μαγειρικής των εστιατορίων πωλούνται στην αγορά προς 0,15 λεπτά το κιλό το ΜΤΑ τα διαθέτει δωρεάν. Όταν το ΜΤΑ δεν κάνει τοπογραφικό της καλλιεργήσιμης έκτασης και καλλιεργούνται εκτάσεις πολύ πάνω από τα αναφερόμενα τετραγωνικά ποιος χάνει; Όταν το ΜΤΑ δεν λάμβανε υπόψη , η δεν ήθελε να γνωρίζει διαδικασίες της ενοικίασης των καλλιεργήσιμων εκτάσεων βάσει του τεκμαρτού της εφορίας η οποία διαθέτει στοιχεία για όλη την Ελλάδα και ανά περιοχή τότε ποιος ευθύνεται για την κατάσταση του ταμείου; Όταν το ΜΤΑ αδυνατεί να καταθέσει σοβαρό σχέδιο ανόρθωσης του ταμείου, το επόμενο βήμα είναι να μειώσει το μέρισμα. Όταν οι ενοικιαστές των εκτάσεων δεν απέδιδαν τα οφειλόμενα ενώ λάμβαναν τις μεγάλες επιδοτήσεις, ποιος έχανε και γιατί δεν έγινε η σχετική διαδικασία προκειμένου τα χρήματα αυτόματα να κατατίθενται στον λογαριασμό του ΜΤΑ. Όταν η Γερμανική Πολεμική Αεροπορία ζητούσε την ενοικίαση αεροδρομίου το 1994 προκειμένου οι ιπτάμενοι της Γερμανίας να εκπαιδεύονται σε χαμηλές πτήσεις η τότε ηγεσία της Π.Α και το ΜΤΑ έδειξαν αδιαφορία με αποτέλεσμα η Π.Α της Γερμανίας να βρει αντίστοιχες εγκαταστάσεις στον Καναδά. Όταν δεν υπάρχει σχέδιο για την εκμετάλλευση του αγωγού καυσίμου αλλά και δεξαμενών για την διασύνδεση αυτών με την βιομηχανία πετρελαιοειδών, την πολιτική αεροπορία η τη ναυτιλία όπου αυτό είναι εφικτό τότε ας μην αναρωτιόμαστε για την κατάσταση του ΜΤΑ. Όταν ακόμα και σήμερα το ΜΤΑ δεν μπορεί να δώσει λύσεις εκμετάλλευσης εναλλακτικής ενέργειας αφήνοντας περιουσιακά στοιχεία ανεκμετάλλευτα τα οποία και μείωση δαπανών της Π.Α θα επιτύχουν αλλά και αύξηση των εσόδων τότε να μην έχουμε παράπονο για την ανικανότητα διαχείρισης της περιουσίας της ΠΑ. Όταν η επιλογή του εκάστοτε προέδρου του ΜΤΑ είναι αδιαφανής , χωρίς να προκηρύσσεται η θέση, τότε τι να περιμένει ο απλός μερισματούχος ; Αλήθεια έχει δεί κανείς Βιογραφικό όλων αυτών που αναλαμβάνουν αυτές τις θέσεις. Όταν σύμφωνα με τον κανονισμό της ΥΠΑ ΠΕΡΙ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΎ ΚΑΥΣΊΜΟΥ ΣΕ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ Δ3Γ/12041/2861 που δημοσιεύθηκε στην ΕΦ. της ΚΥΒ. στις 3 Ιουν.2011 και προβλέπει ότι όταν τα πολιτικά αεροσκάφη ανεφοδιάζονται με καύσιμο παρουσία πυροσβεστικού οχήματος η αεροπορική εταιρεία θα πληρώνει τέλος για το Πυροσβεστικό όχημα . Ερώτημα . Το τέλος ποιος το παίρνει ; H Πολεμική Αεροπορία η Πυροσβεστική Υπηρεσία, ο Κρατικός Αερολιμένας η ΙΔΙΩΤΙΚΉ ΕΤΑΙΡΕΊΑ που παρέχει υπηρεσία HANDLING στο πολιτικό αεροσκάφος με κρατικά μέσα; Όταν δεν υπάρχει κοινή βάση δεδομένων προς εκποίηση υλικών σε όλα τα Γενικά Επιτελεία προκειμένου και να υπάρχει κάλυψη αναγκών σε υλικά από άλλα Επιτελεία όταν υπάρχουν απαιτήσεις, αλλά και να επιτυγχάνεται καλλίτερη τιμή του προϊόντος με συμβάσεις, τότε ο μερισματούχος ψάχνει να βρει τα αίτια της κατάρριψης των ταμείων. Όταν το όλο σύστημα διαχείρισης υλικών , ανταλλακτικών , οργάνωσης και σχεδιασμού βασίζεται σε απαρχαιωμένες εφαρμογές της δεκαετίας του 70 με διαφορετική εφαρμογή για κάθε επιτελείο, πως είναι δυνατόν να υπάρχει μείωση των δαπανών αλλά και ορθολογική διαχείριση των υλικών; Όσον αφορά την εκποίηση των υλικών και την αύξηση των εσόδων του ΜΤΑ, αντί να κάνουν μεμονωμένους διαγωνισμούς των υλικών θα έπρεπε να γίνουν απευθείας συμβάσεις με την χαλυβουργεία η άλλους φορείς για καλλίτερη τιμή αυτών. Δεν μπορούμε να λέμε ότι το σχέδιο απέτυχε αλλά ότι εμείς σχεδιάσαμε αποτυχημένα.
Λύσεις για να βγει το ταμείο από το αδιέξοδο υπάρχουν, με σοβαρές προτάσεις, διότι όλα είναι θέμα σχεδιασμού και ανθρώπων που θα εργασθούν για αυτόν τον σκοπό. Αρκεί το ΜΤΑ να είναι ανοιχτό στην κατάθεση απόψεων και ιδεών, που ποτέ δεν ήταν, διότι λειτουργούσε και λειτουργεί με αδιαφανείς διαδικασίες όπως αδιαφανείς διαδικασίες είναι και η επιλογή του προέδρου όχι μόνο του ΜΤΑ αλλά όλων των ταμείων και των οργανισμών στις Ε.Δ όπως ο ΑΟΟΑ , Ο ΙΚΑΡΟΣ και άλλοι φορείς. Γιατί ο πρόεδρος του ΑΟΟΑ προέρχεται μονίμως από απόστρατο του Στρατού Ξηράς ενώ ο οργανισμός είναι διακλαδικός όπως διακλαδική είναι και η θέση του Α/ΓΕΕΘΑ, υπάρχει η δεν υπάρχει διακλαδικότητα η την διακλαδικότητα την ερμηνεύουν κάποιοι κατά το δοκούν και ανάλογα με τα συμφέροντα; Υπάρχει περίπτωση να αλλάξει το καθεστώς αυτό και η θέση να γίνει διακλαδική; Υπάρχει περίπτωση να θεσπιστούν κριτήρια και προϋποθέσεις στην επιλογή προέδρων των ταμείων η άλλων φορέων των Ε.Δ; Πότε θα παρθεί μια σοβαρή απόφαση από την ηγεσία για όλα αυτά που προβλημάτιζαν και προβληματίζουν το προσωπικό των Ενόπλων δυνάμεων και τους μερισματούχους; όταν η ίδια ηγεσία βρίσκεται στα ανώτατα αξιώματα εδώ και 12 χρόνια, κουράζοντας μάλιστα με την αναποφασιστικότητα και την έλλειψη θάρρους στο να δημιουργήσει προοπτικές ορθολογικής διαχείρισης όλων των ταμείων αλλά και να δώσει ένα μήνυμα αισιοδοξίας στον μερισματούχο ;.


Σχόλια

  1. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΑΣ ΔΩΣΑΝΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΜΟΝΟΝ ΜΑΣ ΚΑΛΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΠΟΛΟΓΗΘΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΨΩΝΙΣΑΜΕ ΤΗΣ ΧΑΡΤΟΠΕΤΣΕΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΠΑ 400 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτα ποθ αναφερονται στο
    http://yened.blogspot.com/2011/09/500.html
    και
    http://www.sysmed.gr/cms/drastiriotites/diafora/867-apostolh-epistolhs-gia-pthtiko-epidoma
    λήφθξηκαν υπόψη στο κείμενο του αρθρου ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια στον συντάκτη αλλά ξέχασε να μας πει για τα fake μερίσματα που προκύπτουν από fake πτητικά εξάμηνα, με fake ώρες αεροσκαφών.

    Το πρόβλημα της ΠΑ είναι ένα και μοναδικό: ηγεσία χειριστών πτητικών μέσων, χωρίς καμία άλλη γνώση.

    Όλοι αυτοί οι κύριοι που διαμαρτύρονται τώρα μπορούν να μας πουν τι έκαναν για να κρατήσουν τους άξιους επαγγελματίες των υπολοίπων ειδικοτήτων της ΠΑ;

    Κύριοι ντροπή σας διοικούσατε μονάδες και το μόνο που κοιτούσατε ήταν το γκαζόν.

    Είστε άξιοι της τύχης σας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αίσχος ,ιπτάμενος και υποπτέραρχος και μιλάει κιόλας!

    Αυτό είναι ο ορισμός του θράσους!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αφού έχει τόσο αναλυτική σκέψη ο Υποπτέραρχος μπορεί να μας πει και την άποψη του για το πτητικό επίδομα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θα συμβουλευα τον κ. Υπτχο να μελετήσει τα σχόλια στο
    http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2010/09/blog-post_2169.html?commentPage=1
    και αφού μας απαντήσει εκεί για όσα αναφέρονται, τότε μπορούμε να συζητήσουμε και τις πιο πάνω απόψεις του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο Υποπτέραρχος γράφει "Αλήθεια έχει δεί κανείς Βιογραφικό όλων αυτών που αναλαμβάνουν αυτές τις θέσεις."

    Μήπως πρέπει να απαντήσει στο ερώτημα: Αλήθεια έχει δεί κανείς Βιογραφικό όλων αυτών που διοικούν την ΠΑ.

    Μήπως μπορεί να απαντήσει εκείνος με τι βιογραφικό διοίκησε με Μονάδα της ΠΑ;

    Επειδή πετούσε ήταν και ικανός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΜΠΡΙΣΙΜΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΜΗΝΑΡΧΟΣ Ε.ΑΣάβ Ιαν 07, 08:32:00 μ.μ. 2012

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ.ΕΚΤΙΜΩ ΟΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΝ ΑΠΕΦΕΥΓΕ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΣΜΟ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙΣΕΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΚΑΡΠΟΥΝΤΑΙ ΑΛΛΟΙ.ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΧΕΙ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΛΗΨΗ ΔΡΑΣΕΩΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΜΑΣ ΤΥΧΕΙ ΡΙΖΙΚΗΣ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.