Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αφιέρωμα με στοιχεία που αφορούν στην δεκαετία 2000-2010
Δειτε πιο κατω στατιστικα για θαλασσα-ακτες και τους Ελληνικους δρομους.
Τα στοιχεια αυτα δεν ειναι απολυτοι αριθμοι, δειχνουν ξεκαθαρες τασεις ενω ευχομαι να γινουν σημεια αναφορας σ αυτους που σκεφτονται, συζητουν, γραφουν και δρουν για το καλο του Ελληνισμου. Για το ζητημα της θαλασσας και των ακτων που δινω αμεσως πιο κατω, συμπεριελαβα αναλυτικα στοιχεια για το ζητημα της παραλιας Ελληνικου. Αναφερομαι στο ΦΕΚ 254Δ' Προεδρικο διαταγμα της 5ης Μαρτιου του 2004. Ακολουθουν οι Ελληνικοι δρομοι. Επειδη η λιστα ειναι γραμμενη χρονολογικα δεν υπαρχει τροπος να ζαχαρωσω τα τραγικα στατιστικα. Χρειαζεται επομενως ψυχικο σθενος για να διαβαστουν. Ευχαριστω και καλη δυναμη.
ΑΚΤΕΣ - ΘΑΛΑΣΣΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ( 13 )
1 ) 1,1 εκατ ευρω για τον καθαρισμο ακτων.
Πλεον των 240.000 ευρω στην Αττικη και τουλαχιστον 1,1 εκατ. ευρω στο συνολο της χωρας θα διαθεσει το ΥΠΕΧΩΔΕ προς την Τοπικη Αυτοδιοικηση για τον καθαρισμο των ακτων.
Πηγη : Καθημερινη - 23 Ιουλιου 2003.
2 ) Υπερσυγχρονα πλοια δρομολογουνται στο Αιγαιο.
Την σταδιακη δρομολογηση υπερσυγχρονων επιβατηγων πλοιων απο το 2004 εως το 2008 σε 20 κυριες αγονες γραμμες του Αιγαιου αναμενεται να ανακoινωσει το βραδυ της Παρασκευης σε ομιλια του στο επιμελητηριο Λεσβου, ο Yπουργος Οικονομιας, Νικος Χριστοδουλακης.
Πηγη : Καθημερινη & Μακεδονικο Πρακτορειο Ειδησεων - 8 Αυγουστου 2003.
3 ) Πυρετος στη Μεσογειο για την αναβαθμιση των μαρινων. Εντονο ενδιαφερον παρατηρειται σε ολους τους τουριστικους προορισμους της Μεσογειου για την κατασκευη μαρινων, καθως ο θαλασσιος τουρισμος αποτελει εναν απο τους πλεον αναπτυσσομενους κλαδους τα τελευταια χρονια. Στον Ελληνικο χωρο προτεραιοτητα εχει δοθει στον εκσυγχρονισμο των 4 μαρινων της Αττικης ( Αλιμου, Φλοισβου, Ζεας και Βουλιαγμενης ) καθως και στη δημιουργια δυο νεων ( Αγιος Κοσμας και Σταδιο Ειρηνης & Φιλιας ). Παραλληλα εχει εξαγγελθει προγραμμα δημιουργιας επιπλεον 10.000 θεσεων ελλιμενισμου σκαφων σε νησιωτικες περιοχες. Ενας χρονος πριν τους Ολυμπιακους. Ιταλια, Κροατια, Κυπρος, Ισπανια, Τουρκια, Μαλτα οι αλλες χωρες που δραστηριοποιουνται.
Πηγη : Καθημερινη - 15 Αυγουστου 2003.
4 ) "Στερευουν" απο ψαρια οι Ελληνικες θαλασσες. Τα εισαγωμενα εχουν κατακλυσει την αγορα ενω οι αλιεις ειναι σε απογνωση.
Η καραβιδα, ο βλαχος, ο μπαλας, ο ροφος, ο μπακαλιαρος, ο σαργος, ακομη και τα σαυριδια, οι κολιοι και τα μπαρμπουνια κινδυνευουν να εξαφανιστουν απο τις Ελληνικες θαλασσες. Οι επιστημονες προειδοποιουν, οι ψαραδες διαμαρτυρονται και οι καταναλωτες δεν ξερουν τι τρωνε. Η αγορα εχει κατακλυστει απο εισαγωμενα, νωπα και κατεψυγμενα ψαρια, τα οποια παρα ταυτα δε καλυπτουν τις βασικες ελλειψεις. Οι εισαγωγεις φερνουν απο την Τουρκια, τη Σενεγαλη, την Αιγυπτο, τη Μαλαισια μεγαλες ποσοτητες απο τα εμπορικα αλιευματα - οπως ειναι το λυθρινι, η κουτσομουρα κτλ. - με αποτελεσμα να μην μπορουν οι Ελληνες αλιεις να διαθεσουν τα αντιστοιχα ντοπια ψαρια. Γι αυτο απειλουν με μεγαλες κινητοποιησεις τον Σεπτεμβριο αν η πολιτεια δεν βαλει φραγμο στις εισαγωγες. Η οικονομικη δυσπραγια εχει ριξει τους ψαραδες στα χερια τοκογλυφων, οι οποιοι λυμαινονται τις ιχθυοσκαλες και εχουν δημιουργησει μια "μαφια" αναλογη με εκεινη της λαχαναγορας.
Τα ψαρια αλιευονται απο επαγγελματιες ψαραδες εντατικα ακομη και κατα την περιοδο της αναπαραγωγης τους 'η οταν ειναι κατω απο την ηλικια της πρωτης αναπαραγωγης. Κανεις δεν ενδιαφερεται αν τα μπαρμπουνια πρεπει να γεννησουν την Ανοιξη και μετα να ξεκινησει η αλιεια τους, κανεις δεν τηρει τις περιοδους πληρους απαγορευσης για την προστασια των γονων. Ετσι ειδαμε εφετος στα νησια λυθρινι, κουτσομουρα και αλλα ψαρια να πωλουνται σε μεγεθη μικροτερα απο το επιτρεπομενο. Ο νομος καθοριζει το ελαχιστο επιτρεπομενο αλιευσιμο μεγεθος, ομως οι λιμενικοι ( οι οποιοι ειναι επιφωρτισμενοι και με αλλες αρμοδιοτητες), αλλα και ορισμενοι υπαλληλοι της Διευθυνσης Αλιειας του Υπουργειου Γεωργιας δεν μπορουν να ξεχωριζουν ουτε τα διαφορετικα ειδη ψαριων. Απειλουνται τοπικες κοινωνιες, η Ικαρια οπου οι περισσοτεροι ψαραδες ασχολουνται κυριως με αγροτικες ασχολιες ενω στο Ανατολικο Αιγαιο στην περιοχη των Φουρνων με δυσκολια συντηρηται το τελευταιο γρι γρι. Ερευνητικο προγραμμα " Αρχιπελαγος" - Θοδωρης Τσιμπιδης τονιζει μεγαλη μειωση συγκεκριμενων τυπων ψαριων στις Ελληνικες θαλασσες.
Εγιναν καποια επεισοδια στη Χιο μεταξυ αλιεων και τελωνειακων γιατι το τελωνειο Χιου δεν εκανε κανενα απολυτως ελεγχο. " Εχουμε κανει εκατονταδες καταγγελιες στο Υπουργειο Γεωργιας για ψαρια απο την Αφρικη, την Ασια που παρουσιαζονται ως Ελληνικα, αλλα δεν εχει γινει απολυτως τιποτε. Κανενας ελεγχος, ουτε καν υγειονομικος " τονιζει ο προεδρος της Συνομοσπονδιας Αλιεων Ελλαδας κ. Δ. Κοτσωριος. Ο ιδιος κανει λογο για κυκλωματα παρομοια με αυτα που λυμαινονται τη λαχαναγορα και την κρεαταγορα. Οπως λεει, εχει παρατηρηθει το τελευταιο χρονικο διαστημα ο δανεισμος ψαραδων απο "τοκογλυφους". Αυτοι εκμεταλλευονται την οικονομικη δυσπραγια των ψαραδων και τους δανειζουν τα χρηματα για να υποστηριξουν τις επιχειρησεις τους και στη συνεχεια ζητουν ως ανταλλαγμα την πωληση των αλιευματων σε τιμες κατω του κοστους. Αξιζει να σημειωθει οτι τα λειτουργικα εξοδα ενος πληρως εξοπλισμενου αλιευτικου σκαφους αγγιζουν τα 45.000 ευρω τον μηνα ! Τα σωματεια των αλιεων βρισκονται τους τελευταιους μηνες σε διαρκη επαφη με τα υπουργεια Οικονομιας και Γεωργιας, προκειμενου να ακολουθησουν κοινη κατευθυνση για την αντιμετωπιση τοσο της εισαγωγης ψαριων οσο και της παρανομης αλιειας. Οι αλιεις βαζουν ως χρονικο οριο εξευρεσης λυσης το τελος του ερχομενου Σεπτεμβριου και προειδοποιουν οτι σε περιπτωση διαφωνιας θα προχωρησουν σε μεγαλες κινητοποιησεις.
Πηγη : ΤΟ ΒΗΜΑ - 15 Αυγουστου 2003.
5 ) Παραλια Ελληνικου. 40 χιλιομετρα παραλια.
Σε τρια χρονια κλεινουν ολα τα νυχτομαγαζα.
Παμε παραλια ; Το αργοτερο σε τρια χρονια η σημερινη εικονα της παραλιακης, με τα γνωστα νυχτερινα στεκια, θα ανηκει στο παρελθον. Οι αλλαγες ξεκινησαν με τα ολυμπιακα εργα στο Φαληρο, το Ελληνικο και τον Αγιο Κοσμα, συμπληρωνονται με τη γραμμη του τραμ και τις παρεμβασεις μικρης κλιμακας που υλοποιει το υπουργειο ΠΕΧΩΔΕ σε ολο το μηκος της Ποσειδωνος. Με ενα προγραμμα παρεμβασεων που εκτεινονται σε ενα μετωπο περιπου 40 χιλιομετρων απο το Σταδιο Ειρηνης και Φιλιας ως τη Λομβαρδα. Προκειται για το φιλετο των 7140 στρεμματων, που περιλαμβανει τη ζωνη κατω απο την παραλιακη, με εξαιρεση τις εντος σχεδιου οικιστικες περιοχες της Γλυφαδας, της Βουλιαγμενης, της Βουλας και το Καβουρι. Η ζωνη αυτη θα διαμορφωθει σε παραθαλασσιο υπερτοπικο χωρο αναψυχης, οπως προβλεπει το νεο διαταγμα το οποιο εκπονηθηκε απο ομαδα ειδικων του οργανισμου Αθηνας και ηδη εγκριθηκε με μικρες παρατηρησεις απο το Συμβουλιο της Επικρατειας. Μεχρι το φθινοπωρο του 2004 το νομοθετημα θα εχει επιστραφει στο ΠΕΧΩΔΕ για να δημοσιευτει. Περιλαμβανει :
Α ) Κλεινουν μεσα σε τρια χρονια ολα τα νυχτερινα κεντρα. Σε ολη την παραλιακη ζωνη επιτρεπεται , υπο προυποθεσεις, η λειτουργια εστιατοριων και χωρων αναψυχης χωρις μουσικη, μεσα στα ορια που αναφερονται στη νομιμη αδεια που διαθετουν.
Β ) Οριζονται χαμηλοι συντελεστες δομησης για ολα τα ακινητα που ανηκουν στον ΕΟΤ ( Αστερια κ.λπ.)
Γ ) Μεταφερονται οι εγκαταστασεις του ΕΚΘΕ απο τον Αγιο Κοσμα.
Δ ) 45,3 % της ολης επιφανειας θα ειναι ζωνη απολυτης προστασιας, και θα απαγορευεται καθε ειδους παρεμβασης. Υπαρχει αρχαιολογικο ενδιαφερον. Ζωνες ηπιας προστασιας ( 10,3 % ) θα επιτρεπονται δραστηριοτητες αναψυχης υπο συγκεκριμενους ορους.
Ε ) Δημιουργουνται ακτες κολυμβησης. Μαζι με αυτες του ΕΟΤ ( που εχουν εισοδο ) αποτελουν ενα 10,3 %.
ΣΤ ) Δεν προβλεπονται αλλες μαρινες. Γλυφαδας, Αλιμου, Φαληρου μαζι με χωρους για ναυταθλητικα σωματεια και μικρα αλιευτικα καταφυγια αποτελουν αλλο ενα 5%.
Παρκο 370 στρεμματων , μηκους 1400 μετρων στο Φαληρικο Δελτα. Μεταφερθηκαν 2 εκατ, τονοι σκουπιδιων για να διαμορφωθει ο χωρος αυτος. Η γυρω περιοχη θα συνδεθει απευθειας με την παραλια μεσω της "εσπλαναδας" τον υπεργειο πεζοδρομο στο υψος του Ιπποδρομου.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - Τριτη 19 Αυγουστου 2003.
6 ) Αναβαθμιση του Φαληρικου Ορμου που για χρονια ηταν σκουπιδοτοπος.
Μετα τους Ολυμπιακους προβλεπονται η αντιπλημμυρικη προστασια Μοσχατου και Καλλιθεας και η ολοκληρωση του αποχετευτικου συστηματος της περιοχης. Η αρχιτεκτων Ηβη Νανοπουλου, του Γραφειου Παπαγιαννη ειναι μελος της ομαδας μελετης αυτου του προτζεκτ. Ισως το εντυπωσιακοτερο αλλα και περισσοτερο αναγκαιο κομματι των μετα-ολυμπιακων εργων ειναι η μεταφορα της Λεωφορου Ποσειδωνος νοτιοτερα ( προς τη θαλασσα ), η βυθιση της και η δημιουργια στη θεση της ενος αντιπλημμυρικου συνεχους καναλιου, ο παραλιακος Συλλεκτηρας Ομβριων Μοσχατου Καλλιθεας. Το εργο αυτο και μια σειρα αλλων, οπως η ολοκληρωση των αντιπλημμυρικων εργων, συμφωνα με τους υπευθυνους της Μελετης, θα οχυρωσουν απο τις πλημμυρες τις περιοχες του Μοσχατου, της Καλλιθεας, του Ρεντη, του Ν. Φαληρου, του Βοτανικου, αλλα και τις κεντρικες περιοχες της Αθηνας. Συμφωνα με την κ. Nανοπουλου, ""το καναλι θα βρισκεται στη θεση οπου ηταν παλια η θαλασσα ετσι ωστε η πολη να βρει και παλι το φυσικο της οριο". Ετσι, η σημερινη Λεωφορος Ποσειδωνος θα βρισκεται πιο μακρια απο την πολη και θα "κρυβεται" μεσα σε δυο καταφυτα πρανη, ενω παραλληλα θα δημιουργηθουν δυο ανισοπεδοι κομβοι πεζων και οχηματων εγκαρσια προς τη "νεα" Λεωφορο Ποσειδωνος στην επεκταση των οδων Χρυσοστομου Σμυρνης και Λαμπρου Κατσωνη. Οι δυο αυτοι πεζοδρομοι θα ολοκληρωσουν ενα δικτυο πεζοδρομων που θα αποτελουν ενα παραλιακο περιπατο που θα συνδεσει τον Φλοισβο με τον Πειραια.
Πηγη : Καθημερινη - 25 Δεκεμβριου 2003.
7 ) Tο τεταρτο κατα σειρα διαταγμα, τελειωνει το παζλ των παρεμβασεων στο παραλιακο μετωπο της πρωτευουσας.
Το νεο νομοθετημα αφορα παρεμβασεις για τη ζωνη κατω απο την Ποσειδωνος απο το Σταδιο Ειρηνης και Φιλιας εως την Αγια Μαρινα στο Κορωπι. Εχει μηκος 40 χλμ., εμβαδον περιπου 7.150 στρεμματα. Εχουν λογω των Ολυμπιακων Αγωνων, τα διαταγματα για το Φαληρικο ορμο, τον Αγιο Κοσμα και το Ελληνικο. Σχεδον η μιση εκταση 45,3 %, της ολης επιφανειας χαρακτηριζεται ζωνη απολυτου προστασιας και επιτρεπονται μονον ηπιες διαμορφωσης. Προκειται για καθορισμενες θεσεις στα ορια των Δημων Αλιμου, Βουλιαγμενης, Βαρης και Κορωπιου. Αλλα και στις υπολοιπες περιοχες θεσπιζονται σκληρα μετρα.
Ζωνες αναψυχης καλυπτουν 10,3 %. 10, 3% αντιπροσωπευουν οι οργανωμενες πλαζ, που εχουν ηδη παραχωρηθει σε ιδιωτες.
ΦΕΚ 254Δ' της 5ης Μαρτιου 2004 ειναι το Προεδρικο διαταγμα. Υπογραφτηκε απο την τοτε Υπουργο ΠΕΧΩΔΕ Βασως Παπανδρεου αλλα χρειαστηκε σχεδον δεκα χρονια "κυοφοριας" για να καμφθουν οι εντονες πιεσεις των τοπικων συμφεροντων, κυριως των νυχτερινων κεντρων. Να τι λεει το τεταρτο διαταγμα:
1 ) Αποκαθηλωνονται μεσα σε εξι μηνες, ως τις αρχες Σεπτεμβριου 2004, ολες οι διαφημιστικες πινακιδες που εχουν αναρτηθει και στις δυο πλευρες της παραλιακης λεωφορου, στις νησιδες σε υπαιθριους χωρους, στις οψεις και τις οροφες κτιριων. Η τοποθετηση πινακιδων θα γινεται μονον επειτα απο τη χορηγηση σχετικης αδειας και εφοσον τηρουν τις προδιαγραφες.
2 ) Απαγορευεται η τοποθετηση καθισματων, ομπρελων και καθε ειδους εγκαταστασεων για την εξυπηρετηση των λουομενων σε αποσταση μικροτερη των 10 μετρων απο τη γραμμη αιγιαλου.
3 ) Απομακρυνονται μεσα σε πεντε χρονια , ως το Μαρτιο του 2009, ολα τα νυχτερινα κεντρα, οι εγκαταστασεις μηχανοκινητου αθλητισμου, οπως καρτ, μοτοκρος και τζετ σκι, τα λουνα παρκ. Ειδικα για τα κεντρα που βρισκονται στη χερσονησιδα του Αγιου Κοσμα η προθεσμια ληγει το 2006. Το διαταγμα οριζει σαφως οτι η παραταση δινεται μονον για "νομιμως λειτουργουντα", κατι που σημαινει οτι οσα απο αυτα δεν εχουν τις προβλεπομενες αδειες θα πρεπει να κλεισουν.
4 ) Μετακομιζουν μεσα σε δυο χρονια απο τη ληξη των Ολυμπιακων Αγωνων ως το Σεπτεμβριο του 2006, ολες οι μοναδες εκπαιδευσης σε υποβρυχιες δραστηριοτητες στις εγκαταστασεις του Αγιου Κοσμα.
5 ) Μεταφερονται μεσα σε οκτω χρονια οι εγκαταστασεις του Εθνικου Κεντρου Θαλασσιων Ερευνων ( ΕΚΘΕ ).
6 ) Προβλεπεται η κατασκευη υπαιθριου θεατρου στα λατομεια Βαρης στο λοφο Μπαρακου.
7 ) Στον "Αστερα" Βουλιαγμενης, ειδικα για το ξενοδοχειο "Αφροδιτη", το υπογειο γκαραζ μετατρεπεται σε αιθουσα πολλαπλων χρησεων, ενω κατω απο τα γηπεδα τενις δινεται το δικαιωμα κατασκευης υπογειου συνεδριακου κεντρου 3.000 τετραγωνικων, σε συνδυασμο με επισης υπογειο γκαραζ.
8 ) Στα ορια του Δημου Παλαιου Φαληρου προβλεπεται η κατασκευη αθλητικων εγκαταστασεων, συνολικης επιφανειας 47.000 τετραγωνικων, σε χωρο διπλα στις υπαρχουσες. Συνολικη καλυψη 10% της επιφανειας.
9 ) Στις οργανωμενες πλαζ στους Δημους Αλιμου, Ελληνικου, Βουλας, Βουλιαγμενης και Βαρης επιτρεπεται να χτιστουν μονον μικροι βοηθητικοι χωροι επιφανειας 20 τετραγωνικων για τους λουομενους.
10 ) Στις ελευθερες ακτες απαγορευεται καθε ειδους περιφραξη, εκτος απο την περιοχη της Βαρκιζας οπου μπορει να χτιστει ενα εστιατοριο εμβαδου 450 τετραγωνικων σε περιφραγμενο χωρο 15 στρεμμ. Σε Φαληρο, Αλιμο, Γλυφαδα, Βουλιαγμενη, Ελληνικο, Κορωπι, μπορουν να χτιστουν μεχρι 2.500τ.μ. σε καθορισμενες θεσεις. Στο παρκο του Φλοισβου προβλεπεται θερινος κινηματογραφος 180 θεσεων.
11) Ενδεχομενο θαλασσιας συγκοινωνιας στη γραμμη Πειραια-Λαυριου.
Για την υλοποιηση των πιο πανω μετρων και τη σωστη τηρηση τους προβλεπεται η δημιουργια φορεα, ο οποιος θα υποβαλλει εκθεσεις καθε τρια χρονια.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 19 Απριλιου 2004.
8 ) Προσφευγουν στην Ε.Ε. οι Κυκλαδιτες για τα χαλια της ακτοπλοιας.
Στην Ε.Ε. προσφευγει η νομαρχια και ο επαρχος Κυκλαδων για την ακτοπλοικη απομονωση κυριως των Δυτικων Κυκλαδων, που εχει συνεπεια τον οικονομικο μαρασμο των νησιων. Δημητρης Μπα'ι'λας ο νομαρχης, Γιαννης Μαλταμπες ο επαρχος Ανδρου. Το ΥΕΝ αδιαφορει, ενω καποιες απο τις αρμοδιες ακτοπλοικες υπηρεσιες του υποδυκνειουν την Τοπικη και Νομαρχιακη Αυτοδιοικηση για να "ρυθμισει" με τις ακτοπλοικες εταιρειες τυχον ελλειψεις δρομολογιων. Προβλημα ανεφοδιασμου ειδων πρωτης αναγκης σε ολες τις Κυκλαδες, δεκαδες φορτηγα εχουν ακινητοποιηθει ειτε στα δυο μεγαλα λιμανια της Αττικης ειτε των νησιων.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 2 Αυγουστου 2006.
9 ) Τα τσιφλικια στην παραλια.
"Ελληνικα θαυματα" συμβαινουν στο Ελληνικο. Εναν απο τους παραλιακους Δημους της Αττικης που εχουν καταληξει να μην εχουν θαλασσα για τον διαβατη που δεν θελει να πληρωσει εισοδο στος "τσιφλικαδες της ακροθαλασσιας". Συρματοπλεγματα και μαντροτοιχοι εμποδιζουν την προσβαση σε μηκος χιλιομετρων και η κατασταση αναμενεται να χειροτερεψει ακομη περισσοτερο, καθως το Δημοσιο, μεσω των Ολυμπιακων Ακινητων, ετοιμαζεται να παραχωρησει σε εμπορικες χρησεις ακομη 425 στρεμματα παραλιας στο Κεντρο Ιστιοπλοιας ( στα ορια με το Δημο Γλυφαδας ).
Η ιστορια ξεκινα πριν 13 χρονια οταν διπλα στις αθλητικες εγκαταστασεις του Αγιου Κοσμα, ξεφυτρωνει μια οφιοειδης πιστα καρτ. Σωτηριον ετος 1994 τοτε και ο υφυπουργος Αθλητισμου Γιωργος Λιανης ερχεται να εγκρινει αποφαση του ΕΑΚΝ/ΑΚ που παραχωρει το χωρο στη ΛΕΦΚΑ ( Λεσχη Φιλων Καρτ Αλιμου ) και το οποιο, αφου λειτουργησε την πιστα για τα αγωνιστικα οχηματα, εξελιχθηκε και προσεθεσε το απαραιτητο κεντρο διασκεδασης με εκατονταδες καναπεδες στο εξωτερικο και κλασικη δομη μπουζουκομαγαζου στο εσωτερικο. Και ολα αυτα, παρα το γεγονος οτι το Συμβουλιο της Επικρατειας εχει απο το 1999 κρινει παρανομες ολες τις διοικητικες πραξεις παραχωρησης. Στο αρθρο ακολουθει το ιστορικο της υποθεσης. Ο Δημος Ελληνικου παλευει εναντια στην κερδοσκοπικη εκμεταλλευση. Ειχαν γινει επεισοδια.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 21 Απριλιου 2007.
10 ) Ρυθμιστικος παραγων των θαλασσιων συγκοινωνιων στο Αιγαιο και στην Aδριατικη καθισταται - μετα την εξαγορα των Minoan Lines και Hellenic Sea Ways εναντι 250.000.000 ευρω- ο κ. Γιαννης Βαρδινογιαννης, ο οποιος κατεχοντας τη θεση του διευθυνοντος συμβουλου και το 14,7 % των μετοχων της ΑΝΕΚ ελεγχει πληρως και τη ΛΑΝΕ και την ΑΝΕΝ. Η συμφωνια στις θαλασσιες συγκοινωνιες, που εφερε σε θεση στρατηγικου επενδυτη στις Μινωικες Γραμμες και στην H.S.W. τον κ. Γιαννη Βαρδινογιαννη, ηταν αναμενομενη. Πριν απο την εξαγορα του 26,7 % της Minoan και του 34,7 % της Hellenic SeaWays απο την κυπριακη επενδυτικη Sea Star Capital ( κυριος μετοχος ειναι ο Γιαννης Βαρδινογιαννης, και πιθανοτατα και αλλα μελη της γνωστης επιχειρηματικης οικογενειας ) ο μεγαλομετοχος και πωλητης Πανος Λασκαριδης ειχε απευθυνθει στην Mig Shipping του Ανδρεα Βγενοπουλου. Συμφωνα με εγκυρες πληροφοριες ο αλλος ισχυρος της ακτοπλοιας, που ελεγχει πληρως την Attica Group και την Blue Star Ferris αρνηθηκε την προσφορα γιατι ως στρατηγικος επενδυτης και στις εταιρειες Minoan και H.S.W. λογω της "κοντρας" του με την κυβερνηση για τον ΟΤΕ, θα εμπαινε στο στοχαστρο της Επιτροπης Ανταγωνισμου εχοντας υπο τον ελεγχο του το συνολο του ακτοπλοικου στολου της χωρας.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 17 Δεκεμβριου 2007.
11) Εν πλω με ενα κλικ ! www.marinetraffic.com/ais . Καντε κλικ να δειτε την κινηση των πλοιων στις Ελληνικες θαλασσες στην πραγματικη τους θεση ανα πασα στιγμη. Μπλε χρωμα τα επιβατηγα, πρασινο τα φορτηγα, κοκκινο τα δεξαμενοπλοια. Υπευθυνος του προγραμματος ο λεκτορας Δημ. Λεκκας.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 20 Απριλιου 2008.
12 ) Δεκαδες εθελοντες στις ακτες του Ωρωπου στο πλαισιο της εκστρατειας " Καθαριστε τη Μεσογειο ".
Αντιθετοι με τη λογικη της αδιαφοριας-απραξιας, δεκαδες εθελοντες βρεθηκαν το Σαββατο στη Σκαλα, στο Χαλκουτσι, στο Βαρυκο Ωρωπου και συμμετειχαν ενεργα στην Πανελλαδικη Εκστρατεια " Καθαριστε τη Μεσογειο 2008 ", που τελει υπο την αιγιδα του ΟΗΕ και συνδιοργανωνεται και φετος στη χωρα μας απο το " Δικτυο Μεσογειος ΣΟΣ", την "Ελευθεροτυπια" και το " Γεωτροπιο".
Μαθητες, παιδια, γονεις, ανδρες και γυναικες καθε ηλικιας, κρατωντας σακουλες απορριμματων, απεδειξαν και στην πραξη την αγαπη και το σεβασμο τους προς το περιβαλλον. Συμμετοχος και ο Δημος Ωρωπου που διεθεσε προσωπικο και οχηματα για την αποκομιδη των σκουπιδιων.
80 παραλιες εχουν καθαριστει απο 9.000 εθελοντες απο τις 10 Μαιου 2008 και θα συνεχιστει μεχρι τις 7 Ιουνιου 2008. Για συμμετοχη aktes@medsos.gr 'η ταχυδρομικως στο "Δικτυο Μεσογειος ΣΟΣ" Μαμαη 3, Αθηνα 10440 . Για πληροφοριες : www.medsos.gr
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 26 Μαιου 2008.
13 ) Μια στρατια απο αστυνομικους με ασπιδες και κλομπ, δικηγορους με μηνυσεις για καθε λογο, "αγανακτισμενους εργαζομενους" ετοιμους να μετατραπουν σε μπραβους, ακομη και οδοφραγματα πανω στον αιγιαλο αντιμετωπισαν χθες οι πολιτες και εθελοντες εργαζομενοι που πηγαν στην παραλια του Ελληνικου να απομακρυνουν σκουπιδια και μπαζα. Αποτελεσμα ; Επεισοδια που κορυφωθηκαν με τον ξυλοδαρμο ενος καθηγητη του Πολυτεχνειου ( Γ. Ζουπανο ), τη στιγμη που εκπροσωποι του Δημου Ελληνικου πηγαν να σφραγισουν για πολλοστη φορα την πιστα καρτ και το διπλανο κεντρο διασκεδασης που ετοιμαζει εγκαινια την 29η Μαιου, 2008.
Ενα χρονο μετα τα γεγονοτα που οδηγησαν στην απελευθερωση της πλαζ στο Ελληνικο, ο Δημαρχος Ελληνικου Χρηστος Κορτζιδης εδωσε το συνθημα για περιφρουρηση της παραλιας, και κατηγγειλε την κυβερνηση για Ποντιοπιλατισμο ( δικια μου ) πηγαινοντας εναντια ακομη και στη γνωμοδοτηση του Νομικου Συμβουλιου του Κρατους που εντοπιζει παρανομιες.
Μηχανηματα του Δημου μπηκαν στην παραλια στρωνοντας τη νεα αμμο που ειχε ερθει με φορτηγα. Φορτωτες προσπαθουσαν να απομακρυνουν μπαζα που ειχαν συσσωρευθει απο τη λειτουργια των "σφραγισμενων" νυχτερινων κεντρων. Υπενθυμιζεται οτι το Νομικο Συμβουλιο του Κρατους εχει αποφανθει οτι ειναι παρανομη η προ 14 ετων μισθωση των 40 στρεμματων για τη λειτουργια πιστας καρτ και νυχτερινου κεντρου ( ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ Α. ΝΙΚΟΛΟΥΖΟΣ ), αλλα και η παραχωρηση του διπλανου αιγιαλου στον ομιλο Ρεστη.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 26 Μαιου 2008.
ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ( 15 )
Στον Δημητρη Β. Νικολαου ( 1967-97 )
1 ) Σοκαριστικα τα νουμερα για τα "παιδια των φαναριων". Συμφωνα με ερευνα-μελετη που εκανε η εταιρεια ΑΛΚΟ για λογαριασμο της Γιουνισεφ, τον Νοεμβριο του 2000, γυρω στα 5.800 ανηλικα παιδια ζουν και δουλευουν στους Ελληνικους δρομους. Το δειγμα της ερευνας ειναι περιπου 1000 παιδια μεταξυ 2-15 ετων. Παιδια Ελληνων και μεταναστων τα παιδια αυτα βγαζουν περιπου 1 δισεκατομμυριο δραχμες καθε μηνα για τους εργοδοτες τους. Θα πρεπει να ξεκαθαριστει οτι αυτα τα παιδια ειναι μοναχα τα λεγομενα "παιδια των φαναριων" αφου ο συνολικος αριθμος ανηλικων παιδιων που δουλευουν στην Ελλαδα υπολογιζεται στα 150.000 ατομα, ενα νουμερο μαλιστα που δεν συμπεριλαμβανει παιδια αγροτικων οικογενειων που βοηθουν τους γονεις τους στα χωραφια. Τα "παιδια των φαναριων" προσφερουν χαρτοπετσετες ( 26.8% ), λουλουδια ( 15.9% ), καθαριζουν παραθυρα αυτοκινητων ( 13,5% ), ενω ενα 20% απλως ζητιανευει.
Οι απαντησεις των παιδιων στην ερωτηση αν τιμωρουνται οταν καποια μερα δεν πανε στη δουλεια 'η δε βγαλουν αρκετα λεφτα πραγματικα σοκαρει αφου εκτος του 38,6% που δεν ηθελε να απαντησει, τα υπολοιπα δηλωσαν οτι κακοποιουνται, πολλες φορες μαλιστα τους στερηται ακομη και το φαγητο 'η η στεγη.
Πηγη : Μακεδονικο Πρακτορειο Ειδησεων - 7 Δεκεμβριου 2000.
2 ) 24.000 τραυματιες ετησιως, απο ατυχηματα η Ελλαδα !
Ακηρυχτος πολεμος συντελειται καθε χρονο στη χωρα μας, αφου 3.000 Ελληνες χανουν τη ζωη τους και 24.000 τραυματιζονται σε πασης φυσεως ατυχηματα. Καθε ενας νεκρος " συνοδευεται" και απο τρεις βαρια τραυματιες, ενω ο μεσος ορος ηλικιας των τραυματιων ειναι τα 30 ετη.
14 Φεβρουαριου 2003 εγινε το 2ο Πανελληνιο Συνεδριο Τραυματος στην Αθηνα.
Δηλωση καθηγητη χειρουργικης κ Στυλιανου Κατσαραγακη για ελλειψη υποδομων, οργανωσης, εξειδικευσης στην Ελλαδα για την αντιμετωπιση μεγαλου αριθμου τραυματιων ( 18 μηνες πριν τους Ολυμπιακους ). " ΕΚΑΒ ο μοναδικος λειτουργικος θεσμος για την αντιμετωπιση του τραυματια σε ολη την Ελλαδα" τονισε.
Πηγη : Καθημερινη - 15 Φεβρουαριου 2003.
3 ) Θλιβερη πρωτια στην Ε.Ε. για μια ακομη χρονια η Ελλαδα. 1.900 θανατοι κατεγραφησαν στους δρομους της Ελλαδας, το 2001, τελευταιο ετος για το οποιο υπαρχουν ασφαλη στοιχεια.
Περιοδο 1991-2001 κατεγραφησαν στην Ελλαδα περιπου 23.600 θανατοι απο τροχαια ατυχηματα, εναντι 501.600 πανευρωπαικα. Ακολουθει η Πορτογαλια.
Πηγη : Καθημερινη - 5 Ιουνιου 2003.
4 ) Αθηνα και Αυτοκινητο. Η Οδυσσεια του Παρκαρισματος. 2003.
Η συνταγη για να σταθμευσεις το αυτοκινητο σου στην Αθηνα ειναι μια : παρκαρεις οπου βρεις ! Ειναι ο καθημερινος εφιαλτης των οδηγων, τον οποιο ομως βλεπουν...ξυπνιοι.
Τα στοιχεια των συγκοινωνιολογων ειναι αδιασειστα τεκμηρια μιας καθημερινης κολασης στους δρομους :
Καθε μερα στην Αττικη κυκλοφορουν περιπου 2 εκατομμυρια αυτοκινητα και πραγματοποιουνται 7 εκατομμυρια μετακινησεις.
1.650 λεοφορεια εκτελουν 25.000 δρομολογια και εξυπηρετουν 1.700.000 επιβατες, ενω 14.000 ταξι μεταφερουν 700.000 επιβατες.
Το 50% της επιφανειας των δρομων το καταλαμβανουν σταθμευμενα αυτοκινητα. Μια θεση παρκινγκ δεν ειναι μονο χρονος αλλα και χρημα. 5 ευρω το οκταωρο η φτηνοτερη τιμη. Σε πολυκατοικια κυμαινεται απο 80 εως 150 ευρω το μηνα. Αν ειναι υπογειο, τοτε η τιμη προσεγγιζει αυτη μιας γκαρσονιερας !
Περιοχες "κολασεως" ειναι οι : Κυψελη, Παγκρατι, Βυρωνας, Πειραιας, Πατησια, Καλλιθεα, Γαλατσι, Ν. Σμυρνη, Αιγαλεω, Περιστερι, Μαρουσι, Χαλανδρι και Αμπελοκηποι. 34 λεπτα περιφερεται προς αναζητηση παρκινγκ ο οδηγος στην Κυψελη. Μιση ωρα σε Πειραια, Μαρουσι, Καλλιθεα. Σωρεια παραβασεων.
Μονο στην Αττικη σε διαστημα 21 μηνων, επιβληθηκαν 404.452 κλησεις για παρανομη σταθμευση, αφαιρεθηκαν 144.137 πινακιδες, μεταφερθηκαν με γερανο τροχαιας 31.090 αυτοκινητα ! Και τα νουμερα αυτα θα μπορουσαν να ηταν τριπλασια αν η Τροχαια Αθηνων δεν ηταν τοσο επιλεκτικη συμφωνα με δηλωση του διευθυντη της, Παν. Αδαμιδη.
Πηγη : Κυριακατικη Ελευθεροτυπια - 16 Νοεμβριου 2003.
5 ) 1 στα 2 αυτοκινητα που μπαινουν 'η βρισκονται ηδη στο κεντρο της πρωτευουσας εχει παρκαρει παρανομα !
Τα κυκλοφορουντα οχηματα στην περιοχη της πρωτευουσας εχουν ξεπερασει τα 2 εκατομμυρια και αυξανονται κατα 100.000 το χρονο. Υπολογιζεται οτι αντιστοιχουν πλεον 346 Ι.Χ. για καθε 1000 κατοικους. Ανεπισημες εκτιμησεις θεωρουν οτι καθε ημερα κινουνται 'η σταθμευουν μεσα στο δακτυλιο πανω απο 800.000 Ι.Χ. Κινηση Γολγοθας, παρκινγκ λοττο....
131 στεγασμενα γκαραζ με 16.600 θεσεις, 103 υπαιθρια με αλλες 5.100 θεσεις στην πρωτευουσα. Κενες θεσεις σε ωρες αιχμης και 25.000 παρανομες θεσεις σε δρομους , πεζοδρομια, πλατειες κλπ.
Τα σταθμευμενα αυτοκινητα αυξανουν το χρονο οδηγησης εως και 80%.
Παρα το γεγονος οτι το μετρο εξυπηρετει κατα μεσο ορο 500.000 μετακινησεις την ημερα , το 38% των εργαζομενων στο κεντρο κινειται με Ι.Χ. Στοχος μελετης του Πολυτεχνειου για το κυκλοφοριακο ειναι να αυξηθει το 30% χρησης του μετρο με δημιουργια γκαραζ σε σταθμους του, καθως και φυλαξη , φωτιση κλπ.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 7 Δεκεμεβριου 2003.
6 ) Παρανομο ενα στα 4 φορτηγα.
To 23% των λεωφορειων και φορτηγων κινουνται παρανομα στο Εθνικο Δικτυο, τουλαχιστον σε οτι αφορα το ωραριο εργασιας, την αδεια κυκλοφοριας κλπ.
Τα τελευταια δυομισι χρονια ( 2002, 2003 και α' εξαμηνο του 2004 ) το σωμα επιθεωρητων του υπουργειου Απασχολησης ( ΣΕΠΕ ) πραγματοποιησε 5.602 ελεγχους, εντοπιστηκαν 1.273 ( 22,7% ) οδηγοι και ιδιοκτητες που δε πληρουν τις νομιμες προυποθεσεις και τους επιβληθηκαν προστιμα ( 1.041 στο συνολο ) και μηνυσεις ( 232 στο συνολο ).
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 28 Σεπτεμβριου 2004.
7 ) 6 νεκροι και 67 τραυματιες το 24ωρο.
Κατα μεσο ορο σημειωνονται 22.000 οδικα ατυχηματα ανα ετος με 2.100 νεκρους και 32.000 τραυματιες, εκ των οποιων 3.200-3.500 ατομα αποληγουν σε μονιμες αναπηριες. Καθε μερα εχουμε 6 νεκρους και 67 τραυματιες....
80% νεκρων και τραυματιων ανηκουν στην ηλικιακη ομαδα 16-44 ετων, με οτι αυτο συνεπαγεται για τις οικογενειες, τη δημογραφικη εξελιξη, την κοινωνικη συνοχη και την εθνικη οικονομια.
Το κοινωνικοοικονομικο κοστος των τροχαιων ατυχηματων υπολογιζεται για τη χωρα μας σε 2.500.000 ευρω ανα ετος μονο για τις απωλειες ζωης ( νεκροι ).
Το κοστος τραυματιων, ανθρωπινου κεφαλαιου ( απολεσθεν παραγωγικο εργο, πονος, οδυνη ) και αλλων παραμετρων συνεκτιμουμενα το κοστος προσεγγιζει το 1 δισ ευρω.
Κακο οδικο δικτυο, ταχυτητα, αλκοολ οι αιτιες.
4 στους 6 θανατους των τραυματιων τροχαιων κρινονται αδικοι, οφειλομενοι στις ανεπαρκειες προνοσοκομειακης ιατρικης, τροπου οργανωσης των ΤΕΠ ( Τμηματα Επειγοντων Περιστατικων ) στα γενικα νοσ. και των ΜΕΘ ( Μοναδες Εντατικης Θεραπειας ). Απ τους περιπου 500.000 κινητικα αναπηρους στην Ελλαδα , ενα 30% "προερχεται" απο τροχαιο ατυχημα.
Συμπερασματα απο το 15-16 Νοεμβριου 2002 - Συνεδριο του Πανελλαδικου Συνδεσμου Παραπληγικων-Κινητικα Αναπηρων. Θεμα του Συνεδριου " Τροχαια ατυχηματα - συγχρονη Ελληνικη τραγωδια".
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 29 Σεπτεμβριου 2004.
8 ) Ισως για πρωτη φορα στα χρονικα της εθνικης οδου Αθηνων-Θεσσαλονικης οι διερχομενοι οδηγοι, αντι να διαπληκτιστουν με τους συγκεντρωμενους που απεκλεισαν το οδοστρωμα, προτιμησαν να σεβαστουν τον αποκλεισμο και ει δυνατον να συμμετασχουν στον αγωνα τους. Η λα'ι'κη οργη και η αγανακτηση ξεχειλισαν στο περιβοητο πεταλο του Μαλιακου, χθες το πρωι, την ωρα της τελεσης μνημοσυνου για τους επτα αδικοχαμενους εφηβους απο τη Φαρκαδονα στο Ασπρονερι Καμενων Βουρλων ( 27 Σεπτ 2004 ). Δεκαδες μαθητες απο τον Αγιο Κωνσταντινο, τα Καμενα Βουρλα και τον Μωλο σχηματισαν μια τεραστια πομπη και πηγαν στο σημειο της τραγωδιας στην εθνικη Αθηνων-Λαμιας.
Οι γονεις ξεσπασαν στο κλαμα και η οργη τους σκεπασε καθε αλλο ηχο στην περιοχη. Τα παιδια εκλεισαν την εθνικη οδο για περιπου 2 ωρες.
Θεσσαλονικη. " Στους 7 συμμαθητες μας απο τα Τρικαλα" ηταν αφιερωμενη η εκδηλωση διαμαρτυριας που πραγματοποιησαν χθες το μεσημερι οι μαθητες των Γυμνασιων-Λυκειων Συκεων και Νεαπολης Θεσσαλονικης.
Το Ασπρονερι εγινε μετα τα Τεμπη οπου ειχαν αδικοχαθει 21 παιδια. 50 παιδια στη Θεσσαλονικη τους θυμηθηκαν σε πορεια προς το υπουργειο Μακεδονιας-Θρακης και αφου πρωτα συγκεντρωθηκαν στο αγαλμα του Βενιζελου. Στη Φαρκαδονα πηγαν ψυχολογοι απο Αθηνα να συμπαρασταθουν στα παιδια των σχολειων του Δημου.
1.400 αναπηροι καθε χρονο απο ελλειψη υποδομων. Για τα τροχαια φταιει η ελλειψη οδικης συμπεριφορας και οι ανθρωποι.
--Κωστας Καββαθας ( εκδοτης του 4 Τροχοι ) πιστευει 80% φταιει η ελλειψη οδικης συμπεριφορας, και 20% οι Ελληνικοι δρομοι. Προτεινει ενα ινστιτουτο οδικης ασφαλειας με εξουσια μεγαλυτερη των εκαστοτε υπουργειων. Να αποτελειται απο ειδικους που να προτεινουν μεταβολες στο εθνικο δικτυο αναλογα με τις αναγκες που υπαρχουν σε συγκεκριμενα σημεια του. Ειναι εφικτο ; τον ρωτανε. Κι αυτος απαντα : " Εαν ενας πρωθυπουργος που λεγεται Σημιτης, Καραμανλης, 'η οπως αλλιως λεγεται , διαταξει οτι αυτο πρεπει να γινει, μπορει να γινει. Εαν αφεθει στο να συζητησουμε και να δουμε και στα συμφεροντα τα τεραστια που κρυβονται με τους εκπαιδευτες των οδηγων, με τους κατασκευαστες, με τους τοπικους σατραπες που δεν θελουν ο δρομος να αλλαξει γιατι εκει ειναι οι ταβερνες, τοτε δεν θα γινει. "
--Αρης Σταθακης ( δημοσιογραφος που εχει ασχοληθει με τους Ελληνικους δρομους και τα τροχαια, βουλευτης ΝΔ ) " Ο ανθρωπος. Ο ανθρωπος υπουργος, ο ανθρωπος βουλευτης, ο ανθρωπος εργολαβος, ο ανθρωπος οδηγος και πολλες φορες και ο ανθρωπος πεζος. Στην ερωτηση αν ειχαμε καλο οδικο δικτυο θα ειχαμε και διαφορετικη οδικη συμπεριφορα, απαντησε οτι στην Ελλαδα δεν οδηγουμε καθολου καλα γιατι εχουμε στραβη νοοτροπια. Ξεχαστε λιγο τους δρομους, κοκκινα φαναρια εχουν και στη Γερμανια και στην Αγγλια και στην Ελβετια. Εκει σταματουν ολοι στο κοκκινο. Εμεις εδω δεν σταματουμε. Φταιει ο δρομος, το φαναρι ; Οχι, φταιει η κακη νοοτροπια του Ελληνα. 1 ) Μαθηματα κυκλοφοριακης αγωγης & οδικης ασφαλειας στα σχολεια. 2 ) Ιδρυση φορεα οδικης ασφαλειας , γιατι μεχρι τωρα στα ατυχηματα εμπλεκονται πολλα υπουργεια. Φορεας αποκλειστικος για οδικη ασφαλεια χρειαζεται. 3 ) Πιο ουσιαστικη αστυνομευση απο πλευρας Τροχαιας με μηδενικη ανοχη στους παραβατες. 4 ) Ο εργολαβος να επισκευαζει προβληματα σε δρομους που εφτιαξε ο ιδιος και οχι το Ελληνικο κρατος, ο φορολογουμενος. Πρεπει να ασχοληθουμε με τα δυσκολα, μπορουμε να κανουμε μια αρχη" τονισε.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 30 Σεπτεμβριου 2004.
9 ) Μελετη Πολυτεχνειου. 1,2 εκατ. ΙΧ στους δρομους , 1,6 εκατ. , κατα μεσον ορο, οι σταθμευσεις που γινονται καθε ημερα σε ολοκληρο το Λεκανοπεδιο. 80% αυτων γινονται στους δρομους. Για 2,4 εκατ. ΙΧ στο Λεκανοπεδιο, υπαρχουν μονον 265.000 θεσεις σε στεγασμενους χωρους σταθμευσης, δημοσιας 'η ιδιωτικης χρησης. 40% των θεσεων σταθμευσης στα ορια του οδικου δακτυλιου της Αθηνας ειναι παρανομες. Λογω της καταληψης απο σταθμευμενα ΙΧ, το 56% των δρομων της πρωτευουσας διαθετει μονον μια λωριδα για την κυκλοφορια, οταν ενα 45% αυτων σχεδιαστηκε με γεωμετρικα χαρακτηριστικα ανω της μιας (λωριδας).
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 19 Οκτωβριου 2004.
10 ) Υπουργειο Μεταφορων. Πονοκεφαλος τα ορφανα σαραβαλακια. Μονο ο Δημος Αθηνων γυρω στα 20.000 εγκαταλελειμενα Ι.Χ., εντεινουν το προβλημα της σταθμευσης. Γινονται προσπα8ειες. Ειχαν γινει πριν τους Ολυμπιακους αλλα δε μπορεσα να βρω το αρ8ρο πουθενα. 70 ευρω κοστιζει στο Δημοτικο ταμειο απομακρυνση ενος οχηματος. Μεταφορων, ΠΕΧΩΔΕ, Δημοσιας Ταξης, τα αρμοδια Υπουργεια, ολα συμφωνουν για επιταχυνση απομακρυνσης αυτων των οχηματων. Γυρω στο μισο εκατομμυριο οχηματα ανω των 25 ετων κυκλοφορουν σε ολη την Ελλαδα.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 25 Οκτωβριου 2004.
11 ) Ρεκορ αγορας νεων αυτοκινητων το 2004. Πανω απο 300.000 Ι.Χ. προστεθηκαν στους επιβαρυμενους δρομους.
Συμφωνα με την Εθνικη Στατιστικη Υπηρεσια, εναντι του ενος δισεκατομμυριου μετακινησεων που πραγματοποιουνταν σε ετησια βαση με αστικα λεοφορεια το 1971, το 2001 οι μετακινησεις περιοριστηκαν σε 795 εκατομμυρια. Το ΜΕΤΡΟ βελτιωσε καπως την κατασταση, χωρις να υποκαταστησει το αυτοκινητο. Ετσι η σταθμευση υποφερει και τεραστιο το προβλημα κυριως με οχηματα τροφοδοσιας που, εναντια σε καθε λογικη, κινουνται και σταθμευουν ανεξελεγκτα στο κεντρο των πολεων. Το 2001 ειχαν μετρηθει 1.085.811 και πλεον εκτιμαται οτι εχουν ξεπερασει το 1.200.000 οχηματα.
Οταν το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφασισε οι εργολαβοι να κατασκευαζουν παρκινγκ σε καθε νεα οικοδομη δημιουργηθηκε θυελλα αντιδρασεων !
Περιεργως πως, η αποφαση ειναι ( ευτυχως ) ακομα εν ισχυι.
Πηγη : Καθημερινη - 12 Δεκεμβριου 2004.
12 ) Σταθερα πρωτη η Ελλαδα το 2006 σε αριθμο νεκρων απο τροχαια ατυχηματα στην παλαια Ευρωπη των "15".
1657 νεκροι το 2006 στην Ελλαδα. Δευτερο το Βελγιο, τριτη η Ιταλια. Υπερβαση ταχυτητας, οδηγηση σε κατασταση μεθης, μη-χρηση ζωνης ασφαλειας, παραβιαση κοκκινου , το 75% των θανατων απο τροχαια.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 21 Μαρτιου 2008.
13 ) Το στοιχημα του 2000 σε σχεση με τη στρατηγικη οδικη ασφαλεια ηταν να μειωθουν κατα 50% οι νεκροι απο τροχαια εως το 2010 μαλλον χανεται. Το 2000 εχασαν τη ζωη τους στους δρομους 2.037 ανθρωποι, ενω στους 11 απο τους 12 μηνες του 2008, 1.421. Σε ποσοστο 44,4% οι νεκροι απο τροχαια δεν φορουσαν ζωνες ασφαλειας 'η κρανη. Μεγαλο ποσοστο ατυχηματων οφειλεται σε εκτροπες-ανατροπες οχηματων και γι αυτο ευθυνεται σε ποσοστο 80% η οδηγικη συμπεριφορα.
Αναμενεται το πρωτο τριμηνο του 2009 η μελετη του ΥΠΕΧΩΔΕ για την αλλαγη των οριων ταχυτητας στο οδικο δικτυο. Μολις 43 απο τα 102 παρκα κυκλοφοριακης αγωγης λειτουργουν, ενω τα υπολοιπα εχουν εγκαταλειφθει.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 4 Δεκεμβριου 2008.
14 ) Μειωση 3,8 % στα τροχαια δυστυχηματα το 2008 συγκριτικα με το 2007.
1522 οι νεκροι, οι μισοι διχως κρανος και ζωνη. Η ΕΛ.ΑΣ κοιτα μεταξυ αλλων και το ζητημα των παρανομων διαφημιστικων πινακιδων. 6.144 παρανομα τοποθετημενες στο οδικο δικτυο και 590 σε κτιρια. Υποβληθηκαν 3.534 μηνυσεις.
Πηγη : Ελευθεροτυπια - 20 Φεβρουαριου 2009.
15 ) Θυσια 470 παιδια απο τροχαια στην Ελλαδα. Χανονται 1700 ανθρωποι καθε χρονο. 25.000 οι τραυματιες, πολλοι απο τους οποιους καταληγουν με βαριες αναπηριες. Ενας στους δυο θανατους θα ειχε αποφευχθει εαν εφαρμοζονταν μετρα προληψης. Πεμπτο ετησιο Πανελληνιο Συνεδριο - Διαδημοτικο Δικτυο Υγειας και Κοινωτικης Αλληλεγγυης με θεμα " Η Προληψη για την Υγεια , αρμοδιοτητα της Τοπικης Αυτοδιοικησης".
Πηγη : Ελευθεροτυπια - Τεταρτη 8 Απριλιου 2009.
Πεμπτη 4 Iουνιου 2009.
Νικος Νικολαιδης - Καλιφορνια
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.