Κώστας Αγοραστός: «Η Περιφέρεια Θεσσαλίας εργάζεται για την ηλεκτροκίνηση στο σύνολο του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου»
Στα 150 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το κόστος σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
-Υπέρ της επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής σε ΒΙΠΕ Λάρισας και Βόλου και Λιμάνι Βόλου, της πύκνωσης δρομολογίων όπου απαιτείται και της διατήρησης της τιμής των εισιτηρίων σε λογικά επίπεδα, τάσσεται η αιρετή Περιφέρεια
-Κ. Αγοραστός: «Επιλέγουμε να τηρούμε χαμηλούς τόνους, με λίγα να κάνουμε πολλά, να μιλάμε με το έργο μας»
«Η αιρετή Περιφέρεια Θεσσαλίας τάσσεται αναφανδόν υπέρ της ηλεκτροκίνησης στο σύνολο του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου και εργάζεται για την επίτευξη του στόχου αυτού από τις πρώτες ημέρες της θητείας της», τόνισε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός μιλώντας σήμερα στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
«Με την επερώτησή σας κρούετε ανοιχτές θύρες. Το ερώτημά σας έχει απαντηθεί πριν καν τεθεί», επισήμανε ο κ. Κ. Αγοραστός απευθυνόμενος στην επερωτώσα Περιφερειακή Σύμβουλο Τρικάλων κα Λώρεν Κασσοπούλου και εξήγησε:
«Από την πρώτη στιγμή η αιρετή Περιφέρεια Θεσσαλίας πήρε ξεκάθαρη θέση στο θέμα του σιδηροδρόμου, θέση που διαρθρώνεται στους εξής άξονες:
-Να συνεχιστούν τα δρομολόγια του σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία και να πυκνώσουν όπου απαιτείται.
-Να γίνουν επενδύσεις στο σιδηρόδρομο ώστε να συντμηθεί ο χρόνος στα δρομολόγια, να αυξηθεί η γκάμα των υπηρεσιών που παρέχει ο σιδηρόδρομος και κατά συνέπεια να γίνει πιο ελκυστικός τόσο στο επιβατικό κοινό όσο και την επιχειρηματική κοινότητα.
-Να παραμείνουν σε λογικά επίπεδα οι τιμές των εισιτηρίων και εν γένει των υπηρεσιών του σιδηροδρόμου ώστε να είναι ελκυστικός και να διατηρηθούν τα μειωμένα εισιτήρια για ομάδες του πληθυσμού που χρειάζονται στήριξη όπως τα άτομα με αναπηρίες, οι πολύτεκνες οικογένειες και οι φοιτητές».
Ο κ. Κώστας Αγοραστός υπενθύμισε ότι από τις 2 Φεβρουαρίου 2011 η αιρετή Περιφέρεια δημοσιοποίησε τις θέσεις της για τον Θεσσαλικό σιδηρόδρομο, ενώ στις 14 Φεβρουαρίου στην έδρα της Περιφέρειας ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας συναντήθηκε με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ Κ. Νικόλαο Ιωαννίδη. Στη συνάντηση έλαβαν μέρος η Αντιπεριφερειάρχης Λάρισας κ. Ρένα Καραλαριώτου και ο αναπληρωτής Δημάρχου Λαρισαίων κ. Σπύρος Μπαρμπούτης.
«Στη συνάντηση εκείνη – εξιστόρησε ο κ. Κ. Αγοραστός - έθεσα στον κ. Ζηλιασκόπουλο το σημαντικό για εμάς ζήτημα της επανέναρξης των δρομολογίων στη Αθήνας – Καλαμπάκας.
Τότε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε για πρώτη φορά ότι ξεκινούν ξανά τα δρομολόγια, όπερ και εγένετο στις 27 Μαρτίου.
Τονίζω: η ανακοίνωση της επανέναρξης των δρομολογίων Αθήνας – Καλαμπάκας έγινε στην αιρετή Περιφέρεια Θεσσαλίας κι αυτό δεν είναι μόνο θετική εξέλιξη αλλά δείχνει ακριβώς τον πολυδιάστατο ρόλο στα τοπικά πράγματα που μπορεί να παίξει η αιρετή Περιφέρεια αρκεί φυσικά να έχει εικόνα και ήχο της τοπικής κοινωνίας, πολιτική βούληση και σχέδιο με συγκεκριμένες προτεραιότητες.
Στην ίδια συνάντηση συζητήσαμε κι άλλα σοβαρά θέματα για το σιδηρόδρομο στη Θεσσαλία, όπως:
-Τιμές εισιτηρίων: Τόνισα ότι πρέπει οι τιμές των εισιτηρίων να κινούνται σε λογικά επίπεδα και να συνυπολογίζουν ότι το βιοτικό επίπεδο βαίνει διαρκώς μειούμενο. Με έμφαση έθεσα το ζήτημα των μειωμένων εισιτηρίων τα άτομα με αναπηρίες, οι πολύτεκνες οικογένειες και οι φοιτητές.
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος μου απάντησε ότι μέσω της προκράτησης, η οποία θα μπορεί να γίνει και μέσω ίντερνετ, ο επιβάτης θα επιτυγχάνει μείωση έως και 23%.
-Επέκταση σιδηροδρομικής γραμμής: Πρότεινα να επεκταθεί η σιδηροδρομική γραμμή με δημιουργία σταθμών μεταφόρτωσης προς την ΒΙΠΕ Λάρισας, τη Β’ ΒΙΠΕ Βόλου και το Λιμάνι του Βόλου.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει την βούληση να προχωρήσει, εξετάζει και το ενδεχόμενο δημιουργίας εμπορευματικού κέντρου, ενώ συζητάμε για το ενδεχόμενο συνεργασίας και στο Δημοπρατήριο Αγροτικών προϊόντων.
-Θεματικές διαδρομές για εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος: Συζητήσαμε για
Θεματικό Τραίνο Μετεώρων, το τρενάκι του Πηλίου και τη Δρεζίνα των Τεμπών.
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το εξετάζει και είμαστε σε συνεργασία.
-Πρότεινα επίσης αξιοποίηση του εργοστασίου στο Βόλο στο οποίο υπάρχει έμπειρο τεχνικό προσωπικό και έχει μεγάλες τεχνικές δυνατότητες και δρομολόγηση στη Θεσσαλία του καινούργιου τροχαίου υλικού RAIN-BASS.
-Εξυπηρέτηση ασφαλισμένων και συνταξιούχων ΟΣΕ που αναγκάζονται να πηγαινοέρχονται στη Θεσσαλονίκη.
-Ηλεκτροκίνηση.
Ως γνωστόν για την ηλεκτροκίνηση έχουμε δεσμεύσει 20 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα «Jessica».
Για την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Λάρισας – Βόλου το κόστος υπολογίζεται γύρω στα 80 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 70 εκατ. ευρώ απαιτούνται, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την ηλεκτροκίνηση συνολικά στο Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο.
Όπως ανέφερα και προχθές Τρίτη στην ημερίδα για πρόγραμμα «Jessica», «πρώτη προτεραιότητα για την Περιφέρεια Θεσσαλίας στο πρόγραμμα Jessica είναι η υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης στο σύνολο του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου
Βρισκόμαστε ήδη σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ έχουμε κάνει επαφές και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, που ενδιαφέρεται να χρηματοδοτήσει το έργο.
Όπως γνωρίζετε βεβαίως, το ζητούμενο από το πρόγραμμα είναι η μόχλευση ιδιωτικών επενδύσεων, το οποίο δεν είναι εύκολο εγχείρημα στη δυσμενή οικονομική συγκυρία που διανύουμε.
Ως Περιφέρεια έχουμε κάνει επαφές και, όπως γενικότερα με την πολιτική μας, επιλέγουμε να τηρούμε χαμηλούς τόνους, με λίγα να κάνουμε πολλά, να μιλάμε με το έργο μας», υπογράμμισε ο κ. Κώστας Αγοραστός.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.