Η Ε.Ε λαμβάνει πρόσθετα μέτρα ώστε να διασφαλισθεί η επιβολή των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Siim Kallas ανήγγειλε σήμερα σειρά μέτρων για να διευκρινιστεί και να ενισχυθεί η επιβολή της νομοθεσίας περί δικαιωμάτων των επιβατών, έτσι ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να ασκούν αποτελεσματικά τα δικαιώματά τους και ο κλάδος να καταστεί ασφαλέστερος και να εξασφαλισθούν συνθήκες ισότιμου ανταγωνισμού σε ολόκληρη την ΕΕ. Ο αντιπρόεδρος ανακοίνωσε επίσης την πρόθεσή του να προβεί σε διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς με σκοπό να αναθεωρηθεί ο κανονισμός 261 της ΕΕ σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών με μια πρόταση της Επιτροπής, που θα υποβληθεί το 2012. Συγκεκριμένα, η επανεξέταση αποσκοπεί στο να διευθετηθούν καίρια ζητήματα, όπως .....τα όρια ευθύνης σε περίπτωση εκτάκτων περιστάσεων, τα κατώτατα όρια αποζημίωσης, η αποτελεσματική μεταφορά των επιβατών με άλλο δρομολόγιο, ο κοινός κίνδυνος μεταξύ των φορέων της αλυσίδας προσφοράς και άλλα προβλήματα, όπως είναι η προστασία σε περίπτωση κακού χειρισμού των αποσκευών ή ο εκ νέου προγραμματισμός των πτήσεων.
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Siim Kallas, αρμόδιος για τις μεταφορές, δήλωσε: «Γενικά η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών υπήρξε ένα μεγάλο βήμα προόδου, παρέχοντας ένα "δίχτυ ασφαλείας" για τους επιβάτες, μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό ορισμένες εμπορικές πρακτικές και επιβάλλοντας αυστηρότερα πρότυπα σε ολόκληρο τον κλάδο. Έξι χρόνια μετά έχουν αποκτηθεί νέες σημαντικές εμπειρίες, υπάρχουν όμως πεδία τα οποία μπορούμε να βελτιώσουμε. Η επόμενη σημαντική ώθηση θα είναι να επιταχυνθεί η δράση επιβολής - δεν επαρκεί να αναγνωρίζονται τα δικαιώματα στα χαρτιά, θα πρέπει να εφαρμόζονται στην πράξη. Κοιτάζοντας στο μέλλον, υπάρχουν ζητήματα που πρέπει επίσης να επανεκτιμήσουμε και για τον λόγο αυτό χρειαζόμαστε λεπτομερή ανάλυση και αναθεώρηση της νομοθεσίας. Συγκεκριμένα, δεν μπορούμε να εθελοτυφλούμε και να μη διδαχθούμε από τα όσα υπέστησαν οι επιβάτες και ο κλάδος κατά τη διάρκεια του 2010 από την κρίση του χιονιά και της ηφαιστειακής τέφρας. Θα αρχίσουν τώρα εργασίες για να συμπληρωθούν τα κενά αποτελεσματικά, να ενισχυθούν οι διατάξεις στις οποίες υπάρχουν κενά, και να διευκρινιστούν ζητήματα των επιβατών και του κλάδου όπου είναι φανερό ότι μετά από έξι χρόνια πρέπει να προβούμε σε προσαρμογή και να τελειοποίηση των μέσων».
Οι σημερινές ανακοινώσεις έγιναν επ’ ευκαιρία της δημοσίευσης από την Επιτροπή του απολογισμού σχετικά με τα 6 πρώτα έτη εφαρμογής του κανονισμού 261 της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών των αεροπορικών μεταφορών, καθώς και του κανονισμού της ΕΕ για τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα. Η ανάλυση δημοσιεύτηκε σε δύο ανακοινώσεις επί της εφαρμογής του κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών καθώς και σε έγγραφο εργασίας των υπηρεσιών της Επιτροπής, όπου παρέχονται στοιχεία επί συγκεκριμένων καθοριστικών κατευθύνσεων για την περίοδο 2007-2009, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι αριθμοί πτήσεων που επηρεάζονται από τον κανονισμό επιβατών αεροπορικών μεταφορών (0.5%), οι τρόποι επιβολής των κυρώσεων από τις αρχές των κρατών μελών και το ποσοστό των πτήσεων που μπορεί να επηρεαστούν από μεγάλες καθυστερήσεις.
Τα επόμενα βήματα:
Βραχυπρόθεσμα, η Επιτροπή θα λάβει μια σειρά μέτρων για να βελτιώσει την πανευρωπαϊκή εφαρμογή των δικαιωμάτων των επιβατών, που περιλαμβάνουν: ενίσχυση της εντολής του δικτύου των εθνικών οργάνων επιβολής (ΕΟΕ) (να εκδίδουν αποφάσεις επί κοινής ερμηνείας και επιβολής για θέματα δικαιωμάτων των επιβατών, μόλις αυτά προκύπτουν)• δημοσίευση ερμηνευτικών οδηγιών επί του κανονισμού για τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα - κανονισμός 1107 (2011) δημιουργία ενός νέου φόρουμ για ανατροφοδότηση από ομάδες καταναλωτών, μη κυβερνητικές οργανώσεις και τον κλάδο σχετικά με όλα τα ζητήματα δικαιωμάτων επιβατών, συμπεριλαμβανομένης της επιβολής, καθώς και ενίσχυση των εκστρατειών παροχής πληροφοριών και ενημέρωσης.
Προσβλέποντας στην επανεξέταση του κανονισμού 261 η Επιτροπή θα δρομολογήσει το 2011 εκτίμηση επιπτώσεων και δημόσια διαβούλευση σε θέματα που ενδεχομένως να περιληφθούν στη μελλοντική αναθεώρηση, η οποία θα αφορά φάσμα θεμάτων, όπως π.χ. ο καθορισμός της ευθύνης στην περίπτωση εκτάκτων περιστάσεων, η αναλογικότητα της αποζημιώσεως, η αποδοτική επαναδρομολόγηση και τα δικαιώματα σχετικά με τις απολεσθείσες αποσκευές και ο εκ νέου προγραμματισμός στις περιπτώσεις.
Παράλληλα, για να ενισχύσει και να εξασφαλίσει εναρμονισμένη επιβολή των δικαιωμάτων των επιβατών, σε όλους τους τρόπους μεταφοράς, η Επιτροπή, ήδη εφέτος, θα δημοσιεύσει ανακοίνωση διευκρινίζοντας βασικές έννοιες, ώστε αυτές να ισχύουν αδιακρίτως για όλα τα μέσα – τραίνο, αεροπλάνο, πλοίο, λεωφορείο και πούλμαν, π.χ. επαναδρομολόγηση μεταξύ μεταφορικών μέσων.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.