Οι Γερμανοί ξανάρχονται σε αεροδρόμια, λιμάνια και σιδηροδρόμους..

Κορυφαία στελέχη επτά ελληνικών υπουργείων με επικεφαλής την υφυπουργό Εξωτερικών Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου επισκέφθηκαν το Βερολίνο για έναν πρώτο απολογισμό της ειδικής "εταιρικής σχέσης" των δύο χωρών. 

Επικέντρωση στην οικονομία

Αεροδρόμιο Στο κοινό ελληνογερμανικό ανακοινωθέν της συνάντησης αναφέρεται ρητά η “πλήρης στήριξη της Γερμανίας” στην προσπάθεια της Ελλάδας να εφαρμόσει οικονομικές και κοινωνικές μεταρρυθμίσεις που θα της επιτρέψουν “να δημιουργήσει μια νέα βάση βιώσιμης ανάπτυξης”. Για τη Γερμανία αυτή η εταιρική σχέση συνεργασίας που αναπτύσσει με την Ελλάδα είναι μια συμβολή  στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Στις συνομιλίες το ενδιαφέρον των Γερμανών συνομιλητών εστιάστηκε εν μέρει και στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων και της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Προφανώς επειδή έχουν επενδυτικά ενδιαφέροντα στην Ελλάδα, πράγμα που ενδιαφέρει βέβαια και την ελληνική κυβέρνηση, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών Ηλίας Πλασκοβίτης, ο οποίος ενημέρωσε τους Γερμανούς συνομιλητές για τις προθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης αναφορικά με ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα όπως επίσης και για τομείς που ενδιαφέρουν τους Γερμανούς ιδιαίτερα: “Ήθελαν να ενημερωθούν για τα θέματα του διεθνούς αεροδρομίου, πώς θα κινηθούμε με την παράταση της άδειας για το αεροδρόμιο. Ήθελαν να μάθουν για τους οδικούς άξονες, εκεί όπου συμμετέχουν γερμανικές εταιρείες, αν θα ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα. Κατάλαβα ότι η γερμανική πλευρά είναι ικανοποιημένη και είναι διατεθειμένη να συνεχίσει να είναι ενεργή οικονομικά στην ελληνική οικονομία. Και αυτό είναι το σημαντικότερο μήνυμα.”
Σιδηρόδρομοι και λιμάνια
Το λιμάνι του ΠειραιάΓια “ζωηρό ενδιαφέρον” της γερμανικής πλευράς όσον αφορά τους ελληνικούς σιδηροδρόμους έκανε λόγο ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών Χάρης Τσιόκας. Το ενδιαφέρον αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι η Γερμανία δραστηριοποιείται στο χώρο των εμπορικών μεταφορών μέσω σιδηροδρόμων στην Ουγγαρία, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, με απώτερο στόχο αυτή η γραμμή να ανοίξει ως την Αθήνα. Σε σχέση με αυτήν την επέκταση οι δύο πλευρές εξέτασαν χθες τις δυνατότητες δημιουργίας εμπορευματικών κέντρων. Ο Χάρης Τσιόκας: “Παράλληλα εξετάστηκε με πολύ έντονο ενδιαφέρον το θέμα της δημιουργίας εμπορευματικών κέντρων. Είναι προφανές ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το λιμάνι του Πειραιά σε συνδυασμό με το σιδηρόδρομο και το νομοθετικό πλαίσιο που θα πρέπει να υπάρξει στην Ελλάδα, αποκτούν υψηλό ενδιαφέρον.” Ο κ. Τσιόκας ανακοίνωσε για το επόμενο διάστημα ελληνογερμανικές συναντήσεις με παράγοντες των αρμόδιων υπουργείων, των σιδηροδρόμων και των εμπορευματικών κέντρων.
Ανάλογες συναντήσεις έχουν προγραμματιστεί και σε άλλους τομείς συνεργασίας, όπως στην έρευνα, το προσφυγικό πρόβλημα, την υγεία, τον τουρισμό, την παιδεία, την ενέργεια, το περιβάλλον. Σε ορισμένους τομείς, στην υγεία, την εκπαίδευση αλλά και την οικονομία η συνεργασία αρχίζει να παίρνει συγκεκριμένη μορφή. Χθες η Εκτελεστική Επιτροπή του ΣΕΒ με τον πρόεδρο της Δημήτρη Δασκαλόπουλο συναντήθηκε στο Βερολίνο με ανώτατους παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, καθώς και με το προεδρείο της Γερμανικής Ένωσης Εργοδοτών.
Άλλοι τομείς πάλι που αφορούν την ελληνογερμανική συνεργασία, όπως θέματα κοινωνικής και  εργασιακής πολιτικής ή ο τουρισμός, η συνεργασία δεν έχει ξεπεράσει ακόμη το στάδιο των προθέσεων.

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6475469,00.html

 

Σχόλια

  1. H Νέα Κατοχή, θα διαφέρει από την παλιά από το γεγονός ότι δεν θα γίνονται εκτελέσεις. Απλά θα κόβονται οι χρηματοδοτήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.