Η συνέντευξη του κου Ηλία Μόσιαλου Βουλευτή Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ, και πρόεδρου του ΙΣΤΑΜΕ «Ανδρέας Παπανδρέου» αποκαλύπτει τα σχέδια της νεοχουντοφιλελεύθερης κυβέρνησης του πολιτικού τουρίστα Γιωργάκη Παπανδρέου.
Αυτός ο κύριος δεν είναι που μας είχε πει ότι πρέπει να πουλήσουμε τα νησιά μας πριν κάτι μήνες;
Διαβάστε την συνέντευξη που αλλού στο Έθνος του κυρίου Μπόμπολα....
Εκτεταμένες ιδιωτικοποιήσεις και άμεση αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας μετά το «εξαιρετικά θετικό αποτέλεσμα» της Εκτακτης Συνόδου, το Σάββατο τα ξημερώματα, προτείνει ο κ. Ηλίας Μόσιαλος. Ο βουλευτής Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ και πρόεδρος του ΙΣΤΑΜΕ «Ανδρέας Παπανδρέου» θεωρεί ότι στα επόμενα αναγκαία βήματα είναι η δραστική μείωση της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής, ενώ τάσσεται υπέρ των απολύσεων στο Δημόσιο, εφόσον υπάλληλοι δεν υπερασπίζονται το δημόσιο συμφέρον. Ο κ. Μόσιαλος (καθηγητής στο LSE επίσης) προβλέπει ότι η προσπάθεια αναδιάρθρωσης της χώρας δεν θα είναι...
υπόθεση ολίγων ετών, ωστόσο εκτιμά ότι το προχθεσινό αποτέλεσμα ουσιαστικά απομακρύνει ακόμη περισσότερο το ενδεχόμενο χρεοκοπίας.
Συνέντευξη στη Φώφη Γιωτάκη
Πόσο θετικό είναι για εμάς το αποτέλεσμα της Εκτακτης Συνόδου Κορυφής;
Είναι εξαιρετικά θετικό, καθότι πετύχαμε τους περισσότερους από τους στόχους που είχαμε θέσει. Οι θυσίες του ελληνικού λαού και η μεγάλη προσπάθεια του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, που κατόρθωσε να μειώσει το έλλειμμα κατά 6% την προηγούμενη χρονιά, έπιασαν τόπο. Και αποτελεί απάντηση σ' όσους δεν κατανοούν πως η συνέπεια επιβραβεύεται.
Αποφύγαμε με τις αποφάσεις αυτές τον κίνδυνο της χρεοκοπίας;
Το χειρότερο που έχουμε να κάνουμε είναι να εφησυχάσουμε και να επαναπαυτούμε. Ομως έχουμε πλέον ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο για την περαιτέρω εφαρμογή και τη με ακόμη πληρέστερη συνέπεια υλοποίηση του κυβερνητικού έργου και των μεταρρυθμίσεων. Η κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει με αποφασιστικότητα στη δραστική μείωση της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής, στη μείωση των ελλειμμάτων, σε εκτεταμένες ιδιωτικοποιήσεις και στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου. Ολα αυτά, όμως, πρέπει να γίνουν παράλληλα με την αναδιάρθρωση του κράτους και της παραγωγικής δομής της χώρας, τη δημιουργία ενός μικρότερου, πιο ευέλικτου και επιτελικού δημόσιου τομέα και την υλοποίηση ενός μεταρρυθμιστικού προγράμματος ανεξάρτητα και πολύ πέραν των απαιτήσεων του μνημονίου. Οταν επιτευχθούν όλα τα παραπάνω και αρχίζουμε να δημιουργούμε πρωτογενή πλεονάσματα, τότε θα εκλείψει και ο κίνδυνος για την ελληνική οικονομία. Ο κεντρικός στόχος τώρα είναι να πετύχουμε τη δυνατότητα δανεισμού της χώρας υπό λογικούς όρους από τις αγορές και να επανακτήσουμε τη δυνατότητα λήψης αποφάσεων χωρίς εξαρτήσεις.
Τι σημαίνουν, όμως, πρακτικά η επιμήκυνση της αποπληρωμής και η μείωση κατά μία μονάδα του επιτοκίου;
Από τη μείωση των επιτοκίων το όφελος εκτιμάται σε περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ. Με την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής δεν μειώνονται οι δαπάνες εξυπηρέτησης του χρέους, αλλά επιμερίζονται σε μικρότερες δόσεις σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Πέρα από την εύλογη ανακούφιση στη δημοσιονομική πολιτική, η επιμήκυνση θα έχει και θετικές επιπτώσεις στις εκτιμήσεις των αγορών για τις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας. Η δυνατότητα του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και του μόνιμου μηχανισμού, που θα ισχύσει από το 2013, να αγοράζουν κρατικά ομόλογα από την πρωτογενή αγορά είναι επίσης πολύ θετική εξέλιξη.
Δεν είναι και πολλά τα οφέλη...
Δεν συμφωνώ. Η υπερεκτίμηση του κινδύνου χρεοκοπίας μιας χώρας από τις αγορές καθιστά τη χρεοκοπία πιο πιθανή. Επομένως το μήνυμα της Συνόδου Κορυφής ότι η Ευρώπη είναι διατεθειμένη να προχωρήσει, έστω και με αργά βήματα, σε μια πιο συνεκτική οικονομική διακυβέρνηση, θα έχει σημαντικά, πολλαπλασιαστικά, πολιτικά και οικονομικά αποτελέσματα.
Και όμως επιμένω, η αλήθεια είναι ότι καλή η... ανάσα, αλλά το χρέος δεν αντιμετωπίζεται έτσι. Συμφωνείτε;
Παρά τις αποφάσεις που ελήφθησαν, το χρέος της γενικής κυβέρνησης στο τέλος του 2012 υπολογίζεται να ανέλθει στο 152,6% του ΑΕΠ (348,5 δισ. ευρώ), ενώ το έλλειμμα θα εξακολουθεί να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Είναι φανερό ότι η προσπάθεια αναδιάρθρωσης της χώρας και της ελληνικής οικονομίας δεν θα είναι υπόθεση λίγων ετών. Οφείλουμε, επομένως, να έχουμε σαφείς προτάσεις για τη διέξοδο από την κρίση και να είμαστε ειλικρινείς για τις επιπλέον θυσίες και κυρίως συνεπείς, που σημαίνει να πιστεύουμε στην αναγκαιότητα μείωσης των ελλειμμάτων.
Τα παιδιά μας θα είναι η ξεχασμένη γενιά του μνημονίου;
Σε 15 χρόνια η Τουρκία θα έχει ένα νεανικό κατά βάση πληθυσμό 92 εκατομμυρίων και έναν σημαντικό αριθμό αποφοίτων καλών πανεπιστημίων. Αντιθέτως ο πληθυσμός της χώρας μας θα είναι στάσιμος και με σημαντική αύξηση των ηλικιωμένων. Δεν θα μπορούμε επομένως να ανταγωνιστούμε χώρες όπως η Τουρκία, αν δεν μειώσουμε ριζικά το διογκωμένο κράτος και δεν αναδιαρθρώσουμε την εν πολλοίς κρατικοδίαιτη οικονομία μας. Πρέπει να έχουμε πόλεμο με τον κρατισμό και την αναβλητικότητα.
Αποκρατικοποιήσεις
Εφικτός ο στόχος
Ρητά και κατηγορηματικά απαιτούνται αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, ύψους 50 δισ. Κατά πόσο είναι εφικτός ο στόχος;
Είναι εφικτός, αν υπάρξει άμεση καταγραφή των δυνατοτήτων μας και δημιουργία κατάλληλων δομών και εργαλείων αξιοποίησης, που σήμερα υπολείπονται του στόχου των 50 δισ.
ΤΑΣΣΕΤΑΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
«Οχι μονιμότητα, εφόσον δεν προασπίζονται το δημόσιο συμφέρον»
Μικρότερος δημόσιος τομέας σημαίνει και απολύσεις;
Στον ένα ή τον άλλο βαθμό δεχόμαστε αντικειμενικά τις απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα όταν μια επιχείρηση δεν πάει καλά ή όταν κλείνει. Αυτό γίνεται γιατί οι πολίτες έχουν καταναλωτική δυσχέρεια, όπως συμβαίνει σε περιόδους οικονομικής κρίσης, ή παύουν να προτιμούν συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες. Αυτό όμως δεν ισχύει για τον δημόσιο τομέα, όπου «εξαναγκάζονται» να τον χρηματοδοτούν μέσω της φορολογίας ή των ασφαλιστικών εισφορών. Επομένως, εφόσον οι πολίτες δεν έχουν άμεση δυνατότητα επηρεασμού του παραγόμενου αποτελέσματος, η εκάστοτε κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίζει την παραγωγικότητα και την ποιότητα των δημόσιων υπηρεσιών. Αυτό σημαίνει συνεχή μέτρηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των υπηρεσιών και των δημοσίων υπαλλήλων που τις παρέχουν. Αν αυτό γίνει με αντικειμενικό, αξιοκρατικό και μη πελατειακό τρόπο, τότε δεν βλέπω γιατί θα πρέπει να διατηρείται μια αντιπαραγωγική δημόσια υπηρεσία ή η μονιμότητα όσων δεν προασπίζουν το δημόσιο συμφέρον.
Σύνταξη όμως στα 67 έτη;
Η καθιέρωση αυτοματοποιημένου συστήματος σύνδεσης του προσδόκιμου ζωής με το όριο συνταξιοδότησης θα ισχύσει στη χώρα μας μετά το 2020. Τη ρύθμιση αυτή την έχουμε ήδη καθιερώσει με τον νέο ασφαλιστικό νόμο τον Ιούλιο του 2010.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.