Η Ελλάδα αν και ακόμα υστερεί στους περισσότερους δείκτες ψηφιακής σύγκλισης, ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ηλεκτρονικού εμπορίου, εντούτοις αναπτύσσεται «ψηφιακά» με ταχύτερο ρυθμό, συγκριτικά με τις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την συνδυαστική ανάλυση των διαθέσιμων στοιχείων του Ευρωβαρομέτρου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας για τα έτη 2009, 2010 και 2011.
Συνεχής βελτίωση, όμως, παρουσιάζει και ο διαδικτυακός αλφαβητισμός.
Στις αρχές του 2010, το 18,2% των Ελλήνων διέθεταν ικανοποιητικές δεξιότητες στη χρήση του διαδικτύου, με τον μέσο όρο της Ε.Ε. να αγγίζει το 31%. Μέσα στα τελευταία 3 χρόνια παρουσιάστηκε αύξηση του ποσοστού των Ελλήνων πολιτών με ικανοποιητικές δεξιότητες (+9,3%) και αντίστοιχη μείωση των Ελλήνων χωρίς δεξιότητες (-7%). Ταυτόχρονα, την ίδια τάση (αύξηση) φαίνεται πως ακολουθεί και ο διαδικτυακός αλφαβητισμός των ανέργων και των κατοίκων αγροτικών περιοχών. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την συνδυαστική ανάλυση των διαθέσιμων στοιχείων του Ευρωβαρομέτρου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας για τα έτη 2009, 2010 και 2011.
Συνεχής βελτίωση, όμως, παρουσιάζει και ο διαδικτυακός αλφαβητισμός.
Όσον αφορά την διαδικτυακή καταναλωτική συμπεριφορά, αν και εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο, οι Έλληνες διστάζουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μόνο το 10% των Ελλήνων έχει χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο για να αγοράσει αγαθά ή υπηρεσίες (35% μέσος όρος για την Ε.Ε.), ενώ μόνο 5% χρησιμοποιεί συστήματα ηλεκτρονικής τραπεζικής συναλλαγής (32% στην Ε.Ε.).
Άλλο ενδιαφέρον σημείο των ερευνών είναι και η επαναλαμβανόμενη προτίμηση των Ελλήνων, αλλά και Ευρωπαίων, στις εγχώριες διαδικτυακές επιχειρήσεις. Μόνο το 9% των Ευρωπαίων και το 10% των Ελλήνων καταναλωτών αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες από άλλη ευρωπαϊκή χώρα, αποδεικνύοντας έτσι πως, παρά την διεθνοποιημένη αγορά του διαδικτύου, η εντοπιότητα της επιχείρησης συνεχίζει να εμπνέει εμπιστοσύνη και να αποτελεί κριτήριο καταναλωτικής επιλογής.
ΑΠΕ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.