Εδώ και τέσσερις ημέρες διακινείται με ηλεκτρονικά μηνύματα η πληροφορία ότι η κυβέρνηση προτίθεται να μεταβάλλει τη νομική μορφή των ΕΑΑΣ-ΕΑΑΝ-ΕΑΑΑ από ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ.
Από την πληροφόρηση που προσπάθησα να αποκτήσω, επικοινωνώντας με τους εμπλεκόμενους φορείς διαπίστωσα τα εξής:
- Πράγματι η πρόθεση αυτή είναι υπαρκτή και η ανησυχία των συναδέλφων είναι καταρχήν εύλογη.
- Στις αρχές Δεκεμβρίου 2010 ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης ζήτησε από τα υπουργεία να υποβάλουν προτάσεις για τα ΝΠΔΔ που πρέπει να καταργηθούν ή να συγχωνευθούν.
- Στις αρχές του 2011 ο ΥΠΕΘΑ απέστειλε τις προτάσεις του στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι συγχωνεύσεις των ΟΣΜΑΕΣ κλπ του ΠΝ και ΠΑ, των ταμείων ΤΕΘΑ- Στόλου- Αεροπ. Αμύνης, κάποιων Αμυντικών Βιομηχανιών, κ.ά. Μεταξύ αυτών, και εν αγνοία των ΓΕ, προτείνει να αλλάξει η νομική μορφή των τριών Ενώσεων Αποστράτων σε ΝΠΙΔ «σωματειακής μορφής». Δεν προτείνει συγχώνευση παρά μόνο αλλαγή της νομικής μορφής τους.
- Δεν είναι γνωστό πότε και τι θα αποφασίσει η Κυβέρνηση επί του θέματος.
- Σημειώνεται ότι στην πρότασή του ο ΥΠΕΘΑ δεν αναφέρεται καθόλου στα Μετοχικά Ταμεία.
- Καταρχήν, από νομικής πλευράς, το Κράτος έχει την διακριτική ευχέρεια να καταργεί ή να ιδρύει Νομικά Πρόσωπα. Το θέμα είναι ποιος είναι ο σκοπός που το κάνει, τη στιγμή μάλιστα που τα εν λόγω ΝΠΔΔ, οι τρεις Ενώσεις δηλαδή, δεν επιβαρύνουν ουδόλως τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Αποτελεί μάλλον προϊόν πρόχειρης σκέψης που δεν ταιριάζει από νομικής πλευράς στους στόχους των Ενώσεών μας. Εκτός αν αυτοί που το σχεδίασαν ήξεραν τι έκαναν με σκοπό να φιμώσουν κάποιους χώρους που εκφράζουν πατριωτικές θέσεις ή δεν αποδέχονται την ισοπέδωση που επιθυμεί η νεοταξική λίγδα των ΜΜΕ, των ΜΚΟ και των αναθεωρητικών της εθνικής μας ιστορίας.
- Ειδικά η «σωματειακή μορφή» που προτείνει ο ΥΕΘΑ, έχει ειδικές νομικές επιπτώσεις, δημιουργεί προβλήματα και οδηγεί σε διαλυτικές καταστάσεις. Επισημαίνεται ότι, ΝΠΙΔ είναι και το Ινστιτούτο Αμυντικών Αναλύσεων (που έχει συσταθεί με νόμο και εποπτεύεται και χρηματοδοτείται από το ΥΠΕΘΑ), και ο ΟΣΜΑΕΣ (που έχει πρόεδρο στρατιωτικό, προσωπικό του ΓΕΣ και είναι εγκατεστημένο σε κτίριο της στρατιωτικής υπηρεσίας).
- Η «σωματειακή μορφή» υποβαθμίζει την εκπροσώπηση των αποστράτων, η σχέση τους με τους ε.ε. συναδέλφους, το επίπεδο της παρουσίας τους στις τοπικές κοινωνίες, κοκ.
- Κάποιο που εξέφρασαν ήδη απόψεις με ηλεκτρονικά μηνύματα, χρησιμοποιούν τους όρους «μεταξικός» και «παπαδοπουλικός» νόμοι, προσπαθώντας να απαξιώσουν τη νομική ή δημοκρατική υπόσταση των Ενώσεων. Όμως οι δημοκρατικότητα των νόμων του Κράτους δεν κρίνεται από το ποιος τους εξέδωσε. Δηλαδή εδώ και τέσσερις δεκαετίες λειτουργούσε η ΕΑΑΣ με μη δημοκρατική νομοθεσία; Και δεν το αντελήφθη καμία κυβέρνηση; Αυτά είναι αστειότητες και θα πρέπει κάποιοι να είναι πιο προσεκτικοί.
- Ενδεχομένως να δημιουργηθεί πρόβλημα με τις ταυτότητες των αποστράτων αλλά και με τη δυνατότητά τους να χρησιμοποιούν τις Λέσχες, τα ΚΑΑΥ, κλπ., αν και θεωρώ ότι τα θέματα αυτά θα μπορούν ενδεχομένως να επιλυθούν μέσω των ΓΕ.
- Πιο σημαντικό θα είναι το πρόβλημα για τους αποστράτους που διαβιούν στην περιφέρεια και ιδιαίτερα στις παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές, όπου μέσω των παραρτημάτων εκφράζουν πατριωτικές θέσεις και συμβάλλουν στην τόνωση του εθνικού φρονήματος, αποτελώντας παράλληλα τον σύνδεσμο με τους ε.ε. συναδέλφους.
- Σε ότι αφορά το περιουσιακό, που αποτελεί σημαντικό ζήτημα: Η περιουσία της ΕΑΑΣ περιλαμβάνει αριθμό ακινήτων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις όπου στεγάζονται οι λέσχες των παραρτημάτων της, κάποια απ’ αυτά ιδιαίτερα υψηλής αξίας. Η περιουσία αυτή περιέρχεται στο διάδοχο σχήμα του ΝΠΙΔ.
- Σύμφωνα με αυτά συμπεραίνω ότι πρόκειται για πρόταση-παγίδα με στόχο τη διάλυση, διότι είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει την πολυδιάσπαση και ενδεχομένως την πολιτική εξάρτηση. Είναι προφανές, με δεδομένο μάλιστα ότι δεν υπάρχει οικονομική επιβάρυνση για το Κράτος, ότι ο πραγματικός στόχος είναι η φίμωση του Σώματος των Αξιωματικών. Ένα ακόμη βήμα στο πλαίσιο της επίθεσης κατά των Ενόπλων Δυνάμεων.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
1) Θα πρέπει να κινητοποιηθούμε όλοι προς κάθε κατεύθυνση, ενημερώνοντας και εξηγώντας το πρόβλημα και τις πραγματικές διαστάσεις του. Προσωπικά το έπραξα ήδη, ατύπως φυσικά, με προχθεσινές μου τηλεφωνικές παρεμβάσεις προς δύο διαφορετικές και σημαντικές κατευθύνσεις (που δεν κρίνω σκόπιμο να δημοσιοποιήσω). Φυσικά τον κύριο λόγο και την δυνατότητα τυπικής παρέμβασης έχει η ΕΑΑΣ και οι άλλες δύο Ενώσεις.
2) Εφόσον η προσπάθειές μας δεν ευοδωθούν, να προσφύγουμε νομικά ώστε να ακυρωθεί οποιαδήποτε προσπάθεια που στρέφεται κατά του Σώματος των Αξιωματικών. Η ενέργεια του ΥΠΕΘΑ δεν έχει λογική εξήγηση παρά μόνο ως επιδίωξη φίμωσης και διάλυσης.
3) Έχουμε ισχυρά επιχειρήματα, στα οποία δεν είναι του παρόντος να αναφερθώ. Θα εκτιμηθούν και θα χρησιμοποιηθούν από τους κατάλληλους νομικούς (έχω ήδη συμβουλευθεί κάποιους) όταν έλθει η ώρα.
Αγαπητοί συνάδελφοι, πρέπει να το πάρουμε απόφαση: δεν μας πάνε, τους ενοχλούμε. Αλλά να το πάρουν κι’ εκείνοι απόφαση ότι εμείς δεν θα καταθέσουμε τα όπλα, θα είμαστε παρόντες με κάθε τρόπο και μέσο. Το οφείλουμε στην Πατρίδα και στον Όρκο που όλοι έχουμε δώσει.
Με συναδελφική αγάπη και εκτίμηση
Δρ Ιωάννης Παρίσης
Υποστράτηγος ε.α.
Διδάκτωρ Πολιτικής Επιστήμης / Διεθνών Σχέσεων
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.