«Διευρυμένος Καλλικράτης στα σχολεία της περιφέρειας»

Τον ρόλο του δήμιου της Δημόσιας Εκπαίδευσης παίζει η κυβέρνηση συντηρώντας την διογκούμενη φημολογία περί κατάργησης και συγχώνευσης σχολικών μονάδων στη Βοιωτία, σύμφωνα με τον βουλευτή Βοιωτίας της Νέας Δημοκρατίας Μιχάλη Γιαννάκη.
Με ερώτηση που κατέθεσε προς την Υπουργό Παιδείας ο Μιχάλης Γιαννάκης εγκαλεί την κυβέρνηση γιατί επιτρέπει να διαιωνίζεται η σχετική φημολογία για τα σχολεία του νομού ενώ ζητά τη ρητή και κατηγορηματική διάψευση από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας, ώστε το εκπαιδευτικό προσωπικό να αφοσιωθεί απερίσπαστο στο λειτούργημά του.
Στην ερώτηση του ο Μιχάλης Γιαννάκης κάνει λόγω για πιθανότητα ερημοποίησης της ελληνικής υπαίθρου και πλήρη ανατροπή του οικογενειακού σχεδιασμού για χιλιάδες πολίτες του νομού Βοιωτίας ενώ καλεί την κυβέρνηση να μην αναλάβει την ευθύνη για την πτώση του μορφωτικού επιπέδου σε μια ευρεία περιοχή που θα καταδικάσει το αυτονόητο δικαίωμα μιας ολόκληρης γενιάς στην εκπαίδευση.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

Αθήνα, 18 Ιανουαρίου 2011

ΘΕΜΑ: «Διευρυμένος Καλλικράτης στα σχολεία της περιφέρειας»

Κυρία Υπουργέ,

Την μέθοδο των «μέσων όρων» φαίνεται να ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων διαρρέοντας φήμες σχετικά με τις προθέσεις της για κατάργηση και συγχώνευση σχολείων στην ελληνική περιφέρεια. Με πρόσχημα την ανάγκη σύγκλισης της αναλογίας μαθητών προς εκπαιδευτικούς στα επίπεδα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η κυβέρνηση φέρεται να καταφεύγει στην εύκολη λύση της κατάργησης και συγχώνευσης σχολικών μονάδων στην ελληνική περιφέρεια.

Η αφαιρετική όμως αυτή μέθοδος των μέσων όρων, που ακολουθεί η κυβέρνηση, πέρα από επικίνδυνη για την ελληνική περιφέρεια, φαίνεται να αγνοεί τόσο την γεωγραφική κατανομή του ελληνικού πληθυσμού όσο και την ιδιομορφία της ελληνικής επικράτειας με ορεινές και νησιωτικές περιοχές.

Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα η κυβέρνηση φέρεται να έχει ήδη ζητήσει στοιχεία και προτάσεις από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την κατάργηση σχολείων στο νομό Βοιωτίας.

Μια τέτοια προοπτική όμως αγνοεί το γεγονός ότι για την Βοιωτία, έναν κατ‘ εξοχήν αγροτικό νομό, με ορεινές και ημιορεινές περιοχές, ενδεχόμενη κατάργηση ή συγχώνευση σχολικών μονάδων θα σηματοδοτήσει και τον ακρωτηριασμό της περιοχής από το πλέον νευραλγικό κομμάτι της, την νεολαία, καθώς χιλιάδες οικογένειες θα αναγκαστούν να μετακομίσουν στα αστικά κέντρα.

Η κυβέρνηση, σε ρόλο δήμιου της Δημόσιας Εκπαίδευσης, τροφοδοτεί την τοπική ανησυχία της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και των κατοίκων, που βλέπουν ορατό πλέον τον κίνδυνο ερημοποίησης τη ελληνικής υπαίθρου και μετατροπής των μικρών χωριών της Βοιωτίας σε χωριά γερόντων.

Επειδή θα ήταν τουλάχιστον οξύμωρο για την κυβέρνηση της «δημόσιας διαβούλευσης» να αγνοήσει τις απόψεις των τοπικών κοινωνιών,
Επειδή η ενδεχόμενη κατάργηση σχολείων στην ελληνική περιφέρεια θα ήταν ολέθρια για τις τοπικές κοινωνίες

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ:

-Έχει όντως ζητήσει η κυβέρνηση προτάσεις από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κατάργηση σχολείων στο νομό Βοιωτίας;
-Αν ναι, έχει έρθει σε επικοινωνία με τους τοπικούς φορείς και την εκπαιδευτική κοινότητα ή οι σχετικές αποφάσεις θα ληφθούν ερήμην τους;
-Υπάρχει σχέδιο κατάργησης σχολείων στο νομό Βοιωτίας; Αν ναι, ποια είναι αυτά και γιατί η τοπική εκπαιδευτική κοινότητα και οι τοπικοί φορείς δηλώνουν πλήρη άγνοια;
-Εφόσον η κυβέρνηση δεν έχει ειλημμένες αποφάσεις σχετικά με το ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, γιατί δεν διαψεύδει ρητά και κατηγορηματικά τη σχετική φημολογία, ώστε το διδακτικό προσωπικό να αφοσιωθεί απερίσπαστα στο λειτούργημά της;
-Αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση ότι μόνο και μόνο η φημολογία περί κατάργησης σχολείων στη Βοιωτία επηρεάζει την απόδοση των μαθητών αλλά και τον οικογενειακό σχεδιασμό εκατοντάδων οικογενειών στο νομό μας; Συνειδητοποιεί ότι με τέτοιες αποφάσεις υποβιβάζει το μορφωτικό επίπεδο στην ελληνική περιφέρεια και καταδικάζει το δικαίωμα μιας ολόκληρης γενιάς στην εκπαίδευση;

Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ



ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ



Σχόλια