Τρίτη, 11 Ιανουαρίου 2011

Η άμεση μείωση του κόστους διέλευσης στα διόδια είναι μονόδρομος.

Αθήνα, 11 Ιανουαρίου 2011-01-11


Η ελληνική κοινωνία ζει τον τελευταίο χρόνο μια άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση γεγονός που έχει μετατρέψει τη μάχη για την καθημερινότητα σε Γολγοθά. Μέσα σε όλες τις κοινωνικές αδικίες που συντελέστηκαν επανήλθε με τον πιο εμφατικό τρόπο το θέμα του κόστους μετακίνησης στις εθνικές οδούς το οποίο συνεχώς αυξάνεται λόγω της αυξανόμενης τιμής της βενζίνης αλλά κυρίως της ολοένα και αυξανόμενης τιμής των διοδίων.
Σήμερα αν θελήσει κανείς να μεταβεί από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και να επιστρέψει θα χρειαστεί να πληρώσει έπειτα και από τις νέες ανατιμήσεις 45,20 ευρώ. Γεγονός που καθιστά το κόστος του ταξιδιού δυσβάσταχτο.
Η κατάσταση αυτή έχει διαμορφωθεί με την παραχώρηση εκμετάλλευσης των σταθμών διοδίων σε ιδιωτικές εταιρίες στις οποίες παράλληλα έχει μεταφερθεί και η ευθύνη για τη συντήρηση και λειτουργία των εθνικών αυτοκινητοδρόμων αλλά και η δημιουργία νέων ανά την Ελλάδα. Όμως, η παρούσα οικονομική συγκυρία καθιστά σχεδόν απαγορευτική τη μετακίνηση μιας οικογένειας στο εθνικό οδικό δίκτυο.
Είναι γεγονός όμως πως οι επίσημες συμβάσεις των ιδιωτικών εταιριών με το Κράτος δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για τη μη νομιμότητα της λειτουργίας των σταθμών διοδίων ωστόσο η οικονομική κρίση επιβάλει την ανεύρεση τρόπων μείωσης του κόστους μετακίνησης.
Οφείλει λοιπόν το Κράτος να δει και την ηθική πλευρά του ζητήματος και να προσπαθήσει σε συνεργασία με τις εταιρείες λειτουργίας των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων να βρουν εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης των οδικών έργων που έχουν αυτές αναλάβει. Πρέπει να προχωρήσουν άμεσα σε μειώσεις του κόστους διέλευσης των οδηγών αλλά παράλληλα το Κράτος να προσφέρει φορολογικά και επενδυτικά κίνητρα σε αυτές τις εταιρίες προκειμένου να μη χαθούν θέσεις εργασίας. Δεν αντέχει ο Έλληνας φορολογούμενος να είναι αυτός που για ακόμη μία φορά θα κληθεί με τον πιο βάναυσο τρόπο να πληρώσει το μάρμαρο.
Προτείνουμε στο αρμόδιο Υπουργείο να μπει άμεσα σε διαπραγματεύσεις εξεύρεσης φορολογικών και επενδυτικών κινήτρων που θα οδηγήσουν τις κοινοπραξίες λειτουργίας των εθνικών οδών σε άμεσες μειώσεις του αντιτίμου διέλευσης.
Είναι καιρός όλοι να συμβάλουν στην ανακούφιση της τσέπης του Έλληνα πολίτη και να προσαρμοστούν στις ανάγκες της εποχής. Δεν μπορεί η Κυβέρνηση να οδηγεί στην παρανομία τους οδηγούς που δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να πληρώνουν καθημερινά διόδια για να πηγαίνουν στις δουλείες τους και να εθελοτυφλεί μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση.

Οφείλει το ελληνικό Κράτος να κατανοήσει πως η φράση «αναπροσαρμογή προς τα κάτω» δεν μπορεί να αφορά αποκλειστικά και μόνο τα έσοδα της ελληνικής οικογένειας.

Λύσεις λοιπόν, υπάρχουν. Η βούληση απαιτείται.


Τομέας Χωροταξίας, Υποδομών και Μεταφορών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.