σχετικά με τις Αυτοδιοικητικές Εκλογές της Κυριακής, το στοίχημα των εκλογών, την μεγάλη αποχή αλλά και
τη συμμετοχή των γυναικών στην πολιτική καθώς και τα κριτήρια της γυναικείας ψήφου
Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
Λίγες μέρες μετά το τέλος των αυτοδιοικητικών εκλογών, σας στέλνω μερικές σκέψεις και απόψεις γύρω από το στοίχημα των εκλογών, την μεγάλη αποχή, αλλά και τη συμμετοχή των γυναικών στην πολιτική καθώς και τα κριτήρια της γυναικείας ψήφου, όπως διατυπώθηκαν σε μερικά πολύ ενδιαφέροντα ερωτήματα του κ.Τσιλιόπουλου, σε συνέντευξη στο Athens International Radio, FM 104,4, τη βραδιά της δεύτερης Κυριακής των εκλογών, μόλις μισή ώρα μετά το κλείσιμο της κάλπης.
Φιλικά,
Λιάνα Γούτα
Συνέντευξη
στο Athens International Radio, 104,4 FM, και στον κ.Τσιλιόπουλο
αμέσως μετά το κλείσιμο της κάλπης των αυτοδιοικητικών εκλογών,
14/11/10
- Από τη Θεσσαλονίκη είναι μαζί μας η κυρία Λιάνα Γούτα, Υπεύθυνη του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης του Ινστιτούτου Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής. Η κα Γούτα είναι δραστήρια στην πολιτική αλλά και... δε θα ‘λεγα στο φεμινιστικό κίνημα, γιατί δε μου αρέσει ο όρος, αλλά στο κίνημα για να προωθηθούν οι γυναίκες στην κοινωνία και σε άλλους κοινωνικούς ρόλους. Καλησπέρα κα Γούτα και ευχαριστώ που είστε μαζί μας.
- Καλησπέρα κ. Τσιλιόπουλε. Εγώ ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση και την εισαγωγή σας.
- Κα Γούτα, ποια είναι τα στοιχήματα για αυτές τις εκλογές κατά τη γνώμη σας?
- Σήμερα ψηφίσαμε για τις δημοτικές και τις περιφερειακές αρχές, που θα καθορίσουν το μέλλον των τοπικών μας κοινωνιών και της καθημερινής μας ζωής. Αυτό είναι ένα από τα κύρια στοιχήματα. Και παρόλο που αυτό θα έπρεπε να είναι ΤΟ κύριο στοίχημα, δυστυχώς, στις δύσκολες ημέρες που διανύουμε, οι πολίτες δε μπορούν απλά να επικεντρωθούν στα τοπικά προβλήματα, αλλά πρέπει να δουν και να λάβουν υπόψη τις καθημερινές τους ζωές κάτω από το δύσκολο πρίσμα της οικονομικής κρίσης. Και κάτω από αυτές τις συνθήκες πρέπει να κρίνουν και να αποφασίσουν για την επόμενη ημέρα. Αυτό που ελπίζουμε για αύριο είναι να έχουμε ικανούς εκλεγμένους τοπικούς ηγέτες έτσι ώστε να κάνουνε τις πόλεις και τις Περιφέρειες μας μοντέρνες, καθαρές, βιώσιμες, φιλικές προς τους πολίτες, ελκυστικές για να ζήσει και να εργασθεί ο πολίτης σ’ αυτές, αλλά και ηγέτες ικανούς να αντιληφθούν την τωρινή κρίση, και αναλόγως να προσαρμόσουν τις πολιτικές τους προς όφελος της ποιότητας ζωής των πολιτών.
- Πόσο επηρεάζεται ο δεύτερος γύρος των εκλογών από την αντιμνημονιακή ψήφο?
- Πιστεύω ότι τα κριτήρια της ψήφου δεν αλλάζουν τόσο εύκολα από τη μια μέρα στην άλλη. Εξεπλάγην όταν είδα την αλλαγή στην κυβερνητική στρατηγική σχετικά με τις εκλογές, σε αυτές τις τελευταίες ημέρες. Ο ίδιος ο κ. Παπανδρέου, στην αρχή, μιλούσε για κριτήρια τοπικών κοινωνιών, κατόπιν και μόλις 2 εβδομάδες προ των εκλογών έριξε το δίλημμα του να ψηφιστούν οι κυβερνητικοί υποψήφιοι κάτω από την απειλή των πρόωρων εκλογών, και μόλις την νύχτα της περασμένης Κυριακής επανήλθε στην άποψη των εκλογών με τοπικά κριτήρια. Οι ψηφοφόροι δεν έχουν αδύναμη μνήμη, και δεν αλλάζουν άποψη και τα κριτήρια τους μέρα παρά μέρα, ακολουθώντας τι υπαγορεύει ο κ Παπανδρέου ή ο κάθε πολιτικός. Σίγουρα λαμβάνουν υπόψη αυτά που αναφέραμε πρωτύτερα, δηλαδή τόσο τις τοπικές παραμέτρους όσο και τη γενικότερη κρίση που επηρεάζει την καθημερινή μας ζωή.
- Τι σημαίνει η χαμηλή συμμετοχή και πως αυτή επηρεάζει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης τη Ν.Δ.?
- Η χαμηλή συμμετοχή και η υψηλή αποχή δεν ευνοεί κανένα, και κυρίως δεν ευνοεί την πολιτική ζωή. Είναι φυσικά ένα δυνατό και ηχηρό μήνυμα που οι πολίτες στέλνουν σε όλα τα πολιτικά κόμματα, μια φωνή που γιγαντώθηκε τελευταία, μια στάση που πιστεύω πως δεν είναι αδιαφορία αλλά αντιθέτως είναι μια δυνατή πολιτική επιλογή, που έχει πρόθεση να στείλει το μήνυμα της οργής και της απογοήτευσης σε όλο το πολιτικό μας σύστημα. Κατά τη διάρκεια αυτών των εκλογών, είδαμε το μεγαλύτερο ποσοστό αποχής που παρατηρήθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Για αυτό όλα τα κόμματα πρέπει να πάρουν υπόψη αυτό το ανησυχητικό σημάδι, (το σημάδι του «συναγερμού»), και είμαι σίγουρη πως θα το κάνουν. Αλλά θέλω να υπογραμμίσω πως με το να απέχουμε δυστυχώς το μόνο πράγμα που καταφέρνει κανείς είναι να αφήνει το μέλλον του στους άλλους. Μόνο συμμετέχοντας και εξασκώντας το δικαίωμα στη ψήφο, μπορούμε να ελπίζουμε ότι μπορούμε να επηρεάσουμε και να αλλάξουμε τα πράγματα προς το καλύτερο
- Γιατί οι ψηφοφόροι αποφεύγουν τις γυναίκες υποψηφίους?
- Παρά τη συζήτηση για τα ίσα δικαιώματα των γυναικών στην πολιτική ζωή, οι στατιστικές δείχνουν ότι η συμμετοχή των γυναικών στην ελληνική πολιτική σκηνή είναι πολύ χαμηλή: Χαμηλή συμμετοχή στο Εθνικό Κοινοβούλιο (πολύ χαμηλότερη από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο), χαμηλή συμμετοχή σε κυβερνητικές θέσεις και γενικά σε εκτελεστικές θέσεις, το πολύ απογοητευτικό 2-4% των γυναικών δημάρχων ή νομαρχών μέχρι σήμερα... Και πολύ φοβάμαι πως και στις σημερινές εκλογές δε θα δούμε μεγάλες διαφορές. Η Ελλάδα κατατάσσεται πολύ χαμηλά σε παγκόσμιες έρευνες σχετικά με τις ίσες ευκαιρίες για τις γυναίκες και μια από τις χαμηλότερες επιδόσεις της αφορά στη συμμετοχή των γυναικών στην πολιτική. Πιστεύω πως ένας λόγος είναι το γεγονός ότι οι αρχηγοί των πολιτικών κομμάτων δεν εμπιστεύονται ή δε δίνουν ίσες ευκαιρίες στις γυναίκες πολιτικούς. Ένα άλλο θέμα είναι ότι συχνά συμπεριλαμβάνουν γυναίκες υποψήφιες βάσει επικοινωνιακών κριτηρίων και όχι βάσει κριτηρίων εμπειρίας και ικανότητας. Για αυτό ακόμα και η μέση σύγχρονη γυναίκα, η επιστήμονας, η επιχειρηματίας, η εργαζόμενη γυναίκα δε μπορεί εύκολα να βρει την αντιπροσώπευσή της μεταξύ των υποψηφίων, που συχνά μοιάζουν υποψήφιες διαγωνισμών ομορφιάς και τίποτα παραπάνω!
- Πως μπορούν τα κόμματα να διορθώσουν αυτό το πρόβλημα και να εξισορροπήσουν τα πράγματα?
- Πιστεύω ότι το κύριο πράγμα για τα κόμματα είναι να επιλέγουν όχι με κριτήρια...“Τόλμης και Γοητείας” (“The bold and the beautiful”) αλλά να επιλέγουν ανάμεσα στις ικανές, τις υψηλά καταρτισμένες, μεταξύ των επιστημόνων, και των σκληρά εργαζόμενων γυναικών που έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία στην εργασία, την οικογένεια και την κοινωνία. Και φυσικά θα πρέπει να τις εμπιστευθούν και να τις ορίσουν και σε εκτελεστικές θέσεις, για να τους δώσουν την δυνατότητα να δείξουν τί μπορούν να κάνουν. Στην Ελλάδα οι γυναίκες έχουν κατακτήσει την ισότητα στην εκπαίδευση, και οι επιδόσεις τους είναι μάλιστα υψηλότερες από αυτές των ανδρών, αλλά είναι ακόμα μακρύς ο δρόμος, σε ότι αφορά τις ίσες ευκαιρίες σε εκτελεστικές και σε θέσεις ευθύνης, όπως στην πολιτική για παράδειγμα.
- Κα Γούτα σας ευχαριστούμε που ήσασταν μαζί μας. Είναι πάντα μεγάλη χαρά η συζήτηση μαζί σας.
- Εγώ ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση κ.Τσιλιόπουλε. Ήταν και δική μου χαρά.
part 2
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγκεκριμένα σε εκπομπή στις 11 το βραδύ του Σπύρου χατζάρα σε βιντεακι ληφθέν εξωθεν του πανεπιστημίου Αθηνών εμφανίστηκε περιχαρής μουσουλμάνος να καμαρώνει που αυτή τη φορά δεν τους εμπόδισε κάνεις , αλλά με συνοδούς τους τα σώματα ασφαλείας και περνώντας πάνω από τα σώματα των αντιστεκόμενων ελλήνων , κατόρθωσαν να μπουν στο κέντρο της πόλεως και να προσευχηθούν και πιο συγκεκριμένα να καταλάβουν το κέντρο της κουλτούρας και του πολιτισμού μας ,ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ . Το ίδιο δε σκοπεύουν να κάνουν αύριο με το τέμενος τους στον Ελαιώνα
Επίδειξη δύναμης και εκφοβισμός της Ελληνικής κοινωνίας ?..
Και όλα αυτά εις βάρος μιας χωράς , που η πολιτική της ηγεσία , αδιαφορεί πλήρως για το εάν , εις τον τόπο καταγωγής των λαθροεποικων λαθροψηφοφορων της , απαγορεύεται όχι μόνο να κτίσεις εκκλησία και να προσευχηθείς , αλλά ακόμα και να φοράς ένα σταυρό στον λαιμό σου .
Τι έκανε ο κύριος πρωθυπουργός μετά τις τόσες συναντήσεις του με τους ΕΜΙΡΗΔΕΣ . Μήπως δεν αντιλήφθη ότι στο Κουβέιτ αρνούνται να δώσουν την άδεια για το κτίσιμο της εκκλησιάς της ελληνικής καθολικής κοινότητας ?.
Μήπως του έμαθε κανείς για τους διωγμούς και τους εξευτελισμούς που υφίστανται καθημερνώς οι χριστιανοί , από τους εκλεκτούς φίλους του τα πακιστανακια ?.
Μήπως κατά λάθος έχει ακούσει ότι το να απαρνηθεί κανείς τον ισλαμισμό και να ασπαστεί τον Χριστιανισμό , τιμωρείται με θάνατο στις μακρινές αυτές πατρίδες τους?
Μήπως τον έχουν πληροφορήσει ότι και απλή βλασφημία του ονόματος του προφήτη τους , τιμωρείται διά απαγχονισμού ? .
Η μήπως και αυτός και ο υπουργός του πολιτισμού , παιδείας καθώς και όλοι οι προηγούμενοι ξέχασαν ότι στο σημείο μηδέν της επιθέσεως κατά των διδύμων πύργων , την εντεκάτη Σεπτεμβρίου , υπήρχε ένα ελληνικό ορθόδοξο εκκλησάκι?
Ο Άγιος Νικόλαος , αλλά σήμερα πάνω του πρόκειται να αναγερθεί το τέμενος της Νέας Υόρκης.
Μήπως και δεν γνωρίζει ότι βασική επιδίωξη των μουσουλμάνων είναι να πατήσουν πάνω στην ορθόδοξη πίστη . να την υποτάξουν , να την βιάσουν και τελικά να το ευχαριστηθούν ? .
Και δεν ερυθριά , όταν αντί διά αυτόν και της κυβερνήσεως μεταπρατών που ηγείται, στην κατάφορη αυτή αδικία και βλασφημία του θαψίματος της ιστορικής εκκλησιάς του αγίου Νικόλαου , κάτω από τα θεμέλια ενός μουσουλμανικού τεμένους , μοναδική αντίσταση προέβαλαν ελάχιστοι Έλληνες αλλά πολλοί HELLS ANGELS καθώς και άλλοι μοτοσικλετιστές Αν είναι δυνατόν να τα περιμένουμε όλα μόνον από τους αμερικανούς φίλους του Αγίου Νικολάου .
Γνωρίζει κανείς άραγε εκ των κυβερνώντων , ότι τους πληρώνουμε για να υπηρετούν αυτό τον τόπο και όχι για να τον πουλήσουν κομμάτι , κομμάτι , με τα γνωστά τους πια προσχήματα ?.
Επίσης ο κύριος αρχιεπίσκοπος μήπως μπορεί να αντιληφτεί ότι το παράλογο αίτημα για την ανέγερση τεμένους στον Βοτανικό κήπο , δεν θα διέφερε καθόλου ενός αναλόγου αιτήματος δια την ανέγερση εβραϊκής συναγωγής εις την Μέκκα της Σαουδικής Αραβίας ? .
Και εγώ σαν απόγονος του πονηρού Οδυσσέα σας ρωτώ κύριε πρωθυπουργέ εάν μπορείτε να διαβεβαιώσετε τον εναπομείναντα γηγενή Ελληνικό πληθυσμό ότι είσθε σίγουρος ότι η Σάρια δεν εφαρμόζεται και στην πατρίδα μου .
Και φυσικά ΟΧΙ διαβεβαίωση τέτοιου τύπου όπως = ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ =.
HEIL GAP (or mind the GAP) If You Can Do It