Το μηχανογραφικό της ντροπής


Ρατσιστικό και πρόχειρο το "μηχανογραφικό" για την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι.

Παρέμβαση αναπήρων πολιτών / Δελτίο τύπου
Θέμα: το μηχανογραφικό της ντροπής.

Τον κοινωνικό ρατσισμό, την βαθιά προκατάληψη, την προχειρότητα και το διαρκές έλλειμμα της πολιτείας στην διαμόρφωση συνθηκών κοινωνικής ένταξης των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνική ζωή αποτυπώνει το μηχανογραφικό δελτίο που ...
αναρτήθηκε από το Υπουργείο παιδείας για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η ίδια πολιτική ακολουθείται και από μερίδα της πανεπιστημιακής κοινότητας που εκτός των άλλων αποδεικνύεί την αποκοπή της από τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας.
Παρά το γεγονός πως άτομα με αναπηρία έχουν καταξιωθεί στην κοινωνία εδώ και δεκαετίες ασκώντας επαγγέλματα όπως του ιεροψάλτη και του εκπαιδευτικού για άτομα με πρόβλημα όρασης ή του πολιτικού μηχανικού για άτομα με κινητικές αναπηρίες ωστόσο, υπάρχουν σχολές των ΑΕΙ και των ΤΕΙ που αποκλείουν πέρα από κάθε λογική φοιτητές με αναπηρία από τα συγκεκριμένα επαγγέλματα παραβιάζοντας βάναυσα και κατάφορα συνταγματικά και ανθρώπινα δικαιώματα. Η αιτία αυτού του ολισθηρού δρόμου βρίσκεται στην εφαρμογή του άρθρου 35 του Ν 3794/2009.


Είναι επιτακτική η ανάγκη το Υπουργείο παιδείας να πάρει τα ακόλουθα μέτρα:
Την άμεση απόσυρση αυτού του απαράδεκτου μηχανογραφικού δελτίου.
Την άμμεση κατάργηση του άρθρου 35 του Ν 3794/2009. Τα άτομα με αναπηρία διαθέτουν την νοημοσύνη και την αξιοπρέπεια να διεκδικήσουν επαγγέλματα που επιτρέπει η αναπηρία και οι δυνατότητες τους.
Την άμμεση σύσταση επιτροπών ένταξης και προσβασιμότητας για τους φοιτητές με αναπηρία στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.
Την θέσπιση ενιαίων κριτηρίων εισαγωγής στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αναπηρία ύστερα από δημόσια διαβούλευση με κάθε εμπλεκόμενο με στόχο την διευκόλυνση των σπουδών και την διεύρυνση του αριθμού των επαγγελμάτων που μπορούν να ασκήσουν τα άτομα με αναπηρία με βάση την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας. Καθιέρωση του επαγγελματικού προσανατολισμού στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ώστε ο μαθητής με αναπηρία να γνωρίζει τις επαγγελματικές του δυνατότητες.

Τα πιο πάνω μέτρα θεωρούμε πως μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στην διασφάλιση της ένταξης των φοιτητών με αναπηρία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και να αποτελέσουν ένα σημαντικό βήμα στην ένταξη τους ως ισότιμων πολιτών στην αγορά εργασίας. Ωστόσο, η απάντηση του Υπουργείου παιδείας που δόθηκε στην δημοσιότητα όχι μόνο δεν απαντά στην λύση του προβλήματος αλλά δημιουργεί εμπόδια στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία σε μία άκρως συντηρητική και αντιδραστική κατεύθυνση. 
http://taxalia.blogspot.com/2010/11/blog-post_7420.html

Σχόλια