Γράφει η Ιδεοπηγή.
Η κυβέρνηση υπό την καθοδήγηση της υπερκυβέρνησης (τρόικα) προσανατολίζεται στο ξεπούλημα των κρατικών βιομηχανιών στρατιωτικού υλικού.
Οι βιομηχανίες αυτές μας λένε έχουν και δημιουργούν ελλείμματα γι’ αυτό πρέπει να απαλλαχτεί απ’ αυτές το δημόσιο.
Θα μπορούσε κάποιος να συμφωνήσει αλλά μια καλύτερη προσέγγιση μας αποκαλύπτει τα ακόλουθα.
Οι βιομηχανίες αυτές έχουν αναλάβει να εκτελέσουν συμβόλαια πολλών δις ευρώ. Άρα οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές θα έχουν έτοιμες κλεισμένες δουλειές.
Ο αγοραστής μη όντας κοινωφελές ίδρυμα θα επιδιώξει την μεγιστοποίηση του κέρδους του και την ελαχιστοποίηση των εξόδων του. Αυτός σίγουρα δεν θα βάζει τις βιομηχανίες «μέσα». Άρα θα υπερκοστολογεί τα παραγόμενα προϊόντα τα οποία θα αγοράζει το δημόσιο (για το στρατό, την αστυνομία κτλ) και θα προβεί σε απολύσεις και μειώσεις μισθών και ημερομισθίων.
Συνεπώς το δημόσιο δεν θα κερδίσει τίποτε αφού τα ελλείμματα που υπάρχουν ή δημιουργούνται θα τα πληρώσει σαν κέρδος στους αγοραστές.
Φυσικά η λογική της εξυγίανσης αυτών των βιομηχανιών δεν υπάρχει στο μυαλό των κυβερνόντων όπως έγινε και στην περίπτωση της Ολυμπιακής.
Η λογική που επικρατεί είναι τα ελλείμματα των δημόσιων οργανισμών, εταιριών, ΔΕΚΟ κτλ θα τα δώσουμε σαν κέρδη στους ιδιώτες, απαλλάσσοντας δήθεν το δημόσιο απ’ αυτά τα ελλείμματα, με επιπλέον όμως χρεώσεις στα αγοραζόμενα προϊόντα και υπηρεσίες. Δηλαδή σχεδόν μία η άλλη αλλά εξυπηρετούμε και τη λογική της τρόικας και τους φίλους μας αγοραστές.
Αν αυτή είναι πολιτική που εξυπηρετεί τα συμφέροντα του Ελληνικού λαού τότε να σκίσουν τα πτυχία τους και να πάνε στα σπίτια τους, δεν τους χρειαζόμαστε.
Μπορούν όμως καλύτερα να ανοίξουν ένα γραφείο συνοικεσίων και να ζητάνε γαμπρούς για νύφες με προίκα ή ένα μεσιτικό τέλος πάντων.
Στο ίδιο πνεύμα και δημοσίευμα που διάβαζα τελευταία στα "Επίκαιρα". Υπάρχει η σκέψη να δοθεί η περιοδική συντήρηση του στόλου - που τώρα γίνεται στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας του πολεμικού ναυτικού- στους Άραβες της Abu Dhabi Mar (πακέτο με την αγορά Παπανικολή και λοιπών γνωστών υποβρυχίων). Μιλάμε λοιπόν για επιπλέον προίκα στο γαμπρό, γιατί καθώς φαίνεται δύο επιπλέον υποβρύχια που παραγγέλθηκαν, πέραν των τεσσάρων που προμηθεύτηκε η κυβέρνηση Σημίτη, δεν ήταν αρκετά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε χρειάζεται να γίνει ανάλυση για τη διαφορά κόστους με την οποία θα επιβαρυνθεί το ελληνικό δημόσιο. Σήμερα οι εργασίες γίνονται από στελέχη του ναυτικού, που δεν πληρώνονται ούτε με την εργατώρα ούτε με υπερωρίες και φυσικά δεν αποσκοπούν στο κέρδος αλλά στην έγκαιρη απόδοση ετοιμοπόλεμων πλοίων.
Καλά θα ήταν να υπάρξει επαγρύπνηση για το ενδεχόμενο αυτό, γιατί καλή και άγια η ιδιωτική πρωτοβουλία και ανάπτυξη, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση θα μιλάμε για σκάνδαλο που θα έχει τόσο οικονομικές συνέπειες για τον ελληνικό λαό όσο και επιχειρησιακές για το πολεμικό ναυτικό.