Αν δεν το θέλουν στο Καστέλι …το θέλει η Κωπαΐδα …


ΣΤΟ ΚΑΣΤΈΛΙ ΕΤΟΙΜΆΖΟΝΤΑΙ....

Αν και η ημερομηνία υποβολής δημόσιας προσφοράς για τον διαγωνισμό κατασκευής του διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι Κρήτης έχει ορισθεί για τις 18 Οκτωβρίου, ωστόσο οι ενδιαφερόμενοι ετοιμάζονται από τώρα.
Εκτός από το σχήμα Ελλάκτωρ-Vinci που θεωρείται βέβαιο πως θα «κατέβει» στον διαγωνισμό, ενδιαφέρον φαίνεται να εκδηλώνει η επίσης γαλλική Bouygues, του Martin Bouygues (ιδιοκτήτη του καναλιού TF1 και προσωπικού φίλου του γάλλου προέδρου). Το επίσης ενδιαφέρον είναι πως ο γάλλος μεγαλοκατασκευαστής φέρεται να έχει πλησιάσει τον Δάκη Ιωάννου (μεγαλομέτοχο της J&Ρ Αβαξ) για να διεκδικήσουν με κοινό σχήμα τον διαγωνισμό. Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού τουλάχιστον 800 εκατ. ευρώ, θεωρείται για τους κατασκευαστές ένα από τα «φιλέτα» που θα επιδιώξει να προκηρύξει άμεσα το ΥΠΕΚΑ στην προσπάθειά του να τονώσει τον κλάδο...
.απο http://www.enet.gr

Όμως η Λύση είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ κι΄ είναι στην Κωπαΐδα …

Διεθνές Αεροδρόμιο  στην Κωπαΐδα 
·   Υπάρχει ανάγκη και ζήτηση για φθηνό, περιφερειακό αεροδρόμιο κοντά στην Αθήνα Πολλοί Φορείς διαμαρτύρονται για το κόστος χρήσης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» και αναζητούν εναλλακτική λύση. Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) σε επιστολή του της 21/3/2007 προς τον Υπουργό Μεταφορών αναφέρει μεταξύ άλλων:«Με δεδομένο ότι η τουριστική οικονομία στη χώρα μας εξαρτάται σε καταλυτικό βαθμό από τις αερομεταφορές (το 80% περίπου του εισερχόμενου στη χώρα μας τουρισμού είναι αερομεταφερόμενο), θεωρούμε ότι το θέμα του σχεδιασμού μιας πολιτικής αερομεταφορών πρέπει να εξεταστεί κατά προτεραιότητα…Σύμφωνα με την πρόταση – έκθεση του World Economic Forum σχετικά με τον Δείκτη Ταξιδιωτικής και Τουριστικής Ανταγωνιστικότητας, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 24η θέση ανάμεσα σε 124 χώρες.....


Όμως, οι αεροπορικές υποδομές μας κατατάσσονται στην 37η θέση και οι διακρατικές αεροπορικές μας συμφωνίες βρίσκονται στην 50η θέση…Ως προς την πολιτική αερομεταφορών θεωρούμε ότι πρέπει να ορισθούν 2 επίπεδα δράσης: Το πρώτο, αφορά στις άμεσες –βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα- ενέργειες, οι οποίες πρέπει να υλοποιηθούν πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου 2007…Το δεύτερο επίπεδο δράσης που είναι και το σημαντικότερο, καθότι μεσομακροπρόθεσμο, αφορά στην ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων και στην προσέλκυση αεροπορικών εταιριών να χρησιμοποιούν ελληνικά αεροδρόμια μέσα από μια πολιτική που θα καθιστά ανταγωνιστική την λειτουργία των ελληνικών αεροδρομίων και αναφέρεται τόσο στις επιλογές, την ποιότητα και το κόστος της επίγειας εξυπηρέτησης, όσο και στην τιμολογιακή πολιτική των τελών προσγείωσης…
Το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν έχει πετύχει στον επιθυμητό βαθμό να γίνει HUB μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Η κύρια αιτία για αυτό φαίνεται να είναι το κόστος της χρήσης του.  Όμως, το κόστος αυτό διαμορφώθηκε σημαντικά ακριβότερα λόγω του περιορισμού της περιόδου εκμετάλλευσης του αεροδρομίου. Θεωρούμε ότι πρέπει να ξεκινήσει η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με στόχο την επιμήκυνση της περιόδου εκμετάλλευσης και συνεπακόλουθα τη μείωση των τελών χρήσης του αεροδρομίου. Ακόμα, η σύμβαση για το αεροδρόμιο των Σπάτων (Ν. 2338/95, άρθρο 3.2 περί Αποκλειστικότητας, ΦΕΚ 202Α, 14.09.95) απαγορεύει τη λειτουργία άλλου αεροδρομίου με τη συνδρομή του δημοσίου σε ακτίνα 100 χλμ. από την πλατεία Συντάγματος. Αξίζει να διερευνηθεί πως εννοείται η συνδρομή του δημοσίου…»Ο Πρόεδρος της EasyJet (όμιλος Easy Group) κ. Στέλιος Χατζηϊωάννου αναφέρει πολύ συχνά (όπως στο 5ο Συνέδριο «Τουρισμός και Ανάπτυξη» που διοργάνωσε ο ΣΕΤΕ, το 11ο “Thessaloniki Forum” που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ) και το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο) ότι «… Ο ελληνικός τουρισμός αντιμετωπίζει πρόβλημα αυξημένου κόστους που ξεκινά από τα αεροδρόμια της χώρας. Το κόστος στα ελληνικά αεροδρόμια είναι ιδιαίτερα υψηλό σε σύγκριση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις και το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι το τρίτο ακριβότερο στην Ευρώπη, μετά το Σαρλ ντε Γκωλ των Παρισίων και το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ. Είναι ενδεικτικό το ότι κάποιος επιβάτης, που κατευθύνεται στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» είναι αναγκασμένος να πληρώσει έως και διπλάσιους φόρους, σε σχέση με την πραγματική τιμή του εισιτηρίου, όταν χρησιμοποιεί μια αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους…». Επίσης ο κ. Χατζηϊωάννου στο 5ο Συνέδριο «Τουρισμός και Ανάπτυξη» παρότρυνε την ελληνική κυβέρνηση: «… Δημιουργήστε υγιή ανταγωνισμό και ανοίξτε τα αεροδρόμια. Τα μονοπώλια, κρατικά ή και ιδιωτικά είναι ο χειρότερος εχθρός του τουρισμού…». Ακόμα, έχει δηλώσει πως εάν υπήρχε φθηνό αεροδρόμιο κοντά στην Αθήνα η Easy Jet θα εκτελούσε εσωτερικές πτήσεις στην Ελλάδα.Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της AEGEAN AIRLINES κ. Θ. Βασιλάκης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής» της 9/7/2006 αναφέρει: «… Οι επιβαρύνσεις είναι ακριβές. Τα εισιτήρια στην Ελλάδα και ειδικά στο εσωτερικό είναι τα φθηνότερα στην Ευρώπη. Οι επιβαρύνσεις όμως είναι οι υψηλότερες. Αν δείτε τα στοιχεία που έχουμε από όλα τα αεροδρόμια της Ευρώπης θα διαπιστώσετε ότι το Αεροδρόμιο της Αθήνας έχει τις μεγαλύτερες επιβαρύνσεις…».Στα συμπεράσματα του συνεδρίου με θέμα: «Αερομεταφορές – Παρόν και Μέλλον» που οργάνωσε η Πανελλήνια Ένωση Ιπτάμενου Προσωπικού Σωμάτων Ασφαλείας & Δημοσίων Υπηρεσιών υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών αναφέρεται: «Υπάρχει πρωτοφανής έλλειψη αεροδρομίων προσβάσιμων στην γενική αεροπορία. Το διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών – Ελευθέριος Βενιζέλος είναι εξαιρετικά ακριβό για τα αεροσκάφη αυτά…». 
     Διπλασιασμός αεροπορικής κίνησης στην Ελλάδα μέχρι το 2020 – Ανάγκη για νέες υποδομές - Κατεύθυνση της Ε.Ε. για μείωση της συμφόρησης με περιφερειακή κατανομή Ο τομέας των αερομεταφορών έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα, τάση η οποία πιστοποιείται από τη μέχρι τώρα εξέλιξή του. Η κύρια ώθηση που δίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ενδυνάμωση των αερομεταφορών εντοπίζεται στο να ελαχιστοποιηθεί η συμφόρηση και να μεγιστοποιηθεί η χρήση εναλλακτικών τρόπων για την αποφυγή της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Η συμφόρηση μπορεί να μειωθεί με την κατανομή της ζήτησης γεωγραφικά και εποχιακά, με την εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής απόδοσης των αεροδρομίων πριν από την επέκταση της χωρητικότητάς τους και με τη χρήση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς.  Οι αεροπορικές μεταφορές στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά σημαντικές, λόγω:
·          Της γεωμορφολογίας της χώρας και της πληθώρας των κατοικημένων νησιών της.
·          Της απόστασης από τους εταίρους στην Ε.Ε.. Η συμβολή των αεροπορικών μεταφορών στη μείωση της «περιφερειακότητας» της χώρας είναι σημαντική.
·          Της σημαντικής εισροής αλλοδαπών τουριστών κάθε χρόνο από όλες τις χώρες του κόσμου και κυρίως από τις χώρες της Ε.Ε.Τα σημαντικότερα ως προς την κίνηση               του 2004 ελληνικά αεροδρόμια είναι τα εξής:
·          Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος»   6.190 χιλιάδες επιβάτες· Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» 2.359 χιλιάδες επιβάτες·  Ρόδου «Διαγόρας» 1.330 χιλιάδες επιβάτες
·          Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»  962 χιλιάδες επιβάτες· Κέρκυρας «Ιωάννης Καποδίστριας»  706 χιλιάδες επιβάτες· Κω «Ιπποκράτης»   482 χιλιάδες επιβάτες
·          Σούδας  392 χιλιάδες επιβάτες Η Committee de Sages (Επιτροπή Σοφών) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προχώρησε σε εκτίμηση της κίνησης όλων των συγκοινωνιακών μέσων βασιζόμενη σε οικονομετρικού χαρακτήρα προσέγγιση (έλαβε υπ’ όψιν ΑΕΠ, κινητικότητα κλπ) κατά το έτος 2004. Η πρόβλεψη περιλαμβάνει αισιόδοξο, βασικό και απαισιόδοξο σενάριο, προβλέπει δε ανάκαμψη της κίνησης από το έτος 2005.Η εκτίμηση της αεροπορικής κίνησης με βάση το βασικό σενάριο συνοψίζεται ως εξής:
·          Έτη 2005-2010: μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης 4,1%
·          Έτη 2011-2020: μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης 3,9%·Έτη 2021-2030: μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης 3,3%Αυτό σημαίνει, ότι αν η αεροπορική κίνηση στην Ελλάδα ακολουθήσει την ίδια εκτιμώμενη εξέλιξη, και με βάση την κίνηση του 2004 που ανέρχεται σε 35 εκ. κινήσεις, εκτιμώνται τα εξής:
·          Έτος 2010:                      45.000.000 κινήσεις
·          Έτος 2020:                      65.000.000 κινήσεις.
Στην παρούσα περίοδο, παρά τις προσπάθειες για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των μετακινούμενων στα αεροδρόμια η προσφερόμενη εξυπηρέτηση σε ορισμένα από αυτά παραμένει ανεπαρκής ως προς την υφιστάμενη και συνεπώς και προς την εκτιμώμενη μελλοντική ζήτηση.  
·                      Αύξηση αεροπορικής κίνησης λόγω ανάπτυξης εταιριών χαμηλού κόστους – Ανάγκες για νέες υποδομές στην Ε.Ε. και ειδικά στην Ελλάδα Η πολιτική της σταδιακής απελευθέρωσης των αερομεταφορών που εφάρμοσε η Ε.Ε., είχε πολύ θετικές επιδράσεις στην βελτίωση της ασφάλειας, της ποιότητας, των τιμών και της αξιοπιστίας των πτήσεων καθώς και στην ταχύτατη ανάπτυξη των αερομεταφορών με τον τριπλασιασμό της εναέριας κυκλοφορίας μεταξύ 1980-2000.Η ταχύτατη ανάπτυξη των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους (8-16% ρυθμός ανάπτυξης το 2006) εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό και στα επόμενα χρόνια αυξάνοντας ακόμη περισσότερο τον ανταγωνισμό αλλά και την ποικιλομορφία και ειδίκευση των υπηρεσιών αερομεταφοράς.Η ραγδαία αύξηση του αριθμού των πτήσεων δημιουργεί σημαντικές προκλήσεις σε επίπεδο υποδομών για το σύνολο της Ε.Ε. αλλά και για την Ελλάδα ιδιαίτερα. Αυτή τη στιγμή 57 εταιρείες χαμηλού κόστους, περισσότερο γνωστές ως  low cost airlines, πετούν από τη μία άκρη της Ευρώπης στην άλλη.  Οι εταιρείες χαμηλού κόστους χρησιμοποιούν αεροδρόμια που βρίσκονται σε απόσταση μέχρι 2 ώρες από τα κέντρα των μεγάλων πόλεων, όπως το Beauvais (Γαλλία), το Charleroi (Βέλγιο), το Stansted, το Luton ή το Gatwick (Ηνωμένο Βασίλειο) ή το Hahn (Γερμανία). Τα φθηνά περιφερειακά αεροδρόμια χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους διότι επιτυγχάνουν σημαντική μείωση της τιμής των εισιτηρίων. Πολλά αεροδρόμια σε ευρωπαϊκές πόλεις που υπολειτουργούσαν μέχρι πριν λίγα χρόνια, έχουν αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό από τότε που άρχισαν να τα χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους.Το Schoneffeld, αεροδρόμιο του πρώην ανατολικού Βερολίνου (και τρίτο της πόλης) έχει κατασκευάσει ολόκληρο terminal για την Easy Jet η οποία το έχει κάνει τη δεύτερη μεγαλύτερη βάση της μετά το Luton και πετάει από εκεί σε όλη την Ευρώπη.Το Luton και το Standsted στο Λονδίνο δεν ήταν παρά ασήμαντα περιφερειακά αεροδρόμια πριν τα ζωντανέψουν η Easy Jet και η Ryanair. Αλλά τη μεγαλύτερη ωφέλεια την έχουν οι πόλεις που βρίσκονται κοντά στα φθηνά αεροδρόμια. Με την άφιξη των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους στο μέχρι τότε επαρχιακό αεροδρόμιο της Girona (80 χλμ. από τη Βαρκελώνη), κατέφθασαν και χιλιάδες Ευρωπαίοι τουρίστες που με 10-50 ευρώ πλημμυρίζουν τη Βαρκελώνη κάθε Σαββατοκύριακο! Αλλά και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις που δεν υπήρχαν καν στον τουριστικό χάρτη (όπως η Κρακοβία, το Παλέρμο, το Ταλλίν, η Ρίγα και πολλές άλλες) έχουν γίνει περιζήτητοι ευρωπαϊκοί προορισμοί αφού με ελάχιστο κόστος πολίτες άλλων χωρών μπορούν να τις επισκεφθούν για λίγες μέρες.Στην Ελλάδα ήδη πετούν πολλές αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους:
·          Η Easy Jet, η εταιρία που καθιέρωσε τις πτήσεις χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, πετάει από την Αθήνα προς το Λονδίνο – στα αεροδρόμια Gatwick και Luton - το Βερολίνο και το Μιλάνο.
·          Η νέα σλοβάκικη εταιρία Sky Europe πετάει προς τη Μπρατισλάβα, το Κότιτσε της Σλοβακίας και τη Βουδαπέστη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και προς τη Κρακοβία όλο το χρόνο. Διαθέτει, επίσης, ανταποκρίσεις με shuttle bus, οι τιμές των οποίων συμπεριλαμβάνονται στο αεροπορικό εισιτήριο, από τη Μπρατισλάβα στη Βιέννη και από τη Βουδαπέστη στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας.
·          Η φινλανδική Blue1 εκτελεί πτήσεις προς το Ελσίνκι και άλλες φινλανδικές πόλεις, όπως τα Rovaniemi, Tampere και Oulu.
·          Η πολωνική WizzAir πετάει από τη Αθήνα στο Κατοβίτσε της Πολωνίας, 70 χιλιόμετρα από την Κρακοβία. Στη συνέχεια μπορεί κανείς να κάνει άπειρους συνδυασμούς προς οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πόλη, καθώς η WizzAir εξυπηρετεί τα περισσότερα αεροδρόμια της Ευρώπης.
·          Η βελγική Virgin Express (θυγατρική της Virgin Atlantic) συνδέει την Αθήνα με τις Βρυξέλλες. Ακολουθώντας την ίδια τακτική με την WizzAir μπορεί κανείς να πάει από τις Βρυξέλλες σε πολλές πόλεις της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας. ·          Οι γερμανικές εταιρίες Germanwings, Hapag Fly, DBA και LTU καλύπτουν όλη σχεδόν τη Γερμανία – Μόναχο, Φρανκφούρτη, Ντίσελντορφ, Κολωνία, Βερολίνο, Βόννη, για να αναφέρουμε μερικές μόνο πόλεις. Εκτός από την Αθήνα, η LTU εξυπηρετεί και πολλά άλλα ελληνικά αεροδρόμια, όπως αυτά της Κέρκυρας, του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Σάμου και της Ζακύνθου, ενώ η DBA και η Germanwings πετάνε και από Θεσσαλονίκη.
·          Η δανέζικη Sterling, αγόρασε την έτερη σκανδιναβική low cost, Maersk-Air, και πραγματοποιεί πτήσεις από την Αθήνα και τα Χανιά προς την Κοπεγχάγη, τη Στοκχόλμη και το Όσλο.
·          Η Alpi Eagles πετάει από την Αθήνα στη Βενετία. Στο Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» πετούν σήμερα (Ιούλιος 2007) 17 εταιρίες χαμηλού κόστους, συνδέοντας την Αθήνα με 31 προορισμούς έναντι 21 προορισμών το 2006 και καταγράφοντας αυξημένη επιβατική κίνηση κατά 50%. Υπάρχουν, όμως, αρκετές αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους που πετούν στην Ελλάδα αλλά δεν χρησιμοποιούν, λόγω αυξημένου κόστους, το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»:
·          Η σουηδική Flyme πετάει από τα αεροδρόμια των Χανίων και της Ρόδου προς το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.
·          Η τσέχικη Smartwings συνδέει τη Θεσσαλονίκη, τη Ζάκυνθο, τα Χανιά και το Ηράκλειο της Κρήτης με την Πράγα.
·          Η First Choice συνδέει την Κέρκυρα και την Κεφαλονιά με το Luton του Λονδίνου.
·          Η Thomas Cook συνδέει τη Ζάκυνθο με το Luton.
·          Η Thomson, η ηγετική αεροπορία διακοπών παγκοσμίως και η οποία αποτελεί τμήμα του TUI AG, του μεγαλύτερου ομίλου τουριστικών και ταξιδιωτικών υπηρεσιών στον κόσμο, συνδέει τη Ζάκυνθο, την Κέρκυρα, την Κεφαλονιά και τη Θεσσαλονίκη με το Luton.  
·                      Οι υποδομές του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» αγγίζουν τα όριά τους Σε ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή» της 3/7/2007 αναφέρεται:«Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα 2 Ιουλίου 2007 ο Διευθύνων Σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» κ. Γιάννης Παράσχης, η υφιστάμενη χωρητικότητα του αεροδρομίου μπορεί να εξυπηρετήσει 21 εκατομμύρια επιβάτες… Το 2007 η κίνηση του αεροδρομίου αναμένεται να φτάσει τα 16 εκατομμύρια επιβάτες… Στο τριετές αναπτυξιακό πρόγραμμα του αερολιμένα περιλαμβάνεται επίσης η αύξηση της επιβατικής κίνησης του «Ελ. Βενιζέλος» άνω των 21 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως.» Δηλαδή, σε τρία χρόνια το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα έχει υπερβεί την χωρητικότητά του!Είναι προφανές ότι οι υποδομές του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» αγγίζουν τα όριά τους. Είναι άμεση η ανάγκη για δημιουργία νέου αεροδρομίου κοντά στην Αθήνα, ώστε να εξυπηρετηθεί η αυξανόμενη κίνηση. 
·                      Αντιδράσεις για την πολιτική χρήση του στρατιωτικού αεροδρομίου της Πάχης Μεγάρων  Με τη διακοπή των δραστηριοτήτων του Αερολιμένα της Αθήνας στο Ελληνικό δημιουργήθηκε σοβαρό πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των αναγκών της Γενικής Αεροπορίας, δηλ. των ελαφρών αεροσκαφών και ελικοπτέρων. Οι υποδομές του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της Γενικής Αεροπορίας, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 018/02/06-03-2002 επιστολή της Ελληνικής Αερολέσχης προς τον Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους Υπουργούς στην οποία αναφέρεται: «Οι υψηλές τιμές των τελών προσγείωσης (€ 38,15 / τόνο / ώρα), στάθμευσης (€ 1,08 /τόνο / ώρα) και χρέωση διευκόλυνσης επιβάτη (€ 10,30 / επιβάτη), οι καθυστερήσεις στην απογείωση ή την προσγείωση, καθυστερήσεις που οφείλονται στην εναέρια κυκλοφορία, τις περιορισμένες περιοχές κίνησης που οφείλονται στα τελωνεία κ.λπ. είναι ακριβώς μερικά εμπόδια τα οποία δεν επιτρέπουν για χρήση διαδικασιών από την Γενική Αεροπορία.Οι κοντινότεροι πολιτικοί αερολιμένες στην πόλη της Αθήνας είτε στερούνται την κατάλληλη υποδομή είτε βρίσκονται σε σημαντικές αποστάσεις (200 χλμ / 3 ώρες οδήγηση) από την πόλη. Άλλοι αερολιμένες που είναι κρατικοί και που χρησιμοποιούνται από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία όπως Δεκέλεια (25 Km), Ελευσίνα (28 Km) και Τανάγρα (45 Km) δεν είναι σε θέση να προσαρμοστούν και να υποστηρίξουν και τις τοπικές διαδικασίες Γενικής Αεροπορίας και οποιαδήποτε εισερχόμενη κυκλοφορία από άλλες περιοχές ή το εξωτερικό για τους λόγους που αποδίδονται στους περιορισμένους χώρους στάθμευσης και της εναέριας κυκλοφορίας, όπως εξηγήθηκαν σε μας από στρατιωτικούς ανώτερους υπαλλήλους.»   
Για την αποσυμφόρηση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» και την κάλυψη των αναγκών της Γενικής Αεροπορίας παραχωρήθηκε, το έτος 2005, έκταση 100 στρεμμάτων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στο στρατιωτικό αεροδρόμιο στην πάχη Μεγάρων.Η απόφαση αυτή δημιούργησε αντιδράσεις οι οποίες συνοψίζονται στην ερώτηση που κατέθεσε, στις 7 Απριλίου 2005, στη Βουλή η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Μεταφορών και Επικοινωνιών. Το κείμενο της ερώτησης είναι το ακόλουθο:
«ΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΑΣΟΚ ΕΡΩΤΗΣΗ Προς
·          τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο
·          τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. ΛιάπηΘέμα: Πολιτική χρήση του Στρατιωτικού Αεροδρομίου της Πάχης ΜεγάρωνΚύριοι ΥπουργοίΣύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Πεντάγωνο, αποφασίστηκε η παραχώρηση έκτασης 100 στρεμμάτων του στρατιωτικού αεροδρομίου στην Πάχη προς χρήση και από την Γενική Αεροπορία, με σκοπό την αποσυμφόρηση του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Για την υλοποίηση του σχεδίου, θα συσταθεί επιτροπή αποτελούμενη από αξιωματούχους του ΓΕΣ και της ΥΠΑ, η οποία θα καταθέσει το πόρισμά της εντός του Μαΐου, ενώ προβλέπονται και παρεμβάσεις στην υποδομή του αεροδρομίου όπως η κατασκευή νέου πύργου ελέγχου και νέου διαδρόμου προσγείωσης.
Σύμφωνα, πάντα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, στόχος είναι το αεροδρόμιο να χρησιμοποιείται από φέτος το καλοκαίρι.Δεδομένου ότι:
·          η εν λόγω απόφαση λαμβάνεται σε πολύ κλειστό κύκλο και έχει αποσπασματικό χαρακτήρα, αφού πρόκειται για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένης δραστηριότητας, μεταφέροντας ένα πρόβλημα από μια περιοχή της Αττικής σε μια άλλη,
·          η ευρύτερη περιοχή των Μεγάρων δέχεται ήδη μεγάλο φόρτο διαφόρων δραστηριοτήτων, χωρίς παράλληλα να λαμβάνονται μέτρα για την ανάπτυξη των υποδομών, την προστασία του περιβάλλοντος και την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων,Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί
·          Ποιες ακριβώς είναι οι προθέσεις τους για τη νέα λειτουργία του αεροδρομίου της Πάχης;
·          Πως σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της αυξημένης δραστηριότητας του αεροδρομίου;
·          Θα κληθούν οι εκπρόσωποι των Τοπικών Αρχών και Φορέων να καταθέσουν τις απόψεις τους και να συμμετάσχουν στην διαμόρφωση της τελικής πρότασης;
·          Θα συνεργαστούν με το ΥΠΕΧΩΔΕ και άλλα αρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να γίνουν απαραίτητες παρεμβάσεις σε θέματα υποδομών, ώστε να απορροφηθούν οι όποιες αρνητικές συνέπειες από την αυξημένη δραστηριότητα;
·          Είναι στις προθέσεις τους να συνταχθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων;Αθήνα 7 Απριλίου 2005 Η ερωτώσα βουλευτήςΕύη Χριστοφιλοπούλου»Οι αντιδράσεις αυτές είναι εύλογες καθώς η συγκεκριμένη επιλογή έχει πολλά μειονεκτήματα και δημιουργεί πολλά προβλήματα, μερικά από τα οποία καταγράφονται στην ερώτηση της κυρίας Χριστοφιλοπούλου.  
Συνοψίζοντας: Υπάρχει άμεση και τεκμηριωμένη ανάγκη για φθηνό, περιφερειακό αεροδρόμιο κοντά στην Αθήνα.Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και εκπρόσωποι αεροπορικών εταιριών έχουν επισημάνει την ανάγκη αυτή και τις αρνητικές συνέπειες της έλλειψης ενός δεύτερου φθηνού αεροδρομίου. Ο ΣΕΤΕ προτείνει την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με στόχο την επιμήκυνση της περιόδου εκμετάλλευσης και συνεπακόλουθα τη μείωση των τελών χρήσης του αεροδρομίου.      Επίσης, πρέπει να ακυρωθεί το άρθρο 3.2 περί Αποκλειστικότητας της σύμβασης για το αεροδρόμιο των Σπάτων (Ν. 2338/95, ΦΕΚ 202Α, 14.09.95) που απαγορεύει τη λειτουργία άλλου αεροδρομίου με τη συνδρομή του δημοσίου σε ακτίνα 100 χλμ. από την πλατεία Συντάγματος. Είναι ένας όρος καταχρηστικός, που οδηγεί σε μονοπωλιακές καταστάσεις με βλαπτικές συνέπειες τόσο για τον τουρισμό όσο και για την οικονομία γενικότερα. Η περιοχή Κάστρου – Ορχομενού, στην οποία προτείνεται η δημιουργία του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου, βρίσκεται πάνω ή οριακά στα 100 χιλιόμετρα από την πλατεία Συντάγματος. Όμως, σε κάθε περίπτωση το γεγονός αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο. Ως καταχρηστικός όρος της σύμβασης, που αποκλείει τον ανταγωνισμό θα πρέπει να ακυρωθεί με επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης ή προσφυγή στη Δικαιοσύνη και την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε.Επίσης, η θέση για τη δημιουργία του Διεθνούς Αεροδρομίου στην περιοχή Κάστρου – Ορχομενού είναι ιδανική, καθώς βρίσκεται σε απόσταση 100 χλμ από την Αθήνα, χρονοαπόσταση μικρότερη από 1 ώρα, πάνω στον Εθνικό οδικά άξονα Αθηνών – Λαμίας. Βρίσκεται σε μια λογική απόσταση τόσο από το κέντρο της Αθήνας, όσο και από το «ανταγωνιστικό» του αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Επίσης, η περιοχή Κάστρου – Ορχομενού έχει εύκολη πρόσβαση και συνδυάζει πολλά πλεονεκτήματα όπως θα αποδειχθεί στη συνέχεια. Οποιαδήποτε άλλη επιλογή, όπως π.χ. Πάχη Μεγάρων, δημιουργεί σημαντικά προβλήματα καθώς δεν συμβάλλει στην αποκέντρωση και προκαλεί αντιδράσεις όπως ήδη καταγράφηκαν με την ερώτηση της κυρίας Χριστοφιλοπούλου στη Βουλή. Ένα φθηνό, περιφερειακό αεροδρόμιο στην περιοχή Κάστρου – Ορχομενού θα προσελκύσει περισσότερες αεροπορικές εταιρίες, κυρίως εταιρίες χαμηλού κόστους. Αυτό θα αυξήσει την τουριστική ροή προς την Ελλάδα. Επίσης, θα αυξήσει τον ανταγωνισμό τόσο στις γραμμές εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού (ο κ. Χατζηϊωάννου έχει δηλώσει πως εάν υπήρχε φθηνό αεροδρόμιο κοντά στην Αθήνα η Easy Jet θα εκτελούσε εσωτερικές πτήσεις στην Ελλάδα).Η δημιουργία Διεθνούς Αεροδρομίου στην περιοχή Κάστρου – Ορχομενού θα εξυπηρετήσει, επίσης, πτήσεις cargo για την ταχεία μεταφορά αγροτικών προϊόντων από το «περιβόλι» της Κωπαϊδας τόσο στις αγορές της Ευρώπης όσο και σε αγορές απομακρυσμένων χωρών όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, οι ΗΠΑ, η Ρωσία κ.α. Η δυνατότητα άμεσης πρόσβασης και προώθησης των εκλεκτών ποιοτικών ελληνικών αγροτικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές θα αξιοποιήσει την αυξανόμενη ζήτησή τους στα πλαίσια της ελληνικής μεσογειακής υγιεινής διατροφής.  Η μείωση του κόστους μεταφοράς σε συνδυασμό με την εξαιρετική ποιότητα των αγροτικών προϊόντων θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής γεωργίας. Θα ενισχυθεί το εισόδημα των Ελλήνων αγροτών με τη στροφή τους σε νέες καλλιέργειες και ιδιαίτερα στην παραγωγή βιολογικών προϊόντων, έπειτα από διεξοδική ανάλυση των τάσεων  των διεθνών αγορών, ώστε να εξασφαλίζεται η όσο το δυνατόν ευνοϊκότερη διάθεση των αγροτικών τους προϊόντων. Θα ενισχυθεί ο εκσυγχρονισμός και η εξωστρέφεια του αγροτικού τομέα, ώστε τα φημισμένα ελληνικά αγροτικά προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας να «κατακτήσουν» τη θέση που τους αξίζει στις μεγάλες διεθνείς αγορές.Η δημιουργία του Αεροδρομίου στον κάμπο της Κωπαϊδας και η προοπτική εξαγωγών στις διεθνείς αγορές θα προσελκύσει πολλές επενδύσεις συσκευασίας, τυποποίησης και μεταποίησης αγροτικών προϊόντων. Επίσης, είναι δυνατό να δημιουργηθεί στην περιοχή της Κωπαϊδας και δίπλα στο Αεροδρόμιο, σε οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες η «Κεντρική Λαχαναγορά» της Ελλάδας. Είναι λογικό να μεταφερθεί η  «Κεντρική Λαχαναγορά» δίπλα στον τόπο παραγωγής και είναι παράλογο να βρίσκεται στην καρδιά της Αθήνας, υποβαθμίζοντας μια ολόκληρη περιοχή και δυσχεραίνοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα με τη μεταφορά και συγκέντρωση των αγροτικών προϊόντων μακριά από τον τόπο παραγωγής. Η δημιουργία του Αεροδρομίου και της «Κεντρικής Λαχαναγοράς» στην περιοχή της Κωπαϊδας θα εξυπηρετήσει και τον κάμπο της Θεσσαλίας διότι συνδέονται άμεσα τόσο με τον σιδηροδρομικό άξονα όσο και με τον κύριο οδικό άξονα της χώρας (ΠΑΘΕ) σε μια χρονοαπόσταση των 2 ωρών.Με τη δημιουργία του νέου Αεροδρομίου θα ενισχυθεί και θα αποκτήσει νέα προοπτική η ελληνική γεωργία και θα στηριχθεί η περιφερειακή ανάπτυξη της Ελλάδας.Η υλοποίηση του έργου μπορεί να γίνει με το ίδιο μοντέλο που κατασκευάσθηκε το «Ελ. Βενιζέλος» και θα κατασκευασθεί το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, δηλαδή, με τη συνεργασία Δημόσιου Τομέα και Ιδιωτικών φορέων.Από τα παραπάνω εξάγεται το συμπέρασμα πως η δημιουργία Διεθνούς Αεροδρομίου στην περιοχή Κάστρου – 
 Ορχομενού είναι μια βιώσιμη και ανταγωνιστική επένδυση που θα καλύψει ένα σημαντικό κενό στην αεροπορική αγορά της Ελλάδας. 
http://repoupame.blogspot.com/2010/08/blog-post_4172.html




Διαβάστε





ολόκληρη την Πρόταση στο



Σχόλια