Η αντίστροφη μέτρηση για τη μείωση του αριθμού των εργαζομένων στον ΟΣΕ, έχει ήδη αρχίσει

Η αντίστροφη μέτρηση για τη μείωση του αριθμού των εργαζομένων στον ΟΣΕ, την περικοπή των δρομολογίων, την αύξηση των εισιτηρίων αλλά και την είσοδο ιδιωτών με την παραχώρηση φιλέτων του Οργανισμού έχει ήδη αρχίσει.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να απαλλαγεί ο σιδηρόδρομος από τα χρέη του και να γίνει ανταγωνιστικός. Προς την κατεύθυνση αυτή έχει ετοιμαστεί από το υπουργείο Μεταφορών το νομοσχέδιο «για την εξυγίανση του πολύπαθου Οργανισμού», το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί τον ερχόμενο μήνα στο Υπουργικό Συμβούλιο και στη συνέχεια, αφού ακολουθήσει διάλογος με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, θα πάρει τον δρόμο για τη Βουλή. Στο μεταξύ, έχουν ήδη αρχίσει να μειώνονται τα δρομολόγια. Μάλιστα, τον τελευταίο ενάμιση μήνα στο πλαίσιο του εξορθολογισμού κόπηκαν 30 δρομολόγια (από 460 μειώθηκαν σε 430) σε Πελοπόννησο και Μακεδονία.

Πηγές του υπουργείου Μεταφορών έλεγαν χθες ότι για να ετοιμαστεί αυτό το σχέδιο όπως και το business plan προηγήθηκε εξαντλητικό διάλογος με τους εκπροσώπους της τρόικας. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σήμερα τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φθάνουν τα 230 δισ. ευρώ και στόχος είναι μέχρι το 2011 με τις παρεμβάσεις που θα δρομολογηθούν να έχουν μηδενιστεί.

Με βάση τα όσα προβλέπονται στο σχέδιο, θα πωληθεί το 49% της εταιρείας με ταυτόχρονη εκχώρηση του μάνατζμεντ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επιβατικές- εμπορευματικές μεταφορές) θα πωληθεί καθαρή, απαλλαγμένη από χρέη και πλεονάζον προσωπικό, με σκοπό να προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον σιδηροδρομικών εταιρειών από τη Γαλλία και Γερμανία.

Το πλεονάζον προσωπικό, ωστόσο, αποτελεί το μεγάλο αγκάθι στις σχέσεις του υπουργείου Υποδομών με την τρόικα, αλλά και τους εργαζομένους στον Οργανισμό. Μέχρι στιγμής, για το υπουργείο Υποδομών η διατήρηση των θέσεων εργασίας αποτελεί την «κόκκινη γραμμή». Το πλεονάζον προσωπικό στον ΟΣΕ υπολογίζεται σε 2.500, ενώ το σύνολο των εργαζομένων περίπου 6.000.


«Πρέπει με το πρόγραμμα εξυγίανσης, όπως έχει εκτιμηθεί, να απασχοληθούν στον ΟΣΕ περίπου 4.000

εργαζόμενοι. Αυτό σημαίνει ότι 2.500 εργαζόμενοι μπορούν να αξιοποιηθούν αλλιώς», ανέφερε πρόσφατα μιλώντας στο κρατικό ραδιόφωνο ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας. «Από τους 2.500 εργαζόμενους, περίπου 1.500 φαίνεται να έχουν τις προϋποθέσεις να συνταξιοδοτηθούν το 2011-2012. Αυτό σημαίνει ότι μένει ένας αριθμός 800-1.000 εργαζομένων, που γι΄ αυτούς γίνεται η συζήτηση αν θα απολυθούν ή θα μεταφερθούν σε άλλες υπηρεσίες».

Οι εργαζόμενοι ωστόσο αντιδρούν. «Θα ματώσουμε» είναι η απάντηση τού προέδρου των εργαζομένων στον ΟΣΕ κ. Νίκου Κιουτσούκη στην περίπτωση που η κυβέρνηση συμφωνήσει με την τρόικα και προχωρήσει σε απολύσεις και μετατάξεις προσωπικού, εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ και στην ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων.

Ο κ. Κιουτσούκης, μιλώντας χθες στα «ΝΕΑ», επεσήμανε ότι «η κυβέρνηση αρνείται εδώ και 9 μήνες να καθήσει μαζί μας στο τραπέζι τού διαλόγου από μηδενική βάση χωρίς προαποφασισμένα και προαπαιτούμενα». Οπως λέει, «εάν μας αποδείξουν με στοιχεία ότι υπάρχει πλεονάζον προσωπικό, τότε είμαστε αποφασισμένοι να το συζητήσουμε».


«ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ΠΡΩΤΑ»
Πρόεδρος εργαζομένων ΟΣΕ: «Εάν μας αποδείξουν με στοιχεία ότι υπάρχει πλεονάζον προσωπικό, τότε είμαστε αποφασισμένοι να το συζητήσουμε»
Σε ιδιώτες μάνατζμεντ και φιλέτα του Οργανισμού

Η ΕΚΤΙΜΗΣΗ είναι ότι τα χρέη του ΟΣΕ ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ. Ετσι, με βάση τον σχεδιασμό που έχει κάνει το υπουργείο Μεταφορών προκειμένου ο Οργανισμός να μπει σε τροχιά κερδοφορίας, το Δημόσιο θα αναλάβει τα χρέη του, αλλά στο τιμόνι θα είναι ιδιώτες. Στους τελευταίους θα παραχωρηθούν και τα κυριότερα φιλέτα του οργανισμού, με κράχτες τη μεγάλη ακίνητη περιούσια του, τα προαστιακά σιδηροδρομικά δίκτυα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά και τους μεγάλους κεντρικούς σταθμούς και τα εμπορευματικά κέντρα.

Αύξηση κομίστρων
Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης την κατάργηση κάθε είδους έκπτωση στα εισιτήρια, αλλά και την αύξηση των κομίστρων σε εμπορευματικές μεταφορές και επιβατηγό κοινό. Την ίδια ώρα, με εξαίρεση τις γραμμές του άξονα Πατρών- Αθηνών- Θεσσαλονίκης- Ευζώνων (ΠΑΘΕ), όλες οι υπόλοιπες γραμμές τελούν υπό επανεξέταση.

Κλείσιμο γραμμών
Προβλέπεται επίσης να σταματήσουν όλα τα ζημιογόνα δρομολόγια, εκτός του βασικού άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, και να ενταχθούν ορισμένα από αυτά στο επιδοτούμενο καθεστώς των άγονων γραμμών. Τα ζημιογόνα δρομολόγια που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα εκτελεί θα προκηρύσσονται ως δρομολόγια άγονης γραμμής. «Το τελικό σχέδιο δείχνει ότι ο ΟΣΕ και βιώσιμος είναι και μέλλον θα έχει», λέει στα «ΝΕΑ» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χάρης Τσιόκας.
 
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4588404

Σχόλια