Άρθρο του Τομεάρχη Ενέργειας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Βοιωτίας, Μιχάλη Γιαννάκη στον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ
Η ένταξη της χώρας στον ευρωπαϊκό ενεργειακό χάρτη από τη Νέα Δημοκρατία καταγράφηκε ιδιαίτερα θετικά στη συνείδηση των Ελλήνων πολιτών. Και μάλιστα όχι τυχαία, αλλά ως απόρροια μεθοδικής δουλειάς, που χωρίς τυμπανοκρουσίες, άλλαζε τον γεωπολιτικό χάρτη υπέρ των ελληνικών συμφερόντων.
Η συμμετοχή της Ελλάδας στα διεθνή ενεργειακά project, (Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, SouthStream, ITGI) υπήρξε αποτέλεσμα ταυτόχρονης αξιοποίησης των ευκαιριών που παρουσίασαν αφενός οι διεθνείς εξελίξεις και αφετέρου η στρατηγική επιλογή για ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, μακριά από διεθνή πατροναρίσματα. Η αναβάθμιση της Ρεβυθούσας και ο Ελληνοιταλικός αγωγός αποτέλεσαν μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού για την ενεργειακή μας ασφάλεια. Τα επόμενα βήματα ήταν η κατασκευή δεύτερου σταθμού φυσικού αερίου στη Βόρειο Ελλάδα και η ίδρυση Φορέα Έρευνας Υδρογονανθράκων, την ολοκλήρωση των οποίων ανέστειλε η πρόωρη προσφυγή στις κάλπες.
Αντί της ολοκλήρωσης του ενεργειακού μας σχεδιασμού, η σημερινή κυβέρνηση εμπέδωσε την καχυποψία που προκάλεσαν οι αντιφατικές προεκλογικές δηλώσεις του πρωθυπουργού για τον Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Στην πολιτική και την διπλωματία, όμως, τα λάθη δεν συγχωρούνται. Μετά τις πρωτοφανείς δηλώσεις που θορύβησαν τους διεθνείς εταίρους μας, χρειάστηκαν 9 ολόκληροι μήνες για να εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο το έτοιμο και ώριμο νομοσχέδιο για την «Διαδρομή και Εγκατάσταση του αγωγού» που της παραδόθηκε από τη Νέα Δημοκρατία. Εν τω μεταξύ η Βουλγαρία έχει ουσιαστικά ήδη υπαναχωρήσει από την συμμετοχή της στο έργο ενώ τα ρωσικά πετρέλαια έχουν βρει διέξοδο μέσω του σχεδιαζόμενου αγωγού Σαμψούντα – Τσεϊχάν. Οι πολιτικές ευθύνες του ίδιου του πρωθυπουργού είναι τεράστιες.
Ενώ γυρνάει όλο τον κόσμο για ήσσονος σημασίας θέματα επιφυλάσσοντας για τον εαυτό του τον ρόλο του «περιπλανώμενου ταξιδευτή», δεν πήρε καμία αξιόλογη πρωτοβουλία για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, ένα έργο τεράστιας εθνικής σημασίας.
Ενώ γυρνάει όλο τον κόσμο για ήσσονος σημασίας θέματα επιφυλάσσοντας για τον εαυτό του τον ρόλο του «περιπλανώμενου ταξιδευτή», δεν πήρε καμία αξιόλογη πρωτοβουλία για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, ένα έργο τεράστιας εθνικής σημασίας.
Το κυβερνητικό ερασιτεχνισμό αποδεικνύουν και οι πρόσφατες «δημοσιογραφικές» συσχετίσεις της βόλτας του «ΤΣΕΣΜΕ» στο Αιγαίο με τις ανακοινώσεις για την επικείμενη ίδρυση του φορέα έρευνας Υδρογονανθράκων, που δεν είναι πιθανώς αβάσιμες. Και όλα αυτά ενώ το Υπουργείο ΠΕΚΑ παρέλαβε και σε αυτή την περίπτωση ένα έτοιμο και ώριμο νομοσχέδιο. Η Νέα Δημοκρατία, τηρώντας υπεύθυνη πολιτική στάση και αναγνωρίζοντας την πολυπλοκότητα των διεθνών ενεργειακών σχέσεων, σκόπιμα απόφυγε να αναδείξει τις κυβερνητικές καθυστερήσεις.
Η ιστορία, όμως, απέδειξε ότι σημαντικές στρατηγικές επιλογές, όπως η ίδρυση φορέα έρευνας υδρογονανθράκων, δεν προαναγγέλλονται.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.