Σκοπός του άρθρου είναι η προσπάθεια ανάλυσης της τάσης και η πρόβλεψη ως ένα σημείο, της διαφαινόμενης μεγάλης πτώσης των βάσεων σε σχολές του 2ου και 4ου πεδίου.
Η παρουσίαση δεν είναι και δεν μπορεί να αποτελέσει μια ασφαλή και απόλυτα εγγυημένη εκτίμηση των βάσεων.
Σε κάθε περίπτωση αυτό που διαμορφώνει τις βάσεις είναι οι προτιμήσεις του μηχανογραφικού και ιδιαίτερα του τελευταίου εισαχθέντος.
Φέτος όμως υπάρχει και μια παράμετρος που έχει ενταθεί και αναδειχθεί σε κυρίαρχο παράγοντα.
Αναφερόμαστε στην οικονομική κρίση, η οποία μπορεί να επηρεάσει και διαμορφώσει σημαντικά την πτώση των βάσεων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, Κώστα Πετρόπουλο, η γειτνίαση των σχολών με τον τόπο καταγωγής των υποψήφιων φοιτητών αναδεικνύεται φέτος ως βασικό κριτήριο για τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών. Ο Κ. Πετρόπουλος τόνισε «Περίπου έξι στα δέκα μηχανογραφικά τα οποία συμπληρώθηκαν με τη βοήθειά μας έχουν ως βασικό γνώμονα την περιοχή στην οποία βρίσκεται η σχολή. Λόγω της οικονομικής ύφεσης και των εξόδων που συνεπάγεται η φοιτητική ζωή σε μία ξένη πόλη, ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι στρέφονται αναγκαστικά σε κοντινές σχολές. Μάλιστα δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες προτιμώνται χαμηλόβαθμες σχολές ΑΕΙ ή ΤΕΙ, αν και οι μαθητές συγκεντρώνουν περισσότερα μόρια». (Αγγελιαφόρος)
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, Κώστα Πετρόπουλο, η γειτνίαση των σχολών με τον τόπο καταγωγής των υποψήφιων φοιτητών αναδεικνύεται φέτος ως βασικό κριτήριο για τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών. Ο Κ. Πετρόπουλος τόνισε «Περίπου έξι στα δέκα μηχανογραφικά τα οποία συμπληρώθηκαν με τη βοήθειά μας έχουν ως βασικό γνώμονα την περιοχή στην οποία βρίσκεται η σχολή. Λόγω της οικονομικής ύφεσης και των εξόδων που συνεπάγεται η φοιτητική ζωή σε μία ξένη πόλη, ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι στρέφονται αναγκαστικά σε κοντινές σχολές. Μάλιστα δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες προτιμώνται χαμηλόβαθμες σχολές ΑΕΙ ή ΤΕΙ, αν και οι μαθητές συγκεντρώνουν περισσότερα μόρια». (Αγγελιαφόρος)
Η ανάλυση που ακολουθεί αφορά στις σχολές "χαμηλής βαθμολογίας" (10 ως 15000 μόρια) και σχολές της περιφέρειας.
Σε αυτές τις σχολές αναμένεται σημαντική πτώση, που κατά την άποψη μας θα ξεπεράσει αυτήν του 2008.
Για να καταλήξουμε σε αυτή την εκτίμηση, κάναμε μια σύγκριση μεταξύ 2007-2008 και 2009-2010, με βάση την κλιμάκωση-κατανομή των βαθμολογιών.
Τα στοιχεία-πίνακες έχουν εξαχθεί από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας.
Ας δούμε τον 1ο πίνακα
Από τον πίνακα προκύπτει ότι :
- Για το 2008 σε σχέση με το 2007, υπήρχε μείωση του ποσοστού των βαθμολογιών 10-20 μόνο σε 2 μαθήματα: Μαθηματικά Κατεύθυνσης και ΑΟΔΕ
υπήρξε μείωση του ποσοστού των βαθμολογιών 10-20 σε 4 μαθήματα: Νεοελληνική γλώσσα, Μαθηματικά Γενικής, Φυσική και Πληροφορική
Αυτό επαγωγικά μας οδηγεί στην διαπίστωση ότι η διαφορά 2010-2009, είναι αρκετά χειρότερη από την αντίστοιχη 2008-2007.
Ο επόμενος πίνακας είναι μια πιο αναλυτική κλιμάκωση των βαθμολογιών (0-5, 5-10, 10-12,12-15, 15-18 και 18-20) για τις διετίες 2007-2008 και 2009-2010.
Από τον πιο πάνω πίνακα και για την περιοχή του 12-15 (που είναι ο μεγάλος τροφοδότης των "μεσαίων" και περιφερειακών σχολών), προκύπτει ότι υπάρχει σημαντική διαφορά προς το χειρότερο για την σύγκριση 2009-10 σε σχέση με το 2007-8.
Μιλώντας δε και σε απόλυτες τιμές και για την κλίμακα 12-15 οι διαφορές έχουν θετικό πρόσημο 1,45 για 2008-7, ενώ για το 2010-9 είναι αρνητικό -0,76.
Μιλάμε δηλαδή για μια πολύ χειρότερη χρονιά σε σχέση με πέρυσι από ότι το 2008 σε σχέση με το 2007.
Η μεγαλύτερη πτώση των μαθηματικών κατεύθυνσης το 2008, υπεκαλύπεται από την χειρότερη συνολικά εικόνα φέτος, οπως προαναφέρθηκε.
Συνοψίζοντας και λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω, αλλά και την οικονομική κρίση που ενδέχεται να απέτρεψε πολλούς υποψήφιους να δηλώσουν αυτές τις σχολές, η εκτίμηση μας είναι ότι θα σημειωθεί μεγάλη πτώση που θα ξεπεράσει τα 2000 μόρια σε αρκετές σχολές της περιφέρειας.
Στον τελευταίο πίνακα φαίνεται η πτώση των βάσεων το 2008, για σχολές κάτω από 15000 μόρια.
Η μέγιστη πτώση άγγιξε τα - 2900 μόρια
ΣΧΟΛΗ | ΒΑΣΗ 2008 | ΒΑΣΗ 2007 | ΔΙΑΦΟΡΑ |
ΔIOIKHΣHΣ EΠIXEIPHΣEΩN ΑΙΓΑΙΟΥ (ΧΙΟΣ) | 15010 | 15701 | -691 |
MAΘHMATIKΩN ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 14969 | 15614 | -645 |
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ | 14959 | 15644 | -685 |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΣΥΡΟΣ) | 14778 | 15631 | -853 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΙΒΑΔΕΙΑ) | 14763 | 15458 | -695 |
ΠΛHPOΦOPIKHΣ ΙΟΝΙΟΥ (ΚΕΡΚΥΡΑ) | 14757 | 15892 | -1135 |
ΦYΣIKHΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) | 14750 | 15259 | -509 |
ΠΛHPOΦOPIKHΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΑΜΙΑ) | 14538 | 15745 | -1207 |
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΝΑΟΥΣΑ) | 14518 | 15300 | -782 |
EΠIΣTHMHΣ YΠOΛOΓIΣTΩN ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) | 14512 | 16133 | -1621 |
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΧΙΟΣ) | 14504 | 15195 | -691 |
MAΘHMATIKΩN ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) | 14492 | 15394 | -902 |
ΓEΩΛOΓIAΣ & ΓΕΩΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΘΗΝΑΣ | 14447 | 14534 | -87 |
ΓEΩΠONIAΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | 14366 | 14609 | -243 |
EΠIΣTHMHΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ YΠOΛOΓIΣTΩN ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ(ΤΡΙΠΟΛΗ) | 14172 | 15601 | -1429 |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΑΣ | 13980 | 14564 | -584 |
ΓEΩΛOΓIAΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | 13935 | 14334 | -399 |
MAΘHMATIKΩN ΑΙΓΑΙΟΥ (ΣΑΜΟΣ) | 13857 | 15040 | -1183 |
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ (ΒΟΛΟΣ) | 13508 | 14384 | -876 |
ΑΞΙΟΠ. ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΑΣ | 13358 | 14235 | -877 |
ΔAΣOΛOΓIAΣ & ΦYΣIKOY ΠEP/NTOΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | 13197 | 13802 | -605 |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΑΣ | 13180 | 14160 | -980 |
KOINΩNIKHΣ ANΘPΩΠΟΛΟΓΙΑΣ & ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ) | 13133 | 12943 | 190 |
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ (ΑΘΗΝΑ) | 13039 | 14154 | -1115 |
EΠIΣTHMHΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ(ΤΡΙΠΟΛΗ) | 12944 | 14939 | -1995 |
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧ/ΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΑΓΡΙΝΙΟ) | 12927 | 14568 | -1641 |
ΤΕΧΝΩΝ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ ΙΟΝΙΟΥ (ΚΕΡΚΥΡΑ) | 12867 | 13666 | -799 |
ΓEΩΛOΓIAΣ ΠΑΤΡΑΣ | 12691 | 13953 | -1262 |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) | 12586 | 14664 | -2078 |
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ,ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ & ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ (ΒΟΛΟΣ) | 12344 | 13794 | -1450 |
MHXANIKΩN OPYKTΩN ΠOPΩN ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ (ΧΑΝΙΑ) | 12245 | 14472 | -2227 |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΧΙΟΣ) | 12194 | 14410 | -2216 |
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ & ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ-ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΑΘ. ΑΙΓΑΙΟΥ (ΣΑΜΟΣ) | 12142 | 14380 | -2238 |
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΘΡΑΚΗΣ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) | 12023 | 13973 | -1950 |
ΔΙΑΧ/ΣΗΣ ΠΕΡΙΒ/ΝΤΟΣ & ΦΥΣ. ΠΟΡΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΑΓΡΙΝΙΟ) | 11986 | 14238 | -2252 |
ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ & ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 11801 | 13335 | -1534 |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧ/ΓΙΑΣ ΥΛΙΚΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | 11682 | 13579 | -1897 |
ΔΙΑΧ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΠΕΡ/ΝΤΟΣ & ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΑΓΡΙΝΙΟ) | 11657 | 12667 | -1010 |
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΤΕΧ/ΓΙΑΣ & ΕΠΙΚ/ΝΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ) | 11529 | 12459 | -930 |
ΠEPIBAΛΛONTOΣ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ) | 11416 | 13244 | -1828 |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΠΑΤΡΑΣ | 11137 | 13703 | -2566 |
ΕΠΙΣΤ.&ΤΕΧΝΟΛ. ΥΛΙΚΩΝ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ)ΚΡΗΤΗΣ | 10562 | 13458 | -2896 |
ΔΑΣ/ΓΙΑΣ & ΔΙΑΧ/ΣΗΣ ΠΕΡ/ΝΤΟΣ & ΦΥΣ. ΠΟΡΩΝ ΘΡΑΚΗΣ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) | 10341 | 12516 | -2175 |
ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΑ ΤΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ. ΤΟ ΕΜΠΕΔΩΣΑΜΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιλικρινά δεν μπορώ να ξέρω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτιμώ όμως ότι θα φτάσει στα επίπεδα του 2008.
Εύχομαι Καλή επιτυχία
Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΈΧΕΙ 14.128 ΜΟΝΑΔΕΣ,ΠΕΡΝΑ ΣΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΡΗΤΗΣ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ προσωπική μου εκτίμηση είναι πως μάλλον θα περάσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε κάθε περίπτωση καλή επιτυχία