Βάσεις 2010 : Πτώση βάσεων σε ΑΕΙ που μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 2000 μόρια...

Σκοπός του άρθρου είναι η προσπάθεια ανάλυσης της τάσης και η πρόβλεψη ως ένα σημείο, της διαφαινόμενης μεγάλης πτώσης των βάσεων σε σχολές του 2ου και 4ου πεδίου.
Η παρουσίαση δεν είναι και δεν μπορεί να αποτελέσει μια ασφαλή και απόλυτα εγγυημένη εκτίμηση των βάσεων.
Σε κάθε περίπτωση αυτό που διαμορφώνει τις βάσεις είναι οι προτιμήσεις του μηχανογραφικού και ιδιαίτερα του τελευταίου εισαχθέντος.
Φέτος όμως υπάρχει και μια παράμετρος που έχει ενταθεί και αναδειχθεί σε κυρίαρχο παράγοντα.
Αναφερόμαστε στην οικονομική κρίση, η οποία μπορεί να επηρεάσει και διαμορφώσει σημαντικά την πτώση των βάσεων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, Κώστα Πετρόπουλο, η γειτνίαση των σχολών με τον τόπο καταγωγής των υποψήφιων φοιτητών αναδεικνύεται φέτος ως βασικό κριτήριο για τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών. Ο Κ. Πετρόπουλος τόνισε «Περίπου έξι στα δέκα μηχανογραφικά τα οποία συμπληρώθηκαν με τη βοήθειά μας έχουν ως βασικό γνώμονα την περιοχή στην οποία βρίσκεται η σχολή. Λόγω της οικονομικής ύφεσης και των εξόδων που συνεπάγεται η φοιτητική ζωή σε μία ξένη πόλη, ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι στρέφονται αναγκαστικά σε κοντινές σχολές. Μάλιστα δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες προτιμώνται χαμηλόβαθμες σχολές ΑΕΙ ή ΤΕΙ, αν και οι μαθητές συγκεντρώνουν περισσότερα μόρια». (Αγγελιαφόρος)
Η ανάλυση που ακολουθεί αφορά στις σχολές "χαμηλής βαθμολογίας" (10 ως 15000 μόρια) και σχολές της περιφέρειας.
Σε αυτές τις σχολές αναμένεται σημαντική πτώση, που κατά την άποψη μας θα ξεπεράσει αυτήν του 2008.
Για να καταλήξουμε σε αυτή την εκτίμηση, κάναμε μια σύγκριση μεταξύ 2007-2008 και 2009-2010, με βάση την κλιμάκωση-κατανομή των βαθμολογιών.
Τα στοιχεία-πίνακες έχουν εξαχθεί από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας.
Ας δούμε τον 1ο πίνακα
Από τον πίνακα προκύπτει ότι :
- Για το 2008 σε σχέση με το 2007, υπήρχε μείωση του ποσοστού των βαθμολογιών 10-20 μόνο σε 2 μαθήματα: Μαθηματικά Κατεύθυνσης και ΑΟΔΕ
- Για το 2010 σε σχέση με το 2009,
υπήρξε μείωση του ποσοστού των βαθμολογιών 10-20 σε 4 μαθήματα: Νεοελληνική γλώσσα, Μαθηματικά Γενικής, Φυσική και Πληροφορική
Αυτό επαγωγικά μας οδηγεί στην διαπίστωση ότι η διαφορά 2010-2009, είναι αρκετά χειρότερη από την αντίστοιχη 2008-2007.
Ο επόμενος πίνακας είναι μια πιο αναλυτική κλιμάκωση των βαθμολογιών (0-5, 5-10, 10-12,12-15, 15-18 και 18-20) για τις διετίες 2007-2008 και 2009-2010.

Από τον πιο πάνω πίνακα και για την περιοχή του 12-15 (που είναι ο μεγάλος τροφοδότης των "μεσαίων" και περιφερειακών σχολών), προκύπτει ότι υπάρχει σημαντική διαφορά προς το χειρότερο για την σύγκριση 2009-10 σε σχέση με το 2007-8.
Μιλώντας δε και σε απόλυτες τιμές και για την κλίμακα 12-15 οι διαφορές έχουν θετικό πρόσημο 1,45 για 2008-7, ενώ  για το 2010-9 είναι αρνητικό -0,76.
Μιλάμε δηλαδή για μια πολύ χειρότερη χρονιά σε σχέση με πέρυσι από ότι το 2008 σε σχέση με το 2007.
Η μεγαλύτερη πτώση των μαθηματικών κατεύθυνσης το 2008, υπεκαλύπεται από την χειρότερη συνολικά εικόνα φέτος, οπως προαναφέρθηκε.
Συνοψίζοντας και λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω, αλλά και την οικονομική κρίση που ενδέχεται να απέτρεψε πολλούς υποψήφιους να δηλώσουν αυτές τις σχολές, η εκτίμηση μας είναι ότι θα σημειωθεί μεγάλη πτώση που θα ξεπεράσει τα 2000 μόρια σε αρκετές σχολές της περιφέρειας.
Στον τελευταίο πίνακα φαίνεται η πτώση των βάσεων το 2008, για σχολές κάτω από 15000 μόρια.
Η μέγιστη πτώση άγγιξε τα - 2900 μόρια
ΣΧΟΛΗ ΒΑΣΗ 2008 ΒΑΣΗ 2007
ΔΙΑΦΟΡΑ
ΔIOIKHΣHΣ EΠIXEIPHΣEΩN ΑΙΓΑΙΟΥ (ΧΙΟΣ)15010 15701 -691
MAΘHMATIKΩN ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 14969 15614 -645
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ 14959 15644 -685
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΣΥΡΟΣ) 14778 15631 -853
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΙΒΑΔΕΙΑ) 14763 15458 -695
ΠΛHPOΦOPIKHΣ ΙΟΝΙΟΥ (ΚΕΡΚΥΡΑ) 14757 15892 -1135
ΦYΣIKHΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) 14750 15259 -509
ΠΛHPOΦOPIKHΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΑΜΙΑ) 14538 15745 -1207
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΝΑΟΥΣΑ) 14518 15300 -782
EΠIΣTHMHΣ YΠOΛOΓIΣTΩN ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) 14512 16133 -1621
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΧΙΟΣ) 14504 15195 -691
MAΘHMATIKΩN ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) 14492 15394 -902
ΓEΩΛOΓIAΣ & ΓΕΩΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΘΗΝΑΣ 14447 14534 -87
ΓEΩΠONIAΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 14366 14609 -243
EΠIΣTHMHΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ YΠOΛOΓIΣTΩN ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ(ΤΡΙΠΟΛΗ) 14172 15601 -1429
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΑΣ 13980 14564 -584
ΓEΩΛOΓIAΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 13935 14334 -399
MAΘHMATIKΩN ΑΙΓΑΙΟΥ (ΣΑΜΟΣ) 13857 15040 -1183
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ (ΒΟΛΟΣ) 13508 14384 -876
ΑΞΙΟΠ. ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΑΣ 13358 14235 -877
ΔAΣOΛOΓIAΣ & ΦYΣIKOY ΠEP/NTOΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 13197 13802 -605
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟΥ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΑΣ 13180 14160 -980
KOINΩNIKHΣ ANΘPΩΠΟΛΟΓΙΑΣ & ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ) 13133 12943 190
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ (ΑΘΗΝΑ) 13039 14154 -1115
EΠIΣTHMHΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ(ΤΡΙΠΟΛΗ) 12944 14939 -1995
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧ/ΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΑΓΡΙΝΙΟ) 12927 14568 -1641
ΤΕΧΝΩΝ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ ΙΟΝΙΟΥ (ΚΕΡΚΥΡΑ) 12867 13666 -799
ΓEΩΛOΓIAΣ ΠΑΤΡΑΣ 12691 13953 -1262
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) 12586 14664 -2078
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ,ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ & ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ (ΒΟΛΟΣ) 12344 13794 -1450
MHXANIKΩN OPYKTΩN ΠOPΩN ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ (ΧΑΝΙΑ) 12245 14472 -2227
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΧΙΟΣ) 12194 14410 -2216
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ & ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ-ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΑΘ. ΑΙΓΑΙΟΥ (ΣΑΜΟΣ) 12142 14380 -2238
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΘΡΑΚΗΣ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) 12023 13973 -1950
ΔΙΑΧ/ΣΗΣ ΠΕΡΙΒ/ΝΤΟΣ & ΦΥΣ. ΠΟΡΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΑΓΡΙΝΙΟ) 11986 14238 -2252
ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ & ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 11801 13335 -1534
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧ/ΓΙΑΣ ΥΛΙΚΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 11682 13579 -1897
ΔΙΑΧ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΠΕΡ/ΝΤΟΣ & ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΑΓΡΙΝΙΟ) 11657 12667 -1010
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΤΕΧ/ΓΙΑΣ & ΕΠΙΚ/ΝΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ) 11529 12459 -930
ΠEPIBAΛΛONTOΣ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ) 11416 13244 -1828
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΠΑΤΡΑΣ 11137 13703 -2566
ΕΠΙΣΤ.&ΤΕΧΝΟΛ. ΥΛΙΚΩΝ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ)ΚΡΗΤΗΣ 10562 13458 -2896
ΔΑΣ/ΓΙΑΣ & ΔΙΑΧ/ΣΗΣ ΠΕΡ/ΝΤΟΣ & ΦΥΣ. ΠΟΡΩΝ ΘΡΑΚΗΣ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) 10341 12516 -2175

Σχόλια

  1. ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΑ ΤΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ. ΤΟ ΕΜΠΕΔΩΣΑΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειλικρινά δεν μπορώ να ξέρω.
    Εκτιμώ όμως ότι θα φτάσει στα επίπεδα του 2008.
    Εύχομαι Καλή επιτυχία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΈΧΕΙ 14.128 ΜΟΝΑΔΕΣ,ΠΕΡΝΑ ΣΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΡΗΤΗΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως μάλλον θα περάσει.
    Σε κάθε περίπτωση καλή επιτυχία

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.