Το πρωτοποριακό όχημα που κέρδισε το πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό για καινοτόμες ιδέες στον τομέα της ασφάλειας και της εξοικονόμησης καυσίμων, έκανε σήμερα το μεσημέρι τη "βόλτα" του στα Χανιά.
Το αυτοκίνητο κατασκεύασε η ερευνητική ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης και η σημερινή του βόλτα έγινε στην πλατεία Ελευθερίας έξω από το Νομαρχιακό Μέγαρο Χανίων.
Οπως δήλωσε ο νομάρχης Γρηγόρης Αρχοντάκης, "τo συγκεκριμένο όχημα διακρίθηκε σε παγκόσμιο διαγωνισμό στη Γερμανία ως το όχημα που κινείται με υδρογόνο και πήρε το πρώτο βραβείο στον τομέα της ασφάλειας".
H ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης που κατασκεύασε το όχημα, συμμετείχε για τρίτη χρονιά στον διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου Shell Eco Marathon 2010 που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία με τη συμμετοχή 221 ομάδων πανεπιστημίων από όλη την Ευρώπη και όχι μόνο.
Ο διαγωνισμός στόχευε στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών για την κίνηση οχημάτων, με στόχο τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου. Η ομάδα συμμετείχε στην κατηγορία μεγάλων οχημάτων (Urban Concept) που αντιστοιχούν σε μονοθέσια οχήματα πόλης, χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής που περιλαμβάνει κυψέλη καύσιμου υδρογόνου και κίνηση με ηλεκτρικό κινητήρα τα οποία παρέχουν μηδενικούς ρύπους κατά την κίνηση του οχήματος.
Το Πολυτεχνείο Κρήτης κατέκτησε την πρώτη θέση στον παράλληλο διαγωνισμό ασφάλειας οχημάτων (ADAC Safety Award) με το όχημα ER10, ένα ολοκληρωμένο όχημα με εξαιρετικά καινοτόμες ιδέες στον τομέα της ασφάλειας.
"Συνεχίζουμε την εξέλιξή του και ο στόχος είναι να φτάσουμε πάνω από 700-800 χιλιόμετρα με ένα λίτρο ισοδύναμου καυσίμου", τόνισε ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Νίκος Τσουρβελούδης.
Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε η κατασκευή και τοποθέτηση ρυθμιζόμενης κολώνας τιμονιού και η εμπρόσθια ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης για προστασία του οδηγού σε περίπτωση πρόσκρουσης, το αυτόματο άνοιγμα της καμπίνας του οδηγού για γρήγορη έξοδο από το όχημα, καθώς επίσης η χρήση εξειδικευμένων αισθητήρων για τον εντοπισμό διαρροών καυσίμου.
Ταυτόχρονα, το όχημα του Πολυτεχνείου Κρήτης διένυσε 373 χλμ με ένα λίτρο καυσίμου, που αποτελεί την καλύτερή του επίδοση και θέτει τη βάση για νέες επιτυχίες στις επόμενες διοργανώσεις.
"Αποτελεί για μας μια πλατφόρμα τεχνολογική, ώστε να δουλεύουμε πάνω σε νέες τεχνολογίες νέα προϊόντα που να μπορούμε να τα εξελίσσουμε", επεσήμανε το μελος της ομάδας Πολυχρόνης Σπανουδάκης.
Τα μέλη της ομάδας είναι: Σπανουδάκης Πολυχρόνης, Πιπερίδης Σάββας, Τσινάρης Γιάννης, Ευσταθίου Δημήτρης, Πλουμάκης Βαγγέλης, Παππάς Τάσσος, Στρατηγός Γιάννης και Τσουρβελούδης Νικόλαος.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του TUCer ΙΙ είναι:
-Πλαίσιο: Σωλήνες αλουμινίου
-Κάλυμμα: Ανθρακονήματα
-Κινητήρας: Ηλεκτρικός
-Μονάδα Παραγωγής Ενέργειας: Κυψέλες Υδρογόνου
-Διαστάσεις: 2,5 x 1,25
-Βάρος Οχήματος: 120 Kg.
ΑΠΕ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.