Οι ταινίες της εβδομάδας

 Από: ΑΠΕ
ΑΟΡΑΤΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ-THE GHOST WRITER
Θρίλερ σε σκηνοθεσία του πολυσυζητημένου  Ρομάν Πολάνσκι με τους Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Πιρς Μπρόσναν, Κιμ Κατράλ, Ολίβια Ουίλιαμς, Τομ Ουίλκινσον, Τίμοθι Χάτον .
Η υπόθεση βασίζεται στο bestseller μυθιστόρημα του συγγραφέα και δημοσιογράφου  Ρόμπερτ Χάρις. Στην ταινία ο βασικός ήρωας, ο  Άνταμ Λανγκ, είναι πρώην Βρετανός πρωθυπουργός ,που  βρίσκει καταφύγιο σε ένα νησί στα ανατολικά παράλια των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όπου και γράφει την αυτοβιογραφία του. 
Όταν ο σύμβουλός του πεθαίνει, ένας συγγραφέας αποστέλλεται στο νησί για να τον βοηθήσει να ολοκληρώσει το βιβλίο του. Ο "ανώνυμος" συγγραφέας έρχεται αντιμέτωπος με  έναν κόσμο όπου τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται και παρασύρεται στη δίνη μιας σεξουαλικής, πολιτικής και λογοτεχνικής ίντριγκας.
Πρόκειται για μιά συμπαραγωγή Γαλλίας , Γερμανίας και Αγγλίας  και η ταινία έχει έντονα στοιχεία απο
Χίτσκοκ.Άλλωστε και ο ίδιος ο συγγραφέας έχει πεί ότι είναι φανατικός θαυμαστής των θρίλερ του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Πολλοί λένε ότι οι χαρακτήρες του έργου έχουν ομοιότητες με τους Τόνι και Σέρι Μπλερ , καθώς ο Χάρις ως πολιτικός ρεπόρτερ, ήταν για ένα διάστημα κοντά στον Τόνι Μπλερ, λίγο πριν και μετά την εκλογή του ως πρωθυπουργού. Ωστόσο ο ίδιος λέει για το σενάριο του :
"Η εξουσία είναι το θέμα που με ενδιαφέρει περισσότερο και όλα μου τα μυθιστορήματα είναι, κατά κάποιον τρόπο, μελέτες της εξουσίας. Με ενδιαφέρει ιδιαίτερα το φαινόμενο ενός ηγέτη που χάνει την εξουσία, είτε λέγεται Ρίτσαρντ Νίξον είτε Μάργκαρετ Θάτσερ. Πως επαναπροσμόζονται; Τι οδηγεί έναν άνθρωπο στην κορυφή και πως είναι να χάνει την εξουσία αυτή; Όταν άρχισα να γράφω, η εικόνα του Τόνι Μπλερ έφυγε τελείως από το πλαίσιο και δημιούργησα – ελπίζω – μια παγκόσμια πολιτική φιγούρα."
Παραταύτα παραδέχεται ότι το ρεπορτάζ αποτέλεσε τη βάση για το βιβλίο του σημειώνοντας: "Συνέλλεξα πολλές πληροφορίες εκ των έσω. Είχα πρόσβαση που δεν είχε κανένας άλλος δημοσιογράφος την εποχή εκείνη, πόσο μάλλον ένας συγγραφέας. Μπορούσα να συλλέξω πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι άνθρωποι κάτω από πίεση, τον τρόπο με τον οποίο ζει κάποιος μέσα στη φούσκα της ασφάλειας, την σχέση με την εξουσία, την έξαψη και την αδρεναλίνη. Μου έδωσε την αυτοπεποίθηση να φανταστώ πως θα συμπεριφερόταν κάποιος κάτω από αυτές τις συνθήκες." 

 








ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ - TIMECRIMES
Ένα θρίλερ -φαντασίας του πρωτοεμφανιζόμενου Νάτσο Βιγκαλόντο, ο οποίος έχει πολλά βραβεία σε ταινίες μικρού μήκους. Παίζουν οι  Κάρα Ελεχάντε, Καντέλα Φερνάντεζ, Μπάρμπαρα Γκενάγκα.
Σύμφωνα με την υπόθεση ο Έκτορ ζει σ' ένα αγρόκτημα της βόρειας Ισπανίας με τη φίλη του. Μια μέρα, από την πολυθρόνα του στον κήπο, χαζεύει με τα κιάλια το δάσος απέναντι, όταν βλέπει μια κοπέλα να γδύνεται. Ο Έκτορ αποφασίζει να πάει να δει από κοντά, όταν όμως πλησιάζει διαπιστώνει ότι η κοπέλα, εκτός από γυμνή είναι και αναίσθητη.
Καθώς στέκεται από πάνω της, δέχεται επίθεση στο μπράτσο με μαχαίρι από έναν άντρα με μακρύ πανωφόρι και μπανταρισμένο πρόσωπο...Μιά Ισπανή παραγωγή με "δυνατά χαρτιά" , όπως γράφουν οι κριτικοί με " ιδιαίτερη ένταση της πλοκής που διατηρείται από ένα κοφτερό μοντάζ και από ένα σάουντρακ που θυμίζει τις δουλειές του Μπέρναρ Χέρμαν για τον Χίτσκοκ".
Όπως χαρακτηριστικά γράφει ο Τζόναθαν Χόλαντ στο Variety “το ντεμπούτο του Νάτσο Βιγκαλόντο δείχνει ότι τα καλά κινηματογραφικά ταξίδια στο χρόνο, με το κατάλληλο σενάριο, μπορούν να γίνουν ακόμα και σ' ένα δωμάτιο. Το αποτέλεσμα είναι αξιοσημείωτα offbeat και το αμερικάνικο ριμέικ της ταινίας ήδη ετοιμάζεται”.Η ταινία , παραγωγής του 2007 , έχει κερδίσει σειρά βραβείων και διακρίσεων σε σημαντικά φεστιβάλ.





ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΚΑΛΑ-EVERYBODY'S FINE
Μιά δραματική ταινία με θέμα τις οικογενειακές σχέσεις σε σκηνοθεσία του Κερκ Τζόουνς με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Ντριού Μπάριμορ, Κέιτ Μπεκινσέιλ, Σαμ Ρόκγουελ.Κεντρικός ήρωας  ο Φρανκ Γκουντ, (Ρόμπερτ Ντε Νίρο), ο οποίος  δουλεύει όλη του τη ζωή σε ένα εργοστάσιο παραγωγής καλωδίων προσπαθώντας να εξασφαλίσει το καλύτερο για την οικογένειά του.
Όταν πια βγαίνει στη σύνταξη, συνειδητοποιεί ότι έχει χάσει επαφή με τα τέσσερα παιδιά του και αισθάνεται την ανάγκη να επανασυνδεθεί μαζί τους. Μετά από μια αποτυχημένη πρόσκληση σε οικογενειακό μπάρμπεκιου, όπου δεν εμφανίζεται κανείς, ο Φρανκ φτιάχνει τις βαλίτσες του και αποφασίζει να επισκεφτεί ο ίδιος τα παιδιά του: τον «καλλιτέχνη» Ντέιβιντ (Όστιν Λάιζι) στη Νέα Υόρκη, την Έιμι (Κέιτ Μπέκινσεϊλ) που είναι «μεγάλο στέλεχος» σε διαφημιστική στο Σικάγο, τον «διευθυντή ορχήστρας» Ρόμπερτ (Σαμ Ρόκγουελ) στο Ντένβερ, και τη μικρότερη κόρη του, Ρόζι (Ντρου Μπάριμορ) που είναι «χορεύτρια σε μεγάλο σόου του Λας Βέγκας». Και μέσα από αυτό το μεγάλο ταξίδι ανακαλύπτει ότι η ζωή τους δεν είναι τόσο  ρόδινη, όσο την περιέγραφαν.
Η ιδέα της ταινίας γεννήθηκε στην Ιταλία όπου  γυρίστηκε το 1990 από τον Τζουζέπε Τορνατόρε.Μόλις είδε το φιλμ, ο παραγωγός Τζιάνι Νουνάρι οραματίστηκε μια αμερικάνικη εκδοχή του κι έτσι αγόρασε τα δικαιώματα για μια επόμενη κινηματογραφική μεταφορά. Και τελικά, δύο δεκαετίες αργότερα, το έργο ανέλαβε  ένας Άγγλος σκηνοθέτης, ο Κερκ Τζόουνς.
Ο σκηνοθέτης εξήγησε  στο Νουνάρι ότι ήθελε να δημιουργήσει τη δική του εκδοχή από το μηδέν, γράφοντας ένα ολοκαίνουριο σενάριο με αφετηρία την πρωτότυπη ταινία. «Την είδα μόνο τρεις φορές, δε θέλησα να τη μεταφράσω απλά. Αυτό που με ενδιέφερε ήταν το θέμα της οικογένειας, που αποτελεί ένα από τα πιο παγκόσμια θέματα».
Για να φτάσει να υλοποιήσει το σενάριο του ο Τζόουνς εξηγεί :«Πήρα μια πτήση για Νέα Υόρκη και από εκεί διέσχισα τις ΗΠΑ όπως κι ο Φρανκ, ο πρωταγωνιστής της ταινίας του, με υπεραστικά λεωφορεία και τρένα, μένοντας σε φτηνά μοτέλ και μιλώντας με ανθρώπους στη διαδρομή μου.
Ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσεις μια χώρα είναι να ταξιδεύεις μόνος και να συνδέεσαι με όσους συναντάς στο δρόμο σου. Τράβηξα περίπου 2000 φωτογραφίες και ηχογράφησα 100 συνεντεύξεις με οποιονδήποτε ήθελε να μου μιλήσει, από ταξιτζήδες και ρεσεψιονίστ ξενοδοχείων μέχρι εκκεντρικούς συνταξιδιώτες στο λεωφορείο. Πολλές ιδέες της ταινίας προέκυψαν από εκεί».



180 ΜΟΙΡΕΣ

Ελληνική ταινία σε σκηνοθεσία  Νικόλα Δημητρόπουλου με τους Παναγιώτα Βλαντή, Μιχάλη Μαρίνο, Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Νικολέτα Καρρά, Σοφία Φαραζή .
Στην ταινία η  Άννα είναι μια όμορφη και γοητευτική γυναίκα, παγιδευμένη σε ένα γάμο που δεν της προσφέρει τίποτα.
Δυστυχώς για την ίδια, ο Γιάννης, ο άνδρας της, δίνει μεγαλύτερη σημασία στις επιχειρήσεις του και στη συλλογή έργων τέχνης, διατηρώντας παράλληλα σχέση με την γραμματέα του. Όλα θα αλλάξουν όταν κατά τη διάρκεια ενός επαγγελματικού ταξιδιού του Γιάννη στην Νέα Υόρκη, ένας διαρρήκτης, ο Βασίλης, θα μπει στο σπίτι τους.
Στην προσπάθεια της να τον ακινητοποιήσει, η Άννα θα καταστρέψει το γραφείο του συζύγου της και μαζί ορισμένα από τα ανεκτίμητα αντικείμενα της συλλογής του. Το απρόσμενο αυτό περιστατικό θα βγάλει την Άννα από το λήθαργο της και σε μια τρέλα της στιγμής, θα αποφασίσει να το σκάσει μαζί με τον ... διαρρήκτη. Το ταξίδι που θα ξεκινήσει, θα την φέρει αντιμέτωπη με τη ζωή και τα λάθη της, ενώ η παρουσία του Βασίλη θα λειτουργήσει ως καταλύτης στην προσπάθεια της να τα ξαναβρεί με τον εαυτό της και να αλλάξει τη ζωή της 180 μοίρες!
Όταν πρωτοπήρα στα χέρια μου το σενάριο του Γιώργου Ανδρέου για τις «180 Μοίρες»,σημειώνει ο σκηνοθέτης , ενθουσιάστηκα γιατί επρόκειτο για μια φρέσκια ιδέα… μια εύπορη γυναίκα που το σκάει με τον διαρρήκτη του σπιτιού της, δεν είναι κάτι που ακούς κάθε μέρα. Το σενάριο ήταν αστείο, με σωστή ροή, ενώ συν τις άλλοις, ήταν μια road movie. Τίποτα δε με ευχαριστεί περισσότερο από μια ταινία που σου δίνει τη δυνατότητα να ταξιδεύεις και να εργάζεσαι την ίδια στιγμή.


Σχόλια

  1. Είδα χθες το "180 μοίρες" και είχε πολύ πλάκα.Ο Κυριακίδης είναι πολύ καλός ηθοποιός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.