Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2010

Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε ο αεροσυνοδός της "ΗΛΙΟΣ"

Με την κατάθεση του μάρτυρα της κατηγορούσας Αρχής Ηλία Νικολαϊδη, ο οποίος ανέλυσε τις καταγραφές που υπήρχαν στον Καταγραφέα Φωνών Πιλοτηρίου, συνεχίζεται σήμερα η δίκη για την αεροπορική τραγωδία με το αεροσκάφος της "ΗΛΙΟΣ". Όπως αναφέρθηκε ενώπιον του κακουργιοδικείου, μάταια ο αεροσυνοδός Ανδρέας Προδρόμου εξέπεμπε σήμα κινδύνου "May Day", στις 14 Αυγούστου 2005, λίγο πριν από την πτώση του μοιραίου αεροσκάφους στο Γραμματικό, αφού κανείς δεν τον άκουσε.

 Όπως εξήγησε ο κ. Νικολαϊδης, η επικοινωνία των χειριστών του αεροσκάφους, είτε με τον Πύργο Ελέγχου είτε με τους πιλότους άλλων αεροσκαφών (ενδοεπικοινωνιακά), γίνεται από το ίδιο κουμπί, και ο χειριστής καθορίζει τη θέση του κουμπιού αυτού ανάλογα με το που θέλει να απευθυνθεί, δηλαδή άλλη είναι η θέση για επικοινωνία με τον Πύργο Ελέγχου και άλλη για ενδοεπικοινωνία με τους άλλους πιλότους. Από τα στοιχεία που υπάρχουν, σημείωσε, ο Προδρόμου είχε πατήσει το κουμπί αυτό για ενδοεποικοινωνία. Ωστόσο σε καμία από τις άλλες πτήσεις δεν είχε ακουστεί το σήμα κινδύνου, "May Day", που ακούγεται σε δυο διαφορετικές περιπτώσεις από τον Καταγραφέα Φωνών Πιλοτηρίου.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο Δικαστήριο ο μάρτυρας, ο οποίος συμμετείχε στο έργο της καταγραφής των όσων ακούγονται στον καταγραφέα, κατά την απογείωση του αεροσκάφους οι χειριστές του είχαν επικοινωνία με τη Λάρνακα και στη συνέχεια άλλαξαν συχνότητα για επικοινωνία με τη Λευκωσία. Από εκεί και πέρα και καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσης η συχνότητα αυτή δεν άλλαξε.
Αναφερόμενος εξάλλου στους χειρισμούς των δυο πιλότων μετά την έναρξη του προειδοποιητικού σήματος για το θέμα της πίεσης, ο κ. Νικολαϊδης ανέφερε πως "οι χειριστές δεν κατάλαβαν τι είχε γίνει" και έκανε λόγο για "καθαρή παρερμηνεία της ηχητικής προειδοποίησης για την πίεση στην καμπίνα του αεροσκάφους".

Όπως είπε, μετά την ήχηση του σήματος αυτού οι χειριστές έβγαλαν τον αυτόματο πιλότο και μείωσαν την ισχύ των κινητήρων, αφού το σήμα εκλήφθηκε ως ο προειδοποιητικός ήχος απογείωσης, που ενεργοποιείται, όταν το αεροσκάφος απογειώνεται με αυξημένη ισχύ στους κινητήρες του.
"Το αεροπλάνο αυτό δεν είχε κάποια βλάβη", ανέφερε ο μάρτυρας, σημειώνοντας πως "ο επιλογέας του συστήματος συμπίεσης ήταν στη θέση χειροκίνητη λειτουργία και όχι στο αυτόματο"
Από: ΝewsΤime

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.