Κυριακή, 17 Ιανουαρίου 2010

Η λύση του κυλιομένου αυτοκινητοδρόμου εξετάζεται για τα Τέμπη


Στην υιοθέτηση κυλιόμενου αυτοκινητοδρόμου για την Κοιλάδα των Τεμπών, φαίνεται -μετά και τις σχετικές ανακοινώσεις του Υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Δημ. Ρέππα προ ημερών στην Βουλή- ότι οδηγείται η Κυβέρνηση, καθώς -όσο περνάει ο καιρός- γίνεται σαφέστερο ότι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να αποκατασταθεί η οδική κυκλοφορία στην κοιλάδα των Τεμπών. Ο κυλιόμενος αυτοκινητόδρομος και η εφαρμογή του αφορά σε μία απόσταση περίπου 8 χλμ. -από τον παλιό σταθμό Τεμπών μέχρι την Ραψάνη- που θα διανύεται σε ελάχιστο χρονικό διάστημα από το τραίνο, το οποίο θα μεταφέρει τουλάχιστον 30 νταλίκες σε κάθε διαδρομή. Ωστόσο, για να συμβεί αυτό υπάρχουν διάφορες τεχνικές δυσκολίες, οι οποίες θα πρέπει να ξεπεραστούν.


Ήδη, στελέχη του Εθνικού Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής [ΕΔΙΣΥ] -της θυγατρικής του ΟΣΕ- μελετούν την περιοχή, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, για να διευκολύνονται τα φορτηγά να ανεβοκατεβαίνουν γρήγορα στο τραίνο. Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει είναι προς την πλευρά του σιδηροδρομικού σταθμού Ραψάνης, όπου η παλαιά γραμμή δεν φτάνει μέχρι τον σταθμό. Ως εκ τούτου, απαιτείται μικρό συμπληρωματικό έργο -πιθανότατα γεφύρωση- μήκους περίπου 50 μέτρων, παράλληλα της κοίτης του Πηνειού, που θα επιτρέψει να επεκταθεί η εν λόγω γραμμή μέχρι το σημείο, όπου υπάρχει άφθονος χώρος για ελιγμούς φορτηγών.
Στελέχη της ΕΔΙΣΥ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διερευνούν στο εξωτερικό την δυνατότητα ενοικίασης ενός τραίνου μεταφοράς οχημάτων. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, επειδή η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή δεν ενώνεται στις δύο άκρες της με την διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων, το ειδικό τραίνο θα τοποθετηθεί πάνω στην παλαιά γραμμή με γερανούς, σε διάστημα λίγων ωρών.
Το τραίνο, θα διαθέτει μηχανές και από τις δύο άκρες του και η φόρτωση στους σιδηροδρομικούς σταθμούς θα γίνεται ως εξής: Από τους χώρους ελιγμών στο Σ.Σ.Τεμπών και Σ.Σ.Ραψάνης, όπου θα φθάνουν τα μεγάλα οχήματα, αυτά θα μπαίνουν κατ' ευθείαν με ράμπα στα ειδικά βαγόνια, που είναι συνεχόμενα και δεν έχουν ενδιάμεσα κενά. Έτσι τα αυτοκίνητα, γρήγορα -το ένα πίσω από το άλλο- θα καταλαμβάνουν όλο το μήκος του τραίνου και η φόρτωση θα ολοκληρώνεται σε 10-15 λεπτά. Οι οδηγοί θα μένουν στις θέσεις τους και η αποβίβαση θα γίνεται άμεσα, κατά τον ίδιο τρόπο, από την άλλη πλευρά του τραίνου, με το εμπρός μέρος των αυτοκινήτων. Στην άλλη άκρη θα αναμένουν τα οχήματα που κινούνται αντιθέτως και αυτό -μάλλον- θα γίνεται επί 24ωρου βάσεως. Τα βαγόνια διαθέτουν στα πλάγια ειδικό στηθαίο -καθοδήγησης και συγκράτησης των τροχών, ώστε αυτές να κινούνται ευθεία.
Η εκτίμηση είναι ότι καθημερινά μπορούν να μεταφέρονται πλέον των 500 μεγάλων οχημάτων -προς κάθε κατεύθυνση- αριθμός που μπορεί να συμπεριλάβει το μεγαλύτερο μέρος της 24ωρης κίνησης των νταλικών, που επί του παρόντος πάνε από άλλες οδούς.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.