Άλμα στην αγορά εφαρμογών για κινητά


Οι εφαρμογές για τα κινητά τηλέφωνα (App) έχουν εξελιχτεί σε έναν ξεχωριστό και ιδιαίτερα κερδοφόρο κλάδο με τζίρο πάνω από 700 εκ. ευρώ το 2009. Η τάση είναι σταθερά ανοδική

Η ιδέα για τις εφαρμογές (Αpp) των κινητών είναι απλή. Για ένα παιχνίδι π.χ. ένας χρήστης πληρώνει μόνο 15 λεπτά, αλλά αν το παιχνίδι το κατεβάσουν εκατομμύρια χρήστες αθροίζεται ένα αντίστοιχα σεβαστό ποσό. Με τον τρόπο αυτό η εταιρία software Ζynga κερδίζει περίπου 100 εκ. δολ. το χρόνο, μία εταιρία που έχει ιδρυθεί μόλις το 2007. Για τις εφαρμογές αυτές ο όρος App (Application) έχει καθιερωθεί για τα πακέτα προγραμμάτων που φτιάχνονται ειδικά για τα κινητά τηλέφωνα που ο χρήστης δεν θα έχει μόνο για τηλέφωνο. «Αυτά τα προγράμματα διευρύνουν τις λειτουργίες του κινητού με παιχνίδια, συστήματα πλοήγησης, φωνητικής αναγνώρισης και πάει λέγοντας, με ό,τι είναι πέραν της τηλεφωνικής συσκευής που μπορεί επιπρόσθετα να εξοπλιστεί με εφαρμογές», λέει ο Αχίμ Μπάρτσοκ, ειδικός στον τομέα των εφαρμογών. Περίπου 200 εκατομμύρια χρήστες το χρόνο αγοράζουν ένα σύγχρονο κινητό με πολλές εφαρμογές.



Το παιχνίδι Farmville είναι ιδιαίτερα δημοφιλές

Πρωτοπόρος στον τομέα αυτό είναι η Apple που κρατά τα σκήπτρα με το άκρως επιτυχημένο iPhone, αλλά ακολουθούν οι ανταγωνιστές Google, Blackberry, Nokia. Η βιομηχανία των εφαρμογών App υπολογίζεται το 2013 θα έχει ένα τζίρο 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων. O χρηματιστής Τζεφ Κλαβιέ επένδυσε πολύ νωρίς στη βιομηχανία των εφαρμογών βλέποντας τις δυνατότητες ανάπτυξης επενδύοντας για παράδειγμα στην εταιρία παιχνιδιών Tabulous που ήταν από τις πρώτες όταν άνοιξε το 2008 η αγορά των εφαρμογών Αpp με το παιχνίδι TapTapRevenge. "Χρειάστηκε πολύ δουλειά, και δεν τα καταφέραμε με την πρώτη ημέρα. Είχαμε κάποιες τεχνικές δυσκολίες εκ μέρους της Apple. Αλλά ευτυχώς πέτυχε και μέσα σε τρεις ημέρες ήμασταν το νούμερο ένα στην αγορά των εφαρμογών", λέει ο Τζεφ Κλαβιέ.

Η Apple με το ιPhone αποκτά ισχυρούς ανταγωνιστές \
 Έρχεται η πραγματική δοκιμασία
 Μετά από την πρώτη φάση ευφορίας έρχεται τώρα η πραγματική φάση της δοκιμασίας για τις επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στις εφαρμογές κινητών όπως Zynga, Tabulous κλπ. Θα είναι ενδιαφέρον την επόμενη χρονιά ποιός θα επικρατήσει στα προγράμματα εφαρμογών. «Όπως έδειξε η ιστορία των παιχνιδιών, μπαίνουν πολλοί νέοι δυναμικά στην αγορά, αλλά βλέπουμε όμως σιγά-σιγά ότι και παλιοί, παραδοσιακοί κατασκευαστές ανακαλύπτουν πλατφόρμες όπως το iPhone", διαπιστώνει ο Αχίμ Μπάρτσοκ». Το δυναμικό της βιομηχανίας εφαρμογών για κινητά εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ξεπεράσει τις κλασσικές εφαρμογές για τους υπολογιστές. 

Σχόλια