Τα πρώτα χρήματα έχουν ήδη δοθεί προς εκταμίευση, απομένει να ληφθούν οι δέουσες αποφάσεις σε πολιτικό επίπεδο. ΄Ηδη τον περασμένο Δεκέμβριο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε εγκρίνει 565 εκ. ευρώ για την επέκταση αιολικών πάρκων στη Βόρεια Θάλασσα στα πλαίσια ενός προγράμματος για την αναθέρμανση της οικονομίας. Από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων συνεισφέρει 300 εκ. ευρώ για έναν νέο αγωγό που θα συνδέει τη Μ.Βρετανία με την Ολλανδία. Και μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να αρχίσουν οι διαβουλεύσεις για ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: ένα νέο δίκτυο αγωγών που θα συνδέει αιολικά πάρκα, υδροηλεκτρικά εργοστάσια και φωτοβολταϊκά συστήματα σε εννέα χώρες της βόρειας Ευρώπης – μεταξύ αυτών η Γερμανία, η Μ.Βρετανία, η Δανία και η Νορβηγία.
Πολιτική συμφωνία μέσα στο 2010 ;
Η πολιτική συμφωνία θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2010. ΄Ηδη σήμερα λειτουργούν έντεκα υποθαλάσσιοι αγωγοί στη Βόρεια Θάλασσα που συνδέουν για παράδειγμα τη βόρεια Γαλλία με την Αγγλία και την Ολλανδία με τη Νορβηγία. Άλλοι είκοσι αγωγοί κατασκευάζονται ή βρίσκονται στο στάδιο στου σχεδιασμού. Ήδη αξιοποιούνται λοιπόν οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας, αλλά με τις σημερινές υποδομές είναι δύσκολο να διαχειριστούμε σωστά την ενέργεια που παράγεται, χρησιμοποιώντας πλεονάσματα από μία χώρα του δικτύου για να καλύψει τα ελλείμματα άλλων χωρών. Ο αρμόδιος Επίτροπος της Ε.Ε. Άντρις Πίλμπαγκς πιστεύει ότι αυτό μπορεί να αλλάξει με το νέο δίκτυο…
«Δεν είναι απλώς ένα μακρινό όραμα: Η δικτύωση των πηγών εφοδιασμού και κυρίως των αιολικών πάρκων εξασφαλίζει την ενεργειακή τροφοδοσία μας. ΄Αλλωστε από αέρα έχουμε αρκετό στη βόρεια Ευρώπη…» τονίζει ο Ευρωπαίος Επίτροπος.
Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Αιολικής Ενέργειας, που χρηματοδοτείται από τη βιομηχανία, έχει ζητήσει από τους Ευρωπαίους πολιτικούς να σχεδιάσουν επιπλέον άλλους 14 αγωγούς ή ενεργειακούς κόμβους σε όλη την Ευρώπη, έτσι ώστε, μέχρι το 2020, το δίκτυο να καλύψει όλες τις χώρες που βρέχονται από τη Βόρεια ή τη Βαλτική Θάλασσα.
Αλλά και οι πολιτικοί έχουν τις δικές τους υποδείξεις προς τη βιομηχανία: Το συνολικό κόστος του δικτύου φτάνει τα τριάντα δισεκατομμύρια ευρώ, υπολογίζουν. Οι ενδιαφερόμενες χώρες αξιοποιούν την όποια κοινοτική βοήθεια, αλλά ζητούν τη χρηματοδότηση της επένδυσης κυρίως από ιδιωτικά κεφάλαια.
Από: DEUTSCHE WELLE
Σχόλιο:
Αυτά είναι προγράμματα και επενδύσεις και πράσινη ανάπτυξη.
Έργα πνοής με οικονομική και στρατηγική σημασία, από σοβαρές χώρες.
Αυτός είναι ο Βορράς της ανάπτυξης και εμείς είμαστε ο Νότος του ΠΑΣΟΚ!!
Προγράμματα υπαρκτά με σάρκα και οστά και με λεφτά κοινοτικά.
Τα άλλα που μας λέτε εσείς είναι οχι πράσινη ανάπτυξη αλλά "πράσινα άλογα"..
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.