Σε 3 με 4 μήνες θα ανοίξει η Ε.Ο. στα Τέμπη


Για τουλάχιστον τρεις με τέσσερις μήνες θα εξακολουθήσει η Ελλάδα να είναι κομμένη στα δύο, στο ύψος των Τεμπών, καθώς δεν πρόκειται να δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία, αν δεν εξαλειφθεί πλήρως ο κίνδυνος κι' άλλων κατολισθήσεων. Επίσης, γεωλόγοι και συγκοινωνιολόγοι έχουν επισημάνει πολλά άλλα σημεία επικίνδυνα για κατολισθήσεις και για εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων, σε παρακαμπτήριους δρόμους που συνδέουν τη βόρεια με τη νότια Ελλάδα. Εν τω μεταξύ, ανακοινώθηκε στην Θεσσαλονίκη ότι ως το καλοκαίρι θα αποδοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος Νέας Φώκαιας - Αθύτου. Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένονται τα αποτελέσματα δύο μελετών, που θα καθορίσουν τον χρόνο παράδοσης της Εθνικής Οδού.
Ωστόσο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η Ελλάδα θα συνεχίσει -για τουλάχιστον 3 με 4 μήνες- να είναι κομμένη στα δύο.
Πάντως, κύκλοι του "Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων", διαμηνύουν ότι δεν πρόκειται να δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία αν δεν εξαλειφθεί πλήρως ο κίνδυνος περαιτέρω κατολισθήσεων.
Κίνδυνος και στις παρακαμπτήριες οδούς Κίνδυνος κατολισθήσεων υπάρχει στις παρακαμπτήριες οδούς που χρησιμοποιούν οι οδηγοί μετά το κλείσιμο των Τεμπών, προκειμένου να μετακινηθούν μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον καθηγητή Γεωλογίας Ευθύμιο Λέκκα. Όπως επισημαίνει, στον παραλιακό οδικό άξονα του νομού Λαρίσης υπάρχουν 19 σημεία όπου βρίσκονται σε εξέλιξη κατολισθήσεις και 3 επικίνδυνα σημεία εκδήλωσης πλημμυρικών φαινομένων, καθώς επίσης και στον δρόμο "Λαρίσης -Ελασσόνος - Κοζάνης" υπάρχουν επτά σημεία επικίνδυνα για κατολισθήσεις.
Χαλαρά εδάφη και ασταθή πετρώματα υπάρχουν και σε πολλά άλλα σημεία της χώρας και ο κίνδυνος κατολισθήσεων στις περιοχές αυτές είναι μεγάλος.


Πολλές κατολισθήσεις έχουν ακόμη προκληθεί και στην "Εθνική Οδό Κορίνθου-Πατρών", στο ύψος της Παναγοπούλας, όπου τα έργα αποκατάστασης έχουν αρχίσει από το 2002. Εκτός από τον κίνδυνο κατολισθήσεων, η ελλιπής σήμανση, ο κακός φωτισμός και οι λακκούβες είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα που καθιστούν -σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους- επικίνδυνους τους παρακαμπτηρίους δρόμους. Απαιτούνται έργα, για την αντιμετώπιση του κινδύνου κατολισθήσεων, αλλά και για την ασφάλεια των παρακαμπτηρίων, τονίζουν οι ειδικοί. Κατεπείγουσες μελέτες για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας εκπονεί το Υπουργείο υποδομών.
Ως το καλοκαίρι θα αποδοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος Αθύτου - Νέας Φώκαιας Στις αρχές Φεβρουαρίου εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος των κατολισθήσεων στον κεντρικό δρόμο Νέας Φώκαιας - Αθύτου. Στη συνέχεια, θα ξεκινήσουν άμεσα τα έργα, με χρηματοδότηση που έχει εξασφαλιστεί, ώστε ως το καλοκαίρι να αποδοθεί και πάλι ο δρόμος στην κυκλοφορία. Εν τω μεταξύ, εκπονούνται μελέτες για την εκτέλεση έργων στις παρακαμπτήριες οδούς από τις οποίες διεξάγεται η κίνηση. Τα παραπάνω αναφέρει σε δήλωσή της η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Μαρία Λιονή, με αφορμή τα σχετικά αιτήματα των κατοίκων της περιοχής και τις διαμαρτυρίες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στην κυκλοφορία των οχημάτων. «Προσπαθήσαμε άμεσα να δώσουμε λύση στο πρόβλημα, που ανέκυψε με τις κατολισθήσεις», αναφέρει η κ. Λιονή και τονίζει ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να γίνουν εκπτώσεις στην προστασία της σωματικής ακεραιότητας των πολιτών. «Το οδικό κύκλωμα της Κασσάνδρας θα αποδοθεί στην κυκλοφορία, αφού έχει όλες τις εγγυήσεις για την ασφάλεια των διερχομένων», προσθέτει.
ΠΗΓΕΣ: ΝΕΤ / ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχόλια