Του Δημ. Κατσανάκη | |
Οριστική, μόνιμη και ασφαλής λύση για τη διέλευση των Τεμπών είναι η αμετακίνητη επιλογή της κυβέρνησης, που καλείται από την προηγούμενη Πέμπτη να διαχειριστεί την πρώτη σημαντική κρίση στη θητεία της. Στο επίκεντρο της διαχείρισης βρίσκεται η προσπάθεια για την εξασφάλιση ενός αξιόπιστου εναλλακτικού οδικού δικτύου προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες της αυξημένης κυκλοφοριακής κίνησης ενόψει της μαζικής εξόδου από τα αστικά κέντρα για τις γιορτές των Χριστουγέννων. Άλλωστε όσο περνούν οι ημέρες γίνεται κατανοητό ότι η αξιοπιστία της κυβέρνησης θα κριθεί από τον βαθμό που θα κρατηθούν ανοιχτοί οι δρόμοι –σε περίπτωση κακοκαιρίας- και θα ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα και ως εκ τούτου η ταλαιπωρία των μετακινούμενων και λιγότερο από τον χρόνο διακοπής της κυκλοφορίας στην Κοιλάδα των Τεμπών. Στη βάση αυτή σύσσωμος ο κρατικός μηχανισμός με τον συντονισμό κορυφαίων κυβερνητικών στελεχών συγκρότησε ένα ιδιαίτερα λεπτομερές επιχειρησιακό σχέδιο, πτυχές του οποίου παρουσίασε χθες η περιφερειάρχης Θεσσαλίας Πόπη Γερακούδη στη διάρκεια συνάντησής της με τους δημοσιογράφους. «Πρόκειται για πλήρη χαρτογράφηση των τριών γνωστών οδικών αξόνων με τις αντίστοιχες υποστηρικτικές δομές, που διασφαλίζουν την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων σε 24ωρη βάση» είπε χαρακτηριστικά η κ. Γερακούδη συμπληρώνοντας ότι με βάση το επιχειρησιακό σχέδιο η συνολική προσπάθεια μετά από συνεργασία με τα υπουργεία Υγείας και Προστασίας του Πολίτη ενισχύεται με την προσθήκη 4 ασθενοφόρων και 4 πυροσβεστικών μηχανημάτων με το αντίστοιχο προσωπικό και χώρο ευθύνης τους τρεις εναλλακτικούς οδικούς άξονες. Παράλληλα η Περιφέρεια Θεσσαλίας προχώρησε σε μισθώσεις μηχανημάτων για αποχιονισμούς αλλά και ειδικού γερανοφόρου μηχανήματος, που θα εδρεύει στον κεντρικό οδικό άξονα και θα μπορεί να ρυμουλκήσει ακόμα και βαρέα οχήματα σε περιπτώσεις ατυχημάτων. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις ο επιχειρησιακός σχεδιασμός έχει χρονικό ορίζοντα 40 ημερών, όσο δηλαδή εκτιμάται ότι θα παραμείνει σε πρώτη φάση κλειστή η Κοιλάδα των Τεμπών. Εφόσον επιμηκυνθεί ο χρόνος αυτός η κ. Γερακούδη προανήγγειλε την αναμόρφωσή του καθώς όπως είπε τα δεδομένα θα αλλάξουν. Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ 8 ΕΚ. ΕΥΡΩ Σε ερώτηση της «Ε» η περιφερειάρχης Θεσσαλίας αποκάλυψε ότι το κόστος του επιχειρησιακού σχεδιασμού υπερβαίνει τα 8 εκ. ευρώ εκ των οποίων τα 6 εκ. ευρώ αφορούν στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, το 1,5 εκ. ευρώ την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και 600 χιλιάδες την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Τα χρήματα αυτά έχουν ζητηθεί από την κυβέρνηση ενώ το θέμα θα συζητηθεί σήμερα κατά την επίσκεψη της κ. Γερακούδη στην Αθήνα και τις διαδοχικές συναντήσεις της με κυβερνητικά στελέχη μεταξύ των οποίων και ο υφυπουργός Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης. Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο κόστος δεν συνυπολογίζεται το κόστος των βελτιωτικών παρεμβάσεων, συντήρησης, διαγράμμισης και σήμανσης των τριών οδικών αξόνων –το κόστος για τον παραλιακό άξονα θα επιβαρυνθεί σύμφωνα με τις συμφωνίες των προηγούμενων ημερών η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου». ΒΑΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Τόσο το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων όσο και η Περιφέρεια Θεσσαλίας προκειμένου να υπάρξουν οι καλύτερες δυνατές συνθήκες προστασίας κι ασφάλειας για όσους κινούνται στην ΠΑΘΕ, μετά τις βραχοπτώσεις στο ύψος των Τεμπών, θεωρούν ιδιαίτερα σημαντικό το ζήτημα της σωστής ενημέρωσης των πολιτών. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην ενημέρωση αυτή διαδραματίζουν τα ΜΜΕ, πέραν των ενημερωτικών φυλλαδίων που διανέμονται στους ταξιδιώτες, τη σήμανση, την κινητοποίηση της Τροχαίας και τον τετραψήφιο αριθμό του παραχωρησιούχου. Κρίνεται αναγκαίο, να επαναληφθεί ότι η κίνηση των οχημάτων θα γίνεται, για όσο διάστημα χρειαστεί να μείνει κλειστή η ΠΑΘΕ, από τρεις οδικούς άξονες: *Τον Ανατολικό (παραλιακό), ο οποίος περιλαμβάνει τη διαδρομή Λάρισα – Αγιά – Αγιόκαμπος – Ομόλιο – ΠΑΘΕ, αποκλειστικά για Ι.Χ. * Τον Κεντρικό, δηλαδή τη διαδρομή α) ΠΑΘΕ – Γυρτώνη – Τύρναβος – Ελασσόνα – Άγιος Δημήτριος – Κατερίνη για Ι.Χ. και φορτηγά κάτω των 3,5 τόνων β) ΠΑΘΕ – Γυρτώνη – Τύρναβος – Ελασσόνα – Κοζάνη – Εγνατία και για φορτηγά άνω των 3,5 τόνων * Τον Δυτικό, τη διαδρομή Λάρισα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Παναγιά – Εγνατία και για βαριά φορτηγά. ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ Στο μεταξύ σε εξέλιξη βρίσκεται η μελέτη του φαινομένου των κατολισθήσεων από τους Ελβετούς ειδικούς, το πόρισμα των οποίων αναμένεται τις προσεχείς ημέρες. Όταν παραδοθεί το πόρισμα, υποστήριξε χθες η περιφερειάρχης Θεσσαλίας, η Πολιτεία μπορεί να εκτιμήσει -με βάση τις υποδείξεις για τις αναγκαίες παρεμβάσεις- τον ακριβή χρόνο παράδοσης της κοιλάδας ξανά στην κυκλοφορία. Χθες πάντως την περιοχή που σημειώθηκε η κατολίσθηση στα Τέμπη επισκέφθηκε ομάδα επιστημόνων του τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), προκειμένου να κάνει μια πρώτη εκτίμηση των αιτίων του συμβάντος. Όπως επισήμανε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο καθηγητής Γεωλογίας του ΑΠΘ, Σπύρος Παυλίδης, τα πρανή της Κοιλάδας των Τεμπών επηρεάζονται έντονα από την τεκτονική δράση στην περιοχή, γεγονός που επέτεινε η έντονη βροχόπτωση των τελευταίων ημερών, με αποτέλεσμα να υπάρξει μια φυσιολογική, όπως ανέφερε, κατάπτωση μεγάλου όγκου βράχων. «Είναι γνωστό ότι υπήρχαν γεωλογικά ρήγματα στην περιοχή. Ο Ηρόδοτος είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η διάνοιξη των Τεμπών έγινε από σεισμό που έδωσε διέξοδο στα νερά του Πηνειού προς το Αιγαίο και τα νερά των λιμνών» επισήμανε ο κ. Παυλίδης και διευκρίνισε ότι η επίσκεψη του κλιμακίου επιστημόνων πραγματοποιήθηκε λόγω επιστημονικού ενδιαφέροντος. «Για το θέμα έχει οριστεί ειδική επιτροπή από το αρμόδιο υπουργείο. Στο μεταξύ και εμείς θα προσπαθήσουμε να διατυπώσουμε πρόταση προς το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο και ενδέχεται να την προωθήσουμε και στο υπουργείο» πρόσθεσε. «ΝΑ ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΘΕΙ Ο ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΣ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ» Να ασφαλτοστρωθεί «εδώ και τώρα» ο περιμετρικός δρόμος της Ελασσόνας, ώστε να ανακουφισθεί η πόλη από τα φορτηγά που διοχετεύονται λόγω των Τεμπών, ζήτησε χθες ο νομάρχης Λάρισας κ. Λουκάς Κατσαρός σε δηλώσεις του, σε επίσκεψη του στην Ελασσόνα όπου μετέβη προκειμένου να διαπιστώσει από κοντά το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί. Παράλληλα ο νομάρχης έθεσε και πάλι επιτακτικά το ζήτημα της κατασκευής του κάθετου σύγχρονου άξονα που θα συνδέει τη Λάρισα με την Κοζάνη και που θα περιλαμβάνει τη σήραγγα της Μελούνας και την παράκαμψη της Ελασσόνας. «Δεν είναι ζήτημα να αντιμετωπίσουμε την κρίση με τα Τέμπη. Είναι ζήτημα να αποκτήσει επιτέλους η ίδια η χώρα ένα σύγχρονο και ασφαλές εναλλακτικό δίκτυο. Διότι και όταν ακόμη γίνουν τα τούνελ, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι δεν θα έχουμε προβλήματα». Όπως διαπιστώθηκε από την επίσκεψη η κατάσταση με την κίνηση είναι πολύ δύσκολη, καθώς τις τελευταίες ημέρες εκατοντάδες νταλίκες και Ι.Χ διέρχονται αναγκαστικά μέσα από την Ελασσόνα σε δρόμους που δεν έχουν τις προδιαγραφές να δεχτούν ανάλογους κυκλοφοριακούς φόρτους. Μοναδική και εφικτή προς το παρόν λύση, είναι η κατασκευή του περιμετρικού δρόμου που θα απάλυνε κάπως την κατάσταση. Το αίτημα αυτό, όπως είπε ο κ. Κατσαρός, το έθεσε ήδη στον υπουργό Υποδομών κ. Δημ. Ρέππα με την ελπίδα της άμεσης ικανοποίησής του. Ανάλογη πρωτοβουλία λήφθηκε και από την έπαρχο κ. Μαρία Μαμάρα που έστειλε σχετικό υπόμνημα στα αρμόδια υπουργεία. «Η Πολιτεία, τόνισε ο νομάρχης, οφείλει να δει πολύ σοβαρά ένα πρόβλημα που θα ταλαιπωρήσει κυρίως το νομό Λάρισας για μήνες. Τόσο για την Ελασσόνα όσο και για τον παραλιακό δρόμο πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα. Ελπίζουμε ότι οι διαβεβαιώσεις που μας δόθηκαν θα τηρηθούν. Ο νομός Λάρισας κάνει υπομονή κατανοώντας ότι το πρόβλημα είναι εθνικό, αλλά ξέρει και να διεκδικεί», κατέληξε ο νομάρχης Λάρισας |
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.