Ενέργειες με τον τίτλο ”προστασία του Περιβάλλοντος” κερδίζουν σχεδόν αυτόματα την συμπάθεια του κοινού και έχουν ευνοϊκή υποδοχή στα ΜΜΕ και εύκολα οι περισσότεροι ξεχνάνε ότι όλα τα πράγματα έχουν πολλές όψεις και μέσα σε μιά κοινωνία όλες οι ενέργειες έχουν παράλληλες επιπτώσεις και σε άλλους τομείς.
Πρόσφατα είχαμε δύο τέτοιες ενέργειες που υποτίθεται ότι είχαν περιβαλλοντικά κριτήρια αλλά με πολύ σημαντικές παράλληλες επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια που συζητάμε και μας ενδιαφέρει εδώ.
Η μία είναι η ματαίωση της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων, ένα μέτρο κυρίως περιβαλλοντικής προστασίας, που είχε όμως καλές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια και η άλλη είναι η αναβολή της κατασκευής των νέων αυτοκινητοδρόμων στην Αττική, ένα θέμα βασικά οδικής ασφάλειας, που έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον.
Δεν χρειάζεται και μεγάλη ανάλυση για να γίνει κατανοητό ότι, τα νεότερα αυτοκίνητα που ενσωματώνουν νέα τεχνολογία παθητικής και ενεργητικής προστασίας (ABS,ESP,αερόσακοι κλπ), είναι ασφαλέστερα και είναι μετρημένο πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι οι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι είναι δεκάδες φορές ασφαλέστεροι από το δημοτικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο. Οι αποφάσεις για την αναβολή και των δύο αυτών μέτρων, είναι σαφώς αντίθετες με την οδική ασφάλεια.
Επίσημα, μας ανακοινώθηκε ότι, η απόσυρση δεν ήταν αρκετά οικολογική, τά πράσινα τέλη δεν ήταν αρκετά πράσινα, ότι υπήρχε καλύτερη πρόταση για τον πράσινο δακτύλιο και ότι οι αυτοκινητόδρομοι επιβάρυναν το περιβάλλον και θα μελετηθούν από την αρχή.
Επίσης, ότι …… δεν υπήρχαν χρήματα.
Όσον αφορά τους αυτοκινητόδρομους τώρα, είναι επίσης αντιφατικό και τουλάχιστον περίεργο, να περιμένεις να μην επιβαρύνει το περιβάλλον ένα μεγάλο τεχνικό έργο. Δεν γίνεται να κατασκευάσεις γραμμές τραίνου ή δρόμο για αυτοκίνητα, χωρίς να σκάψεις το έδαφος, να τρυπήσεις τα βουνά και να γεφυρώσεις τα ποτάμια. Το θέμα δεν είναι εάν θα επιβαρύνεις το περιβάλλον, αλλά πόσο θα το επιβαρύνεις. Υπάρχουν και στην χώρα μας διαδικασίες και κανονισμοί που, παρά όλες τίς πιθανές ατέλειές και αδυναμίες τους, αντιμετωπίζουν το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος. Περισσότερο ή λιγότερο καλά, αλλά το αντιμετωπίζουν. Έτσι και αλλιώς η συζήτηση για το τί είναι επιβάρυνση και πόση από αυτή είναι αποδεκτή, είναι απέραντη και η επιστημονική (αντικειμενική) τεκμηρίωση της είναι ακόμη στα σπάργανα.
Βέβαια, αυτό που σίγουρα καταλάβαμε όλοι μας ήταν, πώς λεφτά δεν υπάρχουν, ούτε τα πολλά για την απόσυρση, ούτε τα λιγότερα για τους αυτοκινητόδρομους. Και όπως συμβαίνει από αρχαιοτάτων χρόνων “… δει δει χρημάτων, ω άνδρες Αθηναίοι…”.
Εκτός όμως από την ταπεινωτική συνειδητοποίηση ότι, και η οδική ασφάλειά και η οικολογία θέλουν οικονομική ευμάρεια, που σαν χώρα δεν έχουμε, εξ’ ίσου ενοχλητική είναι η προσπάθεια συγκάλυψης της οικονομικής μας αδυναμίας με την χρησιμοποίηση της ”προστασίας του περιβάλλοντος” ως δικαιολογίας. Με αυτόν τον τρόπο δυσφημείται και συσκοτίζεται ακόμη περισσότερο, ένα θέμα ήδη εξαιρετικά πολύπλοκο και αμφιλεγόμενο και μάλιστα χωρίς λόγο. Και η συσκότιση είναι ότι το χειρότερο για τους πολίτες.
Πηγή: SafeDriver.gr, http://safedrivergr.wordpress.com/
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.