Το 1982...41 χρόνια πριν πέταξε για 1η φορά το RPV "ΠΗΓΑΣΟΣ" S/N 001 του Κέντρου Ερευνών Τεχνολογίας Αεροπορίας (Κ.Ε.Τ.Α) της Πολεμικής Αεροπορίας στο Τατόι...
Μια ομάδα ολιγομελής του ΚΕΤΑ, αποτελούμενη από Μηχανικούς της ΣΜΑ, τον χειριστή Ιπτάμενο του RPV, & στρατεύσιμους (επιστήμονες), ήταν αυτοί που συμμετείχαν στην ανάπτυξη και στην 1η πτήση στο αεροδρόμιο του Τατοΐου...
Το "ΠΗΓΑΣΟΣ I" ή Ε1-79 "ΠΗΓΑΣΟΣ" είναι ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος που κατασκευάσθηκε από το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ). Η αρχική σχεδίασή του ξεκίνησε το 1979 σε συνεργασία με το Κέντρο Ερευνών Τεχνολογίας Αεροπορίας (Κ.Ε.Τ.Α) από Μηχανικούς της ΣΜΑ της Πολεμικής Αεροπορίας και η πρώτη του πτήση έλαβε χώρα το 1982.
Ο πρωταρχικός του ρόλος είναι η παρακολούθηση και η συλλογή πληροφοριών. Τα αεροσκάφη πρώτης γενιάς (Πήγασος Ι) είχαν μήκος 2,1 μέτρα, άνοιγμα φτερών 5 μέτρα, μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ/ώρα και ελάχιστη ταχύτητα 75 χλμ/ώρα, φόρτο απογείωσης 130 κιλά και αυτονομία 3,5 ώρες. Μετά από λίγα χρόνια στο αντίστοιχο πρόγραμμα της Π.Α. παρήχθησαν, αφού βελτιώθηκαν σημαντικά τα χαρακτηριστικά και η κατασκευή τους σε σχέση με το πρωτότυπο, 10 RPV "ΠΗΓΑΣΟΣ" Ι με επιτυχία στην ΕΑΒ και 2 στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ).
Ο Ηλίας Γαβαλάς είναι Φυσικός του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση στην ανάπτυξη λογισμικού (software) σε επίπεδο μικροϋπολογιστή.
- Υπηρέτησε τη στρατιωτική μου θητεία ως ΔΕΑ στο ΚΕΤΑ Φαλήρου (1980-1982),
-Εργάσθηκε στο ΚΕΤΑ στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού συστήματος του πρώτου Ελληνικού RPV ΠΗΓΑΣΟΣ Ι .
- Έχει πολύχρονη εμπειρία στην ανάπτυξη λογισμικού σε επίπεδο μικροϋπολογιστή με χρήση της γλώσσας ANSI C σε μικροϋπολογιστές διαφόρων εταιρειών
Υ.Γ
Τα ερωτήματα που εύλογα εγείρονται 41 χρόνια μετά από την 1η πτήση του RPV "ΠΗΓΑΣΟΣ"είναι:
- που βρισκόμαστε σήμερα στον στον τομέα σχεδίασης και κατασκευής ελληνικών UAVs...;
- έχουμε επενδύσει στον εν λόγω τομέα, έχουμε αναπτύξει και ενσωματώσει τις νέες τεχνολογίες;
- διαθέτουμε ερευνητικό κέντρο σε επίπεδο Πολεμικής Αεροπορίας που να μελετά και σχεδιάζει νέα προϊόντα της Αεροδιαστημικής;
- αξιοποιούνται οι Μηχανικοί της ΣΜΑ στον τομέα έρευνας ανάπτυξης και τεχνολογίας;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.