Η αεροδιαστημική και η αμυντική βιομηχανία (A&D) έχουν ιστορικά διακριθεί για την καινοτομία τους, υιοθετώντας προηγμένες τεχνολογίες όπως τα stealth, τα σύνθετα υλικά και τον υπολογιστικό σχεδιασμό. Ωστόσο, οι πρόσφατες τάσεις δείχνουν ότι οι εταιρείες αυτές καθυστερούν στη χρήση αναδυόμενων ψηφιακών τεχνολογιών, όπως η ανάλυση δεδομένων, η αυτοματοποίηση, το cloud computing και το Internet of Things (IoT), σε σύγκριση με άλλους κλάδους, όπως πχ οι τραπεζικές υπηρεσίες.
Αν και οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες του κλάδου έχουν ανακοινώσει πρωτοβουλίες ψηφιοποίησης, οι προσπάθειές τους συχνά αποτυγχάνουν να αποδώσουν τα αναμενόμενα οφέλη. Αυτό οφείλεται σε προβλήματα όπως η έλλειψη εστίασης, οι περιορισμένες τεχνικές δυνατότητες, η ανεπάρκεια ταλέντων και οι άκαμπτες οργανωτικές δομές. Για να επιταχύνουν την ψηφιοποίησή τους και να επωφεληθούν από αυτήν, οι εταιρείες πρέπει να επικεντρωθούν σε πέντε βασικές στρατηγικές.
1. Εστίαση σε Υψηλής Αξίας Πρωτοβουλίες
Η πληθώρα των επιλογών ψηφιοποίησης συχνά οδηγεί τις εταιρείες να ξεκινούν περισσότερες πρωτοβουλίες από όσες μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά. Η λύση είναι η ιεράρχηση των επιχειρηματικών προτεραιοτήτων και η επιλογή έως δέκα ψηφιακών πρωτοβουλιών που ευθυγραμμίζονται με αυτές.
Οι εταιρείες θα πρέπει να ξεκινήσουν μια μεγάλη δράση πιθανών πρωτοβουλιών, που κυμαίνονται από αυτές που στοχεύουν στην ενίσχυση της ανάπτυξης με καλύτερα προϊόντα, υπηρεσίες και εμπειρίες πελατών, έως εκείνες που αναζητούν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε λειτουργίες όπως η μηχανική, η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και η υποστήριξη back-office
Σκεφτείτε ότι οι εταιρείες A&D που αναζητούν ευκαιρίες ανάπτυξης συχνά αισθάνονται περιορισμένες από επιχειρηματικούς εταίρους και ρυθμιστικές αρχές. Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν περισσότερη αξία, πιο γρήγορα χρησιμοποιώντας την ψηφιακή τεχνολογία για να μεταμορφώσουν τις δικές τους δραστηριότητες. Η εφαρμογή τεχνολογιών αυτοματισμού στη συντήρηση αεροσκαφών, για παράδειγμα, μπορεί να αυξήσει την ασφάλεια, να βελτιώσει την ανίχνευση προβλημάτων-βλαβών και να μειώσει τον χαμένο χρόνο
Αυτές οι πρωτοβουλίες θα πρέπει να αξιολογούνται βάσει της δυνατότητάς τους να προσφέρουν ουσιαστική αξία, να δημιουργούν βιώσιμα πλεονεκτήματα και να επιτυγχάνουν υψηλή απόδοση επένδυσης.
2. Επαναπροσδιορισμός της Σχέσης με τους Πελάτες
Οι ψηφιακές τεχνολογίες αυξάνουν τις προσδοκίες των πελατών, απαιτώντας πιο ολοκληρωμένες και εξατομικευμένες υπηρεσίες. Οι εταιρείες A&D μπορούν να αξιοποιήσουν δεδομένα και εργαλεία ανάλυσης για να αναπτύξουν καινοτόμες λύσεις, όπως η προληπτική συντήρηση ή οι εξατομικευμένες υπηρεσίες.
Παραδείγματα περιλαμβάνουν την ανάλυση δεδομένων για την παροχή συντήρησης βάσει χρήσης, που μειώνει τα κόστη και βελτιώνει την απόδοση. Παρόλο που αυτές οι καινοτομίες απαιτούν νέες επιχειρηματικές δομές, η επικέντρωση στη δημιουργία αξίας μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να ξεπεράσουν τις προκλήσεις.
3. Ενσωμάτωση Ικανοτήτων από Ψηφιακούς Συνεργάτες
Η ανάπτυξη ψηφιακών δυνατοτήτων είναι μια απαιτητική διαδικασία, και οι εταιρείες A&D μπορούν να επωφεληθούν από το ευρύτερο τεχνολογικό οικοσύστημα. Η χρήση υπηρεσιών τρίτων επιτρέπει την ταχύτερη υλοποίηση ψηφιακών πρωτοβουλιών και τη μείωση του χρόνου ανάπτυξης.
Οι αποφάσεις για την υιοθέτηση τεχνολογιών δεν πρέπει να περιορίζονται σε επιλογές «ανάπτυξης ή αγοράς». Αντίθετα, οι εταιρείες μπορούν να αξιοποιούν ένα φάσμα επιλογών, από αποκλειστικές λύσεις έως συνεργασίες με άλλους οργανισμούς.
4. Προσέλκυση και Διατήρηση Ψηφιακών Ταλέντων
Οι εταιρείες A&D χρειάζονται εξειδικευμένο προσωπικό με γνώσεις στις ψηφιακές τεχνολογίες και τις επιχειρηματικές διαδικασίες. Για να ανταγωνιστούν σε έναν τομέα όπου οι αποδοχές των ψηφιακών ταλέντων είναι υψηλές, οι εταιρείες μπορούν να προσφέρουν κίνητρα, όπως προαγωγές, ευκαιρίες ανάπτυξης και εργασιακά περιβάλλοντα που προάγουν τη δημιουργικότητα.
Επιπλέον, η δημιουργία ψηφιακών κόμβων, όπως εργοστάσια ψηφιακής καινοτομίας, μπορεί να προσελκύσει ταλέντα, ενώ οι εξαγορές εταιρειών με ψηφιακή τεχνογνωσία αποτελούν μια εναλλακτική λύση για την ενίσχυση του προσωπικού.
5. Δημιουργία Οργανωτικού Μοντέλου για Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Η επιτυχία των ψηφιακών πρωτοβουλιών απαιτεί ευέλικτες οργανωτικές δομές. Οι εταιρείες πρέπει να αναθέτουν σαφείς ευθύνες στους ηγέτες των πρωτοβουλιών και να τους παρέχουν τους απαραίτητους πόρους.
Επιπλέον, η εφαρμογή ευέλικτων μεθόδων ανάπτυξης, όπως η «agile», μπορεί να επιταχύνει τη δοκιμή και υλοποίηση λύσεων. Η συνεχής αξιολόγηση των πρωτοβουλιών και η διακοπή όσων δεν αποδίδουν, είναι επίσης κρίσιμες για την επιτυχία.
Συμπέρασμα
Η ψηφιοποίηση μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την απόδοση των εταιρειών A&D, δημιουργώντας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Η εστίαση στις πέντε στρατηγικές που περιγράφηκαν—προτεραιοποίηση πρωτοβουλιών, ενίσχυση της σχέσης με τους πελάτες, συνεργασία με ψηφιακούς εταίρους, προσέλκυση ταλέντων και ευέλικτες οργανωτικές δομές—μπορεί να επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό και να οδηγήσει σε βιώσιμη ανάπτυξη.
Οι εταιρείες που θα δράσουν άμεσα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν ένα διαρκές πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους.
Με πληροφορίες από McKinsey
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.