Οι κινέζικοι γερανοί στα λιμάνια των ΗΠΑ ενέχουν κίνδυνο κατασκοπείας αναφέρει έκθεση του Κογκρέσου

Φωτογραφία: Getty Images

Ο κινέζος κατασκευαστής ZPMC άσκησε πίεση στα αμερικανικά λιμάνια για απομακρυσμένη πρόσβαση στα μηχανήματα του, αναφέρει έκθεση του Κογκρέσου
.

Οι κινέζικοι γερανοί που χρησιμοποιούνται σε λιμάνια των ΗΠΑ σε όλη τη χώρα, έχουν ενσωματώσει τεχνολογία που θα μπορούσε να επιτρέψει στο Πεκίνο να αποκτήσει κρυφά πρόσβαση στα μηχανήματα, καθιστώντας τα ευάλωτα στην κατασκοπεία και την αναταραχή λειτουργίας, σύμφωνα με μια έρευνα του Κογκρέσου που διήρκεσε ένα χρόνο.
Η έρευνα, που διεξήχθη από κοινού από την Ρεπουμπλικανική πλειοψηφία της Επιτροπής Εσωτερικής Ασφάλειας της Βουλής και Επιτροπή του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος, διαπίστωσε ότι ο κατασκευαστής των γερανών με έδρα την Κίνα, ZPMC, πίεσε κατά καιρούς τους λιμενικούς να επιτρέψουν στην εταιρεία να διατηρεί απομακρυσμένα πρόσβαση . 
«Ορισμένα λιμάνια επιμένουν να εξασφαλίσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία, αλλά πολλά υποχωρούν στην πίεση», ανέφερε η έκθεση, προσθέτοντας ότι η ZPMC είχε δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να ζητήσει απομακρυσμένη πρόσβαση στους γερανούς της που βρίσκονται στη Δυτική Ακτή.
Αν και φαινομενικά έγινε για λόγους διάγνωσης και συντήρησης, οι επιτροπές είπαν ότι τα κινητά μόντεμ που είναι ενσωματωμένα στους γερανούς θα μπορούσαν ενδεχομένως να επιτρέψουν την πρόσβαση στην κινεζική κυβέρνηση. Η έρευνα αποκάλυψε περιπτώσεις όπου γερανοί ήρθαν με κινητά μόντεμ εγκατεστημένα εν αγνοία των λιμενικών αρχών και το έκαναν πέρα ​​από το πεδίο εφαρμογής των συμβάσεων με την ZPMC.
Τα μόντεμ, ανέφερε η έκθεση, «δημιούργησαν μια ασαφή μέθοδο συλλογής πληροφοριών και παράκαμψης στα τείχη προστασίας με τρόπο που θα μπορούσε ενδεχομένως να διαταράξει τις λειτουργίες των λιμένων». 
Δεν είναι ασυνήθιστο για μόντεμ να εγκαθίστανται σε γερανούς ή εξοπλισμό κατασκευής για τη συλλογή δεδομένων και τη βελτίωση των λειτουργιών. Ωστόσο, η προοπτική μιας άμεσης σύγκρουσης με την Κίνα για την Ταϊβάν ή άλλα ζητήματα αυξάνει τους κινδύνους που θέτουν οι ΗΠΑ, ανέφεραν οι επιτροπές.
Σε επιστολή του Απριλίου προς το προσωπικό της επιτροπής, η ZPMC αρνήθηκε την ευθύνη για την εγκατάσταση των κινητών μόντεμ που βρέθηκαν στους γερανούς της. 
Η έκθεση των 50 σελίδων προβλήθηκε από την Εφημερίδα "Wall Street Journal", πριν από τη δημόσια έκδοσή της την Πέμπτη. Οι βουλευτές πραγματοποίησαν συνεντεύξεις με μια σειρά ομοσπονδιακών υπηρεσιών ασφαλείας.
Τα ευρήματα της έκθεσης δείχνουν «την τρομακτική δυνατότητα» του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος να «σακατέψει την κρίσιμη υποδομή των ΗΠΑ», δήλωσε ο βουλευτής Mark Green (R., Tenn.), πρόεδρος της Επιτροπής Εσωτερικής Ασφάλειας της Βουλής.
Η ZPMC δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό. Η έκθεση ανέφερε ότι η ZPMC αλληλογραφούσε με τις επιτροπές του Κογκρέσου νωρίτερα αυτό το έτος, αλλά αργότερα είπε στην επιτροπή ότι δεν μπορούσε να δώσει γραπτές απαντήσεις σε ερωτήσεις του Κογκρέσου χωρίς προηγουμένως να συμβουλευτεί την κινεζική κυβέρνηση. Μια αμερικανική δικηγορική εταιρεία που προσλήφθηκε από την ZPMC απάντησε αργότερα στις επιτροπές, αλλά είπε ότι οι κινεζικοί νόμοι απαιτούσαν έγκριση από την κυβέρνηση του Πεκίνου για να απαντήσουν άμεσα
Σε επιστολή του Απριλίου προς το προσωπικό της επιτροπής, η ZPMC αρνήθηκε την ευθύνη για την εγκατάσταση των κινητών μόντεμ που βρέθηκαν στους γερανούς της. «Η ακριβής ταυτότητα των υπευθύνων για την εγκατάσταση των μόντεμ, αν και πιθανότατα είναι η ZPMC, παραμένει ασαφής», ανέφερε η έκθεση.
Η Κίνα απέρριψε τις ανησυχίες των ΗΠΑ σχετικά με τους γερανούς που κατασκευάζονται από ZPMC ως παράνοια που οδηγείται από τον οικονομικό προστατευτισμό. Η εταιρεία είναι θυγατρική της China Communications Construction , κορυφαίο ανάδοχο για την πρωτοβουλία Belt and Road του Κινέζου ηγέτη Xi Jinping για την ανάπτυξη υποδομών και εμπορικών συνδέσεων σε όλη την Ασία και την Αφρική
Ερωτηθείς για την έκθεση, ο Liu Pengyu , εκπρόσωπος της κινεζικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον, είπε: «Είμαστε σθεναρά αντίθετοι με ορισμένους πολιτικούς από την πλευρά των ΗΠΑ που επεκτείνουν υπερβολικά την έννοια της εθνικής ασφάλειας και κάνουν κατάχρηση εθνικής εξουσίας για να εμποδίσουν την κανονική οικονομική και εμπορική συνεργασία μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ"
Οι ανησυχίες για τους γερανούς της ZPMC χρονολογούνται από χρόνια, αλλά μόλις πρόσφατα άρχισαν να εμφανίζονται δημόσια οι φόβοι μεταξύ των υπηρεσιών πληροφοριών και των αξιωματούχων εθνικής ασφάλειας.
Νωρίτερα φέτος, η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια δολάρια για την αντικατάσταση γερανών ξένης κατασκευής με αμερικανικής κατασκευής και επέβαλε δασμούς 25% στους κινεζικούς ναυτιλιακούς γερανούς. Οι κινήσεις ακολούθησαν έρευνα της Wall Street Journal πέρυσι που αποκάλυψε φόβους εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ σχετικά με τους γερανούς ZPMC, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% των γερανών που χρησιμοποιούνται στα λιμάνια των ΗΠΑ
Η Αμερικανική Ένωση Λιμενικών Αρχών είπε ότι δεν υπάρχουν γνωστές παραβιάσεις ασφαλείας λόγω της παρουσίας κινεζικών γερανών στα λιμάνια των ΗΠΑ και ότι τα λιμάνια συνεργάζονται προληπτικά με την Ακτοφυλακή και τις ομοσπονδιακές αρχές επιβολής του νόμου για να μετριάσουν τυχόν κινδύνους. 
Ορισμένα λιμάνια υποστήριξαν ότι οι φόβοι για την ασφάλεια είναι υπερβολικοί επειδή η τεχνολογία των γερανών, συμπεριλαμβανομένων εργασιών ελέγχου και συστημάτων καθοδήγησης γερανών, συχνά παρέχεται από μη κινεζικές εταιρείες.
Ωστόσο, η έρευνα του Κογκρέσου διαπίστωσε ότι οι γερανοί που βασίζονταν σε λογισμικό της ελβετικής εταιρείας ABB και άλλων υπερπόντιων πωλητών που βρίσκονται εκτός Κίνας εξακολουθούσαν να δημιουργούν κινδύνους για την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας στα αμερικανικά λιμάνια. Αυτές οι τρίτες εταιρείες επιτρέπουν συνήθως την αποστολή "κρίσιμων εξαρτημάτων" στην Κίνα για εγκατάσταση από την ZPMC στους γερανούς τους και σε ορισμένες περιπτώσεις αυτά τα εξαρτήματα παραμένουν στην Κίνα για έως και 18 μήνες πριν παραδοθεί ένας γερανός σε ένα λιμάνι, σύμφωνα με συμβάσεις που εξετάζονται από τις επιτροπές.

Σε μια δήλωση, ένας εκπρόσωπος της ABB είπε ότι η εταιρεία προμηθεύει τυπικό λογισμικό, λογισμικό αυτοματισμού και υλικό για γερανούς σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο. «Απαντήσαμε με προσοχή στις ερωτήσεις της επιτροπής», είπε ο εκπρόσωπος

wsj.com

Σχόλια