Το ευρωπαϊκό μαχητικό αεροσκάφος 6ης γενιάς (Future Combat Air System) περνά από τη θεωρία στην πράξη-Η Ελλάδα θεατής


Ας δούμε τι ακριβώς είναι το Νέο Ευρωπαϊκό Μαχητικό Αεροσκάφος FCAS

Future Combat Air System (FCAS)
Διαμόρφωση του μέλλοντος της αεροπορικής ισχύος
Το Future Combat Air System αποτελεί βασικό μέσο για τη διασφάλιση της ευρωπαϊκής αυτονομίας και κυριαρχίας στην άμυνα και την ασφάλεια.


Το FCAS θα επικεντρωθεί γύρω από ένα βασικό σύστημα όπλων επόμενης γενιάς (NGWS). Σε αυτό το «σύστημα συστημάτων», τα New Generation Fighters θα συνεργαστούν με Unmanned Remote Carriers (Drones) – όλα συνδεδεμένα με άλλα συστήματα στο διάστημα, στον αέρα, στο έδαφος, στη θάλασσα και στον κυβερνοχώρο μέσω ενός νέφους δεδομένων που ονομάζεται «Combat Cloud .»  

Αυτές οι συνδεδεμένες πλατφόρμες θα λειτουργούν ως αισθητήρες και κόμβοι απόφασης που συνεργάζονται σε μια ανοιχτή δικτυοκεντρική αρχιτεκτονική δομή, που θα επιτρέπει την ενσωμάτωση μελλοντικών πλατφορμών και τεχνολογιών. 
Διάφορες εθνικές και συμμαχικές πλατφόρμες θα συμπληρώσουν το NGWS σε μια στρατηγική συνεργασίας προσθέτοντας τις μοναδικές τους δυνατότητες. Μια τέτοια προσέγγιση συστήματος συστημάτων επιτρέπει την απρόσκοπτη συλλογική προσπάθεια σε όλους τους τομείς αξιοποιώντας όλες τις συνδεδεμένες δυνατότητες των  πλατφορμών.
Αντικατάσταση υφιστάμενων συστημάτων μάχης έως το 2040
Το FCAS θα είναι ένα ταξίδι για την επίτευξη πλήρους ικανότητας έως το 2040, αντικαθιστώντας τελικά τα σημερινά στρατιωτικά συστήματα – συμπεριλαμβανομένων των υπαρχόντων μαχητικών αεροσκαφών όπως το Eurofighter και το Rafale. Αυτό αντιπροσωπεύει ένα ορόσημο στην ανάπτυξη της υψηλής τεχνολογίας στην Ευρώπη, χρησιμοποιώντας στοιχεία όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η ανάλυση μεγάλων δεδομένων, τα στοιχεία κρυπτογράφησης και η αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής.
Για να λειτουργήσει το FCAS ως σύστημα συστημάτων, η συνδεσιμότητα πρέπει να είναι γρήγορη, ασφαλής και παγκόσμια. Αυτό απαιτεί από τα δορυφορικά συστήματα να παρέχουν ανθεκτικές, ασφαλείς υπηρεσίες επικοινωνίας με υψηλό ρυθμό δεδομένων, υποστήριξη ασφαλούς πλοήγησης παγκόσμια, σε πραγματικό χρόνο, επαναδιαμορφώσιμη κάλυψη, χαμηλή πιθανότητα αναχαίτισης και ανίχνευσης και να υποστηρίζει κοινές -συνδυασμένες επιχειρήσεις.
Πολλαπλές πηγές ISR (Intelligence, Surveillance & Reconnaissance) – συμπεριλαμβανομένων οπτικών αισθητήρων, radar και optronic που μεταφέρονται από πλατφόρμες όπως το μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα Eurodrone – θα συμβάλουν επίσης στην ταχεία συλλογή κατ' απαίτηση και σχεδόν σε πραγματικό χρόνο μετάδοση τακτικών πληροφοριών ISR. Αυτό θα επιτρέψει την επίγνωση της κατάστασης από τον αέρα, το έδαφος και τη θάλασσα πολύ πέρα ​​από τον οπτικό ορίζοντα.
Τελευταίες εξελίξεις
Europe's Future Combat Air System: καθ' οδόν για την πρώτη πτήση
16 Δεκεμβρίου 2022
Saint-Cloud, Μόναχο, Μαδρίτη, 16 Δεκεμβρίου 2022 - Εκ μέρους των κυβερνήσεων της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ισπανίας, η Γαλλική Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμού (DGA) ανέθεσε στη Dassault Aviation, την Airbus, την Indra, την Eumet και τους βιομηχανικούς εταίρους τους τη σύμβαση για τη Φάση Επίδειξης 1Β του Μελλοντικού Αεροπορικού Συστήματος Μάχης (FCAS). Αυτή η σύμβαση ορόσημο, ύψους 3,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα καλύψει τις εργασίες για την επίδειξη του FCAS και των συστημάτων για περίπου τριάμισι χρόνια.
Η Dassault Aviation, η Airbus, η Indra και η Eumet χαιρετίζουν αυτό το σημαντικό βήμα προόδου που αντανακλά την αποφασιστικότητα της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ισπανίας να αναπτύξουν ένα ισχυρό, καινοτόμο και πλήρως ευρωπαϊκό οπλικό σύστημα για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών των ενόπλων δυνάμεων των χωρών.
Αυτή η κοινοποίηση της σύμβασης έρχεται μετά την υπογραφή των βιομηχανικών συμφωνιών που υποστηρίζουν τη φάση επίδειξης 1Β από την Airbus, την Dassault Aviation, την Indra και την Eumet ως κύριους ανάδοχους του προγράμματος και από τους βιομηχανικούς εταίρους τους από τα τρία έθνη. Οι συζητήσεις που διεξήχθησαν τους τελευταίους μήνες επέτρεψαν τη δημιουργία μιας σταθερής βάσης για συνεργασία μεταξύ της βιομηχανίας και των τριών κυβερνήσεων.
Αυτό συνεχίζει τις επιτυχημένες δραστηριότητες Ε&Τ και δραστηριότητες ανάπτυξης της Φάσης 1 Α, οι οποίες επέτρεψαν τον εντοπισμό βασικών τεχνολογιών και την έναρξη των εξελίξεων των demonstrator. Ανοίγοντας το δρόμο για τη φάση ανάπτυξης του προγράμματος, αυτή η φάση επίδειξης 1Β θα επιτρέψει τη συνέχιση δοκιμών των αεροσκαφών demonstrator και της απαιτούμενης ανάπτυξης και ωρίμανσης τεχνολογιών αιχμής, καθώς και ενοποίηση αρχιτεκτονικών έργων, με πτητικούς ελέγχους & δοκιμές στις επόμενες φάσεις έως το 2028- 2029.
Το πρόγραμμα αποτελείται από ένα σύνολο συστημάτων:
Μαχητικά Αεροσκάφη Νέας Γενιάς που συνεργάζονται με Remote Carriers (Drones) και συνδέονται μέσω ενός Combat Cloud. Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι φιλοδοξίες και οι προκλήσεις ενός τέτοιου προγράμματος, έχει συσταθεί και χτιστεί ένας προσαρμοσμένος και αποτελεσματικός βιομηχανικός οργανισμός γύρω από συγκεκριμένους τεχνολογικούς πυλώνες...
Εμείς που βρισκόμαστε...τι σχεδιάζουμε...υπάρχει βούληση για συμμετοχή μας στο πρόγραμμα..;
Κι όμως η Ένωση Ελληνικών Εταιρειών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας και Άμυνας (ΕΕΛΕΑΑ), πριν πέντε χρόνια (22 Μαρ. 2019) κατέθεσε την πρόταση της για συμμετοχή στο πρόγραμμα του ευρωπαϊκού μαχητικού αεροσκάφους 6ης γενιάς 
Για την ιστορία σας θυμίζουμε την σχετική επιστολή της ΕΕΛΕΑΑ...

Επιστολή προς τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Οικονομίας έστειλε η Ένωση Ελληνικών Εταιρειών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας και Άμυνας (ΕΕΛΕΑΑ) με αντικείμενο την δυνατότητα συμμετοχής της Ελλάδας στο πρόγραμμα ανάπτυξης του νέου ευρωπαϊκού μαχητικού αεροσκάφους 6ης γενιάς FCAS.




Σύμφωνα με τον πρόεδρο και τον γενικό γραμματέα της ΕΕΛΕΑΑ Ευάγγελο Βερονικιάτη & Χαράλαμπο Παπσπύρο αντίστοιχα, η Ελλάδα και η ελληνική αεροδιαστημική βιομηχανία δεν θα πρέπει να χάσει αυτή την νέα ευκαιρία που παρουσιάζεται στην Ευρώπη και προτείνει την εξέταση της δυνατότητας συμμετοχής της Ελλάδας στο πρόγραμμα FCAS.

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ




Σχόλια