Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014

Οι καταγγελίες έχουν αξία όταν γίνονται με συγκεκριμένα στοιχεία και απευθύνονται στους αρμόδιους φορείς..

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σχετικά με τα πρόσφατα δημοσιεύματα από «έγκυρα και έγκριτα» δημοσιογραφικά έντυπα, αλλά και ρεπορτάζ από Ηλεκτρονικά Μέσα Ενημέρωσης, σύμφωνα με τα οποία οργιάζει το λαθρεμπόριο καυσίμων με τη συμμετοχή και τελωνειακών υπαλλήλων ανερχόμενο μάλιστα σε 1δις €, χωρίς την επίκληση στοιχείων με υποτυπώδη έστω αιτιολογική βάση, επισημαίνουμε τα παρακάτω:

Οι καταγγελίες έχουν αξία όταν γίνονται με συγκεκριμένα στοιχεία και απευθύνονται στους αρμόδιους φορείς (Εισαγγελικές και λοιπές αρμόδιες αρχές) και όχι όταν στηρίζονται σε φημολογίες και προσωπικές εκτιμήσεις. Τα δε αποτελέσματα των διαφόρων αρχών ή υπηρεσιών πρέπει εν συνεχεία να γνωστοποιούνται, ώστε να μην υπάρχουν «υπερβολές» μέσω «επίσημων πηγών ή διαρροών»
Η Ομοσπονδία μας, κατ’ επανάληψη, έχει τονίσει ότι δεν καλύπτει κανέναν επίορκο συνάδελφο, ο οποίος αποδεδειγμένα αμαυρώνει ολόκληρο τον κλάδο. Δεν αποδεχόμαστε, όμως, τη γενίκευση και τη διάχυση των ευθυνών σε όλους ανεξαιρέτως. Οφείλουμε δε να προστατεύουμε την τιμή και την υπόληψη των συναδέλφων μας όταν κατηγορούνται άδικα.
Κανένας δεν μπορεί να ακυρώσει τους πραγματικά ελάχιστους εργαζόμενους (1.900) της Τελωνειακής Υπηρεσίας που προσπαθούν, κάτω από αντίξοες συνθήκες και χωρίς τα απαιτούμενα μέσα ελέγχου, να ανταποκριθούν στο έργο που η πολιτεία και η Ευρωπαϊκή Ένωση τους έχει αναθέσει.
Είμαστε η μόνη Υπηρεσία η οποία υφίσταται τακτικά ελέγχους από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τελωνείων και άλλες ανεξάρτητες διεθνείς αρχές.
Τα ίδια δημοσιογραφικά έντυπα και οι ίδιοι τηλεοπτικοί “αστέρες” πριν από περίπου τρία (3) χρόνια ξεκίνησαν μια “εκστρατεία” για το μέγεθος του λαθρεμπορίου καυσίμων, που προερχόταν από τη διαφορά τιμής του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, το οποίο αναβίβαζαν σε 1 ή 2 δισεκατομμύρια ευρώ και υποστήριζαν ότι η αντιμετώπισή του θα έλυνε το οικονομικό πρόβλημα της χώρας. Όλη αυτή η υπερβολή οδήγησε στην εξίσωση των συντελεστών πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης με τις γνωστές συνέπειες - παρενέργειες για τους Έλληνες πολίτες και το περιβάλλον.

Το αποτέλεσμα ήταν η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης να μειωθεί από 3,3 εκατ. χ/λιτρα το 2011, σε 1 εκατ. χ/λιτρα το 2013, το δε πετρέλαιο κίνησης να παραμείνει στα ίδια περίπου επίπεδα (3 εκατ. χιλ/τρα) παρά τη μείωση του Ε.Φ.Κ. Τα συνολικά έσοδα από το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης ανήλθαν το 2013 σε 1.354.302.352,76 ευρώ έναντι του ποσού των 1.429.257.235,27 ευρώ που εισπράχθηκαν το 2011. Δηλαδή η μείωση ανήλθε στο ποσό των 74.954.882,42 ευρώ.
Τελικά, δηλαδή, αντί του προσδοκώμενου οφέλους του 1 δις ευρώ προέκυψαν οι προαναφερόμενες απώλειες κυρίως λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης και της σχετικής ύφεσης.
Η Ομοσπονδία μας είχε ενημερώσει την πολιτική ηγεσία και τα κόμματα της Βουλής για την εν λόγω εξέλιξη και είχε διατυπώσει συγκεκριμένη πρόταση, η οποία, δυστυχώς δεν έγινε αποδεκτή.
Σύμφωνα με τα πρόσφατα δημοσιεύματα, το λαθρεμπόριο του πετρελαίου ναυτιλίας, ανέρχεται σε 1 δις ευρώ. Θα έπρεπε ήδη όσοι ασπάζονται την εν λόγω άποψη να έχουν προσφύγει με συγκεκριμένα στοιχεία στον αρμόδιο Εισαγγελέα για τα περαιτέρω. Η εκτίμηση αυτή δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, καθώς η ετήσια κατανάλωσή του παραμένει σταθερή τα τελευταία χρόνια και ανέρχεται περίπου σε 0,53 εκ. χ/λιτρα. Οι δε συνολικές φορολογικές επιβαρύνσεις που αντιστοιχούν σε αυτή ανέρχονται σε περίπου 250 εκατ. ευρώ.
Οι αλλαγές που έχουν επέλθει τα τελευταία χρόνια στις Τελωνειακές διαδικασίες εφοδιασμού πλοίων έχουν περιορίσει σημαντικά την δυνατότητα πραγματοποίησης λαθρεμπορικών πράξεων, με εξαίρεση μικροκλοπές που πραγματικά υφίστανται σε όλα τα επίπεδα της διακίνησης και ίσως μεμονωμένες έκνομες πράξεις.
Η Ομοσπονδία εκτιμά ότι τα μεγέθη που προβάλλονται είναι «μυθικά» και η έρευνα του κ. Μάρδα, την οποία επικαλούνται ορισμένοι πολιτικοί και δημοσιογράφοι, είναι αποδεδειγμένα αναξιόπιστη. Ο λαϊκισμός, η υπερβολή και η σκοπιμότητα δεν έλυσαν ποτέ κανένα πρόβλημα, παρά μόνο η ρεαλιστική προσέγγισή του.
Συμπληρωματικά θέτουμε ένα ερώτημα: Υφίσταται κάποιος λόγος που τα έντυπα και ηλεκτρονικά Μ.Μ.Ε., δεν κάνουν καμία αναφορά στις καθημερινές επιτυχίες των εργαζομένων στα Τελωνεία;
Τέλος, δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι εμείς θα εντείνουμε την προσπάθειά μας για την πάταξη του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής και καλούμε την πολιτική ηγεσία να στηρίξει έμπρακτα την προσπάθειά μας, με νέες προσλήψεις συναδέλφων αλλά και τα αναγκαία μέσα ελέγχου.
Για την Εκτελεστική Επιτροπή της ΟΤΥΕ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΡΙΜΠΟΝΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.