Αυτά έχουν υπογράψει στο 2ο μνημόνιο ...


Αρχή του παραμυθιού (που μας "ταΐζουν") ...
Θα πρέπει -κατ' αρχήν- να γνωρίζουμε ότι, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ευρωζώνης, η Γερμανία (ως κράτος) ΔΕΝ δανείζει τη χώρα μας. 
Αντίθετα, επέλεξε γι' αυτό το σκοπό την Kreditanstalt für Wiederaufbau (ΚfW) δηλαδή το «Πιστωτικό Ίδρυμα για την Ανασυγκρότηση», μία Γερμανική, κρατική ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, και στην ουσία ένα εργαλείο διεθνούς οικονομικής επιρροής του γερμανικού Κράτους.
Και πότε κάποιος κάνει επενδύσεις (και ειδικά τέτοιου μεγέθους) ;; 
Όταν φυσικά προσδοκά να βγάλει κέρδος …

Τα όσα λέγονται λοιπόν για την … αλληλεγγύη του Γερμανικού κράτους προς τον Έλληνα πολίτη και το πόσο επιβαρύνεται ο Γερμανός φορολογούμενος, απλά αποτελούν επιχειρήματα προς εσωτερική "κατανάλωση" στη Γερμανία, τα οποία φυσικά υιοθετούν και κάποιοι από τους εδώ διαχειριστές και τα φερέφωνά τους.
Κέρδος προσδοκούσαν να βγάλουν οι … επενδυτές, και το έβγαλαν (άνω των 9 δις μόνο από τα δάνεια προς την Ελλάδα)

Για να δούμε πιο κάτω ...








Οι εταίροι μας, για να είναι απολύτως σίγουροι ότι δεν πρόκειται να κάνουμε κανένα ... λάθος, μας παρέχουν (μέσω του μνημονίου) ακόμη και τα υποδείγματα σύμφωνα με τα οποία θα πρέπει να γνωμοδοτεί ο Νομικός Σύμβουλος του κράτους.

Πάντα φυσικά με την επίκληση του Αγγλικού Δικαίου και την αρμοδιότητα των δικαστηρίων του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου !

Όσον αφορά την επανειλημμένη διαβεβαίωση των κυβερνώντων για το ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν νέα μέτρα, απολαύστε τον παραλογισμό της επόμενης παραγράφου και την ... αυτοδιάψευση όσων επικαλούνται κάτι τέτοιο

Ενώ λοιπόν τον Φεβρουάριο του 2012 έχουν υπογράψει ότι προβλέπουν ανάπτυξη από τρίμηνο σε τρίμηνο μέσα στο 2013 (!!), λίγο πιο κάτω αναιρούν ουσιαστικά αυτή την πρόβλεψη
, αναφέροντας ότι σωρευτικά προβλέπεται ύφεση της τάξης του 4-5% για την περίοδο 2012-2013 (!!).
Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί μόνο στην περίπτωση όπου, με πραγματικό πλέον το δεδομένο της ύφεσης του 6,45% για το 2012, ότι το 2013 θα κλείσει με ανάπτυξη της τάξης του 1,45 έως 2,45% !!!
Τα μέχρι στιγμής πάντως στοιχεία, ακόμη και από τα πιο επίσημα χείλη, κάνουν λόγω για ύφεση ΚΑΙ το 2013, η οποία δεν θα είναι μικρότερη του 3,8%. Σωρευτικά λοιπόν (για να δανειστώ και την ορολογία του μνημονίου), η μείωση του ΑΕΠ της χώρας θα υπερβεί το 9%, ποσοστό διπλάσιο από αυτό που προέβλεψαν !!
Τι μπορεί να σημαίνει κάτι τέτοιο και πόσο θα επηρεάσει την καθημερινότητά μας ;
Ας δούμε τις επόμενες παραγράφους

Κατ' αρχήν, την αποδοχή αυτών που υπέγραψαν το 2ο μνημόνιο ότι σε περίπτωση σημαντικά βαθύτερης ύφεσης (όπως πχ αυτής του 9% σωρευτικά για το 2012-2013, αντί του 4-5% που προέβλεψαν) θα υπάρξει διαβούλευση με την τρόικα (sic) για να αξιολογηθεί το αν η πορεία δημοσιονομικής προσαρμογής θα πρέπει να επεκταθεί και πέραν του 2014 !!
Με πιο απλά λόγια, λόγω του ότι η πρόβλεψή τους (η δική τους πρόβλεψη) έχει πέσει δραματικά έξω, αυτοί που προέβλεψαν και αυτοί που υπέγραψαν τις προβλέψεις, θα ... διαβουλευθούν για να επεκτείνουν το μνημόνιο (και φυσικά τα μέτρα που το συνοδεύουν) και πέραν του 2014 !!


Όσοι δε ακόμη και σήμερα επιμένουν ότι ΔΕΝ
θα υπάρξουν νέα μέτρα, απλά ας διαβάσουν τις επόμενες παραγράφους από τα ήδη υπογεγραμμένα (εκτός αυτών που θα έρθουν ΣΙΓΟΥΡΑ από την υπογραφή ή επέκταση του ΝΕΟΥ μνημονίου που αυτές τις ημέρες ετοιμάζεται)

Με βάση τη στόχευση για πρωτογενές πλεόνασμα της γενικής κυβέρνησης της τάξης του 4,5% του ΑΕΠ έως το 2014, ένα πλεόνασμα δηλαδή της τάξης των -περίπου- 8 δις ευρώ με βάση το ΑΕΠ του 2012 των 193 δις σε σταθερές τιμές του 2011 (!) (τώρα καταλαβαίνετε γιατί έχουν βάλει λυτούς και δεμένους και κάνουν λόγο για πρωτογενές πλεόνασμα στο 1ο οκτάμηνο του 2013 ; ), έχουν αποφασισθεί και υπεγράφησαν στο 2ο μνημόνιο ορισμένα μέτρα, η "αξία" των οποίων υπολογίσθηκε στο 5%, μέχρι το 2014. Τα μέτρα αυτά (θα δούμε κάποια από αυτά στη συνέχεια) αξίας -περίπου- 9,6 δις, αφορούν το 2013 και το 2014 και βασίσθηκαν φυσικά στις ΛΑΘΟΣ προβλέψεις τους.
Αρχικά και με βάση την λάθος προβλεπόμενη (σωρευτικά για το 2012-2013) ύφεση του 4-5%, τα μέτρα που ήδη έχουν αποφασισθεί  προβλέπουν (μεταξύ άλλων) :

α) την ... μεταρρύθμιση (λέγε με και μείωση) των προγραμμάτων κοινωνικών επιδομάτων (λιγότερη δηλαδή κοινωνική μέριμνα από
το κράτος σε όσους την έχουν ανάγκη ακόμη και για την καθημερινή επιβίωσή τους). Τα μέτρα αυτά της τάξης του 1% του ΑΕΠ, δηλαδή αξίας -περίπου- 1,9 δις, θα προκύψουν μετά από αξιολόγηση των προγραμμάτων κοινωνικών δαπανών, η οποία θα γίνει με ... εξωτερική βοήθεια (!!) και θα ληφθούν την διετία 2013-2015. 

Τα έχουμε δηλαδή ακόμη μπροστά μας. 

Επειδή όμως η προβλεπόμενη ύφεση ΔΕΝ είναι σωστή, και θα είναι σχεδόν διπλάσια (όπως παρουσιάσθηκε πιο πάνω), κατά συνέπεια το 1,9 δις είναι πιθανότατα σίγουρο ότι ΔΕΝ φτάνει και θα χρειασθεί να ... αναπροσαρμοσθεί προς τα πάνω !!
β) λόγω δε της δέσμευσης των κυβερνώντων για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και
της ... ετοιμότητάς τους να λάβουν πρόσθετα μέτρα σε περίπτωση ... υποαπόδοσης του προγράμματος (ή αλλιώς των λαθών που αυτό περιέχει), προβλέπονται ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ στοχευμένες ΜΕΙΩΣΕΙΣ στο μισθολογικό κόστος του δημοσίου τομέα, αλλά ΚΑΙ στις ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ και ΑΜΥΝΤΙΚΕΣ δαπάνες της χώρας !! 
Με άλλα λόγια, μπορεί να έχουν αποφασίσει συγκεκριμένα μέτρα τα οποία ήδη εφαρμόζονται με βάση τις λάθος προβλέψεις τους, επειδή όμως περίμεναν ότι είναι πιθανό να πέσουν κατά πολύ έξω, υπέγραψαν ΗΔΗ ότι θα πάρουν ΚΙ ΑΛΛΑ μέτρα ... λόγω των λαθών τους !!

Ας δούμε περιληπτικά μερικά από αυτά ...

α) μειώσεις στη μισθολογική δαπάνη του δημοσίου τομέα ώστε αυτή να μην υπερβαίνει ένα ποσοστό της τάξης του 9% του ΑΕΠ. 
Με δεδομένο ότι η δαπάνη αυτή σήμερα κυμαίνεται σε ένα ποσοστό της τάξης του 10,9%, αυτό σημαίνει ότι ο συνδυασμός "μεταρρυθμίσεων που αφορούν την αποζημίωση των υπαλλήλων με παράλληλες μειώσεις προσωπικού" (όπως ακριβώς αναγράφεται στο 2ο μνημόνιο), θα είναι της τάξης του 1,5-1,9% του ΑΕΠ, αξίας δηλαδή περίπου 2,8-3,6 δις ευρώ (με ΑΕΠ 2012 σε σταθερές τιμές 2011 όπως αναφέρεται πιο πάνω). Επειδή όμως έχουν κάνει λάθος, τα ποσά αυτά είναι πιθανό να είναι αρκετά μεγαλύτερα.
Πώς θα καλυφθεί το ... κενό ;;
β) εξειδικεύοντας λίγο το από πού θα προέλθουν αυτές οι απολύσεις, η παρακάτω παράγραφος δίνει κάποιες "κατευθύνσεις".
Ενοποίηση ΟΛΩΝ των υφιστάμενων δημόσιων ασφαλιστικών ταμείων σε ΕΝΑ, με στόχο τη "μείωση του λειτουργικού και μισθολογικού κόστους, συμπεριλαμβανομένης και της "επαρκούς" (sic)  μείωσης του προσωπικού που θα υπηρετεί στον νέο ενιαίο φορέα, κατά 30%."
Κάπως έτσι, κάποιες εκατοντάδες (ή χιλιάδες ; ) συμπολίτες μας, μεταφραζόμενοι σε ένα απλό ... νούμερο (30%), θα χάσουν τις δουλειές τους.

Τώρα το πώς θα εξυπηρετηθούν από λιγότερους υπαλλήλους, χωρίς επαρκές ακόμη σύστημα ηλεκτρονικής διασύνδεσης και ενημέρωσης όλων των προς ενοποίηση ταμείων, τους όλο και περισσότερους που επιλέγουν να εγκαταλείψουν τις εργασίες τους και να βγουν στη σύνταξη, ευελπιστώντας ότι θα προλάβουν ακόμη σε ισχύ κάποια από τα δικαιώματά τους,  είναι ένα ερώτημα που -προφανώς- δεν απασχόλησε τους ... υπογράφοντες του μνημονίου.

γ) η εργασιακή εφεδρεία (τι όρος κι αυτός ! ) 
Σύμφωνα με το 2ο μνημόνιο, 15.000 δημόσιοι υπάλληλοι (από το σύνολο των 150.000) θα ...
έπρεπε να έχουν ήδη απολυθεί ! Επειδή όμως το 2012 έχασαν τη δουλειά τους "μόνο" 4.000, οι υπόλοιποι 11.000 θα ΑΠΟΛΥΘΟΥΝ εντός του 2013. 
Και πώς θα γίνει αυτό ;
Το ονόμασαν "εργασιακή εφεδρεία" ή ... "διαθεσιμότητα" (και πραγματικά θα ήθελα να εξηγήσει κάποιος το αν τελικά υπάρχει διαφορά ανάμεσα στους δύο αυτούς ... όρους).
Όσοι λοιπόν επιλεγούν (κάτι θυμίζει αυτό) να πάρουν το δρόμο της "εφεδρείας", θα λαμβάνουν ένα ποσοστό του μισθού τους (του βασικού, χωρίς επιδόματα) για μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο, στο τέλος της οποίας ... θα "απομακρύνονται". Θα ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ για όσους δεν το έχουν ΑΚΟΜΗ καταλάβει. Τα χρήματα δε τα οποία θα λαμβάνουν, θα αποτελούν ΤΜΗΜΑ των αποζημιώσεών τους !! Κυνικό ; Ίσως. Λάθος ; ΣΙΓΟΥΡΑ.

δ) αναπηρικές συντάξεις.

Ήδη γνωρίζουμε ότι από την 1η Ιανουαρίου του 2015, με βάση το νόμο Λοβέρδου-Κουτρουμάνη, η μόνη, εγγυημένη από το κράτος, μηνιαία σύνταξη θα είναι στα 360 ευρώ, στην οποία θα προστίθεται η "αναλογική"  που θα εξαρτάται αποκλειστικά από τις εισφορές των εργαζομένων. Με δεδομένο όμως ότι η κρατική επιχορήγηση θα βαίνει μειούμενη, η δυνατότητα καταβολής της "αναλογικής" σύνταξης θα εξαρτάται από τα έσοδα του ταμείου. Από το εάν δηλαδή η οικονομία είναι εύρωστη, σε συνάρτηση με το βαθμό ανάπτυξης (ή ύφεσης) του ΑΕΠ και του δείκτη τιμών καταναλωτή (έτσι ακριβώς αναφέρεται στον εν λόγω νόμο) !! 
Πέραν αυτών, οι αναπηρικές συντάξεις θα υπαχθούν σε "καθεστώς αναθεώρησης" με στόχο τη μείωσή τους σε ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 10% του συνολικού αριθμού των συντάξεων !!
Με δυο λόγια, δεν τους ενδιαφέρει το πόσοι είναι ανάπηροι και το εάν δικαιούνται την εν λόγω σύνταξη, αλλά το ... ποσοστό τους να μην ξεπερνά ένα συγκεκριμένο ... νούμερο !!

ε) ΕΟΠΥΥ και ασφαλισμένοι του ΟΓΑ

Η εφευρετικότητα (και ο επαγγελματικός προσανατολισμός) των συντακτών, αλλά και όσων υπογράφουν, το 2ο μνημόνιο, βρίσκει το ζενίθ της, όταν πρόκειται να βρεθούν λέξεις που θα ...
περιγράφουν μία κατάσταση.
Έτσι, από τον Ιανουάριο του 2013, ο ΕΟΠΥΥ, στον οποίο η συνεισφορά του κράτους θα βαίνει μειούμενη, "θα αγοράζει" νοσοκομειακές υπηρεσίες" και θα "εξορθολογίζει τον αριθμό των συμβάσεων με ιδιώτες γιατρούς" !
Κι αν δεν μπορεί ; Αν τα χρήματά του δεν αρκούν για να καλύψουν το σύνολο των ασφαλισμένων του ;
Ψιλά γράμματα. Το ζήτημα είναι να ... βγαίνουν τα νούμερα !
Όσο για τους ασφαλισμένους στον ΟΓΑ, μπορούν να είναι σίγουροι ότι, μέσα στο 2013 ή λίγο αργότερα, οι εισφορές τους θα "εξισωθούν με εκείνες των υπολοίπων μελών του ΕΟΠΥΥ" !!

στ) γενόσημα και φάρμακα λίστας

Στη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του συστήματος υγείας, περιλαμβάνονται φυσικά και
τα γενόσημα φάρμακα τα οποία, με υπογραφή παρακαλώ, θα πρέπει ως το τέλος του 2013, να αποτελούν το 60% του συνολικού όγκου των φαρμάκων που πωλούνται από τα φαρμακεία της χώρας !
Προσέξτε, όχι μόνο όσα συνταγογραφούνται,
αλλά στο ΣΥΝΟΛΟ των πωλούμενων φαρμάκων !
Κι επειδή κάτι τέτοιο δε φτάνει, θα εξαιρεθούν (και έχουν ήδη εξαιρεθεί πολλά) από τη λίστα των αποζημιούμενων φαρμάκων (αυτών δηλαδή που μέρος ή το σύνολο της δαπάνης τους καλύπτεται από το κράτος), εκείνα τα οποία δεν είναι "αποτελεσματικά και αποδοτικά", ΟΧΙ από την άποψη της αποκατάστασης της υγείας των ασθενών, αλλά ... του κόστους τους !!
Θα ήταν άλλωστε ... εξωπραγματικό να σκεφθεί κανείς ότι, μετά τους υπαλλήλους και τους αναπήρους, και οι ασθενείς δεν θα αποτελούν ένα ακόμη ΝΟΥΜΕΡΟ στα στοιχεία του ... προγράμματος.

ζ) και μιας και γίνετε λόγος για νούμερα, ας ρίξουμε μία ματιά και στο τι ακριβώς έχουν υπογράψει, όσων αφορά την προστασία των (όποιων) καταθέσεων έχουν απομείνει στο Ελληνικό τραπεζικό σύστημα.
Το ΤΕΚΕ (Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων & Επενδύσεων), είναι ο φορέας διαχείρισης του συστήματος εγγύησης των τραπεζικών καταθέσεων και επενδυτικών υπηρεσιών και ο οποίος διέπεται από τον ν. 3746/2009 (ΦΕΚ 27 Α’ 16/2/2009).
Σκοποί του Ταμείου είναι :
    α) η καταβολή αποζημίωσης στους καταθέτες των πιστωτικών ιδρυμάτων που ευρίσκονται σε αδυναμία να     εκπληρώσουν τις προς αυτούς υποχρεώσεις τους και
    β) η καταβολή αποζημίωσης στους επενδυτές-πελάτες των πιστωτικών ιδρυμάτων που ευρίσκονται σε     αδυναμία να εκπληρώσουν τις προς αυτούς υποχρεώσεις τους, για απαιτήσεις που απορρέουν από την     παροχή «καλυπτόμενων επενδυτικών υπηρεσιών»,
με στόχο τη συμβολή στη σταθερότητα του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
Τα όρια δε της κάλυψης είναι :
όσον αφορά τις καταθέσεις :
Η αποζημίωση για το σύνολο των καλυπτόμενων καταθέσεων του ίδιου καταθέτη σε πιστωτικό
ίδρυμα που καλύπτεται από το ΤΕΚΕ ανέρχεται κατ' ανώτατο όριο σε εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ 2(α) του ν. 3746/2009 (ΦΕΚ 27 Α΄ 16/02/2009). Σημειώνεται ότι με την Οδηγία 2009/14/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου το όριο αυτό έχει καταστεί υποχρεωτικό μετά τις 31 Δεκεμβρίου 2010 για όλες τις χώρες της Ερωπαϊκής ΄Ενωσης.
Ενώ όσον αφορά τις επενδυτικές υπηρεσίες :
Το όριο της καλύψεως των πελατών των πιστωτικών ιδρυμάτων ως προς παρεχόμενες σ' αυτούς επενδυτικές υπηρεσίες είναι τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ.1α του ν.3746/2009 (ΦΕΚ 27 Α’ 16/2/2009).

Τι αναφέρει σχετικά το 2ο μνημόνιο ;
Ότι "το επίπεδο κάλυψης των ασφαλισμένων καταθέσεων του ΤΕΚΕ, ΘΑ πρέπει να ΚΑΘΟΡΙΣΘΕΙ αφού ληφθούν καταλλήλως υπ' όψιν ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ στο χρηματοπιστωτικό σύστημα" !!
Δηλαδή, μπορεί από 1ης Ιανουαρίου του 2011 το όριο αυτό να είναι στις 100.000 ευρώ για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά ... μην το "δένετε" κι όλας !!
Πρόσφατη απόφαση του Eurogroup, ενισχύει τις ... ανησυχίες όσων έχουν (ακόμη) κάποια χρήματα "στην άκρη" ή τα χρησιμοποιούν για να κινήσουν τις επιχειρήσεις τους.
Άλλωστε (μην ξεχνάτε ότι) τα ομόλογα του δημοσίου τα οποία "κουρεύτηκαν" με το περίφημο PSI+, τελούσαν υπό την εγγύηση του ... δημοσίου.

Πλησιάζοντας στο τέλος αυτού του "ανθολογίου" του 2ου μνημονίου και εν αναμονή του 3ου το
οποίο ΣΙΓΟΥΡΑ ετοιμάζεται, μιας και τα "νούμερα" δεν βγαίνουν, θα πρέπει να αναφερθεί ότι ένας από τους τρόπους που θα επιστρατευθούν για να καλύψουν οι υπογράφοντες και οι εντολείς τους τους όρους του προγράμματος (πέραν των όσων ήδη έχουν αναφερθεί), θα είναι το οριστικό και χωρίς όρια ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας της χώρας.

Ακόμη και αυτό έχει προβλεφθεί, χρησιμοποιώντας μάλιστα μία πολύ καθοριστική λέξη για να περιγράψει το τι πρόκειται να ακολουθήσει.

Η "ΕΚΧΩΡΗΣΗ των δημόσιων περιουσιακών στοιχείων της χώρας, στον έλεγχο του ιδιωτικού τομέα" !!

Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε.

Τόσο με το πρώτο όσο και με το δεύτερο μνημόνιο, η Ελλάς και η Τράπεζα της Ελλάδος (αλλά και το Ελληνικό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας) "παραιτούνται αμετάκλητα και ανεπιφύλακτα από κάθε δικαίωμα ασυλίας σε σχέση με τους ίδιους και τα περιουσιακά τους στοιχεία" ...


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ΤΕΛΟΣ του παραμυθιού (που μας ταΐζουν) ...

Καληνύχτα ...

Σχόλια