Οι περιπτεράδες της λεγόμενης Κρητικής διατροφής.


Γνωρίζω ότι δεν θα είμαι αρεστός στους συντοπίτες  μου κρητικούς που εσφαλμένα και μάταια προσπαθούν να αναδείξουν την μοναδικότητα της λεγόμενης Κρητικής διατροφής και προϊόντων.

Όταν οι υπόλοιπες κυβερνήσεις της Ευρώπης έστηναν μεγάλα σούπερ μάρκετ και οργάνωναν την παραγωγή τους,  εμείς στήναμε περίπτερα κάθε εκατό μέτρα και  μικρά ποιμνιοστάσια εκεί που δεν έχει ούτε νερό ούτε ρεύμα, σήμερα έχουν κατακτήσει την Ελλάδα τα ξένα σούπερ μάρκετ
και προϊόντα, όμως καμιά ελληνική επιχείρηση περιπτέρων δεν βρίσκεται εκτός Ελλάδας ούτε υπάρχουν αρκετές οργανωμένες κτηνοτροφικές μονάδες, κάτι ανάλογο γίνεται τώρα και με τα περίπτερα της λεγόμενης Κρητικής διατροφής.
Εγώ δεν έχω ακούσει βότκα Μόσχας, ξέρω την Ρώσικη βότκα.
Εγώ δεν έχω ακούσει σπαγγέτι Σικελίας, ξέρω τα Ιταλικά ζυμαρικά.
Εγώ δεν ξέρω την κουζίνα του Παρισιού, ξέρω την γαλλική κουζίνα.
Εγώ δεν έχω ακούσει για Σικελική κουζίνα, ξέρω την Ιταλική κουζίνα.
Δεν είναι το πρόβλημα μου η φιλότιμη και φιλόδοξη προσπάθεια του κάθε συντοπίτη μου Κρητικού αλλά και γενικότερα του κάθε Έλληνα να δημιουργήσει μια μικρή γαλακτοκομική μονάδα πχ, το πρόβλημα μου είναι ότι δεν βρίσκεται κανένας παρατρεχάμενος Δήμαρχος ή Πολιτικός να πει ξεκάθαρα σε όλους αυτούς ότι, αν πραγματικά θέλουμε τα προϊόντα μας να βρουν τον δρόμο τους προς τις ξένες αγορές, είναι απόλυτη ανάγκη όλοι μαζί να συντονιστούν κάτω από ένα δύο τρία το πολύ ονόματα λαδιού πχ και άλλα δύο τρία τυριά πχ τα οποία θα παρουσιάζονται ως ελληνικά, μόνο ελληνικά, χωρίς κομπλεξικούς τοπικισμούς.
Δεν υπάρχει περιθώριο για ανάδειξη Κρητικής κουζίνας, Ροδίτικης κουζίνας, Λαρισινής  κουζίνας  ή προϊόντων, αυτά είναι γελοιότητες, είναι απόλυτη ανάγκη να οργανωθεί όλη αυτή η προσπάθεια παραγωγής ανάδειξης και προώθησης των ποιοτικών προϊόντων κάτω από το όνομα ελληνική διατροφή και ελληνικά προϊόντα.
Αν δεν το αντιληφθούμε αυτό θα κάνουμε μια τρύπα στο νερό, παρόμοια με την ανάπτυξη των περιπτέρων στους δρόμους.
Αυτή η καραμέλα των μικρών επιχειρήσεων είναι εντελώς οπισθοδρομική και εσφαλμένη που καλλιεργείτε σκόπιμα από μικρά πολιτικάντικα μυαλά τα οποία θέλουν τον κάθε μικρό να παραμένει μικρός για να του αποσπούν την ψήφο του πουλώντας του προστασία.
Σήμερα για να μπορέσει ένα προϊόν να κρατηθεί στην αγορά πρέπει εκτός της ποιότητας του, να έχει πίσω του μια καλά οργανωμένη  μεγάλη οικονομική και τεχνολογική υποστήριξη, διαφορετικά θα έχει μόνο την τιμή να φωτογραφίζεται μαζί με κάποιον δήμαρχο σε κάποιο εκθεσιακό περίπτερο μια φορά τον χρόνο.
Μόνο στον νομό Ρεθύμνου υπάρχουν τρία ξεχωριστά  κομματικά -συνεταιριστικά καταχρεωμένα τυροκομία τα προϊόντα των οποίων είναι σχεδόν άγνωστα, αντίθετος  η FrieslandCampina  η γνωστή μας ΝΟΥΝΟΥ που είναι και αυτή συνεταιριστική έχει ετήσιο τζίρο 8,2 δις δολάρια και έχει 15.300 συνεταιριστές μέλη.
Λοιπόν ο ένας δρόμος είναι :  η ισχύς εν τη ενώσει, όχι όμως υπό την κομματική ή την τοπικιστική ενώσει, αλλά υπό την Ελληνική ενώσει.
Ο άλλος δρόμος είναι ο δρόμος των κομματόσκυλων των πολιτικάντηδων και των τοπικισμών, δηλαδή των περιπτεράδων.
Ο κτηνοτρόφος από την Κρήτη.

Σχόλια