Το Pony ετοιμάζεται να καλπάσει και πάλι

Το θρυλικό Pony, που έγραψε ιστορία στην Ελλάδα με χιλιάδες πωλήσεις τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, θα βγει και πάλι στην παραγωγή και μάλιστα εν μέσω κρίσης.
Η εταιρεία NAMCO (National Motor Company) του Πέτρου Τζαννέτου Κοντογούρη, με πενήντα χρόνια πείρας στην κατασκευή οχημάτων και έχοντας κατασκευάσει και πουλήσει 40.000 οχήματα στην Ελλάδα και 800.000 σε δεκατέσσερις χώρες παγκοσμίως, βάζει μπροστά τα τέταρτης γενιάς Pony είκοσι χρόνια μετά το λουκέτο στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης.

Παρ’ όλο που η Ελλάδα «πλήγωσε» στο παρελθόν τη διοίκηση της εταιρείας, αποδεικνύοντας περίτρανα πως «η χώρα μας τρώει τα παιδιά της», τα αδέλφια Κοντογούρη δεν το βάζουν κάτω και ετοιμάζονται να... ξαναζεστάνουν τις μηχανές παραγωγής αυτοκινήτων στην Ελλάδα εν μέσω της οικονομικής κρίσης.
«Ο προγραμματισμός μας περιλαμβάνει το βενζινοκίνητο Pony στην πρώτη φάση παραγωγής, το πετρελαιοκίνητο (diesel), όπως επίσης και το 4x4 στη δεύτερη φάση αλλά και το ηλεκτροκίνητο Pony στην τρίτη φάση. Το βενζινοκίνητο θα κυκλοφορήσει για επαγγελματική ή και ιδιωτική χρήση, με τιμή που έχει προκοστολογηθεί στα 6.910 ευρώ, αλλά καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε η τελική τιμή του να μην ξεπεράσει τις 7.000 ευρώ» λέει στην «Espresso της Κυριακής» ο κ. Πέτρος Κοντογούρης.
Παράλληλα, δηλώνει αισιόδοξος ότι μέσα στο 2012 θα ξεπεραστούν όλες οι γραφειοκρατικές δυσκολίες με τις δημόσιες υπηρεσίες και τα όποια κωλύματα με τις τράπεζες, προκειμένου το εργοστάσιο να ξαναλειτουργήσει:
«Από την πλευρά μας καταβάλλουμε μεγάλες προσπάθειες ώστε η παραγωγή να ξεκινήσει μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2012 και η διάθεσή του να ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2012. Αυτό θα σημάνει την άμεση πρόσληψη 300-400 ατόμων για την παραγωγή και την προώθηση του οχήματος. Μέσα στ
τη γενικότερη απογοήτευση και την ανεργία που ζούμε, πιστεύουμε ότι αυτό θα δώσει μια μικρή ανάσα για την περιοχή της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο, αφού θα χρησιμοποιήσουμε Ελληνες προμηθευτές, οπότε και η απασχόληση περισσότερων ατόμων θα καταστεί αναγκαία».
Η ΑΡΧΗ ΜΕ ΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ Το όνομα των αδελφών Κοντογούρη ενεπλάκη στην αγορά του αυτοκινήτου ήδη από το 1950, όταν η οικογένεια προσπάθησε να βάλει στην παραγωγή ένα φορτηγό με το όνομα HELLAS.
Το 1957 ο Πέτρος Κοντογούρης απέκτησε τα δικαιώματα βιομηχανικής κατασκευής από τη γερμανική εταιρεία WILFRED FAHR ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων. Το 1961 δημιουργήθηκε στη Θεσσαλονίκη το πρώτο εργοστάσιο με την ονομασία FARCO, στο οποίο άρχισε η κατασκευή του συγκεκριμένου οχήματος με το όνομα FARMOBIL, με δικύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 700cc της BMW.
Οσο και αν ακούγεται περίεργο, αυτό το πάρα πολύ καλό για την εποχή του όχημα δεν πήρε ποτέ έγκριση στην Ελλάδα και όλη η παραγωγή κατευθύνθηκε στο εξωτερικό. Βλέποντας την ευκαιρία, η Chrysler αγόρασε την εταιρεία και το παραγωγικό έργο της, και δημιούργησε την Chrysler Hellas SA. Το 1967 η πλέον αμερικανική εταιρεία -μετά και την κωλυσιεργία της ελληνικής κυβέρνησης να χορηγήσει έγκριση- έκλεισε και μετέφερε το εργοστάσιο και την παραγωγή του στο εξωτερικό, όπου συνέχισε με επιτυχία την παραγωγή του οχήματος.
Στα τέλη δεκαετίας του ’60 ο Πέτρος Κοντογούρης δημιούργησε τη NAMCO και λίγα χρόνια αργότερα παρουσίασε για πρώτη φορά στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης το περίφημο Pony.
Το Pony ήταν μια διεθνής σχεδίαση του γραφείου FNF CITROEN για ένα απλό, φθηνό και εύκολο στην κατασκευή του όχημα. Η NAMCO άρχισε να παράγει το μικρό Pony σε ολοκαίνουργιο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη  
και αμέσως το εγχείρημα «έσπασε ταμεία».Ηταν τόσο πετυχημένες η σχεδίαση και η κατασκευή, και τόσο χαμηλό το κόστος αγοράς και χρήσης, που πουλούσε μεγάλα νούμερα τόσο στην Ελλάδα (όπου το αγόραζαν εκτός από ιδιώτες, οι Ενοπλες Δυνάμεις, ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ και αρκετές δημόσιες υπηρεσίες) όσο και στο εξωτερικό. Παρήχθησαν και πουλήθηκαν πάνω από 30.000 αυτοκίνητα.
Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΤΗ ΣΟΥΗΔΙΑ Το 1978 η NAMCO επεκτάθηκε σε οχήματα σουηδικής πατέντας με ειδικές off road αναρτήσεις, πολλαπλών χρήσεων και αναγκών. Σχεδίασε και κατασκεύασε ειδικά στρατιωτικά οχήματα -θωρακισμένα και μη- όπως το Panther (δύο επιτυχημένα πρωτότυπα), το Τiger και το Achilles. Η δημιουργία της κρατικής ΕΛΒΟ (Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων) μπλόκαρε εκείνη την περίοδο τις παραγγελίες των φορτηγών.
Η παραγωγή της πρώτης γενιάς Pony σταμάτησε το 1983-1984, όταν άλλαξε ο φορολογικός νόμος που αφορούσε τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, με αποτέλεσμα να μην είναι συμφέρουσες η εξέλιξή του και η συνέχεια της παραγωγής του. Ετσι, παρ’ ότι είχε παρουσιαστεί ένα νέο, διαφορετικό μοντέλο με το όνομα Super Pony, δεν μπόρεσε να συνεχιστεί η παραγωγή. Και όμως, η εταιρεία δεν πέθανε, έμεινε όρθια και διασώθηκε. Δεν ήταν δυνατό να κερδίσει από την παραγωγή αυτοκινήτων, κέρδισε όμως από την πώληση τεχνογνωσίας.
Από το 1994 το πρώτο Super Pony βγήκε από τη γραμμή παραγωγής βουλγαρικού εργοστασίου, το οποίο αγόρασε και χρησιμοποίησε την ελληνική τεχνογνωσία της NAMCO. Σήμερα, σχεδόν είκοσι χρόνια μετά, η οικογένεια Κοντογούρη φιλοδοξεί να ξαναζεστάνει τις μηχανές και να βγάλει στην παραγωγή το θρυλικό ελληνικό αυτοκίνητο γιατί, όπως λέει ο κ. Πέτρος Κοντογούρης: «Κάποτε ένας Γερμανός δημοσιογράφος έγραψε για το Pony πως είναι τόσο άσχημο που είναι πάντα ωραίο».
ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΤΟΥΝΑΣ
espresso

Σχόλια

  1. βγάλε το στην κυκλοφορία και όλοι μας θα το προτιμήσουμε για να ενισχύσουμε μια ελληνική εταιρεία !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση...και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις, προσβλητικά, υποτιμητικά και υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Η φιλοξενία και οι αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων, τα σχόλια και οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά. Προειδοποίηση: Περιεχόμενο Αυστηρώς Ακατάλληλο για εκείνους που νομίζουν ότι θίγονται προσωπικά στην ανάρτηση κειμένου αντίθετο με την ιδεολογική τους ταυτότητα ή άποψη, σε αυτούς λέμε ότι ποτέ δεν τους υποχρεώσαμε να διαβάσουν το περιεχόμενο του ιστολογίου μας.