Σημαντικές αποφάσεις για την ενίσχυση του τουρισμού κρουαζιέρας στο λιμάνι του Βόλου

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων υπό το συντονισμό του Υπουργού Γ. Διαμαντίδη και τη συμμετοχή του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Κ. Καρτάλη, του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστού, του Δημάρχου Βόλου Π. Σκοτινιώτη, του Γενικού Γραμματέα Θαλασσίων Υποθέσεων Ν. Λίτινα, του Γενικού Γραμματέα Επενδύσεων του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης Γ. Πετράκου, ανώτατων αξιωματικών του Λιμενικού, του Λιμενάρχη Βόλου (Πλοιάρχου Δ. Κρυονερίτη), της Διοίκησης του ΟΛΒ (Ι. Πρίγκου και Δ. Θεοδώρου) και εκπροσώπων συναρμόδιων Υπουργείων συζητήθηκαν αναλυτικά θέματα που αφορούν στη λειτουργία και στην ανάπτυξη του λιμένος Βόλου. Βασική απόφαση της σύσκεψης ήταν η τροποποίηση του... Master Plan του λιμένος ώστε να ενισχυθούν οι προοπτικές του λιμένος Βόλου να υποστηρίξει τον τουρισμό κρουαζιέρας. Ειδικότερα σύμφωνα με την απόφαση προβλέπεται: α) να απελευθερωθεί ο 1ος προβλήτας για τον τουρισμό κρουαζιέρας με μεταφορά στο 2ο προβλήτα των χρήσεων φορτοεκφόρτωσης χύδην φορτίων και δημητριακών και β) να μεταφερθεί το σκραπ στη χερσαία ζώνη του 3ου προβλήτα. Η απόφαση αυτή έχει μεν μεσοπρόσθεσμο χαρακτήρα αλλά δημιουργεί νέα δυναμική για το λιμάνι του Βόλου που χωρίς να υποβαθμίζει τις εμπορικές δραστηριότητες του, στρέφεται περισσότερο ανταγωνιστικά στο θέμα του τουρισμού κρουαζιέρας που αποτελεί και κεντρική κυβερνητική προτεραιότητα αλλά και σοβαρή κατεύθυνση του διεθνούς τουρισμού. Σε ότι αφορά στη χρήση του κεντρικού προβλήτα για τη φιλοξενία των επτά (7) κρουαζιερόπλοιων μήκους μικρότερου των 160 μέτρων που αναμένονται στην τρέχουσα τουριστική περίοδο (τα υπόλοιπα 47 είναι μήκους άνω των 160 μέτρων και τεχνικώς δεν είναι εφικτός ο ελλιμενισμός τους στον κεντρικό προβλήτα), διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν σοβαροί περιορισμοί ασφαλείας λόγω της εφαρμογής του διεθνούς κώδικα ασφαλείας λιμένων ISPS. Η εφαρμογή του εν λόγω πρωτόκολλου θα επέβαλε σύμφωνα με τον Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, την αδυναμία χρήσης, κατά το διάστημα ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων, του λιμένος για τις ανάγκες των ακτοπλοικών συνδέσεων με τις Σποράδες, την απομάκρυνση των αλιευτικών σκαφών αλλά και τη διακοπή λειτουργίας του χώρου στάθμευσης. Ζητήθηκε να εξαντληθεί κάθε περιθώριο χρήσης του κεντρικού προβλήτα χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια και συμφωνήθηκε να ενισχυθούν οι παρεμβάσεις ευπρεπισμού του τρέχοντος χώρου ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων αλλά και η ενίσχυση των δρομολογίων των λεωφορείων που θα μεταφέρουν τους επισκέπτες στην πόλη. Σημειώνεται ότι στο σημείο που τώρα ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια καλύπτεται πλήρως σε ότι αφορά στον κώδικα ασφάλειας ISPS. Σε ότι αφορά στο μεσο/μακροπρόθεσμο πρόγραμμα ανάπτυξης του λιμένος, επιβεβαιώθηκε η προτεραιότητα για την τεχνική ωρίμανση του έργου του Γ’ Προβλήτα του λιμένος μέσα από τη συνεργασία της Περιφέρειας και του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης. Υπενθυμίζεται ότι για το συγκεκριμένο έργο δεν υπάρχει τεχνική μελέτη με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ένταξη του στο ΕΣΠΑ. Τέλος σε ότι αφορά στη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων για τη λειτουργία του λιμένος, η σχετική κοινή υπουργική απόφαση έχει υπογραφεί από το ΥΠΕΚΑ και αναμένεται η υπογραφή της και από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων αφού όμως πρώτα εξετασθούν όλα τα περιθώρια αυστηροποίησης των όρων για την προστασία του περιβάλλοντος.

Σχόλια