Ανεπίδεκτοι μαθήσεως…

ΤΕΣΤ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ για τη διαδικασία της «ανοικτής διακυβέρνησης», η οποία εισήχθη από πέρυσι στα κυβερνητικά ήθη και μας συστήθηκε ως πιλότος για τις αποφάσεις που καθορίζουν τη  ζωή μας, θα είναι η διαβούλευση του υπουργείου Παιδείας για το χρόνο υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου των πανελλαδικών εξετάσεων. Η σφοδρή αντίδραση του συνόλου των ενδιαφερομένων, υποψηφίων, γονιών και μαθητών, στη φαεινή ιδέα του υφυπουργού Παιδείας να υποβάλλεται το μηχανογραφικό Μάρτιο στα τυφλά αντί του Ιουλίου, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών, προσφέρει στην κυβέρνηση την ευκαιρία να αποδείξει, χωρίς κόστος, ότι αφουγκράζεται τους πολίτες και δεν χρησιμοποιεί το διάλογο ως άλλοθι για προειλημμένες αποφάσεις. Θα είναι επίσης ένα ενδιαφέρον τεστ κυβερνητικής ειλικρίνειας εν όψει του εθνικού διαλόγου για τις αλλαγές στην Παιδεία που ξεκινά σήμερα με την πρώτη συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής.
ΩΣΤΟΣΟ, ΤΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΡΑΦΗΣ που έχει δώσει η κυβέρνηση τουλάχιστον στην Παιδεία, η οποία κατά τις προεκλογικές διακηρύξεις του ΠΑΣΟΚ θα έπρεπε σήμερα να είναι «πρώτη εθνική προτεραιότητα», ιδίως υπό τις σημερινές δραματικές συνθήκες της οικονομίας, είναι άκρως απογοητευτικά. Φάγαμε όλη την περυσινή χρονιά με τον καβγά υπουργού – υφυπουργού για την τύχη της βάσης του 10 που τελικώς καταργήθηκε για να πάρουν ανάσα ζωής  δεκάδες Τμήματα ΤΕΙ, τα οποία, μερικούς μήνες μετά, οι ίδιοι άνθρωποι που τα ανέστησαν τα οδηγούν σε εξαφάνιση διά των συγχωνεύσεων. Η Παιδεία με τον μικρότερο προϋπολογισμό της Μεταπολίτευσης αργοσβήνει και η πολιτική ηγεσία αντί να σκύψει στα προβλήματα τρώει και τη δεύτερη χρονιά της θητείας της αναστατώνοντας 100.000 οικογένειες με την περιπέτεια του μηχανογραφικού. Εχει απόλυτο δίκιο η μητέρα που έγραψε στην ιστοσελίδα της «ανοικτής διακυβέρνησης» ότι αν οι αρμόδιοι ξόδευαν για να λύσουν πραγματικά προβλήματα της Παιδείας το 1/100 του χρόνου που αφιερώνουν στην προετοιμασία τους τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, η κατάσταση θα ήταν εντελώς διαφορετική.   

Σχόλια