Mια στο καρφί και μια στο πέταλο

Tο κείμενο αποτελεί τον ορισμό του ¨μια στο καρφί και μια στο πέταλο"
η Πυθία θα ήταν πιο σαφής και ξεκάθαρη.
Αν, υποτίθεται, συντάχθηκε για να κάνει τα πράγματα ευκολότερα, μάλλον το αντίθετο πετυχαίνει
Στη πράξη, πέραν της πρώην συζύγου τοποθετείται και το σχολείο και το τέκνο στη θέση του κριτή του πατέρα.
 
Σάββατο, 16 Οκτωβρίου 2010
Εγκυκλίους, μέσω των οποίων θα διασφαλίζονται τα δικαιώματα των μαθητών, των οποίων οι γονείς βρίσκονται σε διάσταση και επεκτείνουν τις μεταξύ τους έριδες στο χώρο του σχολείου, εξέδωσε ο υπουργείο Παιδείας.
Ειδικότερα, ο Συνήγορος του Πολίτη, μετά από εξέταση σημαντικού αριθμού υποθέσεων, τόνισε ότι ο εκπαιδευτικός, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανακύπτουν όταν οι γονείς ενός μαθητή αδυνατούν να υλοποιήσουν την υποχρέωσή τους για μεταξύ τους συνεργασία κατά την άσκηση του γονικού τους ρόλου, δεν θα πρέπει να ευνοεί τυχόν ιδιοκτησιακές αντιλήψεις του γονέα, που ασκεί την επιμέλεια απέναντι στο παιδί-μαθητή.
Η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας
Σύμφωνα με την εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου Φ.7/517/127893 με ημερομηνία (13/10/2010) και με την ένδειξη εξαιρετικά επείγον του υπουργείου παιδείας, δίνεται εντολή στους Διευθυντές των σχολείων να μην απαγορεύουν στους διαζευγμένους γονείς ,που δεν έχουν την επιμέλεια των παιδιών τους, να επισκέπτονται τα σχολεία για να ρωτούν τους καθηγητές και δασκάλους για την πρόοδο τους.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, την οποία υπογράφει ο ειδικός Γραμματέας Μ. Κοντογιάννης, μόνο στην περίπτωση που υπάρχει δικαστική απόφαση για τους τρόπου επικοινωνίας που τίθεται ως προϋπόθεση η παρουσία του άλλου γονέα ή ακόμα και κοινωνικού λειτουργού, οι διευθυντές των σχολείων, επιβάλλεται να τηρήσουν αυστηρά του όρους.
Παράλληλα γνωστοποιείται το γεγονός ότι γονέας που δεν ασκεί την επιμέλεια, μπορεί να εκλεγεί σε συλλογικά όργανα γονέων και κηδεμόνων. Το υπουργείο παιδείας προχώρησε στην αποστολή της σχετικής εγκυκλίου, καθώς από την αρχή της χρονιάς, παρατηρήθηκαν προβλήματα μεταξύ διαζευγμένων γονέων σε πολλά σχολεία.
Ειδικότερα, στην εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας, αναφέρεται :
«Με αφορμή ερωτήματα που υποβλήθηκαν στις Διευθύνσεις μας , σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών--μαθητών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, των οποίων οι γονείς βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένοι και ο ένας από αυτούς δεν ασκεί την επιμέλεια τους, σας γνωρίζουμε ότι ο Συνήγορος του Πολίτη, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων κατ5α το αρ. 103 π. 9 του Συντάγματος και το Ν. 3094/2003, σε έγγραφό του με αριθμ πρωτ. 124301/22966/11-8-2010, προς το γραφείο του Ειδικού Γραμματέα Π.Ε και Δ.Ε, γνωστοποιεί τα ακόλουθα:
α) Στις περιπτώσεις που λόγω διάστασης ή διαζυγίου των γονέων μαθητή, η άσκηση της επιμέλειας του προσώπου του έχει ανατεθεί στον έναν γονέα (που διαμένει μαζί του), η περιστασιακή επικοινωνία του παιδιού με τον γονέα που δεν μένει μαζί του, αλλά διατηρεί τη γονική μέριμνα αυτού, δεν μπορεί να απαγορευθεί εντός του σχολικού χώρου, κατά μείζονα δε λόγο δεν μπορεί να απαγορευθεί η είσοδος του γονέα αυτού στο σχολείο. Η επικοινωνία αυτή θα γίνεται με τρόπο ώστε το σχολείο να μην μετατρέπεται σε χώρο άσκησης επικοινωνίας γονέα-μαθητή παρεμποδίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία.
β) Δεδομένου ότι η δικαστική απόφαση περί επικοινωνίας ορίζει μόνο το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο γονέας που μένει με το παιδί οφείλει να έχει αυτό στη διάθεση του άλλου γονέα, η επικοινωνία πέραν της ρυθμιζόμενης στη δικαστική απόφαση δεν μπορεί να αποκλείεται παρά μόνο αν ρητά την απαγορεύει η απόφαση, με εξαίρεση της συνδρομής σπουδαίου λόγου (π.χ. παρακώλυση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, άσκηση βίας ή πρόκληση ταραχής) είναι δυνατόν να μην επιτραπεί σε γονέα η είσοδος στο χώρο του σχολείου.
Η οποιαδήποτε προφορική ή γραπτή εντολή του ενός γονέα προς το σχολείο να απαγορεύσει την είσοδο του άλλου ή την επικοινωνία με το τέκνο, εξετάζεται με προσοχή, αλλά δεν είναι υποχρεωτική εφ’ εαυτής.
γ) Η συμμετοχή του γονέα που δεν διαμένει με το παιδί σε εκδηλώσεις, όπως οι σχολικές εορτές, δεν μπορεί επίσης να απαγορευθεί, παρά μόνο για σπουδαίο λόγο (εάν ο γονέας με τις ενέργειες του προκαλεί αναστάτωση της εκδήλωσης ή η παρουσία του δημιουργεί προβλήματα στο τέκνο). Η αντίθετη επιθυμία του άλλου γονέα, από μόνο της, δεν μπορεί να συνιστά σπουδαίο λόγο.
Επισημαίνεται ότι για την περίπτωση που η δικαστική απόφαση θέτει όρους για την υλοποίηση της επικοινωνίας (όπως σε περιπτώσεις που επιβάλλεται η παρουσία του άλλου γονέα ή κοινωνικού λειτουργού), η υποχρέωση συμμόρφωσης προς αυτήν επιβάλλει, προκειμένου να επιτραπεί επικοινωνία στο χώρο του σχολείου, να εξεταστεί από τους εκπαιδευτικούς εάν πληρούνται οι παραπάνω όροι.
δ) Η ενημέρωση του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του τέκνου επιβάλλεται στο πλαίσιο εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του σχολείου. Κατ’ εξαίρεση, εάν από τον γονέα έχει αφαιρεθεί συνολικά η άσκηση της γονικής μέριμνας, υποχρέωση ενημέρωσής του για το πρόσωπο του τέκνου (επομένως και για τη φοίτησή του) έχει ο άλλος γονέας.
ε) Η συμμετοχή του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του τέκνου-μαθητή (αλλά το υπόλοιπο της γονικής του μέριμνας) στα συλλογικά όργανα της σχολικής κοινότητας (Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων) δεν μπορεί να αποκλειστεί λόγω της μη δικαστικής ανάθεσης της άσκησης της επιμέλειας σε αυτόν, εκτός εάν προβλέπεται η συμμετοχή του ενός μόνο γονέα, οπότε και θα προτιμηθεί εκείνος που ασκεί την επιμέλεια.
στ) Η παραλαβή του τέκνου γίνεται από το πρόσωπο που ορίζει ο γονέας που ασκεί την επιμέλειά του. Σε περίπτωση διαφωνίας των γονέων που ασκούν από κοινού την επιμέλεια, η παραλαβή θα πρέπει να γίνεται από το πρόσωπο που είχε ορισθεί , πριν προκύψει η διαφωνία τους, έως ότου προσκομιστεί στο σχολείο δικαστική απόφαση, η οποία να επιλύει τη διαφωνία των γονέων».
Και καταλήγει :
«Μέριμνα του εκπαιδευτικού πρέπει να αποτελεί η προστασία των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων του παιδιού- μαθητή σε ανατροφή και από τους δυο γονείς, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη την άποψη του παιδιού και έχοντας ως γνώμονα το συμφέρον του, καθώς και την απρόσκοπτη άσκηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, χωρίς να ευνοεί τυχόν ανοίκειες ιδιοκτησιακές αντιλήψεις του γονέα που ασκεί την επιμέλεια απέναντι στο παιδί-μαθητή.
Παρακαλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί στων σχολικών μονάδων να ενημερωθούν ενυπόγραφα».

Σχόλια