Αλλάζουν όλα στον ΟΣΕ!

ΤΗΣ ΝΤΟΝΙΑΣ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Αθρόες μετατάξεις φέρνει η εξυγίανση και αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, όπως αυτή προωθείται μέσω νομοσχεδίου, το οποίο εγκρίθηκε στη χτεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου και παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα.
Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι δε θα υπάρξει καμία απόλυση και καμία περικοπή στις τακτικές αποδοχές των εργαζομένων, είπε όμως ότι θα γίνουν 2.350 μετατάξεις (1.600 από τον όμιλο των εταιριών του ΟΣΕ και 750 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ενώ θα μπει τέλος στις δευτερεύουσες αποδοχές που, σύμφωνα με τον υπουργό, διπλασιάζουν και τριπλασιάζουν το μισθό των εργαζομένων, ο οποίος διαμορφώνεται πολύ πάνω από το μέσο όρο.
Υπογράμμισε ότι ο ΟΣΕ (η σιδηροδρομική υποδομή) θα παραμείνει στο ελληνικό Δημόσιο, σε αντίθεση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εταιρία εκμετάλλευσης υποδομής) που στόχος είναι το μάνατζμεντ και το πλειοψηφικό πακέτο της να παραχωρηθούν σε ιδιώτες.
Τα χρέη
Ο κ. Ρέππας τόνισε ότι με το σχέδιο αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης του ΟΣΕ η κυβέρνηση υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον. Μιλώντας με αριθμούς, είπε ότι σήμερα το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ φτάνει στα 10,7 δισ. ευρώ, ενώ κάθε χρόνο ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων παράγει έλλειμμα 1,2 δισ. ευρώ! «Ενα δισεκατομμύριο ευρώ είναι το σύνολο του ποσού που διέθετε το ελληνικό Δημόσιο για το δώρο Χριστουγέννων που έχει περικοπεί...», υπογράμμισε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Υπερασπιζόμαστε το μέλλον του ελληνικού σιδηροδρόμου. Υπερασπιζόμαστε τους εργαζομένους και το δικαίωμά τους στην εργασία. Πετύχαμε να μη γίνει ούτε μία απόλυση. Πετύχαμε να μη μειωθούν οι τακτικές αποδοχές τους. Δίνουμε τέλος σε εκπτώσεις, ύψους 85%, για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε βάρος του Οργανισμού. Δίνουμε τέλος στις προκλητικές συμβάσεις, που, μεταξύ άλλων, ανεβάζουν την ημέρα ανάπαυσης σε 28 από 24 ώρες. Ετσι, ορισμένοι εργαζόμενοι αναπαύονται 24 ώρες και τις υπόλοιπες 4, μέχρι τις 28, τις δουλεύουν και τις πληρώνονται ως υπερωρία! Ο χρόνος διαλείμματος συνήθως λογίζεται ως χρόνος εργασίας, το ίδιο και ο χρόνος μετάβασης προς και επιστροφής από την εργασία».
Ειδικά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της παράγει ελλείμματα, και μέσα σε μόλις τρία χρόνια λειτουργίας χρωστά στον ΟΣΕ 539 εκατ. ευρώ.
Τα τιμολόγια
Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπογράμμισε ότι επιδίωξη είναι μέσα στο 2011 να υπάρξει ισοσκελισμός της ετήσιας ζημίας των 231 εκατ. ευρώ, αλλά και να γίνει ρύθμιση του συσσωρευμένου χρέους προς τον ΟΣΕ (539 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2009). Μάλιστα, προανήγγειλε την αναδιάρθρωση της επιβατικής τιμολογιακής πολιτικής, την περικοπή των ατελειών, των μειωμένων εισιτηρίων, των εκπτώσεων, τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, των διαφυγόντων εσόδων, αλλά και τον καθορισμό και την οριοθέτηση μεγίστου ορίου καταβολής επιδότησης, που από το 2011 μέχρι το 2013 θα ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ ετησίως το μέγιστο. Ο Δημήτρης Ρέππας αναφέρθηκε, όμως, και σε αναστολή δρομολογίων όταν η τιμολογιακή πολιτική ή η πληρότητά τους τα καθιστά ζημιογόνα.
Αντιδράσεις

«Η ανασυγκρότηση του Ελληνικού Σιδηροδρόμου ξεκίνησε επί Νέας Δημοκρατίας τον Αύγουστο του 2008 με την παρουσίαση του σχεδίου οικονομικής και διοικητικής αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ. Το “πάγωμα” του σχεδίου από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η επιλογή της αδράνειας, αποτυπώνουν την αδυναμία της κυβέρνησης να χειριστεί αποτελεσματικά και κοινωνικά ωφέλιμα ένα τόσο σημαντικό ζήτημα», δήλωσε ο τομεάρχης Μεταφορών της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χτες στη Θεσσαλονίκη και εργαζόμενοι του ΟΣΕ.

http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=10&artid=57633

Σχόλια