Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κινεί έρευνα σε βάθος σχετικά με την προτεινόμενη συγχώνευση της Olympic Air με την Aegean Airlines


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κίνησε έρευνα σε βάθος βάσει του κανονισμού συγχωνεύσεων της ΕΕ σχετικά με την προτεινόμενη συγχώνευση της Olympic Air με την Aegean Airlines, αμφότερες ελληνικές αεροπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αεροπορικής μεταφοράς επιβατών. Η αρχική έρευνα της Επιτροπής στην αγορά έδειξε ότι η προτεινόμενη συγχώνευση μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα ως προς τον ανταγωνισμό, ιδίως εξαιτίας του ότι νέα επιχείρηση που θα προκύψει θα έχει πολύ μεγάλα μερίδια αγοράς, αν όχι το μονοπώλιο σε όλες τις εγχώριες διαδρομές και σε ορισμένες διεθνείς διαδρομές στις οποίες πραγματοποιούν δρομολόγια και οι δύο επιχειρήσεις. Η Επιτροπή τρέφει επίσης σοβαρές αμφιβολίες ως προς τη συμβατότητα της πράξης αυτής με τον κανονισμό συγκεντρώσεων όσον αφορά την υποχρεωτική παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε διαδρομές στην Ελλάδα και την παροχή υπηρεσιών εδάφους στην Ελλάδα. Η απόφαση για την έναρξη σε βάθος έρευνας δεν προδικάζει το τελικό αποτέλεσμα της έρευνας. Η Επιτροπή έχει πλέον προθεσμία 90 εργάσιμων ημερών, δηλαδή έως τις 7 Δεκεμβρίου 2010, προκειμένου να λάβει οριστική απόφαση ως προς το εάν η συγκέντρωση θα εμποδίσει σε σημαντικό βαθμό την άσκηση αποτελεσματικού ανταγωνισμού στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ) ή σε σημαντικό τμήμα αυτού.
Ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Joaquín Almunia έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η Επιτροπή πρέπει να διασφαλίσει ότι οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να έχουν μια ανταγωνιστική επιλογή αεροπορικών υπηρεσιών στην Ελλάδα, όσον αφορά τόσο τους ναύλους όσο και τις διαδρομές, ιδίως σε περίοδο οικονομικής δυσπραγίας.»
Στις 24 Ιουνίου 2010, η Επιτροπή έλαβε γνωστοποίηση προτεινόμενης συγκέντρωσης με την οποία ο όμιλος επιχειρήσεων Βασιλάκη, ο όμιλος Marfin Investment Group και ο όμιλος Λασκαρίδη θα αποκτήσουν κοινό έλεγχο μιας νέας επιχείρησης που θα προκύψει από την συγχώνευση των δραστηριοτήτων δύο ανεξάρτητων μεταξύ τους ελληνικών επιχειρήσεων:



  • της Aegean Airlines Α.Ε



  • της Olympic Air Α.Ε., της Olympic Handling Α.Ε. ("Olympic Handling") και της Olympic Engineering Α.Ε ("Olympic Engineering") (από κοινού "Olympic").
Ο όμιλος Βασιλάκη πραγματοποιεί επενδύσεις στους τομείς της εκμίσθωσης αυτοκινήτων, της χρηματοδοτικής μίσθωσης αυτοκινήτων, της εισαγωγής και διανομής αυτοκινήτων, των υπηρεσιών εδάφους σε αερολιμένες και των αεροπορικών μεταφορών (μέσω της Aegean Airlines)·
Ο όμιλος Marfin πραγματοποιεί επενδύσεις στους τομείς των τροφίμων και ποτών, των θαλασσίων μεταφορών (ιδίως μέσω του ομίλου Attica, στην ιδιοκτησία του οποίου ανήκουν οι εταιρείες Superfast Ferries και Blue Star Ferries), των αεροπορικών μεταφορών (μέσω της Olympic Air), των υπηρεσιών εδάφους σε αερολιμένες (μέσω της Olympic Handling), των υπηρεσιών συντήρησης, επισκευών και τεχνικού ελέγχου αεροσκαφών (μέσω της Olympic Engineering), της περίθαλψης υγείας, των ακινήτων, της πληροφορικής & των τηλεπικοινωνιών, του τουρισμού και αναψυχής, καθώς και των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.
Ο όμιλος Λασκαρίδη πραγματοποιεί επενδύσεις στους τομείς των αεροπορικών επενδύσεων (μέσω της Aegean Airlines), των υπηρεσιών εδάφους σε αερολιμένες, των θαλασσίων μεταφορών και των ναυπηγείων, του τουρισμού και των ακινήτων.
Η Aegean Airlines και η Olympic Air παρέχουν αμφότερες υπηρεσίες αεροπορικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.
Εκτός αυτού η Olympic δραστηριοποιείται στον τομέα της παροχής υπηρεσιών εδάφους σε αερολιμένες και υπηρεσιών συντήρησης, επισκευών και τεχνικού ελέγχου.
Η αρχική έρευνα της Επιτροπής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η προτεινόμενη συγκέντρωση θα οδηγήσει σε πολύ μεγάλα μερίδια αγοράς και ίσως σε μονοπωλιακή θέση σε πολλές εσωτερικές διαδρομές στην Ελλάδα καθώς και σε διάφορες διεθνείς διαδρομές.
Περαιτέρω αμφιβολίες δημιουργούνται σε σχέση με την αγορά υποχρεωτικής παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε διαδρομές στην Ελλάδα και με την παροχή υπηρεσιών εδάφους σε ορισμένους ελληνικούς αερολιμένες. Όσον αφορά τον πρώτο τομέα, η συγκέντρωση θα συνενώσει τους δύο ισχυρότερους και πλέον αξιόπιστους φορείς, σε σύγκριση με άλλες μικρότερες ανταγωνιστικές επιχειρήσεις, που υποβάλουν προσφορές σε διαγωνισμούς για διαδρομές προς αποκλειστική εκμετάλλευση έναντι επιδότησης. Όσον αφορά τις υπηρεσίες εδάφους, η συγκέντρωση οδηγεί τουλάχιστον σε καθετοποίηση μεταξύ των μερών σε διάφορους ελληνικούς αερολιμένες.
Περισσότερες πληροφορίες για την υπόθεση διατίθενται στη διεύθυνση:
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/10/1017&format=HTML&aged=0&language=EL&guiLanguage=en

Σχόλια